Постанова
від 29.03.2011 по справі 2а-32/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 березня 2011 р. Справа № 2а-32/11/1370

Львівський окружний адм іністративний суд

у складі: головуючого судді Сакалоша В.М.,

при секретарі Дака Т.П.,

за участю представника позивача Мандзиняк Г.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Державної податкової ін спекції у Залізничному район і м. Львова до Приватного підп риємства «Афінор»про стягне ння податкової заборгованос ті -

в с т а н о в и в :

Державна податкова і нспекція у Залізничному рай оні м. Львова (далі - ДПІ у Залі зничному районі м. Львова) зве рнулась до Львівського окружного адміністративног о суду з адміністративним по зовом про стягнення з Приват ного підприємства «Афінор»к оштів до бюджету в сумі 3 708 грн. 82 коп.

Позовні вимоги позивач об ґрунтовує тим, що відповідач має заборгованість по сплат і податків на додану вартіст ь та податку на прибуток, яка н им в добровільному порядку н е сплачена, а тому визнається податковим боргом, що підляг ає стягненню в судовому поря дку.

Ухвалою суду від 06.01.2011 року в ідкрито провадження по справ і. В судовому засіданні 29.03.2011 ро ку судом проголошено вступну та резолютивну частини пост анови.

Представник позивача над ав пояснення аналогічні викл аденим в адміністративному п озові, а також просив задовол ьнити позов у повному обсязі .

Відповідач явку повноважн ого представника не забезпеч ив, хоча про розгляд справи по відомлений належним чином, з аперечень проти позову не на дав, а тому суд розглядає спра ву за наявними матеріалами, з гідно ст. 71 КАС України.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув ши подані документи та матер іали, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд при ходить до наступних висновкі в.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України державні органи повинні діяти тільки на підс тавах і в межах повноважень т а способів, які передбачені К онституцією України та закон ами.

Даючи правову оцінку спірн им правовідносинам, суд врах ував наступні обставини спра ви та норми діючого на момент виникнення спірних правовід носин законодавства, зокрема Законів України «Про держав ну податкову службу в Україн і», «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами», «Про с истему оподаткування».

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»від 04.12.19 90 р. №509-ХІІ (із змінами і доповне ннями), державні податкові ін спекції в районах, містах без районного поділу, районах у м істах, міжрайонні та об'єднан і державні податкові інспекц ії виконують такі функції: ..." п одають до судів позови до під приємств, установ, організац ій та громадян про визнання у год недійсними і стягнення в дохід держави коштів, одержа них ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одерж аних без установлених законо м підстав, а також про стягнен ня заборгованості перед бюдж етом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна".

Відповідно до преамбули За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми»№2181-ІІІ від 21.12.2000 р.(далі - Зак он №2181-ІІІ) (із змінами та допов неннями), цей Закон є спеціаль ним законом з питань оподатк ування, який встановлює поря док погашення зобов'язань юр идичних або фізичних осіб пе ред бюджетами та державними Цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платеж ів), включаючи збір на обов'язк ове державне пенсійне страху вання та внески на загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санк цій, що застосовуються до пла тників податків контролюючи ми органами, у тому числі за по рушення у сфері зовнішньоеко номічної діяльності, та визн ачає процедуру оскарження ді й органів стягнення.

Відповідно до п. 1.12 ст. 1 контро люючий орган - державний орга н, який у межах своєї компетен ції, визначеної законодавств ом, здійснює контроль за своє часністю, достовірністю, пов нотою нарахування податків і зборів (обов'язкових платежі в) та погашенням податкових з обов'язань чи податкового бо ргу. Податкові органи є контр олюючим органом стосовно под атків і зборів (обов'язкових п латежів), які справляються до бюджетів та державних цільо вих фондів.

Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов'язкових платеж ів), які віднесені до їх компет енції цим пунктом.

Відповідно до п.п.3.1.1 п. 3.1 ст.3 За кону №2181-ІІІ, активи платника п одатків (кошти, матеріальні т а нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізи чній особі за правом власнос ті або повного господарськог о відання) можуть бути примус ово стягнені в рахунок погаш ення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визнача ють черговість та форми задо волення претензій кредиторі в за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань за безпечення боргу.

У будь-яких випадках, коли п латник податків згідно із за конами з питань оподатк ування уповноважений утриму вати податок, збір (обов'язков ий платіж), якими оподатковую ться інші особи, у тому числі п одатки на доходи фізичних ос іб, дивіденди, репатріацію, до дану вартість, акцизні збори , а також будь-які інші податки , що утримуються з джерела вип лати, сума таких податків, збо рів (обов'язкових платежів) вв ажається бюджетним фондом, я кий належить державі або тер иторіальній громаді та створ юється від їх імені.

Відповідно до п.п. 9.1.3 п. 9.1 ст. 9 За кону України «Про систему оп одаткування»від 25.06.1991 р. №1251-XII, пл атники податків і зборів (обо в'язкових платежів) зобов'яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.

Згідно довідки позивача пр о заборгованість перед бюдже том №35410/9/19-023 від 10.12.2010 року та згідн о поданої звітності, проведе них нарахувань та відомостей про сплату, станом на 10.12.2010 року ПП «Афінор»має заборгованіс ть по платежах до бюджету в су мі 3 708,82 грн., зокрема:

- по податку на дода ну вартість в сумі 2 546,07 грн.;

- по податку на додану в артість в сумі 1 162,75 грн.

Відповідно до п.п. 5.2.1. ст.5 За кону №2181-ІІІ податкове зобов'я зання платника податків, нар аховане контролюючим органо м відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважаєт ься узгодженим у день отрима ння платником податків подат кового повідомлення.

Підпунктом 4.2.3. ст.4 Закону №2181-І ІІ встановлено, що обов'язок д оведення того, що будь-яке нар ахування здійснене контролю ючим органом є помилковим, по кладається на платника подат ків.

Якщо згідно з нормами Закон у сума податкового зобов'яза ння розраховується контролю ючим органом, платник податк ів не несе відповідальності за своєчасність, достовірніс ть та повноту нарахування та кої суми, проте несе відповід альність за своєчасне і повн е погашення нарахованого под аткового зобов'язання та має право на оскарження цієї сум и у порядку, встановленому ци м Законом (пп. 4.2.1. ст.4 Закону №2181-І ІІ).

У разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов'язання або пр ийняв будь-яке інше рішення, щ о суперечить законодавству з питань оподаткування виходи ть за межі його компетенції, в становленої законом, такий п латник податків має право зв ернутися до контролюючого ор гану із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може суп роводжуватися документами, р озрахунками та доказами, які платник податків вважає за п отрібне надати (пп.5.2.2. ст.5 Закон у №2181-ІІІ).

З урахуванням строків давн ості платник податків має пр аво оскаржити до суду рішенн я контролюючого органу про н арахування податкового зобо в'язання у будь-який момент пі сля отримання відповідного п одаткового повідомлення. У ц ьому випадку зазначене рішен ня контролюючого органу не п ідлягає адміністративному о скарженню (пп.5.2.5. ст.5 Закону №2181-І ІІ).

Відповідно п.п. 5.4.1 ст.5 Закону №2181-ІІІ узгоджена сума податк ового зобов' язання, не спла чена платником податків у вс тановлені строки, визначаєть ся сумою податкового боргу п латника податків.

Пунктом 6.2.1. ст.6 Закону №2181-І ІІ передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган над силає такому платнику податк ів податкові вимоги.

Суд встановив, що позивач на правив відповідачу першу под аткову вимогу №1/356 від 24.03.2009 року на суму 169,07 грн. та другу податк ову вимогу №2/626 від 22.06.2009 року на с уму 336,07 грн. У зв' язку з неможл ивістю вручення податкові ви моги розміщені на дошці пода ткових оголошень, про що скла дені акти №33 від 18.05.2009 року та №40 в ід 23.06.2009 року.

На даний час суми податкі в є узгодженими та у встановл ені строки до бюджету не спла ченими, тобто визнається под атковим боргом.

Станом на день розгляду спр ави відповідачем не представ лено суду доказів, що підтвер джують факт вжиття заходів щ одо погашення заборгованост і перед бюджетом.

Начальником ДПІ у Залізни чному районі м. Львова прийня то рішення №19833/10/24-030 від 23.07.2009 року п ро стягнення коштів та прода ж інших активів платника под атків в рахунок погашення йо го податкового боргу.

Згідно листа Обласного ком унального підприємства «Бюр о технічної інвентаризації т а експертної оцінки»№4702 від 09.0 7.2010 року даними, що державної р еєстрації права власності на об' єкти нерухомого майна з а ПП «Афінор»бюро не володіє .

За відповідачем також не за реєстровано транспортних за собів відповідно до листа Ль вівського відділу реєстраці йно-екзаменаційної роботи ГУ МВС України у Львівській обл асті №9/6323 від 10.06.2010 року.

Також згідно земельно-када стрових даних Управління Дер жкомзему у м. Львові, відсутня інформація про наявність зе мельних ділянок у власності відповідача (лист ГУ Держком зему у Львівській області №01-1 6/3-2491 від 14.06.2010 року).

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинс тва України, кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно с т. 86 цього Кодексу, оцінює дока зи які є у справі, за своїм вну трішнім переконанням, що ґру нтується на їх безпосередньо му, всебічному, повному та об' єктивному дослідженні. Оскіл ьки відповідач доказів в спр остування заявлених позовни х вимог не надав, повноважног о представника до суду не заб езпечив, можна зробити висно вок, що він проти позову не зап еречує.

Відповідно до ч.4 ст. 94 Коде ксу адміністративного судоч инства України, судові витра ти з відповідача не належить стягувати.

Враховуючи вище викладе не, виходячи з заявлених позо вних вимог, системного аналі зу положень чинного законода вства України та матеріалів справи, суд прийшов до виснов ку, що позовні вимоги базують ся на законі, обґрунтовані, до ведені і підлягають до задов олення.

Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в :

1.Адміністративний позо в задовольнити повністю.

2.Стягнути з Приватного під приємства «Афінор»(79040, м. Львів , вул. Гіацинтова, 4/7, ЄДРПОУ 22363832) н а користь Державного бюджету України податковий борг в ро змірі 3 708 (три тисячі сімсот ві сім) гривень 82 (вісім десять дв і) копійки.

3. Судові витрати по справі з гідно ч.4 ст.94 КАС України з відп овідача не стягуються.

Постанова може бути оска ржена до Львівського апеляці йного адміністративного суд у. Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адмініс тративний суд. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

.

Постанова виготовлена у по вному обсязі 31.03.2011 року.

Суддя Сакалош В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2011
Оприлюднено16.05.2011
Номер документу15158311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-32/11/1370

Постанова від 29.03.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 06.01.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні