Постанова
від 25.03.2011 по справі 10984/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

25 березня 2011 р. № 2-а- 10984/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді - Кухар М. Д.,

при секретарі - Тайцеві А.Л.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗЕНЕРГОАВТОМАТИКА" до Дер жавної податкової інспекції в Московському районі м. Харк ова про скасування податкови х повідомлень - рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адмі ністративного суду із позово м до Державної податкової ін спекції в Московському район і м. Харкова, в якому просить с уд, з урахуванням уточнень, ск асувати податкове повідомле ння - рішення Державної подат кової інспекції в Московсько му районі м. Харкова № 0000151800/0 від 20.04.2010 року; податкове повідомле ння - рішення Державної подат кової інспекції в Московсько му районі м. Харкова № 0000141800/0 від 20.04.2010 року; податкове повідомле ння - рішення Державної подат кової інспекції в Московсько му районі м. Харкова № 0000151800/1 від 26.05.2010 року; податкове повідомле ння - рішення Державної подат кової інспекції в Московсько му районі м. Харкова № 0000141800/1 від 26.05.2010 року; податкове повідомле ння - рішення Державної подат кової інспекції в Московсько му районі м. Харкова № 0000151800/2 від 25.06.2010 року; податкове повідомле ння - рішення Державної подат кової інспекції в Московсько му районі м. Харкова № 0000141800/2 від 25.06.2010 року; податкове повідомле ння - рішення Державної подат кової інспекції в Московсько му районі м. Харкова № 0000151800/3 від 02.09.2010 року; податкове повідомле ння - рішення Державної подат кової інспекції в Московсько му районі м. Харкова № 0000141800/3 від 02.09.2010 року. Позивач, посилаючись на обставини, викладені в поз овній заяві, просив задоволь нити позов у повному обсязі.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти ад міністративного позову запе речував, вважав його безпідс тавним та необґрунтованим, н адав заперечення на адмініст ративний позов, в якому викла в свою позицію проти доводів позивача та просить суд відм овити в задоволенні позову в повному обсязі.

Суд, вислухавши представни ка позивача, представника ві дповідача, дослідивши матері али справи, встановив наступ не.

ДПІ у Фрунзенському районі м. Харкова здійснено невиїзн у документальну перевірку з питань дотримання вимог пода ткового законодавства та інш ого законодавства приватної фірми «ТТВ» (код за ЄДРПОУ 21219151) за період з 01.01.2008 року по 30.09.2009 рок у.

За результатами перевірки складено акт від 13.04.2010 року № 1912/18 /31938512.

Перевіркою встановлено по рушення: п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону Ук раїни від 28.12.1994 року № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підп риємств»(далі - Закон про опод аткування прибутку підприєм ств); п.п. 7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону Україн и від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість»(далі - Зак он про ПДВ).

На підставі акту перевірки винесено податкові повідомл ення - рішення від 20.04.2010 року № 000015 1800/0 (від 26.05.2010 р. №0000151800/1) та від 20.04.2010 рок у № 0000141800/0 (від 26.05.2010 р. № 0000141800/1), якими по зивачу було визначено суму п одаткового зобов'язання за п латежем податок на додану ва ртість у сумі 93694,80 грн., в тому чи слі за основним платежем - 62463,20 г рн. та за штрафними (фінансови ми) санкціями - 31231,60 грн. та визна чено суму податкового зобов' язання за платежем податок н а прибуток у сумі 117118,50 грн., в том у числі за основним платежем - 78079,00 грн. та за штрафними (фінан совими) санкціями - 39039,50 грн.

Як встановлено судом, ДПІ у Фрунзенському районі м. Харк ова здійснено невиїзну докум ентальну перевірку з питань дотримання вимог податковог о законодавства та іншого за конодавства приватної фірми «ТТВ» (код за ЄДРПОУ 21219151) за пер іод з 01.01.2008року по 30.09.2009 року (лист ДПІ у Фрунзенському районі м . Харкова від 11.02.2010 р № 954 /7/18-016), де за значене наступне:

Місцезнаходження ПФ «ТТВ» відповідно до установчих до кументів: м. Харків проспект М осковський, буд. 257.

ПФ «ТТВ» направило до депар таменту державної реєстраці ї юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківсько го МВК рішення № 1-06-09 від 15 червн я 2009р. засновників ПФ «ТТВ» (код ЕДРПОУ 21219151), Ценіної Белли Да нилівни, про ліквідацію під приємства. За даними департа менту державної реєстрації ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців Харківського МВК, голова ліквідаційної ко місії призначена Ценіна Бе лла Данилівна, місцезнаход ження ліквідаційної комісії зазначена адреса: АДРЕСА_1 .

Перевіркою встановлено, що за юридичною/фактичною адре сою ПФ «ТТВ» відсутнє.

При виході за юридичною/фак тичною адресою з метою вруче ння повідомлення про запроше ння на проведення невиїзної документальної перевірки вс тановлено відсутність підпр иємства про що складено акт п ро відсутність суб' єкта гос подарювання за юридичним/фак тичним місцезнаходженням ві д 05.06.2009 №316/18-007/21219151

При виході за юридичною/фак тичною адресою з метою прове дення виїзної позапланової п еревірки з питання ліквідаці ї підприємства встановлено в ідсутність суб' єкта господ арювання про що складено акт про відсутність суб' єкта г осподарювання за юридичним/ф актичним місцезнаходженням від 22.06.2009 №340/18-007/21219151

При виході за юридичною/фак тичною адресою з метою прове дення виїзної позапланової п еревірки після отримання від омостей із ЄДР про внесення з апису про судове рішення про порушення провадження у спр аві про банкрутство (справа Б -19/124-09 від 13.08.2009р.) встановлено відс утність суб' єкта господарю вання, про що складено акт про відсутність суб' єкта госпо дарювання за юридичним/факти чним місцезнаходженням № 428/18-00 7/21219151 від 25.08.2009 року.

Відсутність ПФ «ТТВ» за юри дичною адресою підтверджуєт ься листами від 09.06.2009 №40, від 25.08.2009 № 50 ТОВ «Центр прогрес» (33414473), юрид ична адреса якого м. Харків пр оспект Московський, буд. 257. В ли стах зазначено про відсутніс ть укладених договорів оренд и приміщень з ПФ "ТТВ".

Згідно поданих до ДПІ у Фрун зенському районі м. Харкова з асобами поштового зв' язку п одаткових декларацій з подат ку на прибуток підприємства за 2008 рік, 3 квартали 2009 року - осно вні засоби відсутні.

Згідно звіту 1-ДФ за 1-4 кварта ли 2008 року чисельність працюю чих становить 1 особа (директо р підприємства), середня заро бітна плата склала 1355,0 грн.

При перевірці використано інформацію що містить банкі вську таємницю про рух грошо вих коштів по рахунку у ЗАТ «П ро кредит Банком», у м. Харкові № 260080105813/980 приватної фірми «ТТВ» , яке отримано згідно рішення Ленінського районного суду м. Харкова від 13.04.09р (Справа № 2о-45 /09). При перевірці інформації щ о містить банківську таємниц ю було з' ясовано, що останні й рух грошових коштів по раху нку № 260080105813/980 було здійснено 06.01.2009 року. Станом на 17 березня 2009 рок у на рахунку № 260080105813/980 вихідний з алишок коштів - 0грн.00коп.

Аналіз руху грошових кошті в по розрахунковому рахунку за перевіряємий період свідч іть про те що у підприємства в ідсутні витрати, які виникаю ть та пов' язані з веденням г осподарської діяльності (тра нспортування, зберігання, ва нтажні роботи інше).

Від ПФ «ТТВ» до ДПІ Фрунзенс ького району м. Харкова надій шов лист №14/03-1 від 14.03.2008 (вх. № 2928/10 від 18.03.08) про зміну власника та змін у директора. У переліку докум ентів які були надані з листо м було рішення № 1 від 12 березня 2008року про передачу прав влас ності та обов' язків старого засновника ПФ «ТТВ» Темнік ова В' ячеслава Миколайович а (який мешкав: АДРЕСА_2, п аспорт серія МК № НОМЕР_4, в иданий Фрунзенським РВ ХМУ У МВС України в Харківський об ласті 15.01.1997 року ), за договором к упівлі-продажу № 12/03 від 12.03.2008 рок у, до нового власника ПФ «ТТВ» Ценіної Белли Данилівни (яка постійно проживає у Ізра їлі, але адреса мешкання наве дена: АДРЕСА_1, паспорт № НОМЕР_3 виданий 14.02.2001 року, іде нтифікаційний номер НОМЕР _2 ). За рішенням яке було нада не до ДПІ Фрунзенського райо ну м. Харкова, Ценіна Белла Д анилівна призначає себе ди ректором ПФ «ТТВ» (код за ЄДРП ОУ 21219151) з 13 березня 2008 року.

Згідно відомостей отриман их з ЄДР керівником ПФ «ТТВ» є Ценіна Белла Данилівна, і нших записів, щодо делегуван ня права представництва від імені Ценіної Белли Данилі вни у Єдиному державному ре єстрі юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців не з начиться, змін посадових осі б у відповідності до вимог За кону України від 15.05.2003 року за № 755 - ІV «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» зі змі нами та доповненнями не відб увалось протягом періоду бер езень 2008 року по вересень 2009 рок у.

Згідно отриманої відповід і з адресно-довідкового бюро УМВСУ у Харківській області , на запит №2890/10/26-022 від 02.03.2009 року - гр омадянка Ценіна Белла Дани лівна ІНФОРМАЦІЯ_1 не за реєстрована по м. Харків та Ха рківській області.

Державною прикордонною сл ужбою України (лист від 16.03.2009) на дано інформацію про стан пер етинання державного кордону України громадянки Ценіно ї Белли Данилівни. Відповід но цієї інформації Ценіна Б елла Данилівна громадянка України, перетнула кордон 19.03.2 008 року о 20 годин 49 хвилин, пункт перепустки Дніпропетровськ з метою виїзду до Ізраїлю до м . Тель-Авів. Іншої інформації я ка би свідчила про прибуття д о України громадянки Ценін ої Белли Данилівни немає.

Відповідно до наданої звіт ності, а саме податкові розра хунки комунального податку, та звітність за формою 1-ДФ, пр отягом перевіряємого період у на підприємстві лічився од ин робітник (директор), сумісн иків - немає. Данні проведен ої експертом НДЕКЦ при ГУМВС У у Харківській області техн іко - криміналістичної експ ертизи документів (уточнюючи х розрахунків та додатків до них з податку на додану варті сть ПФ «ТТВ») за висновком від 10.07.2009 №206 свідчать про причетніс ть до заповнення податкової звітності підприємства гром адянки ОСОБА_3, яка не облі ковується як робітник підпри ємства. ОСОБА_3 у рамках по рушеної кримінальної справи №16090024 по ч.1 ст.358 КК України пред' явлено обвинувачення за факт ом підробки податкових декла рації у тому числі ПФ «ТТВ».

Вищенаведене свідчить про неможливість реального здій снення фінансово - господарс ьких операцій ПФ «ТТВ» та вед ення господарської діяльнос ті у порядку, передбаченому д іючим законодавством Україн и.

Згідно зі ст. 3 Закону Україн и від 16.07.1999 року № 996-ХІУ „Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні" фінанс ова, податкова, статистична т а інші види звітності, що вико ристовують грошовий вимірни к, ґрунтуються на даних бухга лтерського обліку.

Згідно положення про докум ентальне забезпечення запис ів у бухгалтерському обліку , затвердженого Наказом Міні стерства фінансів України ві д 24 травня 1995 року N 88 “Про затвер дження Положення про докумен тальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку” з ареєстрованого в Міністерст ві юстиції України 5 червня 1995 р . за N168/704:

1.2. Господарські операції ві дображаються у бухгалтерськ ому обліку методом їх суціль ного і безперервного докумен тування. Записи в облікових р егістрах провадяться на підс таві первинних документів, с творених відповідно до вимог цього Положення.

2.1. Первинні документи - це пи сьмові свідоцтва, що фіксуют ь та підтверджують господарс ькі операції, включаючи розп орядження та дозволи адмініс трації (власника) на їх провед ення.

Господарські операції - це ф акти підприємницької та іншо ї діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'яз ань і фінансових результатів .

2.2. Первинні документи повин ні бути складені у момент про ведення кожної господарсько ї операції або, якщо це неможл иво, безпосередньо після її з авершення.

2.3. Документи, створені засоб ами обчислювальної техніки н а машинозчитуваних носіях, з астосовуються у бухгалтерсь кому обліку за умови надання їм юридичної сили і доказово сті.

2.4. Первинні документи (на пап ерових і машинозчитуваних но сіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказово сті повинні мати такі обов'яз кові реквізити: назва підпри ємства, установи, від імені як их складений документ, назва документа (форми), код форми, д ата і місце складання, зміст г осподарської операції та її вимірники (у натуральному і в артісному виразі), посади, прі звища і підписи осіб, відпові дальних за дозвіл та здійсне ння господарської операції і складання первинного докуме нта.

2.7. Первинні документи склад аються на бланках типових фо рм, затверджених Міністерств ом статистики України, а тако ж на бланках спеціалізованих форм, затверджених міністер ствами і відомствами України . Документування господарськ их операцій може здійснювати сь з використанням виготовле них самостійно бланків, які п овинні обов'язково містити р еквізити типових або спеціал ізованих форм.

2.12. Створення первинних доку ментів на машинозчитуваних н осіях провадиться з дотриман ням вимог цього Положення, вк азівок про надання юридичної сили документам на носіях ін формації і про організацію б ухгалтерського обліку з вико ристанням обчислювальної те хніки.

2.13. Керівник підприємства, ус танови забезпечує фіксуванн я фактів здійснення всіх гос подарських операцій, що були проведені, у первинних докум ентах та виконання всіма під розділами, службами і праців никами правомірних вимог гол овного бухгалтера щодо поряд ку оформлення та подання для обліку відомостей і докумен тів.

Керівником підприємства, у станови затверджується пере лік осіб, які мають право дава ти дозвіл (підписувати перви нні документи) на здійснення господарської операції, пов 'язаної з відпуском (витрачан ням) грошових коштів і докуме нтів, товарно-матеріальних ц інностей, нематеріальних акт ивів та іншого майна. Кількіс ть осіб, які мають право підпи сувати документи на здійснен ня операцій з видачею особли во дефіцитних товарів і цінн остей, бланків суворої звітн ості, повинно бути обмежено.

2.14. Відповідальність за своє часне і якісне складання док ументів, передачу їх у встано влені графіком документообо роту терміни для відображенн я у бухгалтерському обліку, з а достовірність даних, навед ених у документах, несуть осо би, які склали і підписали ці д окументи.

2.15. Первинні документи підля гають обов'язковій перевірці працівниками, які ведуть бух галтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряєть ся наявність у документі обо в'язкових реквізитів та відп овідність господарської опе рації діючому законодавству , логічна ув'язка окремих пока зників.

2.16. Забороняється приймати д о виконання первинні докумен ти на операції, що суперечать законодавчим і нормативним актам, встановленому порядку приймання, зберігання і витр ачання грошових коштів, това рно-матеріальних цінностей т а іншого майна, порушують дог овірну і фінансову дисциплін у, завдають шкоди державі, вла сникам, іншим юридичним і фіз ичним особам. Такі документи повинні бути передані голов ному бухгалтеру підприємств а, установи для прийняття ріш ення.

Відповідно до п. 18 “Про затве рдження форми податкової нак ладної та порядку її заповне ннями”, затвердженим наказом ДПА України від 30.05.1997 року за № 16 5 зі змінами та доповненнями в сі складені примірники подат кової накладної підписуютьс я особою, уповноваженою плат ником податку здійснювати по ставку товарів (послуг), та скр іплюються печаткою такого пл атника податку - продавця.

Відповідно до вимог п. 1.6 поря дку складання декларації з п одатку на прибуток, затвердж еного наказом ДПАУ від 29.03.2003 рок у за № 143 зі змінами та доповнен нями: «дані, наведені в деклар ації, повинні підтверджувати сь первинними документами об ліку та відповідати податков ому обліку (звітності). Достов ірність даних підтверджуєть ся підписами керівника і гол овного бухгалтера та засвідч ується печаткою підприємств а».

Відповідно до вимог п. 3.4 поря дку заповнення та подання по даткової декларації з ПДВ, за твердженого наказом ДПА Укра їни від 30.05.1997 року за № 166 зі зміна ми та доповненнями дані, наве дені в декларації, мають відп овідати даним бухгалтерсько го та податкового обліку пла тника, достовірність даних п ідтверджується підписом пла тника, якщо платник фізична о соба, в інших випадках підпис ами відповідальних посадови х осіб (керівник, головний бух галтер), печаткою.

Відповідно до вимог абз. 5 пп . 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 2 1.12.2000 року за № 2181-ІІІ «Про погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » зі змінами та доповненнями , податкова звітність, отрима на контролюючим органом від платника податків як податко ва декларація, що заповнена н им всупереч правилам, зазнач еним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не ви знана таким контролюючим орг аном як податкова декларація , якщо в ній не зазначено обов' язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків.

Таким чином, декларації, уто чнені розрахунки податкових зобов' язань з податку на пр ибуток, декларації по ПДВ, уто чнені розрахунки податкових зобов' язань з ПДВ, надані до ДПІ протягом 2008 року та 2009 року, в яких зазначено що вони підп исані Ценіною Беллою Данил івною та дані наведені у ци х деклараціях не відповідают ь вимогам п. 1.6 порядку складан ня декларації з податку на пр ибуток, затвердженого наказо м ДПАУ від 29.03.2003 року за № 143 зі змі нами та доповненнями, п. 3.4 поря дку заповнення та подання по даткової декларації з ПДВ, за твердженого наказом ДПАУ від 30.05.1997 року за № 166, абз. 5 пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 року з а № 2181-ІІІ «Про погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами» зі зміна ми та доповненнями.

Декларації з податку на при буток за 3 квартали 2008 року, за р ік 2008 та за 2009 рік, уточнюючі роз рахунки податкових зобов' я зань у зв' язку з виправленн ям самостійно виявлених поми лок , декларації з ПДВ з вересн я 2008, уточнюючи розрахунки под аткових зобов' язань з ПДВ з листопада 2008 надані визнані Д ПІ у Фрунзенському районі м. Х аркова не податковими та маю ть статус «до відома», вся зві тність, за 2008 рік та 2009 рік, яка на дана до ДПІ у Фрунзенському р айоні м. Харкова та в якій зазн ачено що вона підписана Цен іною Беллою Данилівною суп еречить вимогам абз. 5 пп. 4.1.2 п.4.1 с т.4 Закону України від 21.12.2000 року за № 2181-ІІІ «Про погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» зі змі нами та доповненнями, показн ики діяльності за вищезазнач ені періоди є недійсними, що є порушенням вимог п. 1.2, п. 1.11 ст. 1, с т. 4 Закону України від 21.12.2000 року за № 2181- ІІІ «Про погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» зі зм інами та доповненнями, ст. 9 За кону України від 25.06.1991 року за № 1251-ХІІ «Про систему оподаткув ання» зі змінами та доповнен нями.

Вищевикладені факти свідч ать про наступне.

Не задекларувавши податко ві зобов' язання з податку н а прибуток ПФ «ТТВ» тим самим ухилилось від виконання обо в' язків по їх сплаті, передб аченими вимогами п. 1.2, п. 1.11 ст. 1, с т. 4 Закону України від 21.12.2000 року за № 2181-ІІІ «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » зі змінами та доповненнями , ст. 9 Закону України від 25.06.1991 ро ку за № 1251-ХІІ «Про систему опод аткування» зі змінами та доп овненнями.

Пунктом 5 ст. 203 ЦК України від 16.01.2003 року № 435 - IV зі змінами та д оповненнями зазначено, що пр авочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним .

Відповідно до частини 1 стат ті 216 ЦК від 16.01.2003 року № 435 - IV зі зм інами та доповненнями недійс ний правочин не створює юрид ичних наслідків, крім тих, що п ов' язані з його недійсністю .

Відповідно до ст. 228 ЦК Україн и від 16.01.2003 року № 435 - IV правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він б ув спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищен ня, пошкодження майна фізичн ої або юридичної особи, держа ви, Автономної Республіки Кр им, територіальної громади, н езаконне заволодіння ним. Пр авочин, який порушує публічн ий порядок, є нікчемним.

Таким чином, відповідач пра вомірно дійшов висновку про те, що правочини укладені та т акі, що виконувались, від імен і ПФ «ТТВ» не спричиняють реа льного настання правових нас лідків та суперечать інтерес ам держави та суспільства.

Таким чином за результатам и перевірки встановлено:

- неможливість реального зд ійснення фінансово - господа рських операцій ПФ «ТТВ» та в едення господарської діяльн ості у порядку, передбаченом у приписами діючого законода вства України у перевіряємом у періоді;

- порушення ч. 1,5 ст. 203, 215 , п 1 ст. 216, с т. 228, ЦК України в частині недо держання вимог зазначених ст атей в момент вчинення право чинів, які не спрямовані на ре альне настання правових насл ідків, що обумовлені ними по п равочинах, здійснених ПФ «ТТ В» з зазначеними у акті перев ірки постачальниками та поку пцями на суму з ПДВ - 99 856 452,62 грн .;

- відсутність об' єктів, які підпадають під визначення с т. 3, 4, 5 Закону України “Про опод аткування прибутку підприєм ств” від 28.12.1994 року за № 334/94-ВР “Пр о оподаткування прибутку під приємств” зі змінами та допо вненнями;

- відсутність об' єктів, які підпадають під визначення с т. 3, 4, 7 Закону України “Про пода ток на додану вартість“ № 168/97- В Р від 03.04.1997 із змінами та доповн еннями;

- порушення вимог п. 1.6 Порядк у складання декларації з под атку на прибуток, затверджен ого наказом ДПАУ від 29.03.2003 року № 143 зі змінами та доповненням и;

- порушення вимог п. 3.4 Порядк у заповнення та подання пода ткової декларації з ПДВ, затв ердженого наказом ДПАУ від 30.0 5.1997 року № 166 зі змінами та допов неннями;

- порушення вимог п. 1.2, п.11 ст. 1, с т. 4 Закону України „Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ з і змінами та доповненнями;

Таким чином, правочин и укладені та такі, що виконув ались, від імені ПФ „ТТВ” з пок упцем ТОВ „Газенергоавтомат ика” за перевіряємий період не спричиняють реального на стання правових наслідків та суперечать інтересам держав и та суспільства.

На підставі договору від 01.07. 2008р. №02/07/08 на поставку ТМЦ ПП „ТТ В” на адресу ТОВ „Газенергоа втоматики” виписано наступн і податкові накладні: податк ову накладну від 02.07.2008 р. № 529 на су му 1891,80 грн., у т.ч. ПДВ 315,30 грн.; подат кову накладну від 14.07.2008 р. № 588 на с уму 7614,00 грн., у т.ч. ПДВ 1269,00 грн.; под аткову накладну від 18.07.2008 р. № 632 н а суму 40073,40 грн., у т.ч. ПДВ 6678,90 грн.; п одаткову накладну від 25.07.2008 р. № 688 на суму 58512,00 грн., у т.ч. ПДВ 9752,00 гр н.; податкову накладну від 28.07.2008 р. № 696 на суму 33025,80 грн., у т.ч. ПДВ 5504, 30 грн.; податкову накладну від 06.08.2008 р. № 796 на суму 20763,6 грн., у т.ч. ПД В 3460,6 грн.; податкову накладну в ід 12.08.2008 р. № 843 на суму 4639,2 грн., у т.ч. ПДВ 773,2 грн.; податкову накладн у від 22.08.2008 р. № 937 на суму 19941,17 грн., у т .ч. ПДВ 3323,53 грн.; податкову накла дну від 09.09.2008 р. № 1110 на суму 4374,0 грн., у т.ч. ПДВ 729,0 грн.; податкову нак ладну від 17.09.2008 р. № 1119 на суму 8101,2 гр н., у т.ч. ПДВ 1350,2 грн.; податкову на кладну від 18.09.2008 р. № 1123 на суму 1226,4 г рн., у т.ч. ПДВ 204,4 грн.; податкову н акладну від 22.09.2008 р. № 1151 на суму 11212 ,8 грн., у т.ч. ПДВ 1868,8 грн.; податков у накладну від 29.09.2008 р. № 1197 на сум у 12000,0 грн., у т.ч. ПДВ 2000,0 грн.; податк ову накладну від 29.09.2008 р. № 1224 на су му 16693,2 грн., у т.ч. ПДВ 2782,2 грн.; подат кову накладну від 07.10.2008 р. № 1307 на суму 2952,0 грн., у т.ч. ПДВ 492,0 грн.; под аткову накладну від 07.10.2008 р. № 1306 н а суму 21392,40 грн., у т.ч. ПДВ 3565,40 грн.; п одаткову накладну від 14.10.2008 р. № 1357 на суму 6666,0 грн., у т.ч. ПДВ 1111,0 грн .; податкову накладну від 23.10.2008 р . № 1436 на суму 18700,80 грн., у т.ч. ПДВ 3116,80 г рн.; податкову накладну від 30.10. 2008 р. № 1488 на суму 10176,0 грн., у т.ч. ПДВ 1 696,0 грн.; податкову накладну від 29.10.2008 р. № 1477 на суму 5712,0 грн., у т.ч. ПД В 952,0 грн.; податкову накладну в ід 06.11.2008 р. № 1589 на суму 187,20 грн., у т.ч . ПДВ 31,2 грн.; податкову накладн у від 14.11.2008 р. № 1669 на суму 2216,4 грн., у т .ч. ПДВ 369,4 грн.; податкову наклад ну від 21.11.2008 р. № 1738 на суму 10848,0 грн., у т.ч. ПДВ 1808,0 грн.; податкову накл адну від 28.11.2008 р. № 1815 на суму 12096,0 грн ., у т.ч. ПДВ 2016,0 грн.; податкову нак ладну від 02.12.2008 р. № 1869 на суму 6096,0 г рн., у т.ч. ПДВ 1016,0 грн.; податкову н акладну від 09.12.2008 р. № 1941 на суму 9273, 6 грн., у т.ч. ПДВ 1545,6 грн.; податков у накладну від 15.12.2008 р. № 1985 на суму 1428,0 грн., у т.ч. ПДВ 238,0 грн.; податко ву накладну від 18.12.2008 р. № 2013 на сум у 5350,8 грн., у т.ч. ПДВ 891,8 грн.; податк ову накладну від 24.12.2008 р. № 2052 на с уму 15728,4 грн., у т.ч. ПДВ 2621,4 грн.; пода ткову накладну від 25.12.2008 р. № 2060 на суму 5887,20 грн., у т.ч. ПДВ 981,20 грн.

Розрахунки між суб' єктам и господарювання за отримани й товар (отримані роботи, посл уги) проводились у безготівк овій формі.

Згідно листа пояснення кер івника підприємства заборго ваності за отриману продукці ю підприємство не має.

Відповідно п.5.1 ст.5 Закону Ук раїни від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР „Про оподаткування прибутку підприємств” (у редакції Зак ону України від 22 травня 1997 рок у №283/97-ВР із змінами та доповне ннями) валові витрати виробн ицтва та обігу (далі валові ви трати) - сума будь-яких витра т платника податку у грошові й, матеріальній або нематері альній формах, здійснюваних як компенсація вартості това рів (робіт, послуг), які придба ваються (виготовляються таки м платником податку для їх по дальшого використання у влас ній господарській діяльност і .

Відповідно п.5.2.1. п.5.1 ст.5 Закону України від 28 грудня 1994 року №334 /94-ВР „Про оподаткування прибу тку підприємств” (у редакції Закону України від 22 травня 1997 року №283/97-ВР із змінами та допо вненнями) суми будь-яких витр ат, сплачених (нарахованих) пр отягом звітного періоду у зв ' язку з підготовкою, органі зацією, веденням виробництва , продажем продукції (робіт, по слуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання ел ектричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обм ежень, установлених пунктами 5.3.-5.7 цієї статті.

Таким чином, ТОВ Газенергоа втоматика” в порушення п.5.2.1. п. 5.1 ст.5 Закону України від 28 груд ня 1994 року №334/94-ВР „Про оподатку вання прибутку підприємств” (у редакції Закону України ві д 22 травня 1997 року №283/97-ВР із змін ами та доповненнями) зависил о валові витрати по вищевказ аній операції на загальну су му 312316 грн., в т.ч. за 3кв. 2008р. на суму 200057 грн., за 4кв. 2008р. на суму 112259 грн. в результаті чого донарахова но податок на прибуток всьог о на суму 78079 грн. у тому числі п о періодам за 3 кварталі 2008 на с уму 50014 грн., за 4 кварталі 2008 на су му 28065 грн.

Відповідно до пп.7.4.1 п.7.4.ст.7 від 168/97-ВР від 03.04.97 р. Закону України „ Про податок на додану вартіс ть” зі змінами та доповнення ми податковий кредит звітног о періоду визначається виход ячи із договірної (контрактн ої) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних ц ін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрі зняється більше ніж на 20 відсо тків від звичайної ціни на та кі товари (послуги), та складає ться із сум податків, нарахов аних (сплачених) платником по датку за ставкою, встановлен ою пунктом 6.1 статті 6 та статте ю 81 цього Закону, протягом так ого звітного періоду у зв'язк у з придбанням або виготовле нням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльно сті платника податку.

Витрати по придбанню ТМЦ та наданими ТМЦ ПФ “ТТВ” не відн осяться до господарської дія льності підприємства.

Таким чином, в порушення пп .7.4.1 п.7.4.ст.7 від 168/97-ВР від 03.04.97 р. Зако ну України „Про податок на до дану вартість” зі змінами та доповненнями ТОВ „Газенерго автоматика” зайво віднесло д о складу податкового кредиту суми податку на додану варті сть у розмірі 62463,2 грн. у т. ч. по п еріодам: липень 2008 року - 23519,5 грн ., серпень 2008 року - 7557,3 грн., верес ень 2008року - 8934,6 грн., жовтень 2008 ро ку - 10933,2 грн., листопад 2008року - 4224,6 грн., грудень 2008 року - 7294,0 грн.

Крім того, суд вважає за нео бхідне зазначити, що листи ко нтрагентів позивача не є док азами реалізації позивачем, придбаного у ПФ "ТТВ" товару, о скільки ТОВ "Газенергоавтома тика" не надано доказів транс портування товару, не надано договорів на подальший прод аж позивачем товарів. Також п озивачем не надано доказів н адходження грошових коштів н а рахунок ТОВ "Газенергоавто матика" від контрагентів.

Також суд вважає за необхід не зазначити, що надані позив ачем вантажні декларації та декларації про прийняття ван тажу не є доказами транспорт ування товару оскільки з них не вбачається який саме това р і по якому договору перевоз ився, договорів з перевізник ами і доказів їх виконання по зивачем суду не надано.

Як вбачається з пояснень ди ректора ТОВ "Газенергоавтома тика" ОСОБА_4 обладнання п ридбане у підприємства ЧФ «Т ТВ» доставлялося в офіс підп риємства ТОВ «Газенергоавто матіка» за адресою м. Харків, в ул. Якіра, 122 наступним чином: об ладнання доставлялося силам и продавця в офіс підприємст ва ТОВ «Газенергоавтоматік а». У цьому випадку обладнанн я отримували присутні співро бітники ТОВ «Газенергоавтом атіка» відповідним дорученн ям, які внесені до журналу реє страції довіреностей. Самови возом на автомобілі ЗА31102 (держ . номер НОМЕР_5), який належи ть директору ТОВ «Газенергоа втоматіка» ОСОБА_4 Що стос ується доставки обладнання в ід підприємства ТОВ «Газенер гоавтоматіка» покупцям пові домлено, що відвантаження пр одукції здійснювалася особи сто директором, на власному а втомобілі, самовивозом покуп цю, а також через підприємств а перевізники «Інтайм», «Ніч ний експрес», «САТ», «Євроекс прес» (копії вантажних декла рацій додаються). Але жодних д оказів вищезазначеного пози вачем суду не надано.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

В ході вирішення питання щодо законності прийнятого суб' єктом владних повнова жень рішень суд відповідно д о вимог ст.2 КАС України зобов' язаний перевірити чи прийнят о воно: на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення я ких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на у часть у процесі прийняття рі шення; своєчасно, тобто протя гом розумного строку.

Виходячи з вищевикладеног о, суд дійшов висновку про те, що факти порушень встановлен і в ході проведення перевірк и позивача, та штрафні санкці ї застосовані правомірно, ві дповідачем доведено належни ми і допустимими доказами об ставин та фактів, на які він по силається в обґрунтування ві дповідності нормам чинного з аконодавства прийнятих ним о скаржуваних податкових пові домлень - рішень, тому в адміні стративний позов не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, Харківськи й окружний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адмініс тративного позову Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "ГАЗЕНЕРГОАВТОМАТИКА" до Д ержавної податкової інспекц ії в Московському районі м. Ха ркова про скасування податко вих повідомлень - рішень - відм овити у повному обсязі.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр оваджені або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постанови виг отовлено 30.03.2011 року.

Суддя М.Д. Кухар

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2011
Оприлюднено30.05.2011
Номер документу15481712
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10984/10/2070

Ухвала від 07.09.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Постанова від 25.03.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні