Постанова
від 07.04.2008 по справі 20-4/101-12/447
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

20-4/101-12/447

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 

справа № 20-4/101-12/447

ПОСТАНОВА

і м е н е м     У к р а ї н и

"07" квітня 2008 р.  15:00                                                                                          м. Севастополь

Господарський суд міста Севастополя у складі:

Судді Харченко І.А.,

при секретарі Баланюк О.В.,

за участю представників:

позивача  – Кухаренко В.М., довіреність №04-01 від 08.01.2008, головний спеціаліст відділу забезпечення надходжень та використання коштів штрафних санкцій;  

відповідача  –не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу №20-4/101-12/447 за адміністративним позовом Севастопольського міського відділення фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю “Торгтехника” про стягнення  5066,70 грн.,

Суть спору:

16.08.2005 позивач звернувся в господарський суд в порядку статті 2 Господарського процесуального кодексу України з позовом  до Товариства з обмеженою відповідальністю “Торгтехника” про стягнення штрафних санкцій в сумі 5066,70 грн.

Ухвалою від 19.08.2005 позовна заява прийнята до розгляду та порушено провадження у справі №20-4/101.

Рішенням господарського суду міста Севастополя від 24.01.2006 позовні вимоги задоволені повністю, стягнута сума штрафних санкцій в розмірі 5066,70 грн. (том 1 а.с. 105-106).

Постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 02.03.2006 рішення господарського суду міста Севастополя від 24.01.2006 залишено без змін (том 1 а.с. 128-135).

Постановою Вищого господарського суду України від 27.11.2007 рішення господарського суду міста Севастополя від 24.01.2006, постанова Севастопольського апеляційного господарського суду від 02.03.2006  скасовані, справа №20-4/101 передана до господарського суду міста Севастополя для розгляду за правилами адміністративного судочинства (том 1 а.с. 167-170).

Ухвалою від 18.12.2007 справа №20-4/101 прийнята до провадження суддею Харченко І.А., її привласнено №20-4/101-12/447, призначено попереднє судове засідання (том 2 а.с.3).

Ухвалою від 21.01.2008 закінчено підготовче провадження, справа призначена до судового розгляду (том 2 а.с.12).

Відповідач явку повноважних представників в судове засідання не забезпечив, про дату, місце та час судового розгляду повідомлений належним чином.

Відповідач  позовні вимоги не визнає, обґрунтовує тим, що працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, громадськими організаціями інвалідів, тому позивачем безпідставно нараховані штрафні санкції в сумі 5066,70 грн. Крим того, відповідач повідомляє, що  підприємство є платником єдиного податку (том 1 а.с. 76-81).

Згідно  статей 27-32, 49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні  представнику позивача роз'яснені  процесуальні права та обов'язки.  

Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухав представника позивача,  суд,

В с т а н о в и в:

Згідно зі статтею 10 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів” фінансування роботи із соціальної захищеності інвалідів здійснюється Фондом України соціального захисту інвалідів. Виходячи з Положення про Севастопольське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженого директором Фонду 10.06.2004, дане відділення є територіальним органом урядового органу державного управління - Фонду соціального захисту інвалідів, на яке, зокрема, покладений контроль за своєчасним і повним перерахуванням у бюджет відділення штрафних санкцій підприємствами, установами, організаціями за недотримання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, вживання заходів по стягненню штрафних санкцій у випадку їхньої несплати в судовому порядку (том 1 а.с. 10-12).

Основні правила щодо працевлаштування інвалідів, зокрема, приписи стосовно органів та організацій, що мають здійснювати працевлаштування інвалідів, нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та штрафних санкцій за його невиконання, містять статті 17-20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” № 875-ХІІ від 21.03.1991 (зі змінами та доповненнями, далі –Закон).

Згідно з ч. 1 ст. 19  Закону для   підприємств   (об'єднань),   установ   і організацій  незалежно  від  форми  власності  і  господарювання встановлюється    норматив    робочих   місць   для   забезпечення працевлаштування  інвалідів  у  розмірі  чотирьох  відсотків   від загальної   чисельності   працюючих,   а  якщо  працює  від  15  до 25 чоловік  -  у  кількості  одного  робочого  місця, якщо інше не передбачено  законом.

Відповідно до звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2004 рік, наданого відповідачем у Севастопольське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів України, норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування Товариства з обмеженою відповідальністю “Торгтехника”, середньосписочна чисельність працівників на якому - 18 чоловік, становить 1 робоче місце (том 1 а.с. 8).

Відповідно до ст. 20 Закону підприємства (об'єднання), установи і організації, крім тих, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, незалежно від форми власності і господарювання, де  кількість працюючих інвалідів   менша,   ніж  установлено нормативом,  передбаченим  частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів  штрафні  санкції,  сума  яких  визначається у розмірі середньоїрічної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні),  в  установі,  організації  за кожне робоче місце, не зайняте   інвалідом. Для підприємств (об'єднань), установ і організацій  незалежно від форми власності та господарювання, на яких  працює  від  8 до 15 осіб, розмір штрафних санкцій за робоче місце,  не  зайняте  інвалідом,  визначається  в  розмірі половини середньої  річної  заробітної  плати  на відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації.

Згідно зі звітом відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів (форма № 10-ПІ, затверджена Наказом Держкомстату України 10.01.2002 № 49) за 2004 рік норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів склав 1 місце від загальної кількості працюючих на підприємстві (18 осіб), фактично на підприємстві не працював жоден інвалід. Середньорічна заробітна плата на підприємстві за 2004 рік склала 5066,70 грн.  (том 1 а.с.8).

Середньооблікова чисельність працюючих інвалідів визначається згідно з Інструкцією статистичної чисельності працівників, зайнятих у народному господарстві України, затвердженої наказом Мінстату України від 07.07.1995 № 171 і зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 07.08.1995 за № 287/823.

Таким чином, сума штрафних санкцій із розрахунку середньорічної заробітної плати по підприємству складає 5066,70 грн., які відповідач був зобов'язаний перерахувати на рахунок Севастопольського відділення Фонду соціального захисту інвалідів у 2004 році.

11.05.2005 Севастопольським міським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю “Торгтехника” направлена претензія №04-165 з вимогою погасити штрафні санкції в сумі 5066,70 грн. за недотримання нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2004 році (том 2 а.с.9).

Заявлені штрафні санкції відповідачем не сплачені.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку оплати підприємствами (об'єднаннями), установами та організаціями штрафних санкцій у відділення Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку і використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1767 від 28.12.2001, штрафні санкції сплачуються підприємствами в доход державного бюджету самостійно не пізніше 15 квітня року, що слідує за звітним.

Відповідно до листа-відповіді Центральної міської медико-соціальної експертної комісії (вих. №175 від 19.10.2004) в період з 01.01.2002 по 01.10.2004 Центральною міською медико-соціальною експертною комісією проведено атестацію робочих місць у 9 підприємств. Атестація робочих місць інвалідів Товариства з обмеженою відповідальністю “Торгтехника” сумісно з представниками Центральної міської медико-соціальної експертної комісії не проводилась (том 1 а.с.15).

Відповідач надав суду  відзив, у якому позовні вимоги не визнає, обґрунтовує тим, що працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, громадськими організаціями інвалідів, тому позивачем безпідставно нараховані штрафні санкції в сумі 5066,70 грн. Крим того, відповідач повідомляє, що  підприємство є платником єдиного податку, що звільнює його від сплати вказаних штрафних санкцій.

Посилання відповідача на ці обставини судом до уваги не приймаються, виходячи з наступного.

Відповідно до  статті 218  ГК України підприємства зобов'язані вживати всіх залежних від них заходів для недопущення господарського правопорушення,  яким,  зокрема,  є  невиконання  нормативу  робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів. До  числа  таких  заходів   відносяться  обов'язки  підприємства,  визначені  у  пунктах  3, 5  та  14 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів. Зокрема, у  пункті 14 названого  Положення   передбачено,  що  підприємства  інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.  

Пунктами 10-14 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 314 від 03.05.1995, передбачено, що підприємства інформують державну службу зайнятості та місцеві органі соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів, а працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Мінсоцзахисту, місцевими Радами народних депутатів, громадськими організаціями інвалідів.

Відповідно до довідки Севастопольського міського центру зайнятості Товариство з обмеженою відповідальністю “Торгтехника” протягом 2004 року не надавало відомості про вакансії по працевлаштування інвалідів, що підтверджується матеріалами справи.

Згідно з пунктом 3 Положення робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів, атестовано спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Державного нагляду за охороною праці, громадських організацій інвалідів та введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інвалідів.

Відповідно до листа-відповіді Центральної міської медико-соціальної експертної комісії (вих. № 175 від 19.10.2004) в період з 01.01.2002 по 01.10.2004 Центральною міською медико-соціальною експертною комісією проведено атестацію робочих місць у 9 підприємств. Атестація робочих місць інвалідів Товариством з обмеженою відповідальністю “Торгтехника” сумісно з представниками Центральної міської медико-соціальної експертної комісії не проводилась.

Таким чином відповідачем порушені вимоги пункту 14 Постанови Кабінету Міністрів України № 314 від 03.05.95 “Про організацію робочих місць та працевлаштування інвалідів”, яким встановлено, що підприємства інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Відповідно до частин третьої і четвертої статті 20 Закону, сплату штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів підприємства (об'єднання), установи і організації провадять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). У разі відсутності коштів, штрафні санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на їх майно в порядку, передбаченому законом. Всупереч вимогам чинного законодавства відповідачем не були створені робочі місця для працевлаштування інвалідів, а Указ Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" не звільняє платника єдиного податку від сплати штрафних санкцій за незайняті інвалідами робочі місця.

На підставі викладеного, суд вважає позовні вимоги про стягнення з відповідача штрафних санкцій за не створення робочих місць для працевлаштування інвалідів обґрунтованими і підлягаючими задоволенню в повному обсязі.

Керуючись розділами 3, 5, 10-14 Положення про робочі місця інвалідів та про порядок працевлаштування інвалідів, ст. 10, 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні., ст. 69, 70, 79, 94, 98, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,  суд –

П о с т а н о в и в :

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю “Торгтехника” (99038, м.Севастополь, вул. Фадєєва, 11 кв. 11, ідентифікаційний код 24861304) на користь Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (99011, м.Севастополь, вул. Гоголя, 20-А, ідентифікаційний код 24035598) суму  заборгованості по штрафних санкціям в розмірі 5066,70 грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

    

Суддя                                                                                                                           І.А. Харченко

Постанова складена та підписана

в порядку ч. 3 ст. 160 КАС України

14.04.2008.

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення07.04.2008
Оприлюднено23.04.2008
Номер документу1554228
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20-4/101-12/447

Постанова від 07.04.2008

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Харченко І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні