Справа № 2а-2414/07
Справа № 2а-2414/07
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
«16» січня 2008
року
м. Одеса
Приморський районний суд м. Одеси у складі:
головуючого - судді Шенцевої О.П.
при секретарі - Ющенко В.В.,
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в судовій залі в м. Одесі справу за адміністративним позовом Малого
підприємства „Гурман” у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю до
Одеської обласної служби української державної інвестиційної експертизи
Міністерства регіонального розвитку та будівництва України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_1
про визнання противоправними дій, -
ВСТАНОВИВ:
Мале підприємство «Гурман» у вигляді товариства з обмеженою
відповідальністю звернувся до суду з позовом до Одеської
обласної служби української державної інвестиційної експертизи Міністерства
регіонального розвитку та будівництва України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_1
про визнання противоправними дії Одеської обласної служби української державної
інвестиційної експертизи Міністерства регіонального розвитку та будівництва
України, щодо відмови Малому підприємству „Гурман” у вигляді Товариства з
обмеженою відповідальністю, код ЄДРПОУ 13879436 (адреса: 65009, м. Одеса, пляж
Аркадія, 3) у видачі позитивного висновку по проекту реконструкції ресторану
«Гурман» під готельний комплекс по Аркадієвському бульвару в місті Одесі, який
розроблений проектною організацією „Архпроект-МДМ” Одеської спеціалізованої
науково-проектної архітектурно-реставраційної фірми, держліцензія АА № 220363,
ГАП ОСОБА_2, та про зобов'язання відповідача видати МП „Гурман”ТОВ, код ЄДРПОУ
13879436 (адреса: 65009, м. Одеса, пляж Аркадія, 3) позитивний комплексний
експертний висновок по проекту реконструкції ресторану «Гурман» під готельний
комплекс по Аркадієвському бульвару в місті Одесі, який розроблений проектною
організацією „Архпроект-МДМ” Одеської спеціалізованої науково-проектної
архітектурно-реставраційної фірми, держліцензія АА № 220363, ГАП ОСОБА_2..
У судовому засіданні представник позивача підтримала
адміністративний позов та просить його задовольнити, обґрунтовуючи позовні
вимоги тим, що документація по проекту реконструкції ресторану «Гурман»
під готельний комплекс по Аркадієвському бульвару в місті Одесі, який розроблений
проектною організацією „Архпроект-МДМ” Одеської спеціалізованої
науково-проектної архітектурно-реставраційної фірми, держліцензія АА № 220363,
ГАП ОСОБА_2., складено на підставі висновків та відповідно до Конституції
України, законів України "Про основи містобудування", "Про
планування і забудову територій", "Про відповідальність підприємств,
їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері
містобудування", „Про архітектурну діяльність”, «Про пожежну безпеку», „Правил
забудови міста Одеси”, затверджених рішенням Одеської міської ради від
26.09.2003 року № 1716-ІV, виконавчий комітет Одеської міської ради та інших
нормативно-правових актів.
Представник Одеської обласної служби української
державної інвестиційної експертизи Міністерства регіонального розвитку та
будівництва України в судове засідання не з'явився, про час і місце судового
засідання повідомлявся належним чином.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_1 в
судове засідання не з'явилася, про що надав суду заяву про розгляд справи за
його відсутності, при цьому пояснивши, що з фактами, викладеними в позовній заяві та позовними вимогами
згодний, зауважень не має й просить суд задовольнити вимоги позивача у
повному обсязі.
Проаналізувавши матеріали справи, заслухавши
пояснення представника позивача, вимоги чинного законодавства, суд прийшов до
висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
У відповідності
зі ст.3 КАС України справа адміністративної юрисдикції - це переданий на
вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією
зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня
посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські
функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих
повноважень. Згідно п.7 ст.3 КАС України
суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого
самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні
ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на
виконання делегованих повноважень. Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України „Про
порядок затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення
їх комплексної державної експертизи”, відповідальними виконавцями
комплексної державної експертизи є Центральна служба Української
інвестиційної експертизи (далі - Укрінвестекспертиза) Міністерства будівництва,
архітектури та житлово-комунального господарства, служба Укрінвестекспертизи Автономної Республіки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські та галузеві (міжгалузеві) служби Укрінвестекспертизи,
які є спеціалізованими державними
організаціями, підпорядкованими відповідним центральним та місцевим органам
виконавчої влади. Перелік галузевих та міжгалузевих служб Укрінвестекспертизи
встановлюється Міністерством
будівництва, архітектури та
житлово-комунального господарства
за погодженням з іншими
центральними органами виконавчої влади. Таким чином Одеська обласна служба
української державної інвестиційної експертизи Міністерства регіонального
розвитку та будівництва України є органом виконавчої влади, і як суб'єкт владних повноважень, здійснює владні управлінські функції на основі
законодавства стосовно статті 17 КАС України, що встановлює категорії спорів,
на які поширюється компетенція адміністративних судів, є відповідачем щодо спору з приводу спорів фізичних чи
юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень
(нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи
бездіяльності.
Як вбачається з
матеріалів справи відповідно до Свідоцтва № 13879436 від 5 червня 1995 року про
державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, Мале підприємство
„Гурман” у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю, місцезнаходження:
м. Одеса, пляж „Аркадія”, зареєстровано Рішенням виконкому Приморської районної
ради Народних депутатів м. Одеси № 103 від 19.02.1988 року, перереєстровано
Рішенням виконкому Приморської районної ради Народних депутатів м. Одеси № 1884
від 20.11.1992 року, у новій редакції зареєстровано Приморською рай
адміністрацією виконкому Одеської міської ради
від 9 квітня 2001 року реєстраційний № Р04056931Ю0031585031585, із
змінами та доповненнями до Статуту від 11.12.2003 року №1256. В серпні 2005
року МП „Гурман” у вигляді ТОВ звернулось до відповідача із клопотанням про
отримання позитивного висновку по проекту реконструкції ресторану «Гурман» під
готельний комплекс по Аркадієвському бульвару в місті Одесі, який розроблений
проектною організацією „Архпроект-МДМ”, держліцензія АА № 220363, ГАП ОСОБА_2.,
на підставі чого був укладений Договір № 439 про проведення комплексної
держаної експертизи у 30 денний строк, з моменту перерахунку від замовника на
рахунок виконавця коштів. Відповідно до рахунку № 450 від 27.07.2005 року,
відповідач за проведення комплексної держаної експертизи проекту отримав суму у
розмірі 17 842 гривень. 26 серпня 2005 року відповідач видав позивачу попередній
комплексний експертний висновок №337 за проектом реконструкції ресторану
«Гурман» під готельний комплекс по Аркадієвському бульвару в місті Одесі, у
якому пропонувалося допрацювати проект по зауваженням, і відкоректовані
проектні документі надати в службу на розгляд. Таким чином, позивач та проектна
організація «Архпроект-МДМ», врахувавши усі зауваження відповідача, надали
останньому відкоректовану документацію та відповіді на зауваження № 370/38 від
07.11.2005 року попереднього комплексного експертного висновку № 337 від
26.08.2005 р. за проектом реконструкції ресторану „Гурман” під готельний
комплекс по Аркадієвському бульвару у м. Одесі, враховуючи висновок архітектури
на етажність будівлі, відстань між будівлями гаражу та будівлі готелю, що не
суперечить вимогам ДБН 360-92**. На сходових клітках в осях 12...13/Г...Д,
передбачений підпір повітря від приточної установки ПМ-5 (див. лист ОВ-21и),
сходив осях 21...22/Г...Д має природнє освітлення, закінчується на відм. 21.60
та є звичайно сходовою кліткою згідно ДБН в.1.1-2002 „Пожежна безпека об'єктів
будівництва”. Конфігурація будівлі у плані на л. ГП-3 приведена у відповідність
із розділом АР. Відкоректований лист ГП-3И додається. Плани, розрізи та фасади
будівлі приведені у відповідність. Машинні відділи ліфтів та самі ліфти будуть
представлені на стадії робочої документації після проведення Замовником тендеру
на поставку та монтаж технологічного обладнання, з урахуванням їх сертифікації
для застосування на території України. Згідно НАПБ Б.01.007-2004. також
враховано, що розміщення санприладів виконані із урахуванням проходження
каналізаційних стояків суміжно з перегородками та колонами, проходження
каналізаційних стояків у середині приміщень виключено. Необхідні деформаційні
шви передбачені у розділах АР та КС. Конструкція покриття в осях А-В/1 - 6 буде
врахована на стадії РД при розрахунку конструкцій. Розташування машинних
приміщень ліфтів на планах вказано. На відмітці 34.800 між осями 3-8 та 31.500
осі 5-8 ніяких приміщень немає, це покрівля. В осях 4-5 по всім поверхам та осі
Г1 передбачаються зовнішні евакуаційні сходи. По комфортабельності готель
відвідноситься до „****”. Штатний розклад буде надано після вибору оператора по
управлінню готельним комплексом. Місце посадки РП-ТП нанесено на генплан та
узгоджено з ЮРЕС (див. лист ГП-3И). Для
**** готелю у відповідності з ГОСТ 28981.4 потрібне встановлення дизельної
електростанції на всю напруги будівлі. Ці зміни внесені у розрахункову схему
будівлі та до компоновки РП-ТП-ДЕС. Після зникнення напруги на обох вводах ТП
автоматично запускається ДЕС. Механічний приток повітря за відсутністю
підогріву передбачається у період опалювального періоду +8...-18ºС. Повітроводи
через Сходова клітка не проходять. Передбачений тільки підпір повітря у
тамбур-шлюзі (див. лист ОВ-15) та подача повітря до сходової клітки у верхню
зону (див. лист ОВ-2). Підключення газового обладнання кафе буде виконано
згідно ТУ на стадії „робоча документація” від міських мереж середнього тиску
через знижуючий регулятор тиску. Креслення зовнішнього газопроводу також відповідачу
були надані. Витрати на внутрішнє пожежогасіння складає 3 струї по 2,5 л/с.
Витрати на зовнішнє пожежогасіння при будівельному об'ємі будівлі 77854.50 м³ складає 35 л/с.
Крапки підключення водопроводу та каналізації до міських мереж виконані у
відповідності із ТУ. Висновок Державного управління екології та природних
ресурсів в Одеській області також був доданий до проекту.
Відповідно до
Рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради № 1266 від 01.11.07 року
„Про надання дозволу малому підприємству „Гурман” у вигляді товариства з
обмеженою відповідальністю на подальше проектування та будівництво готельного
комплексу за адресою: м. Одеса, центральна алея пляжу „Аркадія”, в процесі
прийняття якого було розглянуто клопотання малого підприємства „Гурман” у
вигляді товариства з обмеженою відповідальністю щодо проектування, будівництва
та подальшої експлуатації готельного комплексу за адресою: м. Одеса, центральна
алея пляжу „Аркадія”, лист виконавчого комітету Одеської міської ради від
22.09.2003 року № 03-10/2125, лист управління архітектури та містобудування
Одеської міської ради від 07.10.2004 року № 1890/г, лист управління з питань
охорони об'єктів культурної спадщини Одеської міської ради від 26.10.2004 року
№ 14-117/А, акт вибору земельної ділянки для розташування об'єкта від
29.10.2004 року протокол № 10, висновок управління архітектури та
містобудування Одеської міської ради по ескізному проекту від 30.11.2004 року №
1236/04, висновок управління архітектури та містобудування Одеської міської
ради по проекту від 21.06.2005 року № 415/05, державний акт на право постійного
користування землею від 30.03.2000 р. № 89, свідоцтво про право власності на
індивідуальне визначене майно у вигляді споруди 29.04.1998 року № 1-1010,
відповідно до ст.ст. 31, 33, 40 Закону України „Про місцеве самоврядування в
Україні”, ст. 24 Закону України „Про планування і забудову територій”, „Правил
забудови міста Одеси”, затверджених рішенням Одеської міської ради від
26.09.2003 року № 1716-ІV, виконавчий комітет Одеської міської ради, МП
„Гурман” ТОВ надано дозвіл на проектування, будівництво та подальшу
експлуатацію готельного комплексу за адресою: м. Одеса, центральна алея пляжу
„Аркадія”, після оформлення документів на право користування земельною
ділянкою, згідно з чинним законодавством, при цьому зобов'язано МП „Гурман” ТОВ
отримати висновок ООС „Укрінвестекспертиза” по проекту; оформити дозвіл на
виконання будівельних робіт в інспекції Держархбудконтролю, а також здійснити
будівництво готельного комплексу за адресою: м. Одеса, центральна алея пляжу
„Аркадія”, виконати комплекс робіт з благоустрою прилеглої території,
відповідно до узгодженої та затвердженої проектної документації, в термін:
початок - І квартал 2008 року, завершення - І квартал 2011 року, затвердити
договір пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної
інфраструктури м. Одеси між виконавчим комітетом Одеської міської ради та МП
„Гурман” ТОВ.
Відповідно до
Рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради № 1499 від 13.12.2007 року
„Про внесення пропозицій Одеській міській раді щодо надання малому підприємству
„Гурман” у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю в оренду земельної
ділянки площею 0,4482 га, за адресою: м. Одеса, центральна алея пляжу
„Аркадія”, для проектування, будівництва та подальшої експлуатації готельного
комплексу” виконавчим комітетом Одеської міської ради запропоновано Одеській
міській раді затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки,
надати ТОВ МП „Гурман” земельну ділянку площею 0,4482 га, за адресою: м. Одеса,
центральна алея пляжу „Аркадія”, у довгострокову оренду терміном на 49 років,
для проектування, будівництва 9терміном на 3 роки) та подальшої експлуатації
готельного комплексу, затвердити договір оренди землі між Одеською міською
радою та ТОВ МП „Гурман”. Зобов'язано ТОВ МП „Гурман”: замовити в Одеському
міському управлінні земельних ресурсів Одеської міської ради оформлення
документів, що посвідчують право оренди земельної ділянки.
Відповідно до
додатку до Рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 1499 від
13.12.07 року „Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної
ділянки та надання малому підприємству „Гурман” у вигляді товариства з
обмеженою відповідальністю в оренду земельної ділянки площею 0,4482 га, за адресою:
м. Одеса, центральна алея пляжу „Аркадія”, для проектування, будівництва та
подальшої експлуатації готельного комплексу”, Одеською міською радою
затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, ТОВ МП
„Гурман” надано земельну ділянку площею 0,4482 га, за адресою: м. Одеса,
центральна алея пляжу „Аркадія”, для проектування, будівництва (терміном на 4
роки) та подальшої експлуатації готельного комплексу, затверджено договір
оренди землі між Одеською міською радою та ТОВ МП „Гурман”.
Також відповідно
до Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою,
земельну ділянку площею 0,3021 га надано МП ТОВ „Гурман” для експлуатації й
обслуговування готельного комплексу, згідно Рішення Одеської міської ради
народних депутатів від 14 вересня 1999 року № 202 ХХІІІ.
У зв'язку із
рішенням виконкому Одеської міської ради № 1266 від 01.11.2007 року „Про
надання дозволу малому підприємству „Гурман” у вигляді товариства з обмеженою
відповідальністю на подальше проектування та будівництво готельного комплексу
за адресою: м. Одеса, центральна алея пляжу „Аркадія” у відповідності до п. 2.2
МП „Гурман” ТОВ необхідно отримати висновок ООС „Укрінвестекспертиза” по
проекту. Але, відповідно до листа-відповіді Одеської обласної служби української
державної інвестиційної експертизи Міністерства регіонального розвитку та
будівництва України № 02-673 від 25 грудня 2007 року МП „Гурман” ТОВ відмовлено
у видачі висновку по проекту із рекомендацією його до затвердження.
З даного приводу
позивач зазначає, що противоправні дії Одеської обласної служби української
державної інвестиційної експертизи Міністерства регіонального розвитку та
будівництва України, щодо відмови МП „Гурман” у вигляді ТОВ у видачі
позитивного висновку по проекту реконструкції ресторану «Гурман» під готельний
комплекс по Аркадієвському бульвару в місті Одесі, який розроблений проектною
організацією „Архпроект-МДМ” Одеської спеціалізованої науково-проектної
архітектурно-реставраційної фірми, Держліцензія: АА № 220363; ГАП: ОСОБА_2., полягає
у тому, що відповідач діяв всупереч положень статті 28 Закону України «Про
планування і забудову територій» № 1699-III від 20.04.2000 року, де вказано що проектна документація
розробляється згідно з вихідними даними на проектування з дотриманням вимог
державних стандартів, норм і правил, регіональних і місцевих правил забудови та
затвердження її спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з
питань архітектури та містобудування. Підтвердженням даної обставини є той
факт, що документація до проекту реконструкції ресторану «Гурман» під
готельний комплекс складено на підставі висновків та відповідно до Конституції
України, законів України "Про основи містобудування", "Про
планування і забудову територій", "Про відповідальність підприємств,
їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері
містобудування", „Про архітектурну діяльність”, «Про пожежну безпеку»,
„Правил забудови міста Одеси”, затверджених рішенням Одеської міської ради від
26.09.2003 року № 1716-ІV, виконавчий комітет Одеської міської ради та інших
нормативно-правових актів. Також відповідно до п. 1.3 договору на проведення
комплексної державної експертизи проекту реконструкції ресторану «Гурман» під
готельний комплекс по Акадієвському бульвару в м. Одесі від 27 липня 2005 року
Одеська обласна служба Укрінвестекспертизи зобов'язано видати комплексні
висновки державної експертизи проекту реконструкції ресторану «Гурман» під
готельний комплекс по Акадієвському бульвару в м. Одесі на протязі 30 днів з
дня переводу оплати на її рахунок.
Як вбачається з
матеріалів справи за результатами розгляду Управління архітектури та
містобудування Одеської міської ради від 21.06.2005 року №1807 за
реконструкцією ресторану «Гурман» розташованого на центральній алеї пляжу
«Аркадія» (Аркадієвський бульвар) під готельний комплекс відповідно висновку
№415/05 був узгодженій проект реконструкції ресторану «Гурман» під готельний
комплекс для подальшого використання. Підстави для проектування є акт вибору
земельної ділянки для розміщення об'єкту, паспорт на планування, узгоджений
ескізний проект (висновки № 1236/04 від 30.11.04 року). Відповідно до листа
Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської
міської ради № 333 від 04. 01. 2005 року на ім'я генерального директора фірми
«Архпроект-МДМ» ОСОБА_2, за результатами розгляду, за конструктивними
вирішеннями фундаментів, умовами водопостачання та водовідведення проектні
заходи розроблені з урахуванням інженерно-геологічних умов ділянки та
відповідають вимогам ДБН В.1.1-3-97 «Інженерний захист території, будинків та
будівель від зсувів та обвалів», і проект реконструкції ресторану «Гурман» під
готельний комплекс по бульвару Аркадіївський в Управлінні ІЗТГ та РУ був
узгоджений.
Для розробки
Проекту реконструкції ресторану «Гурман» під готельний комплекс по
Аркадійському бульвару в м. Одесі фірми «Архпроект-МДМ» відповідно до Висновку
за інженерно-геологічним вишукуванням для розробки проекту виконані
інженерно-геологічні вишукування, які за складом і за об'ємом дослідження
грунтів, з урахуванням наведеної вивченості у прилежній зоні* /2,3/, ІІ
(середньої складності) категорії складності інженерно-геологічних умов у
сукупності факторів, вказаних в обов'язковому додатку 10 СНиП /4/, свайного
рішення фундаментів, І класа відповідальності споруди при проектуванні
конструкцій, відповідають основним вимогам п.п. 1.18, 1.33, 3.3, 3.4...3.7, 3.46, 3.48, 3.67 СНиП
/4/.
Як вбачається з
матеріалів справи, що висновок санітарно-епідеміологічної станції м. Одеси
Міністерства охорони здоров'я України на проект будівництва № 673-1206 від 5
травня 2005 року, затвердженого головним державним санітарним лікарем м. Одеси
І.М. Клемньєвим, проект реконструкції ресторану «Гурман» під готельний комплекс
по Аркадієвському бульвару в м. Одеса МП «Гурман» Приморський район погоджений,
має обов'язкову силу і дійсний чотири роки. Відповідно до висновку експертизи
Чорноморського експертно-технічного центру Держнаглядохоронпраці проекту
вимогам нормативно правових актів з питань охорони праці щодо відповідності №
51-01-31-0655.04 від 4 квітня 2005 року, проект реконструкції ресторану
«Гурман» під готельний комплекс по Аркадійському бульвару в м. Одесі
розроблений в об'ємі ДБН А.2.2-3-2004, відповідає вимогам нормативно-правових
актів з охорони праці. експертного висновку ГУМНС України в Одеській області №
46-622 від 22.04.05 р., затвердженого начальником головного Управління Ю.Ф.
Антиповим, у проекті реконструкції ресторану «Гурман» під готельний комплекс по
Аркадійському бульвару в м. Одесі порушень вимог пожежної безпеки не виявлено.
У відповідності з вимогами ДБН В.1.1-7-2002 при будівництві будуть
використовуватися тільки матеріали та конструкції на які є сертифікати
відповідності та акти вогневих випробувань. Проекти систем протипожежного
захисту (пожежної сигналізації, сповіщення про пожежу, вогнезахисту металевих
та деревяних конструкцій) будуть надані для проведення експертизи у
відповідності до ст. 10 Закону України «Про пожежну безпеку».
Як вбачається з
матеріалів справи і встановлено судом, під час перевірки поданих матеріалів
фахівцями Територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по
Одеській області - держінспектором Семененком В.В. порушень нормативних актів з
питань енергозбереження не виявлено, проект реконструкції ресторану «Гурман»
під гостинний комплекс по Аркадієвському бульвару у м. Одеса відповідає вимогам
нормативних актів з питань енергозбереження, будівництво та реконструкція
виробничих об'єктів та відповідно до експертного висновку Територіального
управління державної інспекції з енергозбереження по Одеській області державної
інспекції з енергозбереження урядового органу державного управління про
відповідність об'єкта нормативним актам з питань енергозбереження №
18-15/0358/05/РП від 29 березня 2005 року, затвердженого начальником
територіального управління державної інспекції з енергозбереження по Одеській
області виробництво дозволяється, термін дії висновку до 29
березня 2008 року. На проектування зовнішнього освітлення ресторану «Гурман»,
який реконструюється під готельний комплекс за адресою: центральна алея пляжу
«Аркадія», Комунальним підприємством електричних мереж зовнішнього освітлення
«Одесміськсвітло» були видані Технічні умови № 78/3 від 22.10.2004 року. На
проектування радіофікації готельного комплексу на центральній алеї пляжу
«Аркадія» ЦТЄ РФ Одеським філіалом ВАТ «Укртелеком» були видані Технічні умови
№ 100 від 3 листопада 2004 року. Також директором фірми «Архпроект МДМ» ОСОБА_2
були отримані Технічні умови Управління Відкритого акціонерного товариства по
газопостачанню та газифікації «Одесагаз» управління з експлуатації газового
господарства м. Одеси № 3850 від 10.12.04 року. Технічні умови щодо
водопостачання та водовідведення проектуємої реконструкції ресторану «Гурман»
під готельний комплекс, розташований на центральній алеї пляжу «Аркадія»
Відділу узгодження та розвитку Управління паливно-енергетичного комплексу
Одеської міської ради від 27.12.04 року № 2148 були видані керівнику УАГ
Мартиненко А. В. Нами також були отримані Технічні умови на електропостачання
готельного комплексу ВАТ «Одесаобленерго» Міністерства палива та енергетики
України № 994/П-4 від 5 січня 2005 року та Технічні умови на проектування
реконструкції ресторану «Гурман» під готельний комплекс Управління інженерного
захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради № 301 від
28.03.2005 року.
В судовому засідання представник позивача
пояснив, що відмова відповідача у видачі
позитивного висновку по проекту реконструкції ресторану «Гурман» під готельний
комплекс по Аркадієвському бульвару в місті Одесі, який розроблений проектною
організацією „Архпроект-МДМ” Одеської спеціалізованої науково-проектної
архітектурно-реставраційної фірми, Держліцензія: АА № 220363; ГАП: ОСОБА_2.,
зроблено з порушенням вимог Конституції України, законів України "Про
основи містобудування", "Про планування і забудову територій",
"Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за
правопорушення у сфері містобудування", „Про архітектурну діяльність”,
«Про пожежну безпеку», „Правил забудови міста Одеси”, затверджених рішенням
Одеської міської ради від 26.09.2003 року № 1716-ІV,
виконавчий комітет Одеської міської ради та інших нормативно-правових актів, є
необґрунтованим, оскільки згідно плану 370-03-04-АР до проекту реконструкції
ресторану «Гурман» під готельний комплекс по Аркадійському бульвару в м. Одесі,
виготовленого АРХПРОЕКТ-МДМ (Держліцензія АА № 220363) та експлікації
приміщень, під № 1104 знаходиться топічна, загальною площею 46,94 м².
Що стосується
простроченого терміну дії архітектурно - планувального завдання, то позивач правильно поясняє відмова йому у
видачі позитивного висновку по проекту реконструкції ресторану «Гурман» під
готельний комплекс по Аркадієвському бульвару в місті Одесі є безпідставними та
такими, що не ґрунтуються на вимогах закона, оскільки архітектурно-планувальне
завдання було видане на основі затвердженої містобудівної документації,
державних будівельних норм, місцевих правил забудови: ДБН А.2.2-3-2004, ДБН
78-97, ДБН 360-92, «Правил забудови м. Одеси»; рішення про узгодження місця
розміщення об'єкту архітектури (дозвіл на виконання проектно-вишукувальних
робіт): дозвіл УАГ № 1890 г від 07.10.2004 року; звернення замовника
(забудовника) на розробку архітектурно-планувального завдання: листи №4612 від
22.10.2004 року. До заяви було надано документ, що підтверджує право власності
(користування) земельною ділянкою; державний акт на право постійного
користування земельною ділянкою 0,3021 га № ІІ - ОД № 003046; план земельної
ділянки (викопіювання з генерального чи ситуаційного плану), план розташування
земельної ділянки М 1:500; основні характеристики об'єкту архітектури:
реконструкція ресторану «Гурман» під готельний комплекс; передпроектні
розробки, виконані замовником для вирішення питань попереднього погодження
місця розміщення об'єкту (дозволи на виконання проектно-вишукувальних робіт) у
випадку експериментального будівництва, спорудження технічно складних об'єктів
архітектури, а також при необхідності внесення змін в проект забудови
населеного пункту або в проект детального планування або за їх відсутністю.
Відповідно до не узгодження з УАГ Одеської міської ради параметрами будівлі,
позивач також не згоден, у зв'язку з тим, що відповідно до висновків №415/05
Виконавчого комітету Управління архітектури та містобудування Одеської міської
ради від 21.06.2005 року №1807 реконструкція ресторану «Гурман», розташованого
на центральній алеї пляжу «Аркадія» (Аркадієвський бульвар), під готельний
комплекс з розширенням, має наступні техніко-економічні показники: площа
ділянки - 8028 м², площа
покриттів - 2944 м², площа
озеленення - 1160 м², площа
забудови - 3923 м², загальна
площа комплексу - 18746,13 м²,
будівельний об'єм - 77854,5 м³, кількість готельних номерів - 186, кількість
автомобільних місць - 56.
Як вбачається із
залучених до матеріалів справи копії креслень, графічних і текстових
матеріалів, інженерних і кошторисних розрахунків, які визначають містобудівні,
об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення,
вартісні показники конкретного об'єкта архітектури відповідь Одеської обласної
служби української державної інвестиційної експертизи Міністерства
регіонального розвитку та будівництва України № 02-673 від 25 грудня 2007 року
у видачі висновку стосовно висновків співвиконавців комплексної експертизи з
урахуванням вищевикладеного та ін., також є необґрунтованою, оскільки проект
реконструкції ресторану «Гурман» під гостинний комплекс по Аркадієвському
бульвару у м. Одеса повністю відповідає нормам Закону України «Про архітектурну
діяльність». Проект реконструкції ресторану «Гурман» під гостинний комплекс по
Аркадієвському бульвару у м. Одеса був розроблений на підставі вихідних даних на проектування, до яких належать:
архітектурно-планувальне завдання, завдання на проектування, технічні умови
щодо інженерного забезпечення об'єкта архітектури.
Відповідно до
статті 5 Закону України «Про архітектурну діяльність», відповідь Одеської
обласної служби української державної інвестиційної експертизи Міністерства регіонального
розвитку та будівництва України № 02-673 від 25 грудня 2007 року у видачі
висновку стосовно прострочених технічних умов, є необґрунтованою через те, що
строк дії відповідно проектування об'єкта архітектури зберігають чинність до
завершення будівництва цього об'єкта, якщо воно розпочато протягом терміну дії
вихідних даних, але не більше п'яти років. Вихідні дані складаються на підставі
затвердженої містобудівної документації, місцевих правил забудови населених
пунктів, а також відповідних рішень органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування. Позивачем також було отримано дозвіл Інспекції
державного архітектурно-будівельного контролю м. Одеси Управління архітектури
та містобудування Одеської міської ради на виконання будівельних робіт № 191/05
від 31. 03. 2005 року.
Відповідно
Закону України «Про архітектурну діяльність», архітектурно-планувальні завдання
містить комплекс містобудівних та архітектурних вимог і особливих умов
проектування і будівництва об'єкта архітектури, що випливають з положень
затвердженої містобудівної документації, місцевих правил забудови населених
пунктів, відповідних рішень органів виконавчої влади і органів місцевого
самоврядування, включаючи вимоги і умови щодо охорони пам'яток історії та
культури, довкілля, законних прав і інтересів громадян та юридичних осіб при
розташуванні об'єкта архітектури на конкретній земельній ділянці. Також у
даному документі містяться обґрунтовані в межах законодавства вимоги замовника
(забудовника) до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень
та властивостей об'єкта архітектури, його основних параметрів, вартості та
організації його будівництва і який складається відповідно до
архітектурно-планувального завдання, технічних умов.
Відповідно до
статті 28 Закону України «Про планування і забудову територій» № 1699-III від
20.04.2000 року проектна документація реконструкції ресторану «Гурман» під
гостинний комплекс по Аркадієвському бульвару у м. Одеса на будівництво
об'єктів містобудування розроблено згідно з вихідними даними на проектування з
дотриманням вимог державних стандартів, норм і правил, регіональних і місцевих
правил забудови та затвердження її спеціально уповноваженим центральним органом
виконавчої влади з питань архітектури та містобудування.
Із матеріалів
справи вбачається, що документація по проекту реконструкції ресторану
«Гурман» під готельний комплекс по Аркадієвському бульвару в місті Одесі, який
розроблений проектною організацією „Архпроект-МДМ”, держліцензія АА № 220363,
ГАП ОСОБА_2., складено на підставі висновків та відповідно до положень
Конституції України, законів України "Про основи містобудування",
"Про планування і забудову територій", "Про відповідальність
підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері
містобудування", „Про архітектурну діяльність”, «Про пожежну безпеку»,
„Правил забудови міста Одеси”, затверджених рішенням Одеської міської ради від
26.09.2003 року № 1716-ІV, виконавчий комітет Одеської міської ради та інших
нормативно-правових актів.
У відповідності зі ст.71 КАС України кожна
сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та
заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій, чи
бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок доказування правомірності
свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він
заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем не надано суду доказів
правомірності відмови позивачу у видачі йому позитивного висновку по проекту
реконструкції ресторану «Гурман» під готельний комплекс по Аркадієвському
бульвару в місті Одесі, який розроблений проектною організацією „Архпроект-МДМ”
Одеської спеціалізованої науково-проектної архітектурно-реставраційної фірми.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що
вимоги позивача є обґрунтованими, такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись Конституції
України, законів України "Про основи містобудування", "Про
планування і забудову територій", "Про відповідальність підприємств,
їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері
містобудування", „Про архітектурну діяльність”, «Про пожежну безпеку»,
„Правил забудови міста Одеси”, затверджених рішенням Одеської міської ради від
26.09.2003 року № 1716-ІV, виконавчий комітет Одеської міської ради, статтями 3, 17, 161, 162, 163 , 167 Кодексу адміністративного судочинства України,
суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Малого підприємства „Гурман” у вигляді Товариства з
обмеженою відповідальністю до Одеської обласної служби української державної
інвестиційної експертизи Міністерства регіонального розвитку та будівництва
України, третя особа, яка не заявляє самостійних
вимог на предмет спору ОСОБА_1 про визнання противоправними дій - задовольнити.
Визнати
противоправними дії Одеської обласної служби української державної
інвестиційної експертизи Міністерства регіонального розвитку та будівництва
України, щодо відмови Мале підприємство „Гурман” у вигляді Товариства з
обмеженою відповідальністю, код ЄДРПОУ 13879436 (адреса: 65009, м. Одеса, пляж
Аркадія, 3) у видачі позитивного висновку по проекту реконструкції ресторану
«Гурман» під готельний комплекс по Аркадієвському бульвару в місті Одесі, який
розроблений проектною організацією „Архпроект-МДМ” Одеської спеціалізованої
науково-проектної архітектурно-реставраційної фірми, держліцензія АА № 220363,
ГАП ОСОБА_2.
Зобов'язати
Одеську обласну службу української державної інвестиційної експертизи
Міністерства регіонального розвитку та будівництва України видати Малому
підприємству „Гурман” у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю, код
ЄДРПОУ 13879436 (адреса: 65009, м. Одеса, пляж Аркадія, 3) позитивний
комплексний експертний висновок по проекту реконструкції ресторану «Гурман» під
готельний комплекс по Аркадієвському бульвару в місті Одесі, який розроблений
проектною організацією „Архпроект-МДМ” Одеської спеціалізованої
науково-проектної архітектурно-реставраційної фірми, держліцензія: АА № 220363,
ГАП ОСОБА_2.
Постанова може бути оскаржена в Одеський апеляційний адміністративний суд
через Приморський районний суд м. Одеси шляхом подачі в 10-дений строк з дня
проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього
протягом 20-ти днів апеляційної скарги з подачею її копії до апеляційної
інстанції.
Суддя /підпис/
Копія вірна
Постанова набула законної сили 28
січня 2008 року. Оригінал постанови перебуває в Приморському районному суді м.
Одеси в адміністративній справі № 2а-2414/07.
Суддя Секретар
Справа №
2а-2414/07
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(вступна та резолютивна частини)
«16» січня 2008
року
м. Одеса
Приморський
районний суд м. Одеси у складі:
головуючого - судді Шенцевої О.П.
при секретарі -
Ющенко В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в судовій
залі в м. Одесі справу за адміністративним позовом Малого підприємства „Гурман”
у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю до Одеської обласної служби
української державної інвестиційної експертизи Міністерства регіонального
розвитку та будівництва України, третя особа, яка не
заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_1 про визнання
противоправними дій, -
ВСТАНОВИВ:
Зважаючи
на складність у викладенні повної постанови суду, пов'язаного з потребою у
обґрунтуванні доводів сторін, на що може бути витрачений значний час, суд
вважає на необхідне проголосити її вступну та резолютивну частини.
Керуючись
Конституції України, законів України "Про основи містобудування",
"Про планування і забудову територій", "Про відповідальність
підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері
містобудування", „Про архітектурну діяльність”, «Про пожежну безпеку»,
„Правил забудови міста Одеси”, затверджених рішенням Одеської міської ради від
26.09.2003 року № 1716-ІV, виконавчий комітет Одеської міської ради, статтями
3, 17, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний
позов Малого підприємства „Гурман” у вигляді Товариства з обмеженою
відповідальністю до Одеської обласної служби української державної
інвестиційної експертизи Міністерства регіонального розвитку та будівництва
України, третя особа, яка не заявляє самостійних
вимог на предмет спору ОСОБА_1 про визнання противоправними дій -
задовольнити.
Визнати
противоправними дії Одеської обласної служби української державної
інвестиційної експертизи Міністерства регіонального розвитку та будівництва
України, щодо відмови Мале підприємство „Гурман” у вигляді Товариства з
обмеженою відповідальністю, код ЄДРПОУ 13879436 (адреса: 65009, м. Одеса, пляж
Аркадія, 3) у видачі позитивного висновку по проекту реконструкції ресторану
«Гурман» під готельний комплекс по Аркадієвському бульвару в місті Одесі, який
розроблений проектною організацією „Архпроект-МДМ” Одеської спеціалізованої
науково-проектної архітектурно-реставраційної фірми, держліцензія АА № 220363,
ГАП ОСОБА_2.
Зобов'язати
Одеську обласну службу української державної інвестиційної експертизи
Міністерства регіонального розвитку та будівництва України видати Малому
підприємству „Гурман” у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю, код
ЄДРПОУ 13879436 (адреса: 65009, м. Одеса, пляж Аркадія, 3) позитивний
комплексний експертний висновок по проекту реконструкції ресторану «Гурман» під
готельний комплекс по Аркадієвському бульвару в місті Одесі, який розроблений
проектною організацією „Архпроект-МДМ” Одеської спеціалізованої
науково-проектної архітектурно-реставраційної фірми, держліцензія: АА № 220363,
ГАП ОСОБА_2.
Постанова може
бути оскаржена в Одеський апеляційний адміністративний суд через Приморський
районний суд м. Одеси шляхом подачі в 10-дений строк з дня проголошення
постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20-ти
днів апеляційної скарги з подачею її копії до апеляційної інстанції.
Суддя
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2008 |
Оприлюднено | 17.04.2008 |
Номер документу | 1533372 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Приморський районний суд м.Одеси
Шенцева О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні