4/34
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"17" квітня 2008 р. Справа № 4/34
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Хилька Ю.І.,за участю секретаря судового засідання Волоткевича А.В., розглянувши матеріали адміністративної справи № 4/34
за позовом: прокурора Ленінського району м. Кіровограда, в інтересах держави в особі Кіровоградського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, м. Кіровоград, вул. Леніна, 64/53,
до відповідача: відкритого акціонерного товариства "Ульяновський райагрохім", 26400, Кіровоградська область, м. Ульяновка, вул. Радянської України, 4,
про стягнення 850 грн.
Час прийняття вступної та резолютивної частин постанови - 14:50.
Представники сторін:
від позивача - Бубнова Л.В. , довіреність № б/н від 14.02.08;
від відповідача - Коваль І.Ю. , довіреність № б/н від 01.02.08;
від прокуратури - участі не брав;
Заявлено позов про стягнення штрафу в розмірі 850 грн., накладеного на відповідача постановою уповноваженої особи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку Масленніковим М.О. № 69-КІ від 05.04.2007 р.
Відповідач, позовні вимоги позивача не заперечив. У клопотанні від 17.04.08р. просить закрити провадження у справі на підставі п. 5 ч. 1 ст. 157 Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення позивача та відповідача, господарський суд,-
ВСТАНОВИВ :
Відповідно до ст.ст.1,5,6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.96р., здійснення комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері покладено на Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку (надалі – Комісія) та її територіальні органи. Останні діють на основі затвердженого Комісією Положення.
Положення про Кіровоградське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі Положення) затверджено Головою Державної комісії 14.10.2005 року рішенням №585.
Згідно з п.1 цього Положення, Кіровоградське територіальне управління є складовою частиною системи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яке здійснює державне регулювання ринку цінних паперів у Кіровоградській області в межах повноважень, визначених цим Положенням, і є юридичною особою (п.16 Положення).
Відповідно до ст.ст. 8, 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, в особі своїх уповноважених, має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів, відповідно до чинного законодавства, а також накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання дозволів на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Ці повноваження поширюються на уповноважену особу комісії – начальника Кіровоградського територіального управління (п.п.7,9 Положення).
Як вбачається з матеріалів справи (акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 69-КІ від 28.03.2007 року), уповноваженою особою Кіровоградського територіального управління комісії встановлено порушення відповідачем законодавства про цінні папери, а саме:
-Товариством не наданий річний звіт емітента за 2005 рік, чим порушено виконання вимог "Положення про надання регулярної інформації відкритими акціонерними товариствами", затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 09.06.1998 р. № 72 (в редакції рішення ДКЦПФР від 17.01.2000р. № 3), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 03.02.2000р. за № 63/4284, п. 1.5 рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25.03.03р. № 119, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 27.05.2003р. за № 405/7726 “Про внесення змін до Положення про надання регулярної інформації відкритими акціонерними товариствами та підприємствами-емітентами облігацій”, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 09.06.98р. №72 та рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.04.06р. № 235, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14.04.2006р. за № 443/12317.
За результатами розгляду вказаного акта та на підставі ст. 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» винесено постанову № 69-КІ від 05.04.2007 року про застосування до відповідача санкцій у вигляді штрафу у розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 850 грн., за порушення ним вимог чинного законодавства про цінні папери.
Вказана постанова була направлена відповідачу рекомендованим листом, про що свідчить фіскальний чек про направлення поштового відправлення № 3346 від 05.04.2007р. Дана постанова відповідачем не оскаржувалась, інформація про її скасування у суду відсутня.
Вказану суму штрафу відповідач зобов'язаний був перерахувати в доход Державного бюджету України на рахунок відділення Державного казначейства за місцезнаходженням платника протягом 15 днів з моменту отримання ним відповідної постанови.
Доказів сплати штрафу відповідачем не надано.
Оскільки штраф не сплачено, чим порушено інтереси держави, а п.2 ст.121 Конституції України та ст.2 ГПК України передбачено, що прокуратура забезпечує представництво держави в суді із зазначенням органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, то прокурор Ленінського району м. Кіровограда мав право звернутися з цим позовом про стягнення штрафу до господарського суду в інтересах держави в особі Кіровоградського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
З наведеного вбачається, що вимоги, викладені в позовній заяві обґрунтовані та підлягають задоволенню повністю в сумі 850 грн., згідно постанови уповноваженої особи Кіровоградського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 69-КІ від 05.04.2007 р.
Клопотання відповідача від 17.04.08р. про закриття провадження у справі на підставі п. 5 ч. 1 ст. 157 Кодексу адміністративного судочинства України оскільки, постановою господарського суду Кіровоградської області від 20.02.08р. по справі № 14/25 припинено державну реєстрацію юридичної особи відкритого акціонерного товариства "Ульяновський райагрохім" (ідентифікаційний код 05489508), задоволенню не підлягає з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що вказане підприємство зареєстроване та значиться в єдиному державному реєстрі, про що свідчить довідка ЄДРПОУ № 14-2444 від 24.03.08р. та довідка Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 01.04.08р. В останній зазначено, що 01.04.08р. державним реєстратором внесено запис про судове рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством. Частиною 2 статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" визначено, що в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, як дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення.
Відповідно до ч. 2 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Враховуючи викладене, господарський суд вважає юридичну особу - відкрите акціонерне товариство "Ульяновський райагрохім" (ідентифікаційний код 05489508) не припиненою, так як запис до єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи не внесений.
Керуючись ч. 2 ст. 104 Цивільного кодексу України, ст.ст. 1, 5, 6, 8, 9, 11, 16 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», ст.ст. 160, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд –
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Ульяновський райагрохім", 26400, Кіровоградська область, м. Ульяновка, вул. Радянської України, 4 (р/р 260093181 в Ульяновському відділенні ВАТ ДОБУ, МФО 323709, код 05489508) на користь держави в особі Кіровоградського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, м. Кіровоград вул. Леніна 64/53 (балансовий рахунок 31118106500002 “Надходження до загального фонду Державного бюджету” код бюджетної класифікації 23030300 “Адміністративні штрафи та інші санкції”, символ 101, одержувач УДК у Кіровоградській області, код одержувача 24144695, банк одержувача УДК в Кіровоградській області, МФО 823016) штрафні санкції в розмірі 850 грн.
Після набрання судовим рішенням законної сили, за заявою стягувача, буде виданий виконавчий лист.
Сторони мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову в порядку і строки відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України. Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження чи апеляційна скарга, подані після закінчення строків, встановлених цією статтею, залишаються без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Постанова виготовлена в повному обсязі 18 квітня 2008 року.
Суддя
Ю. І. Хилько
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2008 |
Оприлюднено | 23.04.2008 |
Номер документу | 1554570 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Слободян Петро Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні