ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 травня 2011 року
м. Полтава
Справа № 2а-1670/2585/11
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді – Гіглави О.В.,
при секретарі – Дрижирук М.І.,
за участю:
прокурора - Савченка В.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Прокурора Оржицького району Полтавської області в інтересах держави в особі Оржицького районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення допомоги на безробіттю, -
В С Т А Н О В И В:
29 березня 2011 року Прокурор Оржицького району Полтавської області в інтересах держави в особі Оржицького районного центру зайнятості звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення допомоги на безробіттю у розмірі 1793,30 грн.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на те, що на момент отримання статусу безробітного в Оржицькому районному центрі зайнятості ОСОБА_1 був зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, чим порушив вимоги Закону України "Про зайнятість населення", Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та незаконно отримав за період з 27.06.2007 по 20.06.2008 допомогу по безробіттю у розмірі 1793,30 грн.
22.04.2011 від Прокурора Оржицького району Полтавської області надійшла заява про зміну позовних вимог, в якій він (враховуючи часткове погашення відповідачем заборгованості) просив стягнути з ОСОБА_1 допомогу по безробіттю у загальному розмірі 1493,30 грн.
Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити їх в повному обсязі.
Представник Оржицького районного центру зайнятості в судове засідання не з'явився, надіслав до суду клопотання, в якому позовні вимоги підтримував та просив розгляд справи провести за його відсутності.
Відповідач в судове засідання повторно не з’явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, що підтверджується доказами, наявними в матеріалах справи. Крім того, в матеріалах справи міститься телефонограма, в якій відповідач повідомляв суд про те, що проти позовних вимог він не заперечує та просить провести розгляд справи за його відсутності.
Розглянувши подані прокурором документи, заслухавши пояснення прокурора, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 27.06.2007 ОСОБА_1 звернувся до Оржицького районного центру зайнятості із заявою про надання статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю. У поданій заяві він зазначив, що не зареєстрований як суб’єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує.
Наказом Оржицького районного центру зайнятості від 27.06.2007 № НТ070627 відповідачу надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю.
Із персональної картки ОСОБА_1 судом встановлено, що останній знятий з обліку в Оржицькому районному центрі зайнятості на підставі наказу від 14.07.2008 № НТ080714.
Згідно довідки Оржицького районного центру зайнятості від 10.09.2010 № 161710328 за період з 27.06.2007 по 20.06.2008 ОСОБА_1 отримано допомогу по безробіттю у розмірі 1793,30 грн.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про зайнятість населення" № 803-ХІІ від 01.03.1991 (далі - Закон № 803-ХІІ) безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.
Підпунктом "б" пункту 3 статті 1 Закону № 803-ХІІ передбачено, що до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство".
Згідно з актом № 12 розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на випадок безробіття" від 25.10.2010, ОСОБА_1 зареєстрований як фізична особа - підприємець з 12.12.2006.
Судом встановлено, що факт реєстрації відповідача як фізичної особи - підприємця саме 12.12.2006 підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до частини 2 статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов’язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Судом встановлено, що відповідачем у заяві про надання статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю були вказані недостовірні відомості про те, що він не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, що призвело до безпідставного отримання ним допомоги по безробіттю у розмірі 1793,30 грн.
Відповідно до частини 3 статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
На виконання приписів зазначеної норми Оржицьким районним центром зайнятості 25.10.2010 видано наказ № 210 про повернення ОСОБА_1 виплаченої йому допомоги по безробіттю.
Із матеріалів справи судом вбачається, що відповідачем на розрахунковий рахунок Оржицького районного центру зайнятості частково повернуто кошти у розмірі 300,00 грн, що підтверджується банківською випискою від 26.11.2010.
Таким чином, неповернута відповідачем сума безпідставно отриманої допомоги по безробіттю (з урахування часткової сплати) становить 1493,30 грн.
Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Судом встановлено, що на момент розгляду справи кошти в сумі 1493,30 грн відповідачем на розрахунковий рахунок Оржицького районного центру зайнятості не повернуто.
Таким чином, суд, перевіривши матеріали справи, оцінивши надані докази, приходить до висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Частинами першою та другою статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України прокурора віднесено до органів та осіб, яким законом надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб.
Відповідно до частини другої статті 36-1 Закону України "Про прокуратуру" підставою представництва прокурора у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Оржицького районного центру зайнятості (р/р 37177161703202 в ГУДКУ у Полтавській області, МФО 831019, код ЄДРПОУ 23549556) суму допомоги по безробіттю у розмірі 1493 (одна тисяча чотириста дев'яносто три) гривні 30 (тридцять) копійок.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 11 травня 2011 року.
Суддя О.В. Гіглава
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.05.2011 |
Оприлюднено | 28.05.2011 |
Номер документу | 15416062 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.В. Гіглава
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні