Постанова
від 16.04.2008 по справі 15а/44-866
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

15а/44-866

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"16" квітня 2008 р.Справа № 15а/44-866

15 год. 30 хв.

м. Тернопіль

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Бучинської Г.Б.

при секретарі судового засідання Суховій Р.М.

Розглянув справу

за позовом Прокурора м. Тернополя, бул. Шевченка, 7, м. Тернопіль в інтересах держави в особі Державного центру зайнятості України, в особі Тернопільського міського центру зайнятості, вул. Лисенка, 1, м. Тернопіль

до Відкритого акціонерного товариства "ТЕРНОПІЛЬРЕМБУД", вул. Дорошенка, 1, м. Тернопіль

про стягнення 146,04 грн. недоїмки зі сплати пені.

за участю представників сторін:

прокурора:          Молень І.Й. - посвідчення № 21;

позивача:           начальник юридично-договірного відділу Іванюк О.В. - довіреність № 08/91 від 15.01.08р.;

відповідача:           не з'явився

Суть справи:

Прокурор м. Тернополя, бул. Шевченка, 7, м. Тернопіль в інтересах держави   в особі Державного центру зайнятості України, в особі Тернопільського міського центру зайнятості,  вул. Лисенка, 1, м. Тернопіль звернувся у господарський суд з позовом до Відкритого акціонерного товариства "ТЕРНОПІЛЬРЕМБУД", вул. Дорошенка, 1, м. Тернопіль про стягнення 146,04 грн. недоїмки зі сплати пені.

Провадження у справі здійснюється відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), виходячи з наступного.

Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття є, згідно ч. 2 ст. 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією, діяльність якої регламентується "Основами законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та Законом України "Про зайнятість населення".

При цьому держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом, який створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за дотриманням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із Законом та Статутом Фонду.

Таким чином, з перелічених ознак, слід дійти висновку, що Фонд наділений державою владними повноваженнями щодо інших учасників, які діють у сфері соціального страхування, тобто у сфері публічно-правових відносин.

Адміністративно-правові відносини, які є формою вираження державно-управлінських відносин, завжди мають державно-владний характер, у яких один із суб'єктів наділений державою владними повноваженням щодо інших учасників адміністративно-правових відносин.

Виникнення адміністративно-правових відносин –це, за своєю суттю, юридичний рівень об'єктивізації загальної волі держави в реальній поведінці конкретних суб'єктів.

Фонд загальнообов'язкового державного страхування на випадок безробіття є носієм прав та обов'язків, які реалізуються у галузі державного управління у соціальній сфері, а тому реалізація Фондом його функцій, у тому числі щодо звернення за примусовим стягнення з платників страхових внесків на випадок безробіття у судовому порядку, є проявом владних повноважень стосовно роботодавців, як платників цих внесків.

Таким чином, господарський суд розглядаючи адміністративну справу, діє на підставі ст. 4, 6, 18 та п. 6 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення КАС України.

У розпочатому судовому засіданні учасникам судового процесу роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки згідно ст.ст. 49, 51, 130 КАС України.

Технічна фіксація (звукозапис) судового процесу не здійснюється за відсутності відповідного клопотання сторони.

Прокурор та представник позивача у судовому засіданні підтримали заявлені позовні вимоги повністю, обґрунтовуючи тим, що відповідач, в порушення вимог Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття", яким передбачено нарахування і сплату в установлені строки та в повному обсязі страхових внесків, не виконав своїх зобов'язань, внаслідок чого нараховано пеню в сумі 146,04 грн..

Відповідач у судове засідання не з'явився, відзиву на позов не подав, хоча був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши прокурора, пояснення представника позивача, оцінивши представлені докази в сукупності, судом встановлено наступне.

Відкрите акціонерне товариство "ТЕРНОПІЛЬРЕМБУД", вул. Дорошенка, 1, м. Тернопіль, є юридичною особою і включене до Єдиного державного Реєстру підприємств та організацій України, ідентифікаційний код 05447993, що підтверджується довідкою № 31-9 від 11.02.2008р. Головного управління статистики у Тернопільській області; крім того, як роботодавець –зареєстроване платником страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у Тернопільському міському центрі зайнятості.

Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" визначено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Страхувальниками є роботодавці та застраховані особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески. Страховиком є Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Згідно ст. 4 даного Закону страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, а також тих, які працюють неповний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачених законодавством про працю.

Законом України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування" визначено розмір внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Порядок обчислення та сплати страхових внесків визначений Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженою Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 18.12.2000 року №339.

Розмір страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття для роботодавців та застрахованих осіб встановлюється щорічно Верховною Радою України за поданням Кабінету міністрів України одночасно із затвердженням Державного бюджету України на поточний рік. Страхові внески нараховуються на календарний рік для роботодавців –у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників. Роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці (ст. 17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття").

Таким чином, названі вище закони та інші нормативно правові акти чітко визначили, що всі роботодавці (підприємства, установи, організації та фізичні особи), які використовують найману працю, повинні сплачувати страхові відрахування до Фонду загальнообов'язкового соціального страхування України на випадок безробіття, за найманих працівників у порядку і розмірах передбачених законодавством.

Відповідно до п. 1 ст. 38 роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.

Згідно ч.ч. 2, 4 п. 1 ст. 38 Закону України за несвоєчасну сплату страхових внесків відповідач повинен нести відповідальність у вигляді сплати пені, обчисленої виходячи із 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент оплати, нарахованої на повну суму недоїмки. Несплачена сума пені, згідно акту перевірки, за період з 01.01.2005р. по 31.09.2007р. нарахована на суму недоїмки, складає 146,04 грн..

Статями 69 - 71 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи, що заборгованість відповідача доведено матеріалами справи в заявленій позивачем сумі, а також зважаючи на те, що відповідач в судове засідання не з'явився, на день розгляду спору не надав суду будь-яких заперечень по суті заявлених позовних вимог, як і не надав суду доказів про погашення заборгованості перед позивачем, суд визнає позовні вимоги позивача щодо стягнення з Відкритого акціонерного товариства "ТЕРНОПІЛЬРЕМБУД", вул. Дорошенка, 1, м. Тернопіль, 146,04 грн. недоїмки зі сплати пені обґрунтованими, правомірними та такими, що підлягають до задоволення.

Зважаючи на норми ч. 4 ст. 94 КАС України, беручи до уваги, що позивач звільнений від сплати судового збору, останній з відповідача не стягується.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 69 - 71, 94, 158, 162, 163, 164, 167, п. 6 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд Тернопільської області

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2.Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "ТЕРНОПІЛЬРЕМБУД", вул. Дорошенка, 1, м. Тернопіль, код 033332501 на користь Тернопільського міського центру зайнятості, вул. Лисенка, 1, м. Тернопіль, - 146,04 грн. недоїмки зі сплати пені.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. На постанову суду сторони мають право подати заяву про апеляційне її оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі "18" квітня 2008р. до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом 20 днів після подання заяви подати апеляційну скаргу.

 

          Суддя                                                                                                    

Дата ухвалення рішення16.04.2008
Оприлюднено25.04.2008
Номер документу1563259
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15а/44-866

Постанова від 16.04.2008

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бучинська Г.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні