Постанова
від 21.04.2011 по справі 2а-3513/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

21 квітня 2011 року 08:40 № 2а-3513/11/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О., суддів Каракашьяна С.К ., Смолія І.В., при секретарі суд ового засідання Очколясу О.В . розглянувши у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Компанія з у правління активами "Піоглоба л Україна"

до Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку України

про скасування Постанови №64-ДМ від 26.01.2011 та №65-ДМ від 26.01.2011

За участю представників с торін:

позивача : Романюк Ю .М.

відповідача: Гальмиз О.В.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Ук раїни в судовому засіданні 21.0 4.2011р. проголошено вступну та ре золютивну частини постанови .

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеже ною відповідальністю «Компа нія з управління активами «П іоглобал Україна»звернулос ь до Окружного адміністратив ного суду міста Києва з позов ом до Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку в м .Києві про скасування По станови №64-ДМ від 26.01.2011р. та Поста нови №65-ДМ від 26.01.2011р. про накладе ння санкції за правопорушенн я на ринку цінних паперів.

В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що оскаржуван і Постанови є безпідставними та прийнятими відповідачем безпідставно та необґрунтов ано, без врахування фактични х обставин, оскільки позивач вказує на відсутність склад у правопорушення.

В судовому засіданні та пис ьмових запереченнях відпові дач просив відмовити в задов оленні позовних вимог, посил аючись на те, що оскаржувані П останови винесені на підстав і актів про правопорушення н а ринку цінних паперів №326-ДМ, №327-ДМ від 30.11.2010р. якими встановле но порушення позивачем вимог п. 1гл. 3 розділу ІІ Положення пр о розкриття інформації еміте нтами цінних паперів та фонд ового ринку від 19.12.2006р. №1691. Відпо відач вважає, що Уповноважен а особа Комісії при винесені Постанов діяла у межах своєї компетенції та повноважень.

Розглянувши подані пози вачем і відповідачем докумен ти і матеріали, заслухавши по яснення представників сторі н, всебічно і повно з' ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцін ивши докази, які мають значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києв а, -

ВСТАНОВИВ:

Уповноваженою особою Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку вин есені у відношенні Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Компанія з управління ак тивами «Піоглобал Україна»П останову № 64-ДМ про накладання санкцій за правопорушення н а ринку цінних паперів у розм ірі 1 700 грн. та Постанову від 26 с ічня 2011 року та № 65-ДМ про наклад ання санкції за правопорушен ня на ринку цінних паперів у р озмірі 1 700 грн.

Підставою для винесенні сп ірних Постанов стали складен і Коімсією акти про правопор ушення на ринку цінних папер ів від 30.11.2010 р. № 327-ДМ та №326-ДМ, відп овідно до яких Товариством з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління акти вами «Піоглобал Україна», що здійснює управління активам и ВАТ «ЗНКІФ «Преміум - фонд»(к од за ЄДРПОУ 32969489) порушено вимо ги пунктом 1 глави 3 розділу II По ложення про розкриття інформ ації емітентами цінних папер ів та фондового ринку від 19.12.2006 р. № 1591 (далі по тексту Положенн я) в частині не розміщення у ст річці новин загальнодоступн ої інформаційної бази даних Комісії емітента ВАТ «ЗНКІФ «Преміум -фонд»та в частині н еподання до Комісії особливо ї інформації емітента ВАТ «З НКІФ «Преміум - фонд»- відомос ті про факт делістингу цінни х паперів Товариства на орга нізаторі торгівлі ПрАТ «Фонд ова біржа ПФТС»з 22.07.2010 р.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення предста вників сторін, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими т а не підлягають до задоволен ня з таких підстав.

Повноваження ДКЦПФР щодо р егулювання ринку цінних папе рів визначені Законом Україн и "Про державне регулювання р инку цінних паперів в Україн і". Зокрема, згідно ст. 2 Закону м етою державного регулювання є, в тому числі, захист прав уч асників фондового ринку, дот римання учасниками ринку цін них паперів вимог актів зако нодавства.

В якості одного з завдань ДК ЦПФР ст. 7 Закону передбачає за хист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо за побігання і припинення поруш ень законодавства на ринку ц інних паперів, застосування санкцій за порушення законод авства у межах своїх повнова жень. Зазначена норма коресп ондується з п. 14 ст. 8 Закону, яка наділяє ДКЦПФР повноваження м накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші са нкції за порушення чинного з аконодавства, аж до анулюван ня ліцензій на здійснення пр офесійної діяльності на ринк у цінних паперів.

Перелік правопорушень на р инку цінних паперів, а також к онкретні санкції, що можуть з астосовуватися до юридичних осіб за правопорушення на ри нку цінних паперів, передбач ені ст. 11 Закону. Одним з видів п равопорушень є ненадання, не своєчасне надання або наданн я завідомо недостовірної інф ормації, за що передбачено на кладення штрафу у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян.

Як свідчать матеріали спр ави, відповідно до нерегуляр них адміністративних даних щ одо змін у біржовому списку П рАТ «Фондова біржа ПФТС», над аних організатором торгівлі згідно вимог Положення про п орядок оприлюднення інформа ції та надання адміністратив них даних щодо здійснення ді яльності організаторами тор гівлі, затвердженого рішення м Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в ід 11.06.2002 №212 (у редакції рішення Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку від 21.05.2007 №1035), з 22.07.2010 було виключено з л істингу організатора торгів лі цінні папери емітента ВАТ «ЗНКІФ Преміум-фонд»(І8ЕЧ-ІІА 4000013254).

ПрАТ «Фондова біржа ПФТС»л истом від 21.07.2010 №1800 поінформован о ВАТ «ЗНКІФ Преміум-фонд»що до переведення цінних папері в товариства (І8ІМ -ИА4000013254) з коти рувального списку ПрАТ «Фонд ова біржа ПФТС»2-го рівня ліст ингу до списку позалістингов их паперів біржового списку з 22.07.2010.

Товариством подано особли ву інформацію емітента ВАТ « ЗНКІФ Преміум-фонд»- відомос ті про факт делістингу цінни х паперів товариства на орга нізаторі торгівлі ПрАТ «Фонд ова біржа ПФТС»з 22.07.2010, яка не ві дповідає вимогам Положення, а саме: пункту 14 розділу І Поло ження №1591, в частині відсутнос ті електронної форми зазначе ної особливої інформації, та кож паперова форма зазначено ї особливої інформації не ві дповідає вимогам підпунктів 14.2 та 14.4 розділу І Положення №1591.

Пунктом 2 розділу VII Положен ня №1591, зокрема, встановлено, що за неподання, подання не в пов ному обсязі Інформації та/аб о подання недостовірної Інфо рмації до Комісії, передбаче ної цим Положенням, юридична особа несе відповідальність відповідно до закону.

Відповідно до пунктів 1 та 2 розділу IV Правил розгляду сп рав про порушення законодавс тва на ринку цінних паперів т а застосування санкцій, затв ерджених рішенням Комісії ві д 11.12.07 №2272 (далі - Правила №2272), уповн оважена особа при виявленні правопорушення виносить пос танову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноважено ю особою про вчинення правоп орушення складається акт про правопорушення на ринку цін них паперів.

Пунктом 3 розділу III Правил №2 272 передбачено, що уповноважен а особа Комісії розглядає сп раву про правопорушення та в иносить рішення за справою у точній відповідності із зак онодавством та оцінює докази за своїм внутрішнім перекон анням, що ґрунтується на всеб ічному, повному і об'єктивном у дослідженні всіх обставин справи.

Розглянувши справу про пра вопорушення, уповноважена ос оба приймає рішення за справ ою. Рішення уповноваженої ос оби за справою оформлюється у вигляді постанови (пункт 1 ро зділу VII Правил№2272).

Пунктом 7 частини 1 статті 11 З акону передбачено, що за непо дання, подання не в повному об сязі інформації та/або подан ня недостовірної інформації до Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку Комісія накладає на юридичн их осіб штраф у розмірі до тис ячі неоподатковуваних мінім умів доходів громадян.

Постановою про накладення санкції за правопорушення н а ринку цінних паперів від 26.01.2 011 №64-ДМ за неподання до Комісії особливої інформації емітен та ВАТ «ЗНКІФ Преміум-фонд»- в ідомостей про факт делістинг у цінних паперів товариства на організаторі торгівлі ПрА Т «Фондова біржа ПФТС»з 22.07.2010, с кладеної відповідно до вимог Положення у строк, передбаче ний нормативно-правовим акто м Комісії, до ТОВ КУА «Піоглоб ал Україна»було застосовано санкцію у вигляді штрафу у ро змірі 1700 гривень.

Щодо підстав винесення пос танови про накладення санкці ї за правопорушення на ринку цінних паперів від 26.01.2011 року № 65-ДМ судом встановлено наступ не.

Комісією у відношенні ТОВ К УА «Піоглобал Україна», що зд ійснює управління активами В АТ «ЗНКІФ Преміум-фонд»(іден тифікаційний код за ЄДРПОУ -329 69489), було складено акт про прав опорушення на ринку цінних п аперів від 30.11.10 №327-ДМ, відповідн о до якого Товариством поруш ено вимоги пункту 1 глави 3 роз ділу II Положення №1591 в частині нерозміщення у стрічці новин загальнодоступної інформац ійної бази даних Комісії осо бливої інформації емітента В АТ «ЗНКІФ Преміум-фонд»- відо мостей про факт делістингу ц інних паперів товариства на організаторі торгівлі ПрАТ « Фондова біржа ПФТС»з 22.07.2010.

Пунктом 1 глави 3 розділу II По ложення №1591, зокрема, встановл ено, що розкриття особливої і нформації у стрічці новин зд ійснюється протягом двох роб очих днів з дати вчинення дії , але не пізніше 10.00 години трет ього робочого дня, з дня вчине ння дії.

Згідно з пунктом 2 розділу VII Положення №1591, зокрема, встан овлено, що за нерозміщення, ро зміщення не в повному обсязі Інформації та/або розміщенн я недостовірної Інформації у загальнодоступній інформац ійній базі даних Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку про ринок цінн их паперів, передбаченої цим Положенням, юридична особа н есе відповідальність відпов ідно до закону.

Пунктом 6 частини 1 статті 11 З акону передбачено, що за неро зміщення, розміщення не в пов ному обсязі інформації та/аб о розміщення недостовірної і нформації у загальнодоступн ій інформаційній базі даних Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку пр о ринок цінних паперів Коміс ія накладає на юридичних осі б штраф у розмірі до тисячі не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян.

Постановою про накладенн я санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 26. 01.2011 №65-ДМ за нерозміщення у стрі чці новин загальнодоступної інформаційної бази даних Ко місії особливої інформації е мітента ВАТ «ЗНКІФ Преміум-ф онд»- відомостей про факт дел істингу цінних паперів товар иства на організаторі торгів лі ПрАТ «Фондова біржа ПФТС» з 22.07.2010 у строк, передбачений но рмативно-правовим актом Комі сії, до ТОВ КУА «Піоглобал Укр аїна»було застосовано санкц ію у вигляді штрафу у розмірі 1700 гривень.

Щодо посилання Позивача н а відсутність складу правоп орушення з тих підстав, що ПрА Т «Фондова біржа ПФТС» факти чно не надало жодного доказу відправлення листа №1800 від 21.07.2 010р., відповідно до якого позив ач був проінформований про ф акт де лістингу цінних папер ів ВАТ «ЗНКІФ «Преміум - фон д», судом не приймається з огл яду на наступне.

Договір, укладений між пози вачем та організатором торгі влі ПрАТ «Фондова біржа ПФТС » є господарським. Відповіда льність у вигляді штрафу, зас тосована до Позивача за пору шення правил діяльності на р инку цінних паперів. Отже, нев иконання умов договору контр агентом Позивача, яке потягл о за собою порушення Позивач ем правил діяльності на ринк у цінних паперів, не звільняє від відповідальності Позива ча.

Частиною 3 статті 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлені крите рії, якими керується адмініс тративний суд при перевірці рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноваже нь. Відповідність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень передбаче ним частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинс тва України критеріям переві ряється судом з урахуванням закріпленого статтею 9 Кодек су адміністративного судочи нства України принципу закон ності, відповідно до якого ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ї хні посадові і службові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Відповідно до вимог частин и 2 статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самовряду вання, їх посадові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.

Таким чином, аналізуючи вк азані вище обставини в їх сук упності суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підляга ють задоволенню, оскільки ос каржувані Постанови прийнят і уповноваженою особою Коміс ії правомірно, в межах своєї к омпетенції та повноважень.

Відповідно до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинс тва України при вирішенні сп рави по суті суд може задовол ьнити адміністративний позо в повністю або частково чи ві дмовити в його задоволенні п овністю або частково, у разі з адоволення адміністративно го позову суд може прийняти п останову про визнання протип равними рішення суб'єкта вла дних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіял ьності і про скасування або в изнання нечинним рішення чи окремих його положень, про по ворот виконання цього рішенн я чи окремих його положень із зазначенням способу його зд ійснення.

Суд може прийняти іншу пост анову, яка б гарантувала дотр имання і захист прав, свобод, і нтересів людини і громадянин а, інших суб'єктів у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку суб'єктів влад них повноважень.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відпов ідно до якого органи державн ої влади, органи місцевого са моврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

Відповідач, як суб'єкт владн их повноважень, довів правом ірність прийнятих ним Постан ов.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги, оцінивши до кази, які мають значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, Окружний адміні стративний суд м. Києва вважа є, що позовні вимоги ТОВ «КУА « Піоглобал Україна»в даному в ипадку задоволенню не підляг ають.

Враховуючи викладене та ке руючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, Окружний адміні стративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволенні а дміністративного позову від мовити повністю.

Постанова набирає зак онної сили в порядку, встанов леному ст. 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляцій на скарга подається до адмін істративного суду апеляційн ої інстанції через суд першо ї інстанції, який ухвалив оск аржуване судове рішення. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Головуючий су ддя П.О. Григорович

Суддя С.К. Каракашьян

Суддя І.В. Смолій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.04.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15135739
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3513/11/2670

Ухвала від 14.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Постанова від 21.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні