Постанова
від 01.04.2008 по справі 5020-7/076
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

5020-7/076

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 

справа № 5020-7/076

ПОСТАНОВА

і м е н е м     У к р а ї н и

"01" квітня 2008 р.  12:20                                                                      м. Севастополь

Господарський суд міста Севастополя у складі:

Судді -  Ілюхіної Г.П.,

при секретарі          –Дмитренко Т.М.

за участю представників:

від позивача          -          Усатенко Н.О., представник, довіреність № б/н від 08.02.2008;

від відповідача          -          Василенко Андрій Олександрович, головний спеціаліст юридичного відділу, довіреність № 299/12 від 05.09.07;

          -          Вітрук Марина Василівна, начальник відділу державного земельного кадастру Головного управління земельних ресурсів, довіреність № 100/12 від 01.04.08

від третіх осіб          -          Богданов Антон Андрійович, представник, довіреність № 03-15/5 від 08.01.08 (Севастопольська міська Рада);

          -          не з'явився (Державна податкова інспекція у Нахімовському районі м. Севастополя);

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

За          Товариства з обмеженою відповідальністю „Лазурь”

адміністративним          (99011, м. Севастополь, спуск Шестакова, 1-4)

позовом          

до відповідача          Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі

          (99011, м. Севастополь, вул. Демидова, 13)

          (99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 2)

треті особи,          Севастопольська міська Рада

які не заявляють          (99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 3)

самостійних вимог на

предмет спору на          Державна податкова інспекція

стороні відповідача:          у Нахімовському районі м. Севастополя

          (99011, м. Севастополь, вул. Героїв Севастополя, 74)

про          визнання дій Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі по застосуванню в витягу № 1278/1 від 27.10.2007 з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки до земельної ділянки площею 5,4880 га, що використовується для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату в районі с. Учкуєвка в м. Севастополі ТОВ „Лазурь” згідно Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548 коефіцієнту функціонального використання величиною 2,5 –незаконними,

          зобов'язання Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі видати у 10-денних строк після вступу постанови суду в силу новий витяг із технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 5,4880 га згідно Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548, що використовується ТОВ „Лазурь”, з застосуванням  коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки величиною 0,5,

          в порядку статті 51 КАС України позовні вимоги збільшені:

про          визнання дій Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі по застосуванню в витягу № 1278/1 від 27.10.2007 з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки до земельної ділянки площею 5,4880 га, що використовується для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату в районі с. Учкуєвка в м. Севастополі ТОВ „Лазурь” згідно Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548 коефіцієнту функціонального використання величиною 2,5 –незаконними,

          визнання дій Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі по застосуванню в витягу № 123/1 від 01.02.2008 з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки до земельної ділянки площею 5,4880 га, що використовується для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату в районі с. Учкуєвка в м. Севастополі ТОВ „Лазурь” згідно Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548 коефіцієнту функціонального використання величиною 2,5 –незаконними,

          зобов'язання Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі видати у 10-денних строк після вступу постанови суду в силу новий витяг із технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 5,4880 га згідно Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548, що використовується ТОВ „Лазурь”, з застосуванням  коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки величиною 0,5 -

Обставини справи:

20.02.2008 (вх.№496) Товариство з обмеженою відповідальністю „Лазурь” звернулось до господарського суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі про:

- визнання дій Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі по застосуванню в витягу № 1278/1 від 27.10.2007 з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки до земельної ділянки площею 5,4880 га, що використовується для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату в районі с. Учкуєвка в м. Севастополі ТОВ „Лазур” згідно державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548 коефіцієнту функціонального використання величиною 2,5 –незаконними,

- зобов'язання Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі видати у 10-денних строк після вступу постанови суду в силу новий витяг із технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 5,4880 га згідно державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548, що використовується ТОВ „Лазур”, з застосуванням  коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки величиною 0,5, з посиланням на статті 55, 124 Конституції України, статтю 248-2 Цивільного кодексу України, статті, 50, 51,  74 Земельного кодексу України, статті 5, 12, 23 Закону України „Про оцінку земель”.

Ухвалою від 21.02.2008 відкрито провадження по адміністративній справі, прийнято рішення про призначення підготовчого провадження та проведення попереднього судового засідання з метою всебічного та об'єктивного розгляду і вирішення справи в одному судовому засіданні протягом розумного строку в порядку статті 110 Кодексу адміністративного судочинства України, в порядку статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, залучено: Севастопольську міську Раду та Державну податкову інспекцію у Нахімовському районі м. Севастополя  (арк.с.1-4).

Ухвалою суду від 03.03.2008 закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду в порядку статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України (арк.с.90-93).

Заявою (вх.№4524) позивач збільшив позовні вимоги в порядку статті 51 Кодексу адміністративного судочинства України, просить:

- визнати дії Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі по застосуванню в витягу № 1278/1 від 27.10.2007 з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки до земельної ділянки площею 5,4880 га, що використовується для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату в районі с. Учкуєвка в м. Севастополі ТОВ „Лазурь” згідно Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548 коефіцієнту функціонального використання величиною 2,5 –незаконними,

- визнати дії Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі по застосуванню в витягу № 123/1 від 01.02.2008 з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки до земельної ділянки площею 5,4880 га, що використовується для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату в районі с. Учкуєвка в м. Севастополі ТОВ „Лазурь” згідно Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548 коефіцієнту функціонального використання величиною 2,5 –незаконними,

- зобов'язати Головне управління земельних ресурсів в м. Севастополі видати у 10-денних строк після вступу постанови суду в силу новий витяг із технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 5,4880 га згідно Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548, що використовується ТОВ „Лазурь”, з застосуванням  коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки величиною 0,5 (арк.с.103-106).

Усною ухвалою від 17.03.2008 розгляд справи відкладено в порядку статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України (арк.с.119-121).

В відзиві на позов (вх.№5899) відповідач позовні вимоги не визнав по мотивам, викладеним в ньому, основні з яких полягають в тому, що позивачу на підставі рішення виконавчого комітету Севастопольської міської Ради від 20.06.1989 № 11/694 надана земельна ділянка площею 5,4880 га в постійне користування для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату в районі с. Учкуєвка ; на підставі довідки Управління статистики від 15.01.2008 № 16-366-113 позивачу встановлені види  діяльності по КВЕД: 63.30.0 «Послуги з організації подорожувань», 55.23.0 «Надання інших місць для тимчасового проживання, не віднесених до інших групувань», що відносяться до коефіцієнту функціонального використання  2,5; земельна ділянка надана відповідно до цільового призначення для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату (КВЕД 55.12.0) та в технічній документації по оформленню правовстановлюючих документів на зазначену ділянку позивача відсутні матеріали по розподілу території ділянки по функціональному використанню, при підготовці витягу з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки від 24.10.2007 № 12573/1 застосований коефіцієнт 2,5, як для земель комерційного використання по функції використання; просить в задоволенні позову відмовити з посиланням статті 19, 20, 201 Земельного кодексу України, статтю 1 Закону України «Про оцінку земель», статті 6, 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації»(арк.с.137-140).

В поясненнях (вх.№3994) третя особа (ДПІ в Нахімовському районі м. Севастополя) вважає, що між нею та позивачем відсутні правові відносини і можливість впливу рішення суду по справі на права, свободи, інтереси або обов'язки ДПІ в Нахімовському районі м. Севастополя; вважає, що підлягає виключенню зі складу осіб, що беруть участь у справі; в клопотанні (вх.№5873) просить розглянути справу у відсутність її представника (арк.с.87. 127).

В поясненнях (вх.№3995) третя особа (Севастопольська міська Рада) вважає позовні вимоги обґрунтованими по мотивам, викладеним в них, основні з яких полягають в тому, що згідно довідки Управління статистики від 15.01.2008 № 16-366-113 в якості одного з видів діяльності по КВЕД зазначено «Послуги з організації подорожувань», можуть відноситись до категорії індивідуальних послуг, до яких застосовується коефіцієнт функціонального використання  2,5; згідно пункту 3.2. Статуту позивача, довідок Управління статистики від 06.11.2007 № 16-366-3029 та від 16.12.2004 № 22-366-4250 зазначено декілька видів комерційної діяльності позивача, які є підставою для застосування коефіцієнту функціонального використання  2,5, зокрема: здійснення діяльності підприємства в сфері оптової торгівлі, а також надання послуг з організації подорожувань; вважає правомірним застосування відповідачем коефіцієнту функціонального використання 2,5 при наданні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, наданої в постійне користування позивачу, з посиланням на статтю 201 Земельного кодексу України, статтю 2 Закону України «Про плату за землю», постанову Кабінету Міністрів «Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів»від 23.03.1995 № 213 (арк.с.88).

Розгляд справи відкладався в порядку статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, вислухавши представників позивача, відповідача, третьої особи (Севастопольська міська Рада) суд, -

в с т а н о в и в:

          З'ясовані наступні обставини:

06.04.1998 ТОВ «Лазурь»видано Державний акт на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548 на земельну ділянку площею 5,4880 га в районі с. Учкуєвка в м. Севастополі (арк.с.42-45).

21.01.2000 № 1-4/135 Севастопольським міським  управлінням земельних ресурсів видано Довідку про грошову оцінку земельної ділянки площею 54880 м2, що використовується для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату в районі с. Учкуєвка в м. Севастополі ТОВ „Лазурь” (арк.с.40).

12.01.2001 вих.№6-2/207 Управлінням міського будівництва і архітектури Севастопольської міської державної адміністрації повідомлено ТОВ «Лазурь»про поштову адресу пансіонату на 270 місць «Лазурь»: вул. Челюскінців, 49 (арк.с.39).

25.06.2004 затверджено Статут ТОВ «Лазурь», згідно пункту 3.1 якого, метою діяльності Товариства є будівництво та експлуатація об'єктів соцкультпобуту, відпочинку, лікування та туризму, повне та своєчасне задоволення потреб населення (гостей та мешканців міста) в послугах профілакторію, готелю, забезпечення їх повним комплексом побутових послуг.

16.12.2004 Управлінням статистики у м. Севастополі видано Довідку № 16-366-4250 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, в якій зазначені види діяльності за КВЕД ТОВ «Лазурь»: 45.21.1. «Загальне будівництво будівель (нові роботи, роботи з заміни, реконструкції та відновлення)», 55.23.0 «Надання місця для короткотермінового проживання в літніх будиночках, котеджах, квартирах, які здають під час відпускного періоду», 52.11.0 «Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами», 51.39.0 «Неспеціалізована оптова торгівля харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами», 60.24.0 «Діяльність автомобільного вантажного транспорту»,  63.30.0 «Туристичні агентства та бюро подорожей»(арк.с.37).

19.10.2005 пунктами 1, 2 рішення Севастопольської міської Ради № 4046 „Про введення в дію нормативної грошової оцінки земель Севастополя в адміністративних межах міста” затверджена технічна документація „Проведення нормативної грошової оцінки земель станом на 01.01.2004, введена в дію з 01.01.2006.

Пунктом 3 Рішення затверджено річний розмір плати за одиницю площі оподатковуваної земельної ділянки (за виключенням сільськогосподарських угідь) диференційовано в залежності від його функціонального використання та місця розташування в розмірі, визначеному діючим законодавством від його грошової оцінки з урахуванням річної індексації.

Відповідно до пункту 4.1 Рішення рекомендовано Севастопольському міському головному управлінню земельних ресурсів забезпечити своєчасне надання юридичним та фізичним особам витягів з технічної документації по нормативній грошовій оцінці по їх запитам у встановленому порядку.

Землі рекреаційного призначення та інші відкриті землі мають коефіцієнт 0,5 (арк.с.83-84, 142-143, 144-225).

23.03.2007 Актом державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту введено в експлуатацію санаторій-профілакторій –І, ІІ черга будівництва (арк.с.46-49).

24.10.2007 № 1273/1 Головним управлінням земельних ресурсів в м. Севастополі видано Витяг з технічної документації по нормативній оцінці земельної ділянки з застосуванням до земельної ділянки площею 5,4880 га, що використовується для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату в районі с. Учкуєвка в м. Севастополі ТОВ „Лазурь” згідно Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548 коефіцієнту функціонального використання величиною 2,5 (арк.с.38).

06.11.2007 Управлінням статистики у м. Севастополі видано Довідку № 16-366-3029 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, в якій зазначені види діяльності за КВЕД ТОВ «Лазурь»: 45.21.1. «Будівництво будівель», 55.23.1 «Надання інших місць для тимчасового проживання, не віднесених до інших групувань», 52.11.0 «Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах з перевагою продовольчого асортименту», 51.39.0 «Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно з продовольчим асортиментом», 60.24.0 «Діяльність автомобільного вантажного транспорту»,  63.30.0 «Послуги з організації подорожувань»(арк.с.36).

15.01.2008 Управлінням статистики у м. Севастополі видано Довідку № 16-366-113 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, в якій зазначені види діяльності за КВЕД ТОВ «Лазурь»: 63.30.0 «Послуги з організації подорожувань», 55.23.0 «Надання інших місць для тимчасового проживання, не віднесених до інших групувань»(арк.с.35).

31.01.2008  позивач звернувся до відповідача із запитом (вих.№ 1008) про надання нового витягу з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 5,4880 га, що використовується для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату в районі с. Учкуєвка з застосуванням коефіцієнту функціонального використання для земель оздоровчого та рекреаційного призначення = 0,5, надавши розрахунок земельного податку з урахуванням коефіцієнту 0,5 (т.1 арк.с.50-55).

01.02.2008 № 123/1 Головним управлінням земельних ресурсів в м. Севастополі видано Витяг з технічної документації по нормативній оцінці земельної ділянки з застосуванням до земельної ділянки площею 5,4880 га, що використовується для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату в районі с. Учкуєвка в м. Севастополі ТОВ „Лазурь” згідно Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548 коефіцієнту функціонального використання величиною 2,5 (арк.с.107).

Спір виник в зв'язку з тим, що позивач вважає, що цільове призначення наданої йому земельної ділянки як землі рекреаційного призначення відносить її до категорії земель по функціональному використанню –інші землі, а не землі комерційного використання, і до цих земель застосовується коефіцієнт –0,5, а відповідач відносить спірну земельну ділянку площею 5,4880 га до земель комерційного призначення з коефіцієнтом 2,5, що впливає на розмір земельного податку, чим порушуються права та охоронювані законом інтереси позивача.

Правовідносини сторін регулюються статтею 74 Земельного кодексу України (1990 року), статтями 50, 51, 201 Земельного кодексу України (2001 року), статей 6, 19 Конституції України, статей 59, 71, 73 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статтями 1,  5, 12, 13, 18, 20, 23 Закону України „Про оцінку земель”, статтею 2 Закону України “Про плату за землю”, Порядком грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства сільського господарства і продовольства, Державним комітетом у справах містобудування і архітектури, Українською академією аграрних наук від 27.11.1995 за № 76/230/325/150, Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України № 213 від 23.03.1995 зі змінами та доповненнями.

Статтею 2 Закону України “Про плату за землю” визначено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

Грошова оцінка земельної ділянки відповідно до частини 1 статті 201 Земельного кодексу України (2001 року) визначається на рентній основі.

Відповідно до частин 4 та 5 статті 5 Закону України “Про оцінку земель” грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Згідно частини 2 статті 12 Закону України “Про оцінку земель” нормативно-правові акти з проведення оцінки земель, які розробляються з урахуванням вимог положень національних стандартів, затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок в силу положень статті 13 Закону України “Про оцінку земель” проводиться, зокрема, у разі визначення розміру земельного податку.

Нормами статті 18 Закону України “Про оцінку земель” встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Відповідно до положень статей 20 та 23 Закону України “Про оцінку земель” за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Рішення про затвердження цієї документації в силу положень статей 59, 73 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” є нормативно-правовим актом, обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями

Постановою Кабінету Міністрів України № 213 від 23.03.1995 зі змінами та доповненнями затверджена Методика нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, розділом 3 якої встановлений порядок визначення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів за встановленою формулою, згідно якої враховується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову чи громадську забудову, для промисловості, транспорту і т. д.).

На виконання пункту 2 цієї постанови наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства сільського господарства і продовольства, Державним комітетом у справах містобудування і архітектури, Українською академією аграрних наук від 27.11.1995 за № 76/230/325/150 затверджений Порядок грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, розділом 3 якого (з урахуванням змін) встановлений порядок розрахунку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів за формулою, в якій враховується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.

Згідно пункту 3.5 Порядку, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Рішенням № 4046 від 19.10.2005 “Про введення в дію нормативної грошової оцінки земель Севастополя в адміністративних межах міста” Севастопольська міська Рада затвердила технічну документацію “Проведення нормативної грошової оцінки земель станом на 01.01.2004” та ввела її в дію з 01.01.2006  (т.1 арк.с. 95-97).

Відповідно до цієї документації Севастопольська міська Рада затвердила величини коефіцієнту функціонального використання для земель різних категорій, зокрема для земель комерційного використання встановлений розмір коефіцієнта 2,5, а для земель рекреаційного призначення, в тому числі для земель, які використовуються для відпочинку і спорту, встановив розмір цього коефіцієнту рівним 0,5  (т.1 арк.с. 95-97).

Головне  управління  земельних  ресурсів в м.Севастополі  надало ТОВ „Лазурь” витяги з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки загальною площею 5,4880 га, розташованої в с. Учкуєвка, для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату, з коефіцієнтом функціонального використання 2,5.

В результаті застосування зазначеного коефіцієнту грошова оцінка земельної ділянки, що знаходиться в постійному користуванні позивача, збільшилась у декілька разів у порівнянні з минулим періодом, що відповідно викликало значне збільшення плати за землю.

Відповідно  до статті 73 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” рішенням Севастопольської міської Ради № 4046 від 19.10.2005 “Про введення в дію нормативної грошової оцінки земель Севастополя в адміністративних межах міста” для Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі є нормативно-правовим актом, яким управління має керуватись при видачі витягів із затвердженої цим рішенням технічної документації.

Названі нормативно-правові акти не встановлюють залежність нормативної грошової оцінки земель від видів економічної діяльності користувачів земельних ділянок, а також не передбачають можливості застосування інших актів центральних органів виконавчої влади при виконанні витягів із затвердженої міською Радою документації по нормативній грошовій оцінці земель міста Севастополя.

Відповідно до статті 1 Закону України “Про оцінку земель” нормативна грошова оцінка земельних ділянок –це капіталізований рентний доход від земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. Рентний доход (земельна рента) –це доход, який може бути отриманий від землі як фактора виробництва у залежності від її якості і місця розташування земельної ділянки, а не в залежності від видів економічної діяльності підприємства.

Видаючи Витяги № 1278/1 від 27.10.2007 та № 123/1 від 01.02.2008 із затвердженої рішенням № 4046 від 19.10.2005 технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель міста Севастополя,  Головне управління  земельних ресурсів в м. Севастополі застосувало до земельної ділянки, що використовується позивачем, замість передбаченого таблицею 3 пояснювальної записки документації за нормативною грошовою оцінкою земель міста коефіцієнту функціонального призначення земельної ділянки для земель рекреаційного використання, який складає величину КФ = 0,5, передбачений для земельних ділянок коефіцієнт комерційного використання Кф = 2,5, не маючи для цього будь-яких документальних підтверджень того, що земельна ділянка позивачем використовується з комерційною метою та що має місце нецільове використання земельної ділянки.

При цьому Головне управління земельних ресурсів в м. Севастополі виходило з того, як вказав відповідач у відзиві на позов та його представники у поясненнях у судових засіданнях, що відповідно до виду економічної діяльності (КВЕД) послуги з організації подорожувань та  надання інших місць для тимчасового проживання, не віднесених до інших групувань згідно класифікатору видів економічної діяльності ДК 009:2005 є комерційною діяльністю, а тому зазначена  земельна ділянка, яка надана в користування для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату, на думку відповідача, використовується для комерційної діяльності.

Однак, відповідно до норм статті 74 Земельного кодексу України (1990 року, який діяв на момент видачі Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548 на земельну ділянку площею 5,4880 га) до земель рекреаційного призначення належать землі, призначені для організованого масового відпочинку і туризму населення: земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, кемпінгів, туристських баз, стаціонарних і наметових туристсько-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристських станцій, парків, зелених зон навколо міст та інших населених пунктів, навчально-туристських стежок, маркірованих трас, дитячих і спортивних таборів, і розташовані поза землями оздоровчого призначення. За межами міст та інших населених пунктів землі, зайняті лісопарками та іншими зеленими насадженнями, що виконують захисні та санітарно-гігієнічні функції і є місцем відпочинку населення, включаються до складу зеленої зони. На землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкодити використанню їх за цільовим призначенням.

Згідно зі статтями 50, 51 Земельного кодексу України (2001 року), до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів. До земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об'єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об'єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об'єктів стаціонарної рекреації.

Порядок використання земель рекреаційного призначення визначається законодавством України. Затвердженою рішенням Севастопольської міської Ради № 4046 від 19.10.2005 технічною документацією “Проведення нормативної грошової оцінки земель станом на 01.01.2004” у таблиці 3 передбачено до земель, які відносяться до категорії земель рекреаційного призначення та інших відкритих земель, застосування коефіцієнту функціонального використання 0,5.

Призначення земельної ділянки не змінилось, докази використання позивачем цієї ділянки як ділянки  комерційного призначення відсутні.

За таких обставин Головне управління земельних ресурсів в м. Севастополі безпідставно надало ТОВ „Лазурь” витяги з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки загальною площею 5,4880 га, розташованої в с. Учкуєвка, для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату, в частині зазначення коефіцієнту функціонального використання 2,5, відмова суперечить положенням нормативно-правових актів, які регулюють порядок нормативної грошової оцінки земельних ділянок у м. Севастополі.

Неправомірними діями відповідача порушені вимоги статей 6, 19 Конституції України, статей 59, 71, 73 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статей 2, 18, 20, 23 Закону України „Про оцінку земель”.

Все вищеперелічене дає суду право для висновку, що позовні вимоги ТОВ „Лазурь” є обґрунтованими та  такими, що підлягають задоволенню повністю.

Заперечення, доводи та мотиви відповідача та третьої особи (Севастопольська міська Рада) необґрунтовані, спростовуються наданими в матеріали справи доказами.

Відповідно до статей 70, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги.

Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно зі статтями 87, 94, 98 Кодексу адміністративного судочинства України здійснені позивачем судові витрати по справі підлягають поверненню з Державного бюджету України в розмірі 3,40 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтею 74 Земельного кодексу України (1990 року), статтями 50, 51, 201 Земельного кодексу України (2001 року), статей 6, 19 Конституції України, статей 59, 71, 73 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статтями 1,  5, 12, 13, 18, 20, 23 Закону України „Про оцінку земель”, статтею 2 Закону України “Про плату за землю”, Порядком грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства сільського господарства і продовольства, Державним комітетом у справах містобудування і архітектури, Українською академією аграрних наук від 27.11.1995 за № 76/230/325/150, Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України № 213 від 23.03.1995 зі змінами та доповненнями., статтями 6, 8, 9, 70-71, 87, 94, 98, 150, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,  суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.          Визнати дії Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі (99011, м. Севастополь, вул. Демидова, 13 / 99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 2, ідентифікаційний код 22274637, відомості про поточні рахунки в матеріалах справи відсутні) по застосуванню в витягу № 1278/1 від 27.10.2007 з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки до земельної ділянки площею 5,4880 га, що використовується для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату в районі с. Учкуєвка в м. Севастополі ТОВ „Лазурь” (99011, м. Севастополь, спуск Шестакова, 1-4, ідентифікаційний код 16323656, відомості про поточні рахунки в матеріалах справи відсутні) згідно Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548 коефіцієнту функціонального використання величиною 2,5 –незаконними.

3.          Визнати дії Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі (99011, м. Севастополь, вул. Демидова, 13 / 99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 2, ідентифікаційний код 22274637, відомості про поточні рахунки в матеріалах справи відсутні) по застосуванню в витягу № 123/1 від 01.02.2008 з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки до земельної ділянки площею 5,4880 га, що використовується для будівництва та обслуговування профілакторію та пансіонату в районі с. Учкуєвка в м. Севастополі ТОВ „Лазурь” (99011, м. Севастополь, спуск Шестакова, 1-4, ідентифікаційний код 16323656, відомості про поточні рахунки в матеріалах справи відсутні) згідно Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548 коефіцієнту функціонального використання величиною 2,5 –незаконними.

4.          Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів в м. Севастополі (99011, м. Севастополь, вул. Демидова, 13 / 99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 2, ідентифікаційний код 22274637, відомості про поточні рахунки в матеріалах справи відсутні) видати Товариству з обмеженою відповідальністю „Лазурь” (99011, м. Севастополь, спуск Шестакова, 1-4, ідентифікаційний код 16323656, відомості про поточні рахунки в матеріалах справи відсутні) новий витяг із технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 5,4880 га згідно Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КМ № 005548, що використовується ТОВ „Лазурь”, з застосуванням  коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки величиною 0,5, у 10-денний строк після набрання постановою законної сили.

5.          Стягнути з Державного Бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Лазурь” (99011, м. Севастополь, спуск Шестакова, 1-4, ідентифікаційний код 16323656, відомості про поточні рахунки в матеріалах справи відсутні) 3,40 грн. судового збору.

Постанова набирає законної сили через десять днів з дня її проголошення або з дня її складання в повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення або з дня складення в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або поданням апеляційної скарги в 10-денний строк без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження в порядку частини п'ятої  ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно статті 42 КАС України, журнал судового засідання ведеться секретарем судового засідання та підписується ним невідкладно після судового засідання і приєднується до справи.

В порядку статті 43 КАС України особи, які беруть участь у справі, мають право ознайомитися із технічним записом і журналом судового засідання та протягом семи днів з дня проголошення рішення у справі подати до суду письмові зауваження щодо їхньої неповноти або неправильності.

Суддя                                                                                                               Г.П. Ілюхіна

Постанову складено та підписано

в порядку частини 3 статті 160 КАС України

07.04.2008 о 16 год. 40 хв.

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення01.04.2008
Оприлюднено17.04.2008
Номер документу1534411
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-7/076

Ухвала від 18.05.2009

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Альошина С.М.

Ухвала від 17.07.2008

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Прокопанич Г.К.

Постанова від 01.04.2008

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Ілюхіна Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні