Постанова
від 07.04.2011 по справі 2676/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

 07 квітня 2011 р.                                                                                 № 2-а- 2676/11/2070  

Харківський окружний адміністративний суд  у складі:

головуючого судді  -Бартош Н.С.,

за участю секретаря судового засідання –Островської М.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Куп’янської об’єднаної державної податкової інспекції  у  Харківській області до Приватного сільськогосподарського підприємства "Ранок" про стягнення податкового боргу,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Куп’янська об’єднана державна податкова інспекція  у  Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного сільськогосподарського підприємства "Ранок", в якому просить суд стягнути за рахунок активів з Приватного сільськогосподарського підприємства "Ранок" податковий борг у сумі 2380,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що внаслідок неподання відповідачем декларацій з податку на прибуток, Куп’янською об’єднаною державною податковою інспекцією  у  Харківській області проведена перевірка та за виявлені порушення застосовані штрафні санкції у сумі 2380,00 грн.

Відповідач у судове засідання не з’явився,  про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Представник позивача у судове засідання не з’явився,  про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав.

Судом розглянуто справу у письмовому провадженні у відповідності до ч. 6 ст. 128 КАС України, оскільки відсутні  перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, і  прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, та  відсутні потреби заслухати свідка чи експерта.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 41 КАС України.

Суд,   дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.

Приватне сільськогосподарське підприємство "Ранок" зареєстроване Куп’янською районною державною адміністрацією Харківської області 14.01.2000 р., що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб’єкта підприємницької діяльності – юридичної особи.

Фахівцями Куп’янської об’єднаної державної податкової інспекції  у  Харківській області 19.05.2010 р. проведено невиїзну документальну перевірку з питання своєчасності подання податкової звітності та своєчасної сплати податку на прибуток.  В ході проведення перевірки  питання своєчасного надання податкової звітності було встановлено порушення п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме, факт неподання звітності за період з першого півріччя 20007 р. по перший квартал 2010 р.  Зазначене порушення оформлено актом перевірки №561/15-30560324 від 19.05.2010 р.

На підставі акту перевірки, позивачем  винесено податкове повідомлення-рішення №0002871500/0 від 31.05.2010 р., за яким до відповідача застосовано штрафну (фінансову) санкцію в сумі 2380,00 грн. за неподання податкових декларацій, яке направлене відповідачу, але ним не отримане. У зв’язку з чим рішення було розміщене на дошці оголошень.

У зв’язку з несплатою заборгованості Куп’янською об’єднаною державною податковою інспекцією  у  Харківській області винесено першу податкову вимогу про сплату боргу №1/78 від 12.07.2010 р. та 25.08.2010  р. винесено другу податкову вимогу № 2/131, які отримані відповідачем, що підтверджується копіями поштових повідомлень про вручення.

Все майно та майнові права боржника знаходяться в податковій заставі на підставі пп. 8.2.1 п. 8.2 ст. 8 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», що підтверджено витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна №27808996, виданого 15.07.2010 р. Харківською філією державного підприємства «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України.

04.10.2010 р. заступником начальника Куп’янської об’єднаної державної податкової інспекції  у  Харківській області прийнято рішення №44/1 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Відповідно до п. п. 1,11 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» (в редакції, чинній на день виникнення спірних відносин) органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірі, встановлених законодавством, а також стягувати до державного бюджету суми заборгованості суб'єктів господарювання за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, та нарахованої на неї пені у порядку, передбаченому Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожний зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 р. № 1251-ХІІ (діяв на час виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до абз. 1 преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ (діяв на час виникнення спірних правовідносин) цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (діяв на час виникнення спірних правовідносин) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Відповідно до п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (діяв на час виникнення спірних правовідносин) податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до  пп. 5.2.1.  п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (діяв на час виникнення спірних правовідносин) податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Відповідно до абз. 3 пп. 5.3.1. п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (діяв на час виникнення спірних правовідносин)  у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до  п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (діяв на час виникнення спірних правовідносин) у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

Відповідно до абз. 1 п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (діяв на час виникнення спірних правовідносин) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до п. п. 6.2.2. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»  (діяв на час виникнення спірних правовідносин) податкові вимоги мають містити крім відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; суму податкового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу.  

Відповідно до п.п. 6.2.3. п.6.2 ст. 6 цього Закону податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до абз. 1,2,3 п.п. 6.2.4. п. 6.2 ст. 6 Закону №2181 податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.

Відповідно до абз. 1 п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 зазначеного Закону платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідач не скористався своїм правом апеляційного або судового оскарження податкових вимог, тому сума заборгованості підприємства перед бюджетом є узгодженою та підлягає сплаті.

На час розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена.

Таким чином, суд приходить до висновку, що штрафні (фінансові) санкції за неподання податкових декларацій з податку на прибуток були застосовані позивачем в порядку та розмірах, визначених діючим законодавством, в межах повноважень контролюючого органу, є узгодженими та підлягають стягненню з відповідача у зв’язку з їх несплатою у встановлений законом строк.

Із врахуванням вищевикладених обставин суд вважає, що позовні вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.  

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі вищезазначеного, керуючись  ст. ст. 8-14, 41, 71, 94, 128, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд –

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Куп’янської об’єднаної державної податкової інспекції  у  Харківській області до Приватного сільськогосподарського підприємства "Ранок" про стягнення податкового боргу - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Приватного сільськогосподарського підприємства "Ранок" (63714, Харківська область, Купянський район, с. Ковалівка, ідентифікаційний код 30560324)  на користь держави податковий борг в сумі 2380.00 грн. (дві тисячі триста вісімдесят гривень 00 копійок), шляхом перерахування вказаної суми на р/р 31113009700329, одержувач – Купянське УДК, код одержувача – 24134515, МФО 851011.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу,  а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, встановлених законом, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

          

          Суддя                                                                                                    Бартош Н.С.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.04.2011
Оприлюднено30.05.2011
Номер документу15529761
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2676/11/2070

Ухвала від 24.03.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Постанова від 07.04.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бартош Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні