ц
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2-а-5541/09/0470
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 вересня 2010 року м. Дніпропетровськ
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Єфанової О.В.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу
за позовом Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції
до Комунального підприємства Житлово-комунальне господарство
третя особа –Нікопольська міська рада
про звернення стягнення на активи-
в с т а н о в и в:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції до Комунального підприємства Житлово-комунальне господарство, в якому позивач, з урахуванням заяви про зміну розміру позовних вимог, просить звернути стягнення на активи відповідача на суму 456297,90 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що позивачем порушено п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону Україну Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиу зв’язку з чим виникла заборгованість в сумі 456297,90 грн.
Відповідач направив заяву про визнання позову та просив розглянути справу без участі відповідача.
Таким чином, суд ухвалив розглянути справу без участі відповідача відповідно до положень ст.128 КАС України в письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Як вбачається з матеріалів справи, заступником начальника Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції за заявою Комунального підприємства Житлово-комунальне господарствоприйнято наступні рішення про розстрочення податкового зобов'язання:
-Рішення № 73 від 30.05.2008 р., згідно якого КП ЖКГнадано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану вартість у сумі 21851,00 грн., залишок несплаченої суми становить 12486,29 грн.;
-Рішення № 86 від 01.07.2008 р., згідно якого КП ЖКГнадано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану вартість у сумі 23628,00 грн., залишок несплаченої суми становить 15752,00 грн.;
-Рішення № 26 від 02.03.2009 р., згідно якого КП ЖКГнадано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану вартість у сумі 26852,00 грн., в т.ч. по строку 10.08.2009 р. - 14917,80 грн., залишок несплаченої суми становить 14917,80 грн.;
-Рішення № 46 від 30.03.2009 р., згідно якого КП ЖКГнадано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану вартість у сумі 20588,00 грн.
У зв'язку з несплатою відповідачем чергових часток розстроченої суми та нарахованих на таку суму відсотків, 01.06.2009 р. заступником начальника Нікопольської ОДПІ прийнято Рішення про скасування розстрочення податкового зобов'язання № 7, яким скасовано Рішення про розстрочення податкового зобов'язання № 46 від 30.03.2009 року.
-Рішення № 64 від 30.04.2009 р., згідно якого КП ЖКГнадано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану вартість у сумі 25470,00 грн., в т.ч. по строку 14.08.2009 р. - 12735,00 грн., залишок несплаченої суми становить 12735,00 грн.
Відповідно до ст.14 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами№ 2181-III розстроченням податкових зобов'язань є надання платнику податків бюджетного кредиту на основну суму його податкових зобов'язань без урахування сум пені під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеної згідно з пунктом 16.4 статті 16 цього Закону.
Платник податків, який звертається до податкового органу з заявою про розстрочення, відстрочення податкових зобов'язань, вважається таким, що узгодив суму такого податкового зобов'язання.
Розстрочення податкових зобов'язань надається на умовах податкового кредиту, за якими основна сума кредиту та нараховані на неї проценти погашаються рівними частками, починаючи з податкового періоду, наступного за періодом надання такого кредиту.
Договори про розстрочення, відстрочення можуть бути достроково розірвані за ініціативою податкового органу у разі, якщо платник податків порушує умови погашення розстроченого або відстроченого податкового боргу.
Комунальним підприємством Житлово-комунального господарствадо Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції подано наступні декларації з податку на додану вартість:
-за липень 2008 р. (вх. № 39443), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, складає 24649,00 грн.;
-за серпень 2008 р. (вх. № 41997), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, складає 29264,00 грн.;
-за вересень 2008 р. (вх. № 51153), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, складає 32094,00 грн.;
-за жовтень 2008 р. (вх. № 57791), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, складає 24309,00 грн.;
-за листопад 2008 р. (вх. № 61088), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, складає 23712,00 грн.;
-за грудень 2008 р. (вх. № 69281), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, складає 30296,00 грн.;
-за квітень 2009 р. (вх. № 21629), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, складає 26919,00 грн.;
-за травень 2009 р. (вх. № 25049), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, складає 28661,00 грн.;
-за червень 2009 р. (вх. № 33400), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, складає 39568,00 грн.;
-за липень 2009 р. (вх. № 39573), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, складає 20623,00 грн.
03.06.2009 року фахівцями Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції проведено перевірку своєчасності внесення до бюджету сум податку на додану вартість Комунальним підприємством Житлово-комунального господарстваза період з 01.04.2006 року по 03.06.2009 року, про що складено Акт № 916/152.30755931 від 03.06.2009 року.
Зазначеною перевіркою встановлено порушення п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами№ 2181-ІІІ, а саме несвоєчасна сплата суми узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 132732,00 грн.
Нікопольською об’єднаною державною податковою інспекцією винесено податкове повідомлення-рішення № 0001371520/0/25333 від 11.06.2009 року, яким визначено платнику до сплати суму штрафу у розмірі 66366,11 грн.
Зазначене податкове повідомлення-рішення отримано головним бухгалтером відповідача, що підтверджується підписом на корінці податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.9 Закону України Про систему оподаткуваннявід 25.06.1991р. № 1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно з п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами № 2181-ІІІ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами№ 2181-ІІІ у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами№ 2181-ІІІ податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до п.4.2 та 4.3 ст.4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених пп.5.2.2 цього Закону. Аб.3 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами№ 2181-ІІІ передбачено, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. "а" - "в" пп.4.2.2 п.4.2 ст.4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
В десятиденний термін з дня отримання податкових повідомлень-рішень КП ЖКГне зверталось з відповідною скаргою до Нікопольської ОДПІ або до суду з позовом про скасування податкового повідомлення-рішення та не сплатило донараховану суму податкових зобов'язань з податку на додану вартість.
На суму податкового боргу нарахована пеня у сумі 33357,70 грн.
Згідно з вимогами ст.6 Закону України Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами№ 2181-ІІІ Нікопольською об’єднаною державною податковою інспекцією на адресу Комунального підприємства Житлово-комунального господарствавиставлені перша податкова вимога №1/413 від 07.05.2004 року і друга податкова вимога №2/507 від 08.06.2004 року, але податковий борг платником податків у добровільному порядку не сплачений.
Таким чином, сума податкового боргу складає 456297,90 грн.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Стаття 68 Конституції України встановлює, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України, законів України, а їх невиконання і є порушенням державних інтересів.
У п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” вказано, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 зазначеного вище закону активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Суд доходить висновку, що позивачем надані належні докази, які свідчать про заборгованість відповідача перед бюджетом, а також здійснені всі заходи, направлені на досудове врегулювання відповідного спору.
Також відповідачем визнано адміністративний позов в повному обсязі.
Згідно п.3 ст.112 КАС України у разі визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
З огляду на сукупність викладених обставин, з урахуванням вимог чинного законодавства, суд доходить висновку про задоволення позовних вимог позивача.
Керуючись ст.ст. 11, 69, 70, 71, 94, 158-163, 186, 254 КАС України суд, -
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Звернути стягнення на активи Комунального підприємства Житлово-комунальне господарство(53211, Дніпропетровська область, м.Нікополь, вул. Шевченка, б.69, код ЄДРПОУ 30755931) в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 456297,90 грн. (р/р 31115029700029, код платежу 14010100, отримувач відділення ДКУ у м.Нікополі, банк УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012).
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом апеляційної скарги відповідно до ст.ст. 186 та 254 КАС України.
Якщо постанову проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Суддя О.В. Єфанова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2010 |
Оприлюднено | 19.05.2011 |
Номер документу | 15243653 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні