Постанова
від 08.04.2008 по справі 2748-2008а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2748-2008А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 313

ПОСТАНОВА

Іменем України

08.04.2008Справа №2-24/2748-2008А

За адміністративним позовом – Товариства з обмеженою відповідальністю „8 плюс” (юридична адреса: 04053  м. Київ, вул.Артема,37-41, фактична адреса: м. Київ, вул..Мостицька,14,кв.82 )   

До відповідача - Державної податкової інспекції в м. Сімферополі (АР Крим, м.Сімферополь, вул. М.Залкі,1\9 )

про спонукання виконати певні дії  

Суддя Г.Г.Колосова

При секретарі Капустіної І.М.

За участю представників:

Від позивача – Нанікашвілі І.А., представник, дов у справі.

Від відповідача – Нечаєва Н.О., ст. державний податковий інспектор, довіреність у справі.

Обставини справи:  

Позивач звернувся з позовом до суду, в якому просить зобов'язати відповідача  видати патент у відповідності до ст. 5 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності» за адресою м. Сімферополь, пр.Кірова,37.

У судовому засіданні позивач наполягає на задоволенні позовних вимог.

Відповідач позовні вимоги не визнає, просить у позові відмовити за мотивами, викладеними у запереченні на позов та у судових засіданнях.

Згідно з п. 6 Закону України “Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України” № 2953-ІV від 06.10.2005р., що набрав чинність 01.11.2005р., до початку  діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991р. (1798-12), вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.  

Відповідно до ст. 41 Кодексу Адміністративного судочинства України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне  фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін, суд, -

                                                            встановив:

           Товариство з обмеженою відповідальністю «8 плюс» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності-юридична особа Шевченківською районною у м. Києві державною адміністрацією 16.07.2003р.

01.02.2008р. позивач звернувся до ДПІ в м. Сімферополі  з заявою  про видачу патентів  на здійснення операцій щодо надання послуг у сфері грального бізнесу за адресою  м.Сімферополь, пр-т Кірова 37.

           На вказану заяву 07.02.2008р. була отримана  відповідь ДПІ у м.Сімферополь № 6626/10/154 , в якій позивачу було відмовлено у наданні патенту  у зв'язку з ненаданням ним копії ліцензій Міністерства фінансів України на організацію діяльності  по проведенню  азартних ігор.

           Стаття 19 Конституції України визначає, що  органи державної влади та органи місцевого самоврядування  зобов'язани діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

           Порядок патентування діяльності з надання послуг у сфері грального бізнесу, що провадиться суб'єктами підприємницької діяльності,  встановлений  Законом України “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності “ № 98\96-ВР від 23.03.1996р. ( із змінами та доповненнями).

           Ст. 2 зазначеного Закону № 98 визначає, що торговий патент – це  державне свідоцтво, яке засвідчує право суб'єкта підприємницької діяльності чи його структурного (відокремленого) підрозділу займатися зазначеними в цьому Законі  видами  підприємницької діяльності.  Підставою для  придбання  торгового патенту є заява, оформлена відповідно до частини четвертої цієї статті. Встановлення будь-яких  умов  щодо придбання торгового патенту не дозволяється.  Торговий патент видається за плату суб'єктам підприємницької діяльності державними податковими органами за місцезнаходженням цих суб'єктів або місцезнаходженням їх структурних (відокремлених) підрозділів.

           Порядок придбання  торгового патенту  на здійснення  операцій з надання послуг  у сфері грального бізнесу визначений  ст. 5 Закону № 98.

           Згідно з ч. 1 ст. 5  Закону  патентуванню підлягають  операції з надання послуг у сфері грального бізнесу, які здійснюються суб'єктами підприємницької діяльності або їх структурними (відокремленими) підрозділами.

            Постановою Кабінету Міністрів України № 1077 від 13.07.98 р. (далі Положення № 1077) затверджено Положення  про виготовлення, зберігання і реалізацію торгових патентів, яким встановлено, що підставою для придбання торгового патенту є заявка суб'єктам підприємницької діяльності , складена  за формою згідно з додатком.  Відомості , наведені  в поданій суб'єктом підприємницької діяльності заявці, посадова особа органу державної податкової служби звіряє з оригіналами первинних документів, на підставі яких заповнюється ця заявка.

           Посилання відповідача на лист Державної податкової адміністрації України від 22.11.2006р. № 21746\7\15-0417, яким  органам державної податкової служби мають право при видачі торгового патенту здійснювати контроль за наявністю необхідних документів, в тому числі і ліцензії на провадження деяких видів господарської діяльності, суд до уваги не приймає за наступних підстав.

           Статтєю 11 Закону України “Про державну податкову службу в України” органам Державної податкової адміністрації України надано право здійснювати контроль за наявністю  свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження  видів  господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною  передачею матеріалів  про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.

            З аналізу зазначених вище положень діючого законодавства, є зрозумілим, що  органи  податкової служби  не наділені правом  відмовляти  у видачі  торгових патентів, вони мають право  здійснювати контроль  за вже виданими ліцензіями.

            Матеріали справи свідчать про те, що позивач, діючи відповідно до вимог Закону України “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” звернувся до відповідача з заявою про видачу патенту.

            У своєму листі  № 6676\10\154 від 07.02.2008р. відповідач, відмовляючи  позивачу у видачі патенту, вимагає від нього надання копії ліцензій Міністерства фінансів України на організацію діяльності  по проведенню  азартних ігор та  Ради Міністрів АР Крим на організацію і утримання тоталізаторів, гральних закладів.

           Ретельно дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що відповідач, вимагаючи від позивача надання копій ліцензій Міністерства фінансів України та Ради Міністрів АР Крим, встановлює додаткові умови для придбання торгових патентів, невизначені у Законі України “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності “.                   

            На думку суду,  дії відповідача не засновані на вимогах не тільки Закону України “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності “, але і Закону України “Про державну податкову службу в України”, відмовляючи позивачу в отримані патенту він діє способом, який не передбачений законодавством України.  

            Слід вказати, що у відповідності  до п.29. ст. 9  Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” ліцензуванню підлягають такі види  господарської діяльності  як організація та утримання  тоталізаторів, гральних  закладів, випуск та проведення лотерей, організація з проведення азартних ігор. Це означає, що законодавством розрізняється такі види діяльності, як ”організація та утримання тоталізаторів” та “організація  діяльності з проведення  азартних ігор”, відповідно до Постанови КМУ від 14.11.2000 р. № 1698 “Про затвердження переліку органів ліцензування” ліцензії на ці види діяльності  видаються або переоформляються різними органами ліцензування.

           Так, згідно з п. 8 Постанови КМУ від 14.11.2000 р. № 1698 Міністерство  фінансів України здійснює ліцензування діяльності з організації діяльності з  проведення азартних ігор. Органом ліцензування по здійсненню суб'єктами підприємницької діяльності організації та утримання тоталізаторів згідно з п. 31 цієї Постанови є Рада міністрів Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

           Міністерство фінансів України не наділено повноваженням у сфері видачі та переоформлення  ліцензії з такого виду  діяльності як  організація та утримання  тоталізаторів.           

           Позивачем надана до матеріалів справи копія ліцензії Серія АБ № 115879, на організацію та утримання тоталізаторів., яка видана Радою міністрів АРК  від 27.04.2007р.

           В силу викладеного, керуючись ст. 72 КАСУ, суд вважає, що вимоги відповідача по отриманню позивачем додатково ліцензії Міністерства фінансів України на організацію діяльності  по проведенню  азартних ігор не можна вважати правомірними.

         За таких обставин,  суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини  постанови.

Постанова складена у повному обсязі  14.04.2008року.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

                                                                    ПОСТАНОВИВ:

           1. Позов задовольнити .

           2. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у м.Сімферополі (м. Сімферополь, вул. М.Залкі, 1/9)  видати  Товариству з обмеженою відповідальністю „8 плюс” (юридична адреса: 04053  м. Київ, вул.Артема,37-41, фактична адреса: м. Київ, вул..Мостицька,14,кв.82, ЖЄДРПОУ 32596871) патент  у відповідності  до ст. 5  Закону України “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності “ за адресою: м.Сімферополь, пр-т Кірова, 37.

           3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „8 плюс” (юридична адреса: 04053 м. Київ, вул.Артема,37-41, фактична адреса: м. Київ, вул..Мостицька,14,кв.82, ЄДРПОУ 32596871) 3грн.40 коп.- судового збору.

У разі неподання  заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складання  постанови у повному обсязі, відповідно до ст. 160 КАСУ -  з дня складення у повному обсязі).

Якщо після подачі заяви  про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу  через 20 днів після подання заяви про апеляційне  оскарження.  

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Колосова Г.Г.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення08.04.2008
Оприлюднено23.04.2008
Номер документу1555453
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2748-2008а

Постанова від 08.04.2008

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Колосова Г.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні