Постанова
від 15.02.2011 по справі 2а-11585/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

   

ц

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 лютого 2011 року                                          справа №2а-11585/09/0470

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Чорна В.В., одноособово розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції до Комунального підприємства Гранітпро стягнення податкового боргу за рахунок активів, -

в с т а н о в и в :

09 вересня 2009 року Нікопольська об’єднана державна податкова інспекція на виконання своїх владних повноважень звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із зазначеним адміністративним позовом.

Позовні вимоги, з урахуванням заяв позивача про зміну позовних вимог від     05.11.2009 р., та від 14.02.2011 року, обґрунтовані тим, що відповідач має податковий борг із податку на додану вартість в сумі 17 752 грн. 85 коп., який утворився внаслідок несплати відповідачем узгоджених податкових зобов’язань, застосування податковим органом штрафних санкцій за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань протягом граничних строків, та нарахування пені. В добровільному порядку суму податкового боргу відповідач не сплачує, що стало підставою для звернення податкового органу до суду з даним позовом.

В судовому засіданні представником позивача подано заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Від відповідача в особі директора Комунального підприємства Гранітнадійшли письмові заперечення, у яких зазначено, що даний позов подано Нікопольським міжрайонним прокурором в інтересах Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції, предметом позову є стягнення з Комунального підприємства Гранітзаборгованості зі сплати податку на додану вартість. Оскільки підприємство Гранітє комунальним підприємством, засновником якого, згідно статуту, є Придніпровська сільська рада, Нікопольський міжрайонний прокурор звернувся з позовом фактично до територіальної громади. Таким чином, враховуючи, що Нікопольська об’єднана державна податкова інспекція самостійно має повноваження для звернення до суду щодо стягнення податкового боргу за рахунок активів, даний адміністративний позов, на думку відповідача, не підлягає задоволенню. Заперечень по суті заявлених позовних вимог, відповідач не надав.

За таких обставин, при вирішенні справи по суті, суд не приймає до уваги вказані заперечення відповідача, оскільки даний адміністративний позов подано Нікопольською об’єднаною державною податковою інспекцією, а не Нікопольським міжрайонним прокурором.

Відповідності до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Враховуючи, що спірні правовідносини виникли до набрання законної сили Податковим кодексом України, суд розглядає справу з урахуванням норм законодавства, яке діяло на час їх існування.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Комунальне підприємство Гранітзареєстроване Нікопольською районною державною адміністрацією 08.09.2003 р., та перебуває на податковому обліку в Нікопольській об’єднаній державній податковій інспекції як платник податків, в тому числі, податку на додану вартість.

Відповідно до ст. ст. 67, 68 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку та у розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції та законів України. Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991р., п.п.4.1.1, 4.1.4 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. (далі Закон України №2181), платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами, подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів). Також, згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування", платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 14 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991р. №1251-ХІІ, податок на додану вартість належить до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).

Згідно до п.п. 7.8.1 п.7.8 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість"  №168/97 - ВР від 03.04.1997 року, податковим періодом для сплати податку на додану вартість є один календарний місяць.

Відповідно до абз. "а" п.п.4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі, при сплаті місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Комунальне підприємство Гранітподало до Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції податкові декларації, у яких визначило зобов’язання з податку на додану вартість за липень-серпень 2009 року на загальну суму 19 422 грн., а саме: № 22003 на суму 3 150 грн., № 25092 на суму 3 414 грн., № 31961 на суму 4 222 грн., № 39684 на суму 4 222 грн., № 41972 на суму 4 414 грн.

Відповідно до п. 5.1 ст 5 Закону України №2181, податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Згідно п.п.5.3.1 п.5.3. ст.5 Закону України №2181, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку.

Відповідно до п.п. 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону України №2181, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені законом строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.

У встановлені Законом строки відповідач не сплатив суми узгоджених податкових зобов’язань з податку на додану вартість згідно поданих ним декларацій за квітень-серпень 2009 року, у зв’язку з чим у нього виник податковий борг з податку на додану вартість на суму 19 422 грн.

Крім того, 10.06.2009 р. Нікопольською об’єднаною державною податковою інспекцією проведена перевірка своєчасності внесення до бюджету сум податку на додану вартість Комунальним підприємством Гранітза період з 01.04.2009 р. по 09.06.2009 р., за результатами якої складено акт № 952/152.32616803. Перевіркою встановлено, що в порушення абз. 1 п. 5.1 п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України № 2181, платником податків несвоєчасно сплачені узгоджені податкові зобов’язання з податку на додану вартість за березень 2009 року. (граничний термін сплати –30.04.2009 р., фактично сплачено   05.05.2009 р., та 08.05.2009 р.).

Також, 16.07.2009 р. Нікопольською об’єднаною державною податковою інспекцією проведена перевірка своєчасності внесення до бюджету сум податку на додану вартість Комунальним підприємством Гранітза період з 01.04.2009 р. по 16.07.2009 р., за результатами якої складено акт № 1158/152.32616803. Перевіркою встановлено, що в порушення абз. 1 п. 5.1 п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України № 2181, платником податків несвоєчасно сплачені узгоджені податкові зобов’язання з податку на додану вартість за березень, квітень 2009 року. (граничний термін сплати –30.04.2009 р., фактично сплачено   10.06.2009р.; граничний термін сплати 01.06.2009 р., фактично сплачено 13.07.2009 р.).

Підпунктом 17.1.7 Закону України №2181 передбачено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у розмірі 10-и відсотків погашеної суми податкового боргу при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання; у розмірі 20-и відсотків погашеної суми податкового боргу при затримці від 31 до 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання.

На підставі актів перевірок № 952/152.32616803 від 10.06.2009р., № 1158/152.32616803 від 16.07.2009 р., Нікопольською об’єднаною державною податковою інспекцією винесені податкові повідомлення-рішення № 0001441520/0/26669/10/15-220 від 17.06.2009 р.,              № 0001751520/0/31655/10/15-22 від 21.07.2009 р. на суму 260 грн. 38 коп., та 127 грн. відповідно, які, згідно підпису у відповідних графах рішень, отримані платником податків 17.06.2009 р., 21.07.2009 р.

Відповідно до п.п. 5.2.1  п. 5.2 ст. 5 Закону України №2181, податкове зобов’язання платника  податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 ст. 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадку оскарження такого рішення платником податків в адміністративному порядку.

Згідно п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України №2181, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Комунальне підприємство Гранітне сплатило у встановлені законом строки податкові зобов’язання по податку на додану вартість в сумі 387 грн. 38 коп. згідно податкових повідомлень-рішень № 0001441520/0/26669/10/15-220 від 17.06.2009 р.,                                                             № 0001751520/0/31655/10/15-22 від 21.07.2009 р., та не оскаржило вказані рішення ні в адміністративному, ні в судовому порядку, внаслідок чого зазначена сума податкових зобов’язань з податку на додану вартість набула статусу податкового боргу платника податків.

Окрім цього, відповідно до ст. 14 Закону України №2181, розстроченням податкових зобов'язань є надання платнику податків бюджетного кредиту на основну суму його податкових зобов'язань без урахування сум пені під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеної згідно з пунктом 16.4 статті 16 цього Закону. Платник податків, який звертається до податкового органу з заявою про розстрочення, відстрочення податкових зобов'язань, вважається таким, що узгодив суму такого податкового зобов'язання.

30.03.2009 р. заступником начальника Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції прийнято рішення про розстрочення податкового зобов’язання № 49, згідно з яким відповідачеві надано розстрочення сплати податкового зобов’язання під проценти з податку на додану вартість у сумі 3 625 грн. 74 коп. По строкам сплати 10.06.2009 р., 10.07.2009 р., 10.08.2009 р., 10.09.2009 р. відповідач не погасив податкове зобов’язання згідно вказаного рішення на загальну суму 2 417 грн. 16 коп. (604 грн. 29 коп. х 4 = 2 417 грн. 16 коп.).

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача з податку на додану вартість складає 22 226 грн. 54 коп.

Крім того, на суму узгоджених податкових зобов’язань з податку на додану вартість, які не були своєчасно сплачені відповідачем, згідно п.п. 16.1.1 п. 16.1 ст. 16 Закону України №2181, податковим органом нарахована пеня на загальну суму 74 грн.

Враховуючи часткову сплату підприємством суми податкового боргу з податку на додану вартість, згідно розрахунку заборгованості, підписаного начальником Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції ОСОБА_1, станом на 14.02.2010 р. залишок заборгованості складає 17 752 грн. 85 коп.

06.05.2009 р. у відповідності до п.п. 6.2.3 "а" ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181, податковим органом винесено першу податкову вимогу №1/256 на суму    2 999 грн. 21 коп., яка отримана головним бухгалтером підприємства 08.05.2009 р.

09.06.2009 р., у відповідності до п.п. 6.2.3 "б" ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181, податковим органом винесено другу податкову вимогу №2/316 на суму      4 150 грн. 95 коп., яка отримана уповноваженою особою підприємства 12.06.2009 р.

У відповідності до п. 6.2.5 ст. 6 Закону України №2181, у разі несплати податкових вимог, інші вимоги не формуються і не надсилаються.

Не зважаючи на вжиті заходи, податковий борг відповідачем сплачений не був.

Згідно пункту 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу України", державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об’єднанні державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

У відповідності до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України №2181, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду, що відповідно до п. 1.6 ст. 1 цього ж Закону, є зверненням на активи платника податків в рахунок погашення податкового боргу.

У відповідності до п.п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України №2181, джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення є будь-які активи платника податків (його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими законами.

Як вказано у п. 1.7 ст. 1 Закону України №2181, активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній особі або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

Комунальне підприємство Гранітвідповідно до Статуту є підприємством комунальної форми власності.

У зв’язку з цим, при вирішенні питання про стягнення податкового боргу слід враховувати особливості, передбачені ст. 1 Закону України №2181.

Пунктом 11.1 ст. 11 Закону України №2181 передбачено, що у разі, коли платник податків, який перебуває у державній або комунальній власності, не погашає податкового боргу у строки, встановлені цим Законом, податковий орган здійснює заходи щодо продажу активів такого платника податків, які не входять до складу цілісного майнового комплексу, що забезпечує здійснення основної діяльності платника податків.

Відповідно до ч. 2 п.п. 3.2.8 п. 3.2 ст. 3 Закону України "Про податок на додану вартість" під цілісним майновим комплексом слід розуміти активи, сукупність яких забезпечує ведення окремої підприємницької діяльності на постійній і регулярній основі і термін використання яких перевищує двадцять календарних місяців.

З огляду на викладене, суд вважає можливим звернути стягнення на активи відповідача, які не входять до цілісного майнового комплексу.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України, до компетенції адміністративного суду віднесено розгляд справ за зверненням суб’єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

З огляду на викладене, суд доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог, та необхідність їх задоволення.

Керуючись ч. 6 ст. 128, ст. ст. 160-162, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Адміністративний позов Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції – задовольнити .

Стягнути за рахунок активів Комунального підприємства Граніт, які не входять до складу цілісного майнового комплексу (код ЄДРПОУ 32616803) на користь державного бюджету (р/р 31112029700174, код платежу 14010111, отримувач відділення ДКУ у Нікопольському районі, банк УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012) податковий борг з податку на додану вартість в сумі 17 752 грн. 85 коп. (сімнадцять тисяч сімсот п’ятдесят дві гривні вісімдесят п’ять копійок).

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги  через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення постанови. Якщо судом у відповідності до частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України було проголошено вступну та резолютивну частину постанови, а також в разі прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                             В.В.Чорна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2011
Оприлюднено19.05.2011
Номер документу15243509
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11585/09/0470

Постанова від 15.02.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чорна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні