2/99-ПН-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Горького, 18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28.03.2008 Справа № 2/99-ПН-08
Господарський суд Херсонської області у складі судді Скобєлкіна С.В. при секретарі Котенко І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Прокурора Великоолександрівського району Херсонської області в інтересах держави в особі Великоолександрівської селищної ради, смт.В.Олександрівка Херсонської області
до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Господар", смт.Велика Олександрівка Херсонської області
про витребування майна з незаконного володіння
за участю прокурора - Павленко І.
представників сторін:
від позивача - Ревко О.В., довіреність від 11.03.2008 року № 656
від відповідача - Кіженцев В.С., директор (паспорт МО 080326)
в с т а н о в и в:
Прокурор Великоолександрівського району Херсонської області діючи в інтересах держави в особі Великоолександрівської селищної ради, звернувся до суду з позовом до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Господар" про витребування майна з незаконного володіння відповідача, яким є дві артезіанські свердловини № 1, 2 по вул.Ярмаковій у смт.Велика Олександрівка Херсонської області, вартістю 8681,00 грн.
У судовому засіданні прокурор і представник Великоолександрівської селищної ради підтримали заявлені позовні вимоги щодо витребування у СТзОВ "Господар" спірного майна з посиланням на надані докази та матеріали справи, а відповідач ці вимоги не визнав, про що зазначив як у відзиві на позов, так і у судовому засіданні.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін, суд прийшов до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, згідно положень ст.121 Конституції України на прокуратуру покладено обов'язок представництва інтересів держави в судах.
Прокурор або його заступник самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві, в чому полягає порушення інтересів держави або в чому існує загроза їх порушення, тобто прокуратура набула права визначати наявність інтересів держави у конкретних спірних правовідносинах, які підлягають захисту та вирішенню у судовому порядку.
Відповідно до ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру" підставою для представництва інтересів держави у суді є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах у відносинах між ними або з державою.
Згідно рішення Великоолександрівської районної ради № 233 від 29.12.2003р. "Про закріплення артезіанських свердловин за СТзОВ "Господар" вирішено закріпити за СТзОВ "Господар" на праві господарського відання дві артезіанські свердловини ремонтно-транспортного підприємства, що передані до комунальної власності селищної ради та земельну ділянку площею 0,37 га для санітарно-охоронної зони.
Відповідно додатку № 2 до рішення складено акт приймання-передачі про те, що проведено приймання-передачу двох артезіанських свердловин СТзОВ "Господар". Балансова вартість 8681,00 грн.
Відповідно до ч.1 ст.143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування
управляють майном, що є в комунальній власності.
Згідно ст.136 Господарського кодексу України право господарського відання є речовим правом суб'єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами. Власник майна, закріпленого на праві господарського відання за суб'єктом підприємництва, здійснює контроль за використанням та збереженням належного йому майна безпосередньо або через уповноважений ним орган, не втручаючись в оперативно-господарську діяльність підприємства.
Згідно п.5 ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування" майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об'єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.
Разом з тим, згідно рішення № 233 від 29.12.2003р. СТзОВ ніякої плати за використання артезіанських свердловин та санітарної зони навколо них не передбачено. Також не передбачено укладення договору згідно якого передається вказане майно, не визначено умов на яких СТзОВ "Господар" буде користуватися майном.
Також відповідно до ст.14 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" діяльність у сфері питного водопостачання можуть здійснювати підприємства всіх форм власності, якщо інше не передбачено законами України. Приватизація підприємств державної форми власності, що здійснюють питне водопостачання, проводиться відповідно до закону. Мережі, споруди, устаткування централізованого питного водопостачання населених пунктів як особливо важливі об'єкти життєзабезпечення приватизації не підлягають. Зміна форми власності або перехід права власності на системи питного водопостачання (крім об'єктів централізованого питного водопостачання) здійснюється в порядку, передбаченому законом, за умови, що це не призведе до порушення режиму функціонування відповідних систем питного водопостачання або їх частин, погіршення якості питної води та умов надання послуг споживачам, у тому числі збільшення тарифів на послуги водопостачання і водовідведення.
Разом з тим, з часу створення СТзОВ "Господар" 03.03.2003р. тарифи на водопостачання було підвищено відповідно: 16.10.2003 - до 1,40 грн. за 1000 л. води; 24.09.2004 - до 2,25 грн. за 1000 л. води; 22.11.2004 - до 2,38 грн. за 1000 л. води.
Рішенням Великоолександрівської селищної ради № 73 від 20.07.2006 дію вказаного вище рішення (№ 233 від 29.12.2003р.) було зупинено.
Крім того, відповідно до рішення № 102 від 29.09.2006р. "Про протест прокурора від 08.08.2006р. № 7/1815 на рішення селищної ради від 29.12.2003р. № 233" вирішено скасувати вказане рішення.
Це свідчить про безпідставність перебування вищевказаного майна Великоолександрівської селищної ради у СТзОВ "Господар". Крім того, Великоолександрівська селищна рада не мала права відчужувати вказане майно, так як воно є засобом життєзабезпечення громади селища.
Разом з тим, ніяких дій по передачі вищевказаного майна Великоолександрівській селищній раді від СТзОВ "Господар" керівництвом товариства до цього часу не здійснено, акт приймання-передач і не складено.
Відповідно до ст.387 Цивільного кодексу України власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.
Згідно ч.3 ст.388 Цивільного кодексу України, якщо майно було набуте безвідплатно в особи, яка не мала права його відчужувати, власник має право витребувати його від добросовісного набувача у всіх випадках.
В даному випадку порушення інтересів держави вбачається в першу чергу в тому, що власність територіальної громади (артезіанські свердловини) були незаконно відчужені, селищна рада та територіальна громада селища не отримали внаслідок відчуження матеріальних благ на які сподівалися, що в свою чергу перешкоджає своєчасному та повному виконанню бюджетів різних рівнів, негативно впливає на стан фінансування видатків бюджетів, виплату пенсій та інших соціальних витрат. Крім того, порушення інтересів держави вбачається в тому, що порушуються вимоги законодавства про питну воду та водопостачання, що є важливим для забезпечення життєдіяльності громади смт.Велика Олександрівка.
За вказаних обставин суд дійшов до висновку про законність та обґрунтованість заявлених позовних вимог, які підлягають задоволенню.
Судові витрати по даній справі суд покладає на відповідача, з вини якого спір був доведений до судового розгляду.
На підставі викладеного, вищезазначених правових норм та керуючись ст.ст.44, 49, 82-85 ГПК України, суд -
в и р і ш и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Витребувати із незаконного володіння сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Господар" та передати Великоолександрівській селищній раді майно, передане товариству на праві повного господарського відання згідно рішення № 233 від 29.12.2003 року, а саме 2 артезіанські свердловини (№ 1 та № 2) по вулиці Ярмаковій смт.Велика Олександрівка вартістю 8681,00 грн.
3. Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Господар", 74100 Херсонська область смт.Велика Олександрівка, вул.Леніна, 94, код ЄДРПОУ 32342225, р/р.260082043 МФО 352598 Н.Каховська АППБ "Аваль" на користь Великоолександрівської селищної ради, 74100 Херсонська область Великоолександрівського району смт.Велика Олександрівка, код ЄДРПОУ 24103816, р/р.33212812600064 УДК м.Херсона МФО 852010 - 102,00 грн. (сто дві грн. 00 коп.) сплати державного мита та 118,00 грн. (сто вісімнадцять грн. 00 коп.) витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
4. Рішення направити сторонам по справі.
5. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, а у разі, якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну і резолютивну частини рішення, воно набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України (вступна, описова, мотивувальна і резолютивна частини).
Суддя С.В.Скобєлкін
Дата підписання рішення
відповідно до вимог ст. 84 ГПК України 08.04.2008р.
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2008 |
Оприлюднено | 17.04.2008 |
Номер документу | 1534785 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Скобєлкін С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні