Постанова
від 29.03.2011 по справі 10439/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адмі ністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"29" березня 2011 р. Справа № 2а-10439/10/2070

Харківський окру жний адміністративний суд у складі

головуючого судді - Мельник ова Р.В.

за участю: секретаря судово го засідання - Вороніної І.О. ,

представника позивача - А лександрової Т.В.,

розглянувши у відкр итому судовому засіданні у п риміщенні Харківського окру жного адміністративного суд у адміністративну справу за позовом товариства з обмежен ою відповідальністю "ХБСП МЕ ГАБУД ЛТД" до Державної подат кової інспекції у Комінтерні вському районі м.Харкова про скасування податкових повід омлень - рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмежено ю відповідальністю "ХБСП МЕГ АБУД ЛТД" (далі - позивач або ТОВ "ХБСП МЕГАБУД ЛТД") звернул ось до Харківського окружног о адміністративного суду з а дміністративним позовом до Д ержавної податкової інспекц ії у Комінтернівському район і м.Харкова (далі - відповіда ч або ДПІ у Комінтернівськом у районі м.Харкова), у якому, з у рахуванням зміни позовних ви мог, просить суд скасувати по даткові повідомлення-рішенн я від 26 травня 2010 року №0000691540/0, від 2 5 червня 2010 року №0000691540/1 ДПІ у Комі нтернівському районі м.Харко ва про визначення до сплати п одаткового зобов' язання в с умі 25000,50грн.

Позовні вимоги обґрунтову ються наступним. Позивач ств ерджує, що не відповідає вимо гам законодавства та фактичн им обставинам висновок акта ДПІ у Комінтернівському райо ні м.Харкова №1328/15-409/35072409 від 13.05.2010 пр о завищення ТОВ "ХБСП МЕГАБУД ЛТД" податкового кредиту з ПД В по ТОВ «Релан» на суму 16666,67грн . Тому позивач вважає протипр авними податкові повідомлен ня-рішення від 26 травня 2010 року №0000691540/0 та від 25 червня 2010 року №000069 1540/1, прийняті на підставі акта №1328/15-409/35072409 від 13.05.2010.

Представником відповідача до суду були подані заперече ння проти позову (а.с.55-57). На думк у представника відповідача, оскаржувані податкові повід омлення-рішення від 26 травня 2 010 року №0000691540/0, від 25 червня 2010 року №0000691540/1 прийняті ДПІ у Комінтер нівському районі м.Харкова н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені законодавством України.

У судовому засіданні предс тавник позивача змінені позо вні вимоги підтримав у повно му обсязі та просив їх задово льнити. Представник відповід ача проти позову заперечував з підстав, зазначених у запер еченнях.

У судове засідання 29.03.2011 пред ставник відповідача, належни м чином повідомлений про дат у, час та місце розгляду справ и, що підтверджується розпис кою (а.с.99), не прибув, про причин и неявки суд не повідомив.

Згідно з ч.4 ст.128 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, у разі неприбуття від повідача - суб'єкта владних по вноважень, належним чином по відомленого про дату, час і мі сце судового розгляду, без по важних причин або без повідо млення ним про причини непри буття розгляд справи не відк ладається і справу може бути вирішено на підставі наявни х у ній доказів.

Враховуючи зазначене, суд в важає можливим розглянути сп раву за відсутності представ ника відповідача на підставі наявних у ній доказів.

Суд, заслухавши представни ків сторін, дослідивши матер іали справи, оцінивши докази у їх сукупності, встановив на ступне.

Фахівцями ДПІ у Комінтерні вському районі м.Харкова бул о проведено документальну не виїзну перевірку ТОВ "ХБСП МЕ ГАБУД ЛТД" щодо підтвердженн я відомостей, отриманих від о соби, яка мала правові віднос ини з платником податків ТОВ "Релан" за період з 01.12.2008 по 30.12.2008.

Перевіркою встановлено, що ТОВ"ХБСП МЕГАБУД ЛТД" (код ЄДР ПОУ 23753943) було включено до реєст ру отриманих податкових накл адних та до складу податково го кредиту додатку 5 до податк ової декларації „Розшифровк и податкових зобов'язань та п одаткового кредиту у розрізі контрагентів " суми ПДВ по вза ємовідносинам з ТОВ „Релан" з а грудень 2008 року суми ПДВ по по датковим накладним, виписани м у грудні 2008 року у розмірі 16666,67г рн.

Перевіркою встановлено, що розмір податку, зазначеного ТОВ "ХБСП МЕГАБУД ЛТД" (код ЄДР ПОУ 23753943) у декларації з ПДВ за г рудень 2008 року, є меншим, ніж ви значено за результатами доку ментальної невиїзної переві рки, оскільки при заповненні податкової декларації до ск ладу податкового кредиту вкл ючено суми ПДВ по контрагент у ТОВ „Релан" (код ЄДРПОУ 34994894), як ий є „податковою ямою„ та не н адавав податкову звітність, не декларував обсягів фінанс ово-господарської діяльност і та не виписував податкових накладних у адресу ТОВ "ХБСП М ЕГАБУД ЛТД" за грудень 2008 року н а загальну суму ПДВ 16666,67грн.

Таким чином, перевіркою вия влено завищення податкового кредиту з ПДВ по ТОВ "Релан" на суму 16666,67грн.

Вказане відображено в акті про результати перевірки №1328 /15-409/35072409 від 13.05.2010 (а.с.8-13).

На підставі акта №1328/15-409/35072409 від 13.05.2010 ДПІ у Комінтернівському р айоні м.Харкова прийнято под аткові повідомлення-рішення від 26 травня 2010 року №0000691540/0, від 25 ч ервня 2010 року №0000691540/1, якими визна чено податкове зобов' язанн я ТОВ "ХБСП МЕГАБУД ЛТД"" з пода тку на додану вартість в сумі 25000,5грн., у тому числі: основний платіж - 16667грн., штрафні (фіна нсові) санкції - 8333,5грн. (а.с.81).

При вирішенні даного спору суд бере до уваги наступне.

Згідно зі ст.10 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні” (тут і далі нор мативно-правові акти в редак ції, чинній на момент виникне ння відповідних правовіднос ин), державні податкові інспе кції в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонні та об'єднані де ржавні податкові інспекції в иконують такі функції, як зді йснення контролю за своєчасн істю, достовірністю, повното ю нарахування та сплати пода тків та зборів (обов'язкових п латежів); здійснення контрол ю за своєчасністю подання пл атниками податків бухгалтер ських звітів і балансів, пода ткових декларацій, розрахунк ів та інших документів, пов'яз аних з обчисленням податків, інших платежів, а також перев іряють достовірність цих док ументів щодо правильності ви значення об'єктів оподаткува ння і обчислення податків, ін ших платежів; забезпечення з астосування та своєчасного с тягнення сум фінансових санк цій, передбачених цим Законо м та іншими законодавчими ак тами України за порушення по даткового законодавства.

Відповідно до ст.11 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні”, органи де ржавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право : 1) здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підст аві поданих податкових декла рацій, звітів та інших докуме нтів, пов'язаних з нарахуванн ям і сплатою податків та збор ів (обов'язкових платежів) нез алежно від способу їх подачі ), а також планові та позаплано ві виїзні перевірки своєчасн ості, достовірності, повноти нарахування і сплати податк ів та зборів (обов'язкових пла тежів), додержання валютного законодавства юридичними ос обами, їх філіями, відділення ми, іншими відокремленими пі дрозділами, що не мають стату су юридичної особи, а також фі зичними особами, які мають ст атус суб'єктів підприємницьк ої діяльності чи не мають так ого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), крім Націо нального банку України та йо го установ (далі - платники под атків); 11) застосовувати до пла тників податків фінансові (ш трафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільо вих фондів суми недоїмки, пен і у випадках, порядку та розмі рі, встановлених законодавст вом, а також стягувати до держ авного бюджету суми заборгов аності суб'єктів господарюва ння за кредитами, залученими державою або під державні га рантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, над аною на поворотній основі, та нарахованої на неї пені у пор ядку, передбаченому Законом України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами".

Підпунктом 4.2.2 п.4.2 ст.4 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" пе редбачено, що контролюючий о рган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податк ів у разі якщо: б) дані докумен тальних перевірок результат ів діяльності платника подат ків свідчать про заниження а бо завищення суми його подат кових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.

Згідно з п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами", у разі коли контролюючий орга н самостійно донараховує сум у податкового зобов'язання п латника податків за підстава ми, викладеними у підпункті "б " підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник п одатків зобов'язаний сплатит и штраф у розмірі десяти відс отків від суми недоплати (зан иження суми податкового зобо в'язання) за кожний з податков их періодів, установлених дл я такого податку, збору (обов'я зкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та з акінчуючи податковим період ом, на який припадає отриманн я таким платником податків п одаткового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян сукупно з а весь строк недоплати, незал ежно від кількості податкови х періодів, що минули.

Порядок формування податк ового кредиту визначено ст.7 З акону України "Про податок на додану вартість".

Податкова накладна склада ється у момент виникнення по даткових зобов'язань продавц я у двох примірниках. Оригіна л податкової накладної надає ться покупцю, копія залишаєт ься у продавця товарів (робіт , послуг). Податкова накладна є звітним податковим документ ом і одночасно розрахунковим документом. (Підпункт 7.2.3 п.7.2 ст .7 Закону України "Про податок на додану вартість".)

Право на нарахування подат ку та складання податкових н акладних надається виключно особам, зареєстрованим як пл атники податку у порядку, пер едбаченому статтею 9 цього За кону. (Підпункт 7.2.4 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додан у вартість".)

Податкова накладна видаєт ься платником податку, який п оставляє товари (послуги), на в имогу їх отримувача, та є підс тавою для нарахування податк ового кредиту. (Підпункт 7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону України "Про подато к на додану вартість".)

Податковий кредит звітног о періоду визначається виход ячи із договірної (контрактн ої) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних ц ін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрі зняється більше ніж на 20 відсо тків від звичайної ціни на та кі товари (послуги), та складає ться із сум податків, нарахов аних (сплачених) платником по датку за ставкою, встановлен ою пунктом 6.1 статті 6 та статте ю 81 цього Закону, протягом так ого звітного періоду у зв'язк у з: придбанням або виготовле нням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльно сті платника податку; придба нням (будівництвом, спорудже нням) основних фондів (основн их засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних ак тивів та незавершених капіта льних інвестицій в необоротн і капітальні активи), у тому чи слі при їх імпорті, з метою под альшого використання у вироб ництві та/або поставці товар ів (послуг) для оподатковуван их операцій у межах господар ської діяльності платника по датку. (Підпункт 7.4.1 п.7.4 ст.7 Закон у України "Про податок на дода ну вартість".)

Якщо платник податку придб аває (виготовляє) матеріальн і та нематеріальні активи (по слуги), які не призначаються д ля їх використання в господа рській діяльності такого пла тника, то сума податку, сплаче ного у зв'язку з таким придбан ням (виготовленням), не включа ється до складу податкового кредиту. (Підпункт 7.4.4 п.7.4 ст.7 Зак ону України "Про податок на до дану вартість".)

Датою виникнення права пла тника податку на податковий кредит вважається дата здійс нення першої з подій: або дата списання коштів з банківськ ого рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послу г), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в ра зі розрахунків з використанн ям кредитних дебетових карто к або комерційних чеків; або д ата отримання податкової нак ладної, що засвідчує факт при дбання платником податку тов арів (робіт, послуг). (Підпункт 7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України "Про по даток на додану вартість".)

У судовому засіданні встан овлено, що між ТОВ "ХБСП МЕГАБУ Д ЛТД" (генпідрядник) та ТОВ "Ре лан" (субпідрядник) було уклад ено договір №1/12 від 1.12.2008 (а.с.26-27), ві дповідно до п.1 якого генпідля дник доручає, а субпідрядник бере на себе обов' язок з вик онання обладнання парковки т а під' їзного шляху до неї за адресою: вул.Залютинська, 4 у м .Харкові.

До вказаного договору тако ж були складені договірна ці на, локальний кошторис, відом ість ресурсів до договірної ціни, довідка про вартість ви конаних підрядних робіт, акт приймання виконаних підрядн их робіт, відомість ресурсів до акта приймання (а.с.63-74).

ТОВ "Релан" була видана пода ткова накладна №0212081 від 02.12.2008 на с уму 83333,33грн., ПДВ - 16666,67грн., всього - 100000,00грн. (а.с.97).

Зазначені договір №1/12 від 1.12.2 008, документи до нього, податко ва накладна №0212081 від 02.12.2008 були пі дписані від імені ТОВ "Релан" ОСОБА_2

Відповідно до акта про резу льтати перевірки (а.с.11), згідно даних „Реєстр 1 -ДФ" серед поса дових осіб ТОВ „Релан" значит ься лише ОСОБА_3

Згідно пояснень ОСОБА_3 від 06.02.2009 (а.с.82-83) документів та пе чаток ТОВ „Релан" (код ЄРПОУ 34994 894) ніколи не було. Ніяких догов орів від імені директора ТОВ „Релан" ніколи не заключав і н ікому не поручав цього робит и. До фінансово-господарсько ї діяльності ТОВ „Релан" ніяк ого відношення не мав. Статут підприємства не формував. По даткові декларації не склада в, не підписував і не надавав ї х до ДПІ за місцем реєстрації підприємства, а також нікому не поручав цього робити інши м особам.

Де знаходиться ТОВ „Релан" н е відомо. На посаду директора ТОВ „Релан" не назначав себе.

Також ОСОБА_3 повідомив , що не має достатньої освіти т а матеріального забезпеченн я для ведення підприємницько ї діяльності. ТОВ „Релан" не ві дкривав, не реєстрував та не з бирався займатися на ТОВ „Ре лан" підприємницькою діяльні стю.

Позивачем до суду було нада но копію наказу від 12.01.2008 про пр изначення ОСОБА_2 в.о.дире ктора ТОВ "Релан", який підписа но ОСОБА_4 (а.с.25). Однак, до су ду не було надано доказів (дов ідок відповідних державних о рганів, з державних реєстрів тощо) того, що ОСОБА_2 та О СОБА_4 є керівниками ТОВ "Рел ан" та мають право підписуват и документи від імені ТОВ "Рел ан".

Документи, надані підприєм ством, не підтверджують реал ьність проведених операцій т а не відповідають ст.9 Закону У країни "Про бухгалтерський о блік та звітність в Україні".

Згідно зі ст.3 Закону Україн и "Про бухгалтерський облік т а фінансову звітність в Укра їні", фінансова, податкова, ста тистична та інші види звітно сті, що використовують грошо вий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського облік у.

Відповідно до Положення пр о документальне забезпеченн я записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказо м Міністерства фінансів Укра їни від 24 травня 1995 року N88 (зареє стровано в Міністерстві юсти ції України 5 червня 1995 за N168/704): го сподарські операції відобра жаються у бухгалтерському об ліку методом їх суцільного і безперервного документуван ня. Записи в облікових регіст рах провадяться на підставі первинних документів, створе них відповідно до вимог цьог о Положення.

Первинні документи - це пись мові свідоцтва, що фіксують т а підтверджують господарськ і операції, включаючи розпор ядження та дозволи адміністр ації (власника) на їх проведен ня. Господарські операції - це факти підприємницької та ін шої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов 'язань і фінансових результа тів.

Первинні документи повинн і бути складені у момент пров едення кожної господарської операції або, якщо це неможли во, безпосередньо після її за вершення.

Документи, створені засоба ми обчислювальної техніки на машинозчитуваних носіях, за стосовуються у бухгалтерськ ому обліку за умови надання ї м юридичної сили і доказовос ті.

Первинні документи (на папе рових і машинозчитуваних нос іях інформації) для надання ї м юридичної сили і доказовос ті повинні мати такі обов'язк ові реквізити: назва підприє мства, установи, від імені яки х складений документ, назва д окумента (форми), код форми, да та і місце складання, зміст го сподарської операції та її в имірники (у натуральному і ва ртісному виразі), посади, пріз вища і підписи осіб, відповід альних за дозвіл та здійснен ня господарської операції і складання первинного докуме нта.

Всі первинні бухгалтерськ і документи, податкові накла дні, що підписані ОСОБА_2 в ід імені директора ТОВ "Релан ", які підтверджують укладанн я та виконання правочинів у п еревіряємому періоді, складе ні з порушенням вимог ст.3 Зако ну України від 16.07.1999 року №996-ХІУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Украї ні" зі змінами та доповненням и, вимог "Положення про докуме нтальне забезпечення записі в у бухгалтерському обліку", з атвердженого Наказом Мініст ерства фінансів України від 24 травня 1995 року N88, вимог п.18 "Про з атвердження форми податково ї накладної та порядку її зап овненнями" та не мають юридич ної сили, не можуть бути підст авою для бухгалтерського і п одаткового обліку та подальш ого декларування податкових показників з податку на приб уток підприємства та ПДВ, як у підприємства так і у його кон трагентів, оскільки від імен і підприємства вчинені особо ю, яка не мала повноважень на ї х підписання.

Відповідно до ст.228 Цивільно го кодексу України, правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він б ув спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищен ня, пошкодження майна фізичн ої або юридичної особи, держа ви, Автономної Республіки Кр им, територіальної громади, н езаконне заволодіння ним. Пр авочин, який порушує публічн ий порядок, є нікчемним.

З наведеного слідує, що дого вір №1/12 від 1.12.2008, укладений ТОВ "Х БСП МЕГАБУД ЛТД" з ТОВ "Релан", м ає протиправний характер; пр авочин, внаслідок якого непр авомірно віднесено суми до п одаткового кредиту, по опера ціям з ТОВ "Релан" по суті спря мований на незаконне заволод іння майном держави у вигляд і податків, суперечить інтер есам держави і суспільства і вважається таким, що порушує публічний порядок, а отже, згі дно з частиною 2 статті 228 Цивіл ьного Кодексу України є нікч емним.

Таким чином витрати ТОВ "ХБС П МЕГАБУД ЛТД" по взаємовідно синам з ТОВ "Релан" виникли вна слідок укладення нікчемної у годи, яка в силу ст.216 ЦК України не створює юридичних наслід ків; віднесення позивачем су ми ПДВ з таких витрат до склад у податкового кредиту супере чить вимогам п.п.7.4.1, 7.4.4 п.7.4 ст.7 Зак ону України «Про податок на д одану вартість», внаслідок ч ого ТОВ "ХБСП МЕГАБУД ЛТД" зави щено податковий кредит на за гальну суму 16666,67грн.

Враховуючи викладене, суд в важає правомірним висновок а кта про результати перевірки №1328/15-409/35072409 від 13.05.2010 про заниження ТОВ "ХБСП МЕГАБУД ЛТД" ПДВ на з агальну суму 16666,67грн. та вважає правомірним застосування ДП І у Комінтернівському районі м.Харкова до ТОВ "ХБСП МЕГАБУД ЛТД" штрафу в сумі 8333,5грн.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що оскаржувані под аткові повідомлення - рішенн я від 26 травня 2010 року №0000691540/0 та ві д 25 червня 2010 року №0000691540/1 прийнят і ДПІ у Комінтернівському ра йоні м.Харкова з дотриманням чинного законодавства Украї ни та вимог ч.3 ст.2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.

Тому позовні вимоги про виз нання скасування вказаних по даткових повідомлень - рішен ь є необґрунтованими та не пі длягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 159-163, 186, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адмініс тративного позову товариств а з обмеженою відповідальніс тю "ХБСП МЕГАБУД ЛТД" до Держав ної податкової інспекції у К омінтернівському районі м.Ха ркова про скасування податко вих повідомлень - рішень - відм овити у повному обсязі.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Харківського апеляц ійного адміністративного су ду через Харківський окружни й адміністративний суд шляхо м подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отрима ння копії постанови, у разі пр оголошення постанови суду, я ка містить вступну та резолю тивну частини, а також прийня ття постанови у письмовому п ровадженні. Копія апеляційно ї скарги одночасно надсилаєт ься особою, яка її подає, до су ду апеляційної інстанції.

Постанова набирає з аконної сили після закінченн я строків для подачі апеляці йної скарги. У разі подання ап еляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення.

У повному обсязі постано ву складено 04 квітня 2011 року.

Суддя Р.В. Мельников

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2011
Оприлюднено16.05.2011
Номер документу15159300
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10439/10/2070

Ухвала від 27.08.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Постанова від 29.03.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні