Постанова
від 29.02.2008 по справі а4/036-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А4/036-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77

ПОСТАНОВА

Іменем України

"29" лютого 2008 р.                                                                   Справа № А4/036-08

Суддя господарського суду Київської області Попікова О.В, розглянувши справу        

За позовомКонтрольно-ревізійного управління в Київській області, м. Київ

до Комунального підприємства Калинівської селищної ради, смт. Калинівка

про стягнення 13659,13 грн.

секретар судового засідання: Свириденко І.А.

за участю представників:

від позивачаШпортила Я.І., за дов. від 28.02.08р.;Царьова Л.М., за дов. від 28.02.08р.;

від відповідачаПристяж С.А., за дор. від 29.02.08р. №262.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 29.02.2008р. о 11 год. 40 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 06.03.2008р., про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови.

О б с т а в и н и    с п р а в и:

До господарського суду Київської області 26.01.08р. надійшла позовна заява Контрольно-ревізійного управління в Київській області до Комунального підприємства Калинівської селищної ради про стягнення 13659,13 грн. заборгованості. Позовні вимоги обґрунтовані приписами пункту 10 статті 10 Закону України “Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні” з огляду на те, що загальна сума заборгованості з відшкодування незаконно списаних коштів Комунального підприємства Калинівської селищної ради перед бюджетом становить 13659,13 грн., яка в добровільному порядку відповідачем не сплачена.

Ухвалою господарського суду Київської області від 01.02.08р. відкрито провадження у даній адміністративній справі, розгляд справи призначено на 15.02.08р.

Справа розглядається після відкладення.

Присутній у судовому засіданні директор Комунального підприємства Калинівської селищної ради - Пристяж С.А. усно заявив, що не заперечує щодо правомірності позовних вимог КРУ в Київській області, проте будь-яких письмових заяв, клопотань господарському суду надано не було.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд,

в с т а н о в и в:

Комунальне підприємство Калинівської селищної ради має заборгованість з відшкодування незаконно списаних коштів в розмірі 13659,13 грн.

Згадана заборгованість утворилась внаслідок наступного:

06.10.06р. Контрольно-ревізійним відділом в м. Васильків і Васильківському районі, який є структурним підрозділом Контрольно-ревізійного управління в Київській області було проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства Калинівської селищної ради за період з 01.04.05р. по 01.09.06р. в ході проведення якої працівниками КРУ встановлено окремі порушення ведення бухгалтерського обліку, а саме: недотримання вимог п.3 статті 6, п.5 статті 8, п. 5 статті 9 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”; п. 1.5 “Інструкції з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів, розрахунків та інших статей балансу”, затвердженої наказом Держказначейства України від 30.10.1998 р. № 90; п.п.2.8, 3.5, 3.6, 4.10, 5.1 “Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні”, затвердженого Постановою правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637; р. 5 “Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку”, затвердженого наказом Міністерством фінансів України від 24.05.95 № 88; п.1.3, п. 1.12 Інструкції “Про службові відрядження в межах України та за кордон”, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.98 № 59; п.1 постанови Кабінету Міністрів Укра їни “Про норми відшкодування витрат на відрядження в межах України та закордон” від 23.04.99 № 663; п.1.1, п.1.3, п.2.1 Наказу “Про затвердження типової форми первинного обліку роботи службового легкового автомобіля та Інструкції про порядок її застосування” затвердженого державним комітетом статистики України та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.03.98 за № 149/2589; статті 38 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням” від 18.01.01 № 2240-ІІІ, зокрема списання пального на орендовані автомобілі ЗАЗ - 968 М, ВАЗ - 2106 відповідачем проводилось на підставі матеріальних звітів та актів списання, без застосування подорожніх листів, що призвело до незаконного списання бензину марки А-92 в кількості 2576,96 літрів бензину марки А-76 в кількості 606,26 літрів загалом на суму 13659,13 грн., за результатами ревізії складено акт від 06.10.06р. №160-13/057, який підписаний повноважними представниками відповідача без заперечень.

Відповідно до п. 3 статті 8 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів. Зокрема приписами п. 6 згаданої статті передбачено, що керівник підприємства зобов'язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.

Пунктами. 1.3, 2.1 Інструкції про порядок застосування подорожнього листа службового легкового автомобіля та обліку транспортної роботи затвердженої наказом Держкомстату України від 17 лютого 1998 р. № 74 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 березня 1998 р. за N 149/2589 передбачено, що подорожній лист службового легкового автомобіля типової форми № 3 є для перевізника підставою для обліку транспортної роботи та списання витраченого пального на загальний пробіг службових легкових автомобілів, а також для взаєморозрахунків між перевізником і замовником за надання транспортних послуг. Перевізники, які експлуатують службові легкові автомобілі - власні або орендовані (без водія), зобов'язані при випуску автомобіля з гаража видати водієві оформлений відповідно до вимог даної Інструкції подорожній лист службового легкового автомобіля типової форми № 3. Застосування будь-яких інших форм подорожніх листів для обліку роботи службових легкових автомобілів не допускається.

З метою усунення порушень Контрольно-ревізійним відділом в м. Васильків і Васильківському районі керуючись п. 7 статті 10 та ч. 2 статті 15 Закону України “Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні” направлено вимогу на ім'я в.о. директора комунального підприємства Калинівської селищної ради Ісмайлова Д.Н. щодо усунення порушень зазначених в акті ревізії від 06.10.06р. №160-13/057 (копія листа від 11.10.2006 № 160-22/781 в матеріалах справи).

Згідно листа-відповіді комунального підприємства Калинівської селищної ради від 14.11.2006р. №692 останнім проведено ряд заходів щодо усунення порушень виявлених ревізією, проте відшкодування незаконно списаного бензину на суму 13659,13 грн. не проведено.

25.12.06р. Контрольно-ревізійним відділом в м. Васильків і Васильківському районі направлено нагадування на ім'я в.о. директора комунального підприємства Калинівської селищної ради Ісмайлова Д.Н. щодо усунення порушень зазначених в акті ревізії від 06.10.06р. №160-13/057 (копія нагадування від 25.12.2006 № 160-13/1017 в матеріалах справи).

З відповіді комунального підприємства Калинівської селищної ради від 23.01.07р. №146 вбачається, що порушення так і не усунуто, а кошти не відшкодовано.

Відповідно до п. 10 статті 10 Закону України “Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні” від 26 січня 1993 року № 2939-XII Головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Приписами п. 27 статті 2 Бюджетного кодексу України передбачено, що місцевий фінансовий орган - установа, що відповідно до законодавства України здійснює функції по складанню, виконанню місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов'язані з управлінням коштами місцевого бюджету. Для цілей цього Кодексу Міністерство фінансів Автономної Республіки Крим віднесено до місцевих фінансових органів.

Згідно з ч.1 статті 113 Бюджетного кодексу України органи Державної контрольно-ревізійної служби України здійснюють контроль за цільовим та ефективним використанням коштів державного бюджету та місцевих бюджетів; цільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів, одержаних під гарантію Кабінету Міністрів України; порядком ведення бухгалтерського обліку та достовірністю звітності про виконання Державного бюджету України та місцевих бюджетів, кошторисів.

Відповідно до вимог частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

З огляду на викладене, господарський суд дійшов висновку про правомірність позовних вимог та можливість їх задоволення з огляду на вимоги пункту 10 статті 10 Закону України “Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні”.

Судові витрати розподіляються відповідно до ч. 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи наведене, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 71, 94, 158 –163, Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд

п о с т а н о в и в:

          1. Позов задовольнити повністю.

          2 Стягнути з Комунального підприємства Калинівської селищної ради (08623, Київська обл., смт. Калинівка, вул. Леніна, 57, код ЄДРПОУ 33370489) в доход бюджету Калинівської селищної ради –13659 (тринадцять тисяч шістсот п'ятдесят дев'ять гривень) 17 коп. заборгованості.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

          Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.  ст.  185-187 КАС України.

              Суддя                                                                                                 Попікова О. В.

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –06.03.2008 року.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення29.02.2008
Оприлюднено18.04.2008
Номер документу1541834
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а4/036-08

Постанова від 31.07.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

Постанова від 29.02.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

Ухвала від 15.02.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні