Постанова
від 11.05.2011 по справі 2а/2570/2256/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                 Справа №  2а/2570/2256/2011

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М    У К Р А Ї Н И

 

                                                                            

                  10 травня 2011 р.                                                                                           м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді                                                                      Ткаченко О.Є.,

за участю          секретаря                                                            Маруфенко О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Чернігові до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мектон-Д» про стягнення податкового боргу,

В С Т А Н О В И В :

26.04.2011 року Державна податкова інспекція у м. Чернігові (далі-ДПІ у м. Чернігові) звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мектон-Д» (далі-ТОВ «Мектон-Д») та просить стягнути з відповідача заборгованість по комунальному податку в розмірі 3,11 грн. та заборгованість по земельному податку в розмірі 1760,93 грн. Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач є платником податків і згідно із пунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом, а також платник податку несе відповідальність за  правильність обчислення, своєчасність сплати податку та дотримання вимог податкового законодавства. Відповідач несвоєчасно і не в повному обсязі сплачує податки до бюджету, внаслідок чого утворився борг.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов визнав в повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, дослідивши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

ТОВ «Мектон-Д» (ідентифікаційний код-31379170) зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Чернігівської міської ради 17.12.2004 року, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 18.03.2011 року (а.с.4-6).

Як платник податків ТОВ «Мектон-Д» знаходиться на податковому обліку в ДПІ у м. Чернігові з 06.04.2001 року за № 3773, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 06.04.2001 року № 70901 (а.с.7).

Відповідно до статті 4, пункту 2.3 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» суб’єкти підприємницької діяльності зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов’язкових платежів), сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законами терміни. Згідно статті 11 вищевказаного Закону відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів та додержання законів про оподаткування несуть платники податків відповідно до законів України.

Згідно підпункту 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

ТОВ «Мектон-Д» має податковий борг по комунальному податку в розмірі 3,11 грн. та заборгованість по земельному податку в розмірі 1760,93 грн.

Судом встановлено, що заборгованість по комунальному податку виникла на підставі самостійно поданого відповідачем розрахунку № 218790 від 31.01.2011 року в розмірі 15,30 грн. (а.с. 8).

Враховуючи переплату, яка існувала у відповідача на момент виникнення податкового боргу в розмірі 12,19 грн., загальна сума податкового боргу по комунальному податку становить 3,11 грн. (15,30 грн. – 12,19 грн. = 3,11 грн.).

Податковий борг по земельному податку в розмірі 1756,51 грн. виник на підставі самостійно поданих відповідачем розрахунків № 3231 від 27.01.2010 року терміном сплати до 30.11.2010 року, № 3231 від 27.01.2010 року терміном сплати до 30.12.2010 року, № 2594 від 24.01.2011 року терміном сплати до 30.01.2011 року та декларацій № 2594 від 24.01.2011 року терміном сплати до 02.03.2011 року, № 2594 від 24.01.2011 року терміном сплати до 30.03.2011 року (а.с. 9,10,11).

Станом на 01.11.2010 року у відповідача рахувалась переплата в розмірі 452,73 грн. та сплата в розмірі 552,31 грн.

Також ДПІ у м. Чернігові за несвоєчасну сплату податкових зобов’язань на підставі статті 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» відповідачу нараховано пеню в розмірі 4,42 грн.

Отже, загальна сума податкового боргу по земельному податку становить 1760,93 грн. (1756,51 грн. + 4,42 грн. = 1760,93 грн.).

Стаття 14 Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992 року № 2535-ХІІ передбачає, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. 

Відповідно до статті 17 Закону України «Про плату за землю» податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законами.

Відповідно до п.п. 14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. 57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п.п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачу направлено першу податкову вимогу від 06.12.2010 року № 1/1507, яка отримана представником відповідача 14.12.2010 року, про що свідчить відмітка про вручення на зворотньому (а.с. 13).

Друга податкова вимога не направлялась, оскільки на момент настання строків її винесення Закон України Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» втратив чинність, а Податковий кодекс України, що набрав чинності  з 01.01.2011 року передбачає направлення лише однієї податкової вимоги.

Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання вважається узгодженим у день отримання платником податків повідомлення-рішення, окрім випадку коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив податкове зобов’язання та на протязі десяти днів звертається до такого органу зі скаргою про перегляд відповідного рішення.

Податкова вимога відповідачем в межах подальшої процедури апеляційного оскарження чи в судовому порядку не оскаржувалась.

Відповідно до підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його боргу виключно за рішенням суду.

Частиною 1 статті 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України.

В силу статті 136 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

У частинах 3, 4 статті 112 КАС України передбачено, що у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає відмови від адміністративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Чернігові до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мектон-Д» про стягнення податкового боргу є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Чернігові до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мектон-Д» про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Мектон-Д» (ідентифікаційний код-31379170, Чернігівська область, м. Чернігів, вул. Інструментальна, 13, р/р 26001000036984, ПАТ «Укрсоцбанк», МФО 300023):

- заборгованість по комунальному податку в розмірі 3 (три) грн. 11 коп. до місцевого бюджету м. Чернігова на р/р 33212828700002, код платежу 16010200, банк отримувач: ГУДК в Чернігівській області, код 22825965, МФО 853592;

- податковий борг по земельному податку в розмірі 1760 (одна тисяча сімсот шістдесят) грн. 93 коп. до місцевого бюджету м. Чернігова на р/р 33218811700002,  код платежу 13050100, банк отримувач: ГУДК в Чернігівській області, код 22825965, МФО 853592.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, встановленого ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України.

          Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

          Суддя                                                                                  Ткаченко О.Є.

Дата ухвалення рішення11.05.2011
Оприлюднено16.05.2011
Номер документу15159926
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/2256/2011

Ухвала від 27.04.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

Постанова від 11.05.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні