Постанова
від 10.05.2011 по справі 2а-1870/957/11
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

10 травня 2011 р.                                                             Справа № 2а-1870/957/11

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Павлічек В.О.,

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Конотопської міжрайонної державної податкової інспекції Сумської області до приватного сільськогосподарського підприємства «Райлізінг» про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Конотопська міжрайонна державна податкова інспекція (надалі по тексту – позивач, Конотопська МДПІ) звернулась до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з приватного сільськогосподарського підприємства «Райлізінг» (надалі по тексту – відповідач, ПСП «Райлізінг») податкову заборгованість в сумі 62598 грн. 39 коп., з яких: податок на додану вартість - 57960 грн. 90 коп., орендна плата з юридичних осіб - 993 грн. 39 коп., податок з власників транспортних засобів - 116 грн. 37 коп., фіксований сільськогосподарський податок - 3440 грн. 88 коп., збір за забруднення навколишнього середовища - 86 грн. 85 коп.

Позовні вимоги обґрунтовуються наступним. Відповідач, не виконуючи обов’язок зі сплати податків, закріплений у ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", має заборгованість на загальну суму 62598,39 грн.

Представники сторін у судове засідання не з’явилися. Про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Представником позивача надано клопотання про розгляд справи за його відсутності, представник відповідача клопотання про розгляд справи за його відсутності не надав, про причини неявки до суду не повідомив.

Відповідно до вимог ч.6 ст. 12  та  ч.1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).

Таким чином, фіксування судового засідання по справі не здійснюється.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши  докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

ПСП «Райлізінг» зареєстровано як юридична особа та поставлено на облік до Конотопської МДПІ як платника податків (а.с. 6,7,8,45-48).

17.02.2010 р. Конотопською МДПІ проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності ПСП «Райлізінг», за результатами якої складено акт №27/15-2-13 від 17.02.2010 р. (а.с.42).

Перевіркою встановлено порушення, а саме: неподання податкової декларації з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 р., граничний строк подання якої до 01.02.2010 р.

17.02.2010 р. на підставі вищезазначеного акту перевірки Конотопською МДПІ прийняте податкове повідомлення – рішення, яким визначена сума податкового зобов’язання, з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій, в розмірі 170 грн. (а.с. 42).

16.12.2010 р. Конотопською МДПІ проведено документальну невиїзну перевірку достовірності нарахування та сплати податку на додану вартість ПСП «Райлізінг», за результатами якої складено акт №186/153/32888651 від 17.12.2010 р. (а.с. 9-10).

На підставі вищезазначеного акту перевірки 17.12.2010 р. позивачем прийнято податкове повідомлення -  рішення №0001861512/0, яким  визначена сума податкового зобов’язання по податку на додану вартість в розмірі 58111,50 грн. (а.с. 10).

28.12.2010 р.  Конотопською МДПІ проведено документальну невиїзну перевірку ПСП «Райлізінг» щодо своєчасності сплати податку до бюджету, за результатами якої складено акт №230/15-2-13 від 28.12.2010 р. (а.с. 11).

Перевіркою встановлена несвоєчасна сплата фіксованого сільськогосподарського податку до бюджету за серпень – грудень 2009 р.

На підставі вищезазначеного акту перевірки 28.12.2010 р. позивачем прийнято податкове повідомлення -  рішення №0002831513/0, яким  визначена сума штрафу в розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою, що склала 2719,43 грн. (а.с. 11).

Крім того, 28.12.2010 р.  Конотопською МДПІ проведено документальну невиїзну перевірку ПСП «Райлізінг» щодо своєчасності сплати податку до бюджету, за результатами якої складено акт №231/15-2-13 від 28.12.2010 р. (а.с. 43).

Перевіркою встановлена несвоєчасна сплата до бюджету орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за вересень – грудень 2009 р.

На підставі вищезазначеного акту перевірки 28.12.2010 р. позивачем прийнято податкове повідомлення -  рішення №0002841513/0, яким  визначена сума штрафу в розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою, що склала 659,41 грн. (а.с. 43).

Крім того, згідно поданого відповідачем розрахунку №49619 від 08.02.2010 р. збір за забруднення навколишнього середовища становить суму 86,85 грн. (а.с. 12).

Таким чином, загальна заборгованість  ПСП «Райлізінг» перед бюджетом становить 62598,39 грн.

06.10.2009 р. відповідачу надіслано першу податкову вимогу №318 на суму 1402,94 грн., яка вручена боржнику 06.10.2009 р., а 10.11.2009 р. відповідачу надіслано другу податкову вимогу №346 на суму 3612,50 грн., яка вручена боржнику 11.11.2009 р. (а.с. 13).

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Статтею 11 Закону України "Про систему оподаткування" від 25 червня 1991 року №1251-XII закріплено, що відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов’язкових платежів) відповідно до законів України.

На підставі п. 1 та п. 2 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про Державну податкову службу в Україні" від 05.02.1998 року №83/98-ВР (в редакції, чинній на момент вчинення порушення), державні податкові інспекції в районах,  містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні  та  об`єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб —платників податків та інших обов’язкових платежів.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25 червня 1991 року №1251-XII (в редакції, чинній на момент вчинення порушення), платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно п. 5.2.1 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181-III із змінами та доповненнями (в редакції, чинній на момент вчинення порушення), податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно до абзацу 3 п. 5.3.1 цього Закону, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно п.5.1 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 №2181–ІІІ, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

П.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 вказаного Закону визначає, що узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п. 11 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу"  від  4 грудня 1990 року №509-XII зі змінами та доповненнями, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.

Відповідно до п.п. 17.1.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 №2181–ІІІ, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до п. 17.3 ст. 17 Закону, сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.

Відповідно до п.п. 16.1.1 п. 16.1 ст. 16 Закону, після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Таким чином, ПСП «Райлізінг» нарахована пеня по податку з власників транспортних засобів в сумі 116,37 грн., з орендної плати в сумі 163,98 грн., по фіксованому сільськогосподарському податку в сумі 721,45 грн., по збору за забруднення навколишнього середовища в сумі 18,85 грн. (а.с. 5).

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення  коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Враховуючи, що податковий борг на час розгляду справи відповідачем не сплачений, у зв’язку з чим суд приходить до висновку про те, що податковий борг в сумі 62598,39 грн. підлягає стягненню з ПСП «Райлізінг» у судовому порядку.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов  Конотопської міжрайонної державної податкової інспекції Сумської області до приватного сільськогосподарського підприємства «Райлізінг» про стягнення податкового боргу  –задовольнити.

Стягнути з приватного сільськогосподарського підприємства «Райлізінг»(Сумська область, Конотопський район, с. Тулушка, вул. Шкільна, 1, ін. код 32888651) податковий борг в сумі 62598 (шістдесят дві тисячі п’ятсот дев’яносто вісім) грн. 39 коп., в тому числі:

- податок на додану вартість в сумі 57960 (п’ятдесят сім тисяч дев’ятсот шістдесят) грн. 90 коп. - на р/р 31115029700008, код 23635072 , Конотопське УДК ГУДКУ у Сумській області, МФО 837013, на користь Державного бюджету України;

- орендна плата з юридичних осіб в сумі 993 грн. 39 коп. - на р/р 33212812700008, код 23635072, Конотопське УДК ГУДКУ у Сумській області, МФО 837013, на користь місцевого бюджету;

- податок з власників транспортних засобів в сумі 116 грн. 37 коп. - на р/р 33216807700008, код 23635072, Конотопське УДК ГУДКУ у Сумській області, МФО 837013, на користь місцевого бюджету;

- фіксований сільськогосподарський податок в сумі 3440 грн. 88 коп. –на р/р 31411530700008, код 23635072, Конотопське УДК ГУДКУ у Сумській області, МФО 837013, на користь місцевого бюджету;

- збір за забруднення навколишнього середовища в сумі 86 грн. 85 коп. –на р/р 33114329700008, код 23635072, Конотопське УДК ГУДКУ у Сумській області, МФО 837013, на користь місцевого бюджету.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги  на постанову суду протягом десяти днів з моменту її отримання.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                              (підпис)                      В.О. Павлічек

          З оригіналом згідно

          Суддя                                                                       В.О. Павлічек

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.05.2011
Оприлюднено28.05.2011
Номер документу15428961
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/957/11

Постанова від 10.05.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 17.02.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 17.02.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні