Ухвала
від 02.10.2006 по справі 16/485пд
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

16/485пд

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД

Луганської області

91016, м.Луганськ

пл.Героїв ВВВ 3а

тел.55-17-32

ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ

СУД

Луганской области

91016, г.Луганск

пл.Героев ВОВ 3а

тел.55-17-32

УХВАЛА

                    

02.10.06                                                                                 Справа № 16/485пд.

Суддя Шеліхіна Р.М., розглянувши матеріали справи за позовом прокурора м. Красний Луч в інтересах держави в особі Державного підприємства "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" Антрацитівська дирекція з ліквідації шахт, м.  Красний Луч Луганської області

до 1-го  відповідача -  приватного підприємства "Перспектива",  м. Луганськ

     2-го відповідача -  товариства з обмеженою відповідальністю "Захист", м. Луганськ,

третя особа на стороні позивача без самостійних вимог на предмет спору –Державна податкова інспекція у м. Красний Луч Луганської області

про  розірвання  біржового контракту

при секретарі судового засідання Кочетовій О.М.,

за участю представників сторін:

від позивача –Жидкевич В.М., дов. від 19.09.06. №01-3127,

                       Хруппа Т.Б., дов. від 19.09.06. №01-3128,

від 1-го відповідача –не прибув,

від 2-го відповідача –не прибув,

від третьої особи –Дашевський А.П., дов. від 29.09.06. №8906/24,

від заявника –Кадацький М.В., прокурор відділу прокуратури Луганської області,

ВСТАНОВИВ:

          Суть спору: заявником заявлена вимога про розірвання біржового контракту від 10.11.03. № 101103/03, укладеного між брокерською конторою №40 ТОВ «Захист»від імені товариства з обмеженою відповідальністю «Захист»(продавець, 2-й відповідач) та брокерською конторою №100 ТОВ «Захист»від імені приватного підприємства «Перспектива»(покупець, 1-йвідповідач) для купівлі-продажу відходів вугледобувної діяльності шахти  «Янівська»№ 3 (відвал вироботаної гірничої породи  №6), оскільки даним контрактом порушено право власності позивача: власне майно позивача –державного підприємства –визнано безхазяйним та продано без відома власника. На виконання даного контракту предмет купівлі-продажу (відвал №6) перейшов у власність покупця (1-й відповідача).

          Прокурор звернувся з даним позовом до суду в інтересах держави в особі Державного підприємства "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація"  Антрацитівської дирекції з ліквідації шахт, м.  Красний Луч Луганської області в

          Разом з цим, в позовній заяві зазначено, що:

-          державне підприємство «Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" в особі Антрацитівської дирекції з ліквідації шахт є власником (і було власником на день укладення контракту) відвалу гірничої породи (предмет купівлі-продажу за контрактом від 10.11.03. № 101103/03)  і Державне підприємство "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" не мало уяви про визнання відвалу безхазяйним майном і продаж цього майна по контракту від 10.11.03. № 101103/03. Прокурор у позовній заяві стверджує про порушене право власності позивача –державного  підприємства –на відвал гірничої породи;  

-          позивачем по справі є державне підприємство, яке фінансується за рахунок державного бюджету та реалізує державну політику в галузі ліквідації вугледобувних підприємств.

          

                    Розглянувши матеріали справи, вислухав представників прокурора, позивачів та третьої особи, суд дійшов висновку про залишення позову без розгляду з наступних підстав.

Згідно з  абзацом  четвертим  частини  першої  статті  2  ГПК господарський суд порушує справи за позовними  заявами прокурорів  та  їх заступників,  які звертаються до господарського суду  в  інтересах  держави.  Частиною  третьою  згаданої   статті передбачено,  що у позовній заяві прокурор самостійно визначає,  в чому  полягає   порушення   інтересів   держави   та   обґрунтовує необхідність  їх  захисту,  а  також  вказує орган,  уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Відповідно до   пункту   2   резолютивної   частини   Рішення Конституційного Суду    України від 08.04.99 р. № 3-рп/99 зі справи за конституційним поданням Вищого арбітражного суду України та Генеральної прокуратури України  щодо офіційного тлумачення положень статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України під поняттям  “орган,  уповноважений  державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах”, зазначеним у частині   другій  статті  2  Арбітражного  процесуального  кодексу України,  потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.

Згідно з  частиною  другою  статті  29 ГПК України у разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави в особі органу,  уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача.

В позовній заяві визначено, що позов заявлено в інтересах держави в особі державного підприємства, тобто, позивачем за позовом є державне підприємство «Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" Антрацитівська дирекція з ліквідації шахт, оскільки позов заявлено у зв'язку з порушенням права власності державного підприємства на власне майно –відвал гірничої породи належав на  день укладення контракту і належить на даний час на праві власності підприємству.

Слід зазначити, що позивачем за позовом прокурора до господарського суду може бути тільки орган,  уповноважений здійснювати функції держави у спірних правовідносинах (ч. 2 ст. 29 ГПК України), тоді як державне підприємство «Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" Антрацитівська дирекція з ліквідації шахт здійснює свої повноваження у відповідності до свого статуту суб'єкту підприємницької діяльності в галузі ліквідації гірничих підприємств у державі, професійною установою по ліквідації вироблених гірничих підприємств з відповідними професійними функціями і при цьому вказане підприємство не може бути органом влади і не є органом місцевого самоврядування, уповноваженим державою здійснювати  відповідні функції у спірних правовідносинах.

Позивач і орган, уповноважений державою здійснювати  відповідні функції у спірних правовідносинах, повинні бути однією особою (ч. 2 ст. 29 ГПК України), а позивач не є органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Відповідно до п. 3 Роз'яснення Президії Вищого господарського суду України № 04-5/570 від 22.05.2002 “Про деякі питання участі прокурора у розгляді справ, підвідомчих господарським судам” господарський суд повинен оцінювати правильність визначення прокурором органу, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення конкретних функцій у правовідносинах,  пов'язаних із захистом інтересів держави.

У випадках неправильного визначення прокурором (його заступником) позивача,  тобто органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних   правовідносинах, господарський суд на підставі пункту 1 частини першої статті 63 ГПК України повертає таку позовну заяву і додані до неї документи без розгляду.

У разі якщо господарський суд порушив справу за позовом прокурора чи його  заступника,  в  якій  неправильно  визначено позивача за вимогами про захист інтересів  держави,    такий  позов підлягає  залишенню  без  розгляду  відповідно до пункту 1 частини першої статті 81 ГПК.

Питання про розподіл державного мита не вирішується, в зв'язку з тим, що прокурора звільнено від його сплати.

          На підставі викладеного, керуючись п. 1 ч. 1 ст. 81, ст. 86 ГПК України, суд

У Х В А Л И В:

          Залишити позов без розгляду.

  

                Суддя                                                         Р.М. Шеліхіна

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення02.10.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу154247
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/485пд

Ухвала від 02.10.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

Ухвала від 11.09.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні