Постанова
від 24.11.2010 по справі 2-а-9285/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ц

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 2-а-9285 /09/0470

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 листопада 2010 року м. Дніпропетровськ

Дніпропетровський окр ужний адміністративний суд у складі :

головуючого судді: Турлакової Н.В .

при секретарі судового зас ідання: Каштан С.В.

за участю сторін:

представника позивача: Дубінін Д.В.

представника відповідача: Туболєва Л.С .

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Дн іпропетровську адміністрат ивний позов Дніпропетровсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів до Державного Підприєм ства Підприємство Ігренсько го виправного центру управлі ння державного департаменту України з питань виконання п окарань у Дніпропетровській області № 133

про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені, -

в с т а н о в и в :

Дніпропетровське обл асне відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів звер нулось до суду з адміністрат ивним позовом до Державного Підприємства Підприємство І гренського виправного центр у управління державного депа ртаменту України з питань ви конання покарання у Дніпропе тровській області №133 з позовн ими вимогами про: - стягнення з Державного Підприємства Під приємство Ігренського випра вного центру управління держ авного департаменту України з питань виконання покаранн я у Дніпропетровській област і №133на користь Дніпропетровс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції в розмірі 9615 ,75 грн.; - стягнення з відповідач а на користь Дніпропетровськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів пеню за порушення термі нів сплати адміністративно-г осподарських санкцій у розмі рі 319,92 грн .

В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що відповідач не забезпечив працевлаштува ння інвалідів у відповідній кількості та не сплатив вчас но адміністративно-господар ські санкції за не здійсненн я працевлаштування інваліді в, в результаті чого порушено вимоги ст..19, 20 Закону України П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні, та з авдано значної шкоди державн им інтересам.

Представник відповідача позов не визнав, подав до суду письмові заперечення проти позову з проханням відмовити в задоволенні позову у повно му обсязі. В обґрунтування за перечень зазначив, що підпри ємство створено відповідно д о ст.ст. 60,118 Кримінально-викона вчого кодексу України з мето ю залучення до суспільно кор исної праці засуджених і фун кціонує у складі ІВЦ № 133. У звіт і за 2008 р. направленому до позив ача була допущена помилка та вказано про відсутність інв аліду, який фактично працює в установі відповідача. У 2008 р. і нваліди для працевлаштуванн я відповідними органами не н аправлялись. Вимоги чинного законодавства покладені на п ідприємство ним виконані. А о бов' язок пошуку, підбору та направлення на роботу інвал ідів та інших осіб, які потреб ують соціального захисту, чи нним законодавством України покладений на державну служ бу зайнятості та її територі альні органи.

Представник позивача в су довому засідання адміністр ативний позов підтримав та п росив його задовольнити поси лаючись на обставини викладе ні в ньому.

У судовому засіданні предс тавник відповідача проти поз ову заперечував та просив ві дмовити в задоволенні позовн их вимог посилаючись на дово ди викладені в запереченнях.

Дослідивши чинне законод авство, матеріали справи та д оводи осіб, які беруть участь у справі, суд доходить виснов ку, що позов не підлягає задов оленню з наступних підстав .

Судом встановлено, матері алами справи підтверджено, щ о згідно Довідки АА № 041299 з ЄДРП ОУ державне підприємство Під приємство Ігренського випра вного центру управління держ авного департаменту України з питань виконання покаранн я у Дніпропетровській област і №133ідентифікаційний код 08679787 з ареєстровано виконавчим ком ітетом дніпропетровської мі ської ради від 08.02.2008 року, що під тверджено Свідоцтвом про дер жавну реєстрацію серія А01 № 04634 4. Види діяльності: - виробницт во виробів з дроту; виробницт во дроту; - загальні механічні операції і т.і.

Згідно Довідки № 2505 з ЄДРПО У Ігренський виправний центр № 133 управління державного де партаменту з питань виконанн я покарань в Дніпропетровськ ій області ідентифікаційний код 08563027 зареєстровано викона вчим комітетом Дніпропетров ської міської ради від 07.02.2006 рок у, що підтверджено Свідоцтво м про державну реєстрацію се рія А00 № 417298. Вид діяльності, дія льність системи з виконання покарань.

Згідно Статуту державног о підприємства Підприємство Ігренського виправного цент ру управління державного деп артаменту України з питань в иконання покарання у Дніпроп етровській №133підприємство з асноване на державній власно сті і підпорядковане безпосе редньо управлінню Державног о департаменту України з пит ань виконання покарань у Дні пропетровській області, а та кож Державному департаменту України з питань виконання п окарань, який здійснює права та виконує обов' язки засно вника Підприємства щодо упра вління ним безпосередньо або через управління Державного департаменту України з пита нь виконання покарань у Дніп ропетровській області. Згі дно до п. 2.1 даного статуту пі дприємство створене з метою залучення до суспільно корис ної праці засуджених і забез печення їх професійно-техніч ного навчання. П. 5.1 вказаного с татуту передбачено що підпри ємство планує свою діяльніст ь за погодженням з вищестоящ ою організацією, відповідно до вимог ст.. 60 Кримінально-вик онавчого кодексу України у ч астині забезпечення створен ня умов для залучення засудж ених до обмеження волі до сус пільно корисної праці на вла сному виробництві, з урахува нням створення достатньої кі лькості робочих місць для за суджених, які підлягають пра цевлаштуванню на цьому підпр иємстві, забезпечує обсягом робіт засуджених, достатнім для оплати вартості утриманн я із зароблених ними коштів.

Згідно Довідки про реєст рацію роботодавця у відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів від 10.10.2008 року № 2541 Ігр енський виправний центр № 133 у правління державного департ аменту з питань виконання по карань в Дніпропетровській о бласті (ідентифікаційний код 08563027) зареєстрований від 10.10.2008 ро ку № 12/101/1358 Дніпропетровським об ласним відділенням Фонду соц іального захисту інвалідів.

Відповідно до Довідки про р еєстрацію роботодавця у відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів від 10.10.2008 р. № 2541 де ржавне підприємство Підприє мство Ігренського виправног о центру управління державно го департаменту України з пи тань виконання покарання у Д ніпропетровській області за реєстрований від 14.10.2008 року № 12/10 1/5571 Дніпропетровським обласн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів.

Відповідно до п.6.1. Статуту ДП Підприємство Ігренського ви правного центру управління д ержавного департаменту Укра їни з питань виконання покар ань у Дніпропетровській обла сті № 133управління Підприємст вом здійснює начальник Ігрен ського виправного центру (№133) , начальник Ігренського випр авного центру (№133) при необхід ності та за погодженням з тер иторіальним органом управлі ння може дозволяти працівник ам поєднання інших посад Під приємства і виправного центр у.

Відповідно до копії Трудов ої книжки (вкладиш НОМЕР_1 ) ОСОБА_4, на посаду коменда нта - техніка - доглядача гр упи інтендантського та госпо дарського забезпечення приз начена наказом № 33 о/с від 06.09.2005р. , яка працює у вказаній устано ві станом на час розгляду спр ави.

Згідно з копією Довідки д о акта огляду МСЕК Серії 10 ААА № 023021 ОСОБА_4 має з-ю групу ін валідності з 01.02.2010р., безстроков о.

Чинним законодавством на в ідповідача покладено обов' язок щорічно до 1 березня року , що настає за звітним, подават и відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів відомо сті про середню річну заробі тну плату на підприємстві, се редньооблікову чисельність штатних працівників обліков ого складу та про кількість п рацюючих інвалідів, що відоб ражається в звіті про зайнят ість і працевлаштування інва лідів Форми 10-ПІ.

Згідно звіту відповіда ча Про зайнятість та працевл аштування інвалідів за 2008рікз а формою 10-ПІ від 25.02.2008р. середнь ооблікова кількість штатних працівників облікового скла ду на підприємстві - 12 осіб; фо нд оплати праці - 223,1 тис.грн..; с ередньорічна заробітна плат а штатного працівника - 18592 гр н.; кількість робочих місць, пр изначених для забезпечення п рацевлаштування інвалідів, з гідно нормативу - 1; кількіст ь працевлаштованих інваліді в - 0.

Згідно інформації надано ї Самарським районним Центро м зайнятості м. Дніпропетров ська лист від 17.06.2009р. № 2123, відпо відачем протягом 2008р. не надав ались звіти 3-ПН . На протязі 2008 р оку на підприємство відпові дача для працевлаштування безробітних інвалідів не нап равлялись .

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країніпідприємства, установ и і організації за рахунок ко штів Фонду соціального захис ту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок вла сних коштів, у разі необхідно сті, створюють спеціальні ро бочі місця для працевлаштува ння інвалідів, здійснюючи дл я цього адаптацію основного і додаткового обладнання, те хнічного оснащення і пристос ування тощо з урахуванням об межених можливостей інвалід а.

Частиною 3 ст. 18 Закону передб ачено, що підприємства, устан ови, організації, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, зобов'язані виділят и та створювати робочі місця для працевлаштування інвалі дів, у тому числі спеціальні р обочі місця, створювати для н их умови праці з урахуванням індивідуальних програм реаб ілітації і забезпечувати інш і соціально-економічні гаран тії, передбачені чинним зако нодавством, надавати державн ій службі зайнятості інформа цію, необхідну для організац ії працевлаштування інвалід ів, і звітувати Фонду соціаль ного захисту інвалідів про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів у порядку, встан овленому Кабінетом Міністрі в України.

Згідно ст..20 Закону Україн и Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україніп ідприємства (об' єднання, ус танови і організації незалеж но від форми власності і госп одарювання, де кількість пра цюючих інвалідів менша, вста новлено нормативом, передбач еним ч.1 ст.19 цього Закону , щоро ку сплачують відповідним від діленням Фонду соціального з ахисту інвалідів штрафні са нкції, сума яких визначаєтьс я у розмірі середньорічної з аробітної плати на відповідн ому підприємстві (в об' єдна нні), в установі, організації з а кожне робоче місце, не зайня те інвалідом. Для підприємст в (об' єднань), установ органі зацій незалежно від форми вл асності та господарювання, н а яких працює від 8 до 15 осіб, ро змір штрафних санкцій за роб оче місце, не зайняте інвалід ом , визначається в розмірі по ловини середньої річної заро бітної платина відповідному підприємстві (об' єднанні), у відповідній установі, орган ізації. Згідно с.3 ст.20 наве деного Закону сплату штрафни х санкцій підприємства (об' єднання) установи і організа ції провадять за рахунок при бутку, який залишається їх ро зпорядженні після сплати всі х податків і зборів (обов' яз кових платежів).

Відповідно до п. 10 Положення про робоче місце інваліда і п ро порядок працевлаштуванн я інвалідів, затверджене Пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 03.05.1995 року № 314 - працев лаштування інвалідів здійсн юється державною службою зай нятості, органами Мінсоцзахи сту, місцевими Радами народн их депутатів, громадськими о рганізаціями інвалідів з ура хуванням побажань, стану здо ров'я інвалідів, їхніх здібно стей і професійних навичок в ідповідно до висновків МСЕК. При цьому місцеві органи соц іального захисту населення в иявляють інвалідів, які бажа ють працювати і спроможні ре алізувати свої здібності та можливості на підставі індив ідуальних програм реабіліта ції.

Пунктом 11, 12 Положення місцев і органи соціального захисту населення: виявляють інвалі дів, які бажають працювати і с проможні реалізувати свої зд ібності та можливості на під ставі індивідуальних програ м реабілітації; щомісячно на дсилають державній службі за йнятості списки інвалідів, я кі виявили бажання працювати , із зазначенням професій, спе ціальностей; подають державн ій службі зайнятості заявки на професійне навчання інвал ідів; ведуть інформаційний б анк даних про інвалідів, які п рацюють і бажають працювати.

Державна служба зайнятост і: веде облік інвалідів, які зв ернулися за допомогою у прац евлаштуванні; веде облік роб очих місць підприємств, на як і можуть бути працевлаштован і інваліди; сприяє працевлаш туванню інвалідів, які зверн улися з таким проханням, з ура хуванням рекомендацій МСЕК; щоквартально подає місцевим органам соціального захисту населення інформацію про пр ацевлаштування інвалідів.

З огляду на приписи статт і 238 Господарського код ексу України , до суб' є ктів господарювання можуть б ути застосовані уповноважен ими органами державної влади або органами місцевого само врядування адміністративно -господарські санкції, тобто заходи організаційно-правов ого або майнового характеру, спрямовані на припинення пр авопорушення суб'єкта господ арювання та ліквідацію його наслідків, та за порушення вс тановлених законодавчими ак тами правил здійснення госпо дарської діяльності.

Підставою господарсько-п равової відповідальності уч асника господарських віднос ин відповідно до статті 218 ць ого Кодексу є вчинене ним пра вопорушення у сфері господар ювання.

Відтак, при вирішенні пит ання про правомірність стягн ення адміністративно-господ арських санкцій слід виходит и із загальних норм права від носно відповідальності за по рушення зобов'язань та встан овлення в діях або бездіяльн ості роботодавця складу прав опорушення з метою застосува ння юридичної відповідально сті у вигляді адміністративн о-господарських санкцій.

Елементами правопорушення є вина та наявність причинно го зв'язку між самим порушенн ям та його наслідками.

Так, згідно до статті 18 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" , забезп ечення прав інвалідів на пра цевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, з дійснюється шляхом їх безпос ереднього звернення до підпр иємств, установ, організацій чи до державної служби зайня тості. В силу частини 3 статті 18-1 цього Закону державна служ ба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідн о до рекомендацій МСЕК, наявн их у інваліда кваліфікації т а знань, з урахуванням його по бажань.

Згідно ч.1 ст.102 Кримінально -виконавчого Кодексу України режим у виправних і виховних колоніях - це встановлений законом та іншими нормативно -правовими актами порядок ви конання і відбування покаран ня, який забезпечує ізоляцію засуджених; постійний нагля д за ними; виконання покладен их на них обов' язків; реаліз ацію іїхініх прав і законних інтересів; безпеку засуджен их і персоналу; роздільне три мання різних категорій засуд жених; різні умови тримання з асуджених залежно від виду к олонії; зміну умов тримання з асуджених.

Ч.1 Ст.118 Кримінально-викона вчого Кодексу України передб ачено, що засуджені до позбав лення волі повинні працювати в місцях і на роботах, які виз начаються адміністрацією ко лонії. Засуджені залучаються до суспільно корисної праці з урахуванням наявних вироб ничих потужностей, зважаючи при цьому на стать, вік, працез датність, стан здоров'я і спец іальність. Засуджені залучаю ться до праці, як правило, на п ідприємствах, у майстернях к олоній, а також на державних а бо інших форм власності підп риємствах за умови забезпече ння їх належної охорони та із оляції. Адміністрація зобов' язана створювати умови, що да ють змогу засудженим займати ся суспільно корисною оплачу ваною працею .

Із матеріалів справи вбача ється, що інваліди на підприє мство відповідача для праце влаштування не направлялись , що підтверджується листом С амарського районного Центр у зайнятості м. Дніпропетро вська лист від 17.06.2009р. № 2123 .

Позивач не надав суду доказ ів, що компетентні органи, які займаються направленням інв алідів для працевлаштування направляли інвалідів до від повідача для працевлаштуван ня і мали місце випадки відмо ви в такому працевлаштування .

Крім того, при прийнятті р ішення судом враховано вимог и Ст.ст. 102,118 Кримінально-викона вчого Кодексу України, а тако ж те, що підприємство відпові дача Згідно до п. 2.1 Статуту створене з метою залучення д о суспільно корисної праці з асуджених і забезпечення їх професійно-технічного навча ння. П. 5.1 вказаного статуту пер едбачено що підприємство пла нує свою діяльність за погод женням з вищестоящою організ ацією, відповідно до вимог ст .. 60 Кримінально-виконавчого к одексу України у частині заб езпечення створення умов для залучення засуджених до обм еження волі до суспільно кор исної праці на власному виро бництві, з урахуванням створ ення достатньої кількості ро бочих місць для засуджених, я кі підлягають працевлаштува нню на цьому підприємстві, за безпечує обсягом робіт засуд жених, достатнім для оплати в артості утримання із заробле них ними коштів.

В матеріалах справи наявні докази того, що наказом №33/ок від 06.09.2005 року на підприємство відповідача прийнята інвалі д 3 групи ОСОБА_4, яка працю вала також і протягом 2008 року.

З урахуванням сукупності в икладених обставин, враховую чи вимоги чинного законодавс тва, суд доходить висновку пр о відмову в задоволенні позо ву.

Щодо клопотання про стягне ння судових витрат з відпові дача суд зазначає наступне. В ідповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справ ах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відпо відачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсн ені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 160, 162, 163 КАС Укр аїни суд, -

п о с т а н о в и в:

В задоволенні адмініс тративного позову Дніпропет ровського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до Державного Пі дприємства Підприємство Ігр енського виправного центру у правління державного департ аменту України з питань вико нання покарань у Дніпропетро вській області № 133про стягнен ня адміністративно-господа рських санкцій та пені , - від мовити.

Постанова суду набирає за конної сили та може бути оска ржена до Дніпропетровського апеляційного адміністратив ного суду через Дніпропетров ський окружний адміністрати вний суд в порядку, визначено му ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС Украї ни, апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодек су, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Повний текст постанови ск ладений 29 листопада 2010 року.

Суддя Н.В. Т урлакова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2010
Оприлюднено19.05.2011
Номер документу15243743
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-9285/09/0470

Постанова від 24.11.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні