Постанова
від 14.06.2010 по справі 2а-2138/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 14 червня 2010 року   м. Запоріжжя                                    Справа №  2а-2138/10/0870

 Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Янюк О.С.,

при секретарі судового засідання Світлицькій О.В.,

за участю представників

позивача – не з’явився;

відповідача – не з’явився

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовною заявою Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя  

до Відкритого акціонерне товариство «Завод «Автопромзварювання», м Запоріжжя

про стягнення податкової заборгованості

ВСТАНОВИВ:

У квітні 2010 року Державна податкова інспекція у Заводському районі м. Запоріжжя (далі – ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду (далі – суд) із позовом до Відкритого акціонерне товариство «Завод «Автопромзварювання» (далі – ВАТ «Завод «Автопромзварювання», відповідач), в якому просить стягнути з відповідача суму податкового боргу в розмірі 4 748,66 грн., а саме: податковий борг з податку на прибуток в розмірі 1 178,46 грн.; податковий борг з комунального податку в розмірі 3 570,00 грн. Зокрема зазначає, що за відповідачем обліковується податковий борг в сумі 4 748,66 грн., який виник в результаті нарахування штрафних санкцій за неподання податкової звітності. Вказує, що позивачем вживались заходи щодо стягнення податкової заборгованості з ВАТ «Завод «Автопромзварювання», проте сума боргу у добровільному порядку відповідачем не сплачена. Просить стягнути з відповідача указану суму податкової заборгованості.

Представник позивача у судове засідання не з’явився, проте 14.06.2010 надав суду клопотання про розгляд справи без його участі. Позов підтримує в повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з’явився, про причини неявки суду не повідомив, заперечень на позов на адресу суду не надходили, про час та місце проведення судового засідання повідомлявся належним чином.

За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі сторін, за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Посадовими особами ДПІ у Заводському районі м Запоріжжя проведено перевірку ВАТ «Завод «Автопромзварювання» з питання своєчасності подання податкових декларацій і інших документів, необхідних для обчислення податків, платежів, внесків і перевірки достовірності звітних даних, за результатами якої складено акт від 03.12.2007 №1057/15-03. Під час перевірки встановлено неподання відповідачем податкових розрахунків комунального податку за період з липня 2007 року по жовтень 2007 року.

За результатами перевірки та з урахуванням виявлених порушень позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.12.2007 №0003831503/0, яким відповідачу нараховано штрафних санкцій з комунального податку у розмірі 680,00 грн.

Указане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу поштою, але повернулося на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв’язку - «за зазначеною адресою не знаходиться».

Згідно п. 4.9 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій (далі – Порядок №253), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001 №253, у разі, якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення, то податковий орган оформляє відповідний акт, із зазначенням причини неможливості вручення такого повідомлення. У такому випадку податковий орган розміщує податкове повідомлення на дошці податкових повідомлень (оголошень). При цьому день розміщення такого повідомлення та дошці оголошень, вважається днем вручення його платнику податків.

На виконання зазначених приписів, податкове повідомлення-рішення від 03.12.2007 №0003831503/0 розміщене на дошці податкових оголошень (повідомлень) ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, про що складено акт від 19.12.2007 № 357.

Посадовими особами ДПІ у Заводському районі м Запоріжжя проведено перевірку ВАТ «Завод «Автопромзварювання» з питання своєчасності подання податкових декларацій і інших документів, необхідних для обчислення податків, платежів, внесків і перевірки достовірності звітних даних, за результатами якої складено акт від 05.05.2008 №464/15-03. Під час перевірки встановлено неподання відповідачем податкових розрахунків по комунальному податку за листопад 2007 року.

За результатами перевірки та з урахуванням виявленого порушення позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.05.2008 №0001721503/0, яким відповідачу нараховано штрафних санкцій з комунального податку у розмірі 170,00 грн.

Указане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу поштою, але повернулося на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв’язку - «за зазначеною адресою не знаходиться». На виконання приписів п. 4.9 Порядку №253, податкове повідомлення-рішення від 06.05.2008 №0001721503/0 розміщене на дошці податкових оголошень (повідомлень) ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, про що складено акт від 16.05.2008 № 146.

Посадовими особами ДПІ у Заводському районі м Запоріжжя проведено невиїзну документальну перевірку ВАТ «Завод «Автопромзварювання» з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт від 26.05.2008 №527/15-125/25742665. Під час перевірки встановлено неподання відповідачем податкової декларації з податку на прибуток за 11 місяців 2007 року.

За результатами перевірки та з урахуванням виявленого порушення позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.05.2008 №000980501/0/732, яким нараховано штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 170,00 грн.

Указане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу поштою, але повернулося на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв’язку - «за зазначеною адресою не знаходиться». На виконання приписів п. 4.9 Порядку №253, податкове повідомлення-рішення від 27.05.2008 №000980501/0/732 розміщене на дошці податкових оголошень (повідомлень) ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, про що складено акт від 03.06.2008 №178.

Посадовими особами ДПІ у Заводському районі м Запоріжжя проведено невиїзну документальну перевірку ВАТ «Завод «Автопромзварювання» з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт від 23.07.2008 №707/15-125/25742665. Під час перевірки встановлено неподання відповідачем податкової декларації з податку на прибуток за І квартал 2008 року.

За результатами перевірки та з урахуванням виявленого порушення позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 23.07.2008 №0010571501/0/965, яким відповідачу нараховано штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 170,00 грн.

Указане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу поштою, але повернулося на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв’язку - «організація вибула». На виконання приписів п. 4.9 Порядку №253, податкове повідомлення-рішення від 23.07.2008 №0010571501/0/965 розміщене на дошці податкових оголошень (повідомлень) ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, про що складено акт від 01.08.2008 № 247.

Посадовими особами ДПІ у Заводському районі м Запоріжжя проведено невиїзну документальну перевірку ВАТ «Завод «Автопромзварювання» з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт від 15.05.2009 №1128/15-125/25742665. Під час перевірки встановлено неподання відповідачем податкових декларацій з податку на прибуток за 9 місяців 2008 року, 11 місяців 2008 року, 2008 рік.

За результатами перевірки та з урахуванням виявленого порушення позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 18.05.2009 №0001581501/0/1140, яким відповідачу нараховано штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 510,00 грн.

Указане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу поштою, але повернулося на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв’язку - «за зазначеною адресою не знаходиться». На виконання приписів п. 4.9 Порядку №253, податкове повідомлення-рішення від 18.05.2009 №0001581501/0/1140 розміщене на дошці податкових оголошень (повідомлень) ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, про що складено акт від 27.05.2009 №509.

Посадовими особами ДПІ у Заводському районі м Запоріжжя проведено невиїзну документальну перевірку ВАТ «Завод «Автопромзварювання» з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт від 02.09.2009 №2059/15-03/25742665. Під час перевірки встановлено неподання відповідачем податкових розрахунків по комунальному податку за період з квітня 2008 року по липень 2009 року.

За результатами перевірки та з урахуванням виявленого порушення позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.09.2009 №0003761503/0, яким відповідачу нараховано штрафних санкцій з комунального податку у розмірі 2 720,00 грн.

Указане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу поштою, але повернулося на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв’язку - «за зазначеною адресою не значиться». На виконання приписів п. 4.9 Порядку №253, податкове повідомлення-рішення від 04.09.2009 №0003761503/0 розміщене на дошці податкових оголошень (повідомлень) ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, про що складено акт від 16.09.2009 № 657.

Посадовими особами ДПІ у Заводському районі м Запоріжжя проведено невиїзну документальну перевірку ВАТ «Завод «Автопромзварювання» з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт від 16.09.2009 №2212/15-125/25742665. Під час перевірки встановлено неподання відповідачем податкової декларації з податку на прибуток за І квартал 2009 року та І півріччя 2009 року.

За результатами перевірки та з урахуванням виявленого порушення позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 18.09.2009 №0003371501/0/2218, яким відповідачу нараховано штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 340,00 грн.

Указане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу поштою, але повернулося на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв’язку - «за зазначеною адресою не значиться». На виконання приписів п. 4.9 Порядку №253, податкове повідомлення-рішення від 18.09.2009 №0003371501/0/2218 розміщене на дошці податкових оголошень (повідомлень) ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, про що складено акт від 25.09.2009 №665.

Із матеріалів справи вбачається, що позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме згідно ст. 6 Закону №2181-ІІІ, відповідачу були направлені перша податкова вимога № 1/8 від 08. 01.2008 та друга податкова вимога № 2/82 від 19.02.2008, які направлені на адресу відповідача поштою, але повернулась позивачу з відміткою пошти про неможливість вручення та розміщена на дошці податкових оголошень ДПІ у Заводському районі м Запоріжжя, про що складено акти від 14.01.2008 №10/24-013 та від 25.02.2008 №38/24-013. Крім того, 19.03.2008 позивачем прийняте рішення №431 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Відповідно до розрахунку заборгованості станом на 30.03.210 ВАТ «Завод «Автопромзварювання» має податкову заборгованість в розмірі 4 748,66 грн., а саме: податковий борг з податку на прибуток в розмірі 1 178,46грн.(з урахуванням переплати у розмірі 10,54 грн. та часткової сплати у розмірі 1,00 грн.); податковий борг з комунального податку в розмірі 3 570,00 грн.

Крім того, за несплату у встановлені строки податкового зобов’язання, позивачем на суму податкового боргу була нарахована пеня в розмірі 0,20 грн.

Відповідачем податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги не оскаржувались, доказів протилежного відповідачем суду надано не було.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Відповідно до Закону України «Про державну податкову службу», податкові органи здійснюють контроль, зокрема, за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).

Як встановлено пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-III (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі – Закон №2181-ІІІ), платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Відповідно до пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону №2181-ІІІ, податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Із матеріалів справи вбачається, що відповідачем до податкового органу не надана податкова звітність з комунального податку за період з липня 2007 року по жовтень 2007 року, за листопад 2007 року, за період з квітня 2008 року по липень 2009 року, податкова звітність з податку на прибуток за 11 місяців 2007 року, І квартал 2008 року, 9 місяців 2008 року, 11 місяців 2008 року, 2008 рік, І квартал 2009 року, І півріччя 2009 року, що встановлено та зазначено в актах перевірок.

Відповідно до приписів ст. 17 Закону №2181-ІІІ штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством. Штрафні санкції накладаються контролюючими органами.

Згідно з пп.17.1.1 п 17.1 ст. 17 Закону №2181-ІІІ платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку (17,00грн. х 10 х 28 = 4 760,00 грн.).

Аналізуючи вище викладені норми, суд вважає, що позивачем правомірно та у відповідності до приписів чинного законодавства позивачу нараховані штрафні санкції за неподання податкових декларацій з податку на прибуток та податкових розрахунків комунального податку.

Згідно із приписами пп. 16.1.2 та пп. 16.4.1 ст. 16 Закону № 2181-ІІІ нарахування пені при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами починається від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні згідно з нормами цього Закону.  Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Тобто, позивачем правомірно та у відповідності до приписів чинного законодавства нарахована пеня у розмірі 0,20 грн.

З урахуванням часткової сплати у розмірі 1,00 грн., існуючої переплати з податку на прибуток у розмірі 10,54 грн. та нарахованої пені у розмірі 0,20 грн., податкова заборгованість підприємства становить 4 748,66 грн.

Податкове зобов’язання та податковий борг згідно п.п.1.2., 1.3 ст.1 Закону №2181-ІІІ є зобов’язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, або у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Згідно пп. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 Закону №2181-ІІІ податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Відповідачем податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги не оскаржувались, а отже є узгодженними.

Згідно п. 5.4 ст. 5 Закону №2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно пп.6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону №2181-ІІІ у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Як вбачається із приписів п. 1.7 ст. 1 Закону №2181-ІІІ, активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

Згідно пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону №2181-ІІІ активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Під час розгляду справи відповідач доказів сплати заборгованості не надав, проти позову не заперечив, доводи позивача не спростував.

Згідно ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст.161-163, 167  КАС  України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Відкритого акціонерне товариство «Завод «Автопромзварювання» (ідентифікаційний код 05743102) на користь Державного бюджету Заводському району м. Запоріжжя податковий борг в розмірі 4 748,66 грн. (чотири тисячі сімсот сорок вісім грн. 66 коп.) на р/р 34129999700004, код платежу 99999999, код ЄДРПОУ 34677136, ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015). Видати виконавчий лист.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо  його не скасовано, набирає законної сили після повернення  апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного  провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України –з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду  безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана 18.06.2010.

Суддя                     (підпис)                     О.С.Янюк

Постанова не набрала законної сили.

Суддя                                                   О.С.Янюк  

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2010
Оприлюднено24.05.2011
Номер документу15334772
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2138/10/0870

Постанова від 14.06.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

Постанова від 14.06.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні