16/257-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
14.02.08р.
Справа № 16/257-07
За позовом Дніпропетровського державного підприємства "Дніпропетровськголовпостач", м. Дніпропетровськ
до Головного управління державного казначейства України у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ
третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ
третя особа-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Дніпропетровська обласна державна адміністрація, м. Дніпропетровськ
про визнання права господарського відання на адміністративну будівлю
Суддя ЗАГИНАЙКО Т.В.
Представники сторін:
від позивача: Романенко П.В.- представник, дов. від 01.09.2007р.
Денисенко Т.О. - генеральний директор, розпорядження від 17.10.2006р. № 238-к-06;
від відповідача: Гусарова К.О. - голов. спец.- юрисконсульт, дов. від 09.01.07р. № 12-05/09;
від третьої особи-1: Пека А.І.- спеціаліст-юрисконсульт, дов.від 10.09.07р. дов.№ 74;
від третьої особи - 2: Приходченко С.В.- представник, дов. № 001219.
СУТЬ СПОРУ:
Згідно із статтею 77 господарського процесуального кодексу України у судовому засіданні було оголошено перерви до 12.02.08р. та до 14.02.08р.
Позивач просить визнати за ним право користування приміщеннями адміністративної будівлі, розташованої по вул. Челюскіна,1 у м. Дніпропетровську.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що спірна будівля була закріплена за позивачем відповідно до його статуту органом управління –Дніпропетровською обласною державною адміністрацією і не вилучалась із володіння позивача.
Відповідач у відзиві (вх.№18540 від 31.10.2007р.) на позовну заяву повідомляє: - статтею 326 Цивільного кодексу України передбачено, що у державній власності майно, у тому числі грошові кошти, яке належить державі Україна, від імені та в інтересах держави України право власності здійснюють відповідно органи державної влади; - право власності держави на адміністративну будівлю по вул.Челюскіна,1 в м. Дніпропетровську підтверджено свідоцтвом на право власності; - на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.07.1999р. №654-р адміністративна будівля по вул. Челюскіна,1 в м. Дніпропетровську була передана із сфери управління Дніпропетровської обласної державної адміністрації до сфери управління Державного казначейства; - Управління Державного казначейства у Дніпропетровській області прийняло вказану будівлю 31.08.1999р., що оформлено відповідним актом передачі та прийому; - в 2006 році управління Державного казначейства у Дніпропетровській області було реорганізовано шляхом перетворення в Головне управління Державного казначейства України у Дніпропетровській області; - таким чином, адміністративна будівля по вул.Челюскіна,1 в м. Дніпропетровську, яка є державною власністю, на законних підставах знаходиться в оперативному управлінні Головного управління Державного казначейства України у Дніпропетровській області, тому вимоги позивача про визнання за ним права володіння та користування цією будівлею є незаконними.
Позивач у запереченнях (вх.№19222 від 09.11.2007р.) на відзив відповідача: - належність позивачу права володіння та користування спірною будівлею не створює перешкод у реалізації права державної власності на цю будівлю, але навпаки цілком відповідає змісту статті 326 Цивільного кодексу України, оскільки позивач є державним підприємством, належним до сфери управління Дніпропетровської облдержадміністрації; - відсутні жодні відомості про існування пропозиції Дніпропетровської облдержадмінстрації щодо передачі спірної будівлі до сфери управління Держказначейства; - відповідно до абзацу "б" пункту 4, а також абзацу "б" пункту 2 Положення про порядок передачі об'єктів права власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.1998р. №1482, належні до державної власності об'єкти нерухомого майна передаються зі сфери управління одного суб'єкта до сфери управління іншого за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій за погодженням з Мінекономіки, Мінфіном і Фондом державного майна; - тобто, рішення про передачу спірної будівлі до сфери управління Держказначейства мала приймати Дніпропетровська облдержадміністрація (до сфери управління якої відноситься позивач); - ніяке розпорядження Кабміну згідно статті 19 Конституції України не могло бути підставою для передання будівлі Держказначейству, отже навіть існування вищевказаного розпорядження Кабміну не є підтвердженням правомірності знаходження спірної будівлі у володінні та користуванні відповідача; - відсутні будь-які відомості щодо існування рішення Дніпропетровської облдержадмінстрації по передання спірної будівлі до сфери Держказначейства та будь-які відомості про погодження передання спірної будівлі із Мінекономіки, Мінфіном і Фондом державного майна; - таким чином, відсутні дані, що свідчили б про рішення або згоду Дніпропетровської облдержадміністрації на вилучення спірної будівлі у позивача та передання її до управління Держказначейства; - спірна будівля будувалася не відповідачем, а будувалася за кошти господарських структур, правонаступником яких є позивач.
В подальшому позивач змінив позовні вимоги (заява вх. №19223 від 09.11.2007р.) та просить визнати за Дніпропетровським державним підприємством "Дніпропетровськголовпостач" - право господарчого відання на адміністративну будівлю, розташовану за адресою: м.Дніпропетровськ, вул.Челюскіна,1.
Третя особа-1 - Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області у письмових поясненнях (вх.№17453 від 16.10.2007р.) зазначає що вона не приймала участі у спірних правовідносинах стосовно передачі адміністративної будівлі за адресою: м. Дніпропетровськ, вул.Челюскіна,1 з балансу Дніпропетровського державного підприємства "Дніпропетровськголовпостач" на баланс Головного управління державного казначейства України у Дніпропетровській області.
Третя особа -2 - Дніпропетровська обласна державна адміністрація у письмових поясненнях (вх.№19231 від 09.11.2007р.) повідомляє, що розпорядчих документів про передачу адміністративної будівлі по вул. Челюскіна,1 з баланса Дніпропетровського державного підприємства „Дніпропетровськголовпостач” на баланс управління держказначейства України в Дніпропетровській області та зменшення статутного фонду державного підприємства не виявлено.
Відповідач у доповненні (вх. №2580 від 14.02.2008р.) до відзиву на позовну заяву вважає, що: - позивачем пропущено строк позовної давності для звернення до суду; - про передачу спірної адміністративної будівлі по вул. Челюскіна,1 в м. Дніпропетровську Управлінню Державного казначейства у Дніпропетровській області позивачу було відомо ще в 1999році, позивач підписав акт передачі-прийняття вказаної будівлі; - якщо позивач вважав, що адміністративна будівля передавалась без належних правових підстав, йому ніщо не перешкоджало подати позов до суду, з яким позивач звернувся аж через 8 років; - розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.07.1999р. №654-р, на підставі якого була здійснена передача адміністративної будівлі по вул. Челюскіна, 1 в м. Дніпропетровську із сфери управління Дніпропетровської обласної держадміністрації до сфери управління Державного казначейства, в установленому чинним законодавством порядку не визнано нечинним; - також позивач підписав акт передачі-приймання зазначеної будівлі, чим погодився з її передачею.
Клопотання про технічну фіксацію за допомогою технічних засобів представниками учасників судового процесу заявлено не було.
За згодою представників сторін у судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін та третьої особи, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
- розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.07.1999р. №654-р прийнято пропозицію Дніпропетровської облдержадміністрації, погоджену з Мінекономіки, Мінфіном, Фондом державного майна, Держкомстатом та Державним казначейством про передачу адміністративної будівлі ДП „Дніпропетровськголовпостач” (м. Дніпропетровськ, вул. Челюскіна,1) із сфери управління Дніпропетровської обласної держадміністрації до сфери управління Державного казначейства;
- Наказом Головного управління Державного казначейства України від 14.07.1999р. №58 „Про прийняття на баланс адміністративної будівлі” на виконання розпорядження від 08.07.1999р. №654-р наказано начальнику управління Державного казначейства у Дніпропетровській області прийняти на баланс облуправління адміністративну будівлю від ДП „Дніпропетровськголовпостач” у встановленому порядку;
- відповідно до наказу Дніпропетровського державного підприємства „Дніпропетровськголовпостач” від 26.07.1999р. №15 наказано здійснити передачу адміністративної будівлі по вул. Челюскіна, 1 з балансу ДП „Дніпропетровськголовпостач” на баланс Державного казначейства в Дніпропетровській області;
- згідно наказу Управління державного казначейства України у Дніпропетровської області від 26.07.1999р. №57 „Про прийняття на баланс адміністративної будівлі” на виконання наказу Головного управління Державного казначейства України від 14.07.1999р. №58 для забезпечення прийняття від ДП „Дніпропетровськголовпостач” адміністративної будівлі по вул.Челюскіна,1 м. Дніпропетровська було створено комісію ;
- 31.08.1999р. на підставі зазначених розпорядчих документів позивачем було передано відповідачу спірну адміністративну будівлю, що підтверджується актом передачі та прийому адміністративної будівлі ДП „Дніпропетровськголовпостач”;
- як вбачається, в подальшому рішенням виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 18.04.2000р. №969 „Про затвердження акта державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію адміністративного будинку (А-6) і гаража (Л-2) по вул.Челюскіна,1 та оформлення права власності” вирішено затвердити акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію адміністративного будинку (А-6) загальною площею 3 736,5 кв.м і гаража (Л-2) площею 74,6 кв.м по вул. Челюскіна,1, збудованих Управлінням Державного казначейства України у Дніпропетровській області, дозволити Управлінню Державного казначейства України у Дніпропетровській області ввести в експлуатацію адміністративний будинок (А-6) і гараж (Л-2) по вул.Челюскіна,1, прийняті за актом державної приймальної комісії та передати зазначену адміністративну будівлю на баланс Управління державного казначейства України у Дніпропетровській області з оформленням права державної власності і видачею свідоцтва;
- відповідно до свідоцтва про право власності на адміністративну будівлю літ. А-6 і гараж літ. Л-2 Управління Державного казначейства України в Дніпропетровській області, виданого Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради на підставі рішення виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 18.04.2000р. №269, адміністративна будівля літ. А-6, площею 3 736,5 мІ, ганок а площею18,4 мІ, ганок а№ площею 0,5 мІ, гараж літ. Л-2 площею 74,6 мІ, розташовані в м. Дніпропетровську по вул.Челюскіна,1 належить державі в особі Верховної Ради України на праві державної власності та зареєстровані Дніпропетровським бюро технічної інвентаризації 15.06.2000р. в реєстровій книзі №47ЮН за №2257-72;
- в 2006 році управління Державного казначейства у Дніпропетровській області було реорганізовано шляхом перетворення в Головне управління Державного казначейства України у Дніпропетровській області;
- таким чином, позивачем добровільно у 1999 році було передано відповідачу спірну адміністративну будівлю по вул. Челюскіна,1 у м. Дніпропетровську, передачу зазначеної адміністративної будівлі не було визнано незаконною у встановленому порядку, як і не було визнано незаконним рішення виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 18.04.2000р. №969 „Про затвердження акта державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію адміністративного будинку (А-6) і гаража (Л-2) по вул.Челюскіна,1 та оформлення права власності”, яким передано зазначену адміністративну будівлю на баланс Управління державного казначейства України у Дніпропетровській області;
- крім того, відповідно до статті 71 Цивільного кодексу Української РСР (який був чинний на момент передачі адміністративної будівлі) загальний строк для захисту права за позовом особи, право якої порушено (позовна давність) встановлюється у три роки;
- згідно із статтею 76 Цивільного кодексу Української РСР (який був чинний на момент передачі адміністративної будівлі) перебіг строку позовної давності починається з дня виникнення права на позов; право на позов виникає з дня, коли особа взнала або повинна була взнати про порушення свого права;
- як вбачається відповідачем було заявлено про застосування позовної давності;
- оскільки позивач про своє порушене право повинен був дізнатися ще у 1999році, строк позовної давності закінчився ще у 2002 році;
- відповідно до статті 80 Цивільного кодексу Української РСР (який був чинний на момент передачі адміністративної будівлі) закінчення строку позовної давності до пред'явлення позову є підставою для відмови у позові.
З урахуванням викладеного позовні вимоги необґрунтовані і задоволенню не підлягають.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у справі слід віднести за рахунок позивача.
Керуючись статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
В позові відмовити.
Судові витрати у справі віднести за рахунок позивача.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.
СУДДЯ Т.В. ЗАГИНАЙКО
Дата підписання рішення,
оформленого відповідно до статті 84 ГПК України,
„04„ квітня 2008р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2008 |
Оприлюднено | 16.04.2008 |
Номер документу | 1529942 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні