5020-5/017
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
Іменем України
РІШЕННЯ
"08" квітня 2008 р. справа № 5020-5/017
За позовом: Приватного підприємства „Гри Ойл” (м. Севастополь, вул. Гоголя, б. 20-Б, кв. 1)
до Севастопольської міської державної адміністрації (99011 м. Севастополь, вул. Леніна, 3)
про визнання договору укладеним
Суддя: І.В. Євдокимов
Представники:
Позивач - Борзов Сергій Анатолійович, представник, довіреність № від № 3 від 20.01.08, ПП "Грі Ойл";
Відповідач - Чіркова Ольга Миколаївна, заступник завідуючої юридичним відділом, довіреність № 03-15/2 від 08.01.08, Севастопольська міська Рада;
СУТЬ СПОРУ:
Позивач, ПП „Гри Ойл”, звернувся до суду з позовом до відповідача, Севастопольської міської філії Державного підприємства „Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах”, про визнання договору укладеним.
Ухвалою суду від 04.02.2008 суд замінив відповідача - Севастопольську міську філію Державного підприємства „Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах” на належного –Севастопольську міську державну адміністрацію.
Ухвалою суду від 11.03.2008 до участі у в якості 3-ої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача залучено Севастопольську міську Раду.
Ухвалою суду від 24.03.2008 суд вилучив Севастопольську міську Раду із числа третіх осіб, та замінив первісного відповідача, Севастопольську міську державну адміністрацію, на належного відповідача Севастопольську міську Раду.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відмова відповідача на укладання договору оренди порушує права позивача.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав, мотивуючі свої заперечення тим, що вимоги позивача порушує вимоги діючого законодавства України.
Представникам сторін в судовому засіданні роз'яснені їх процесуальні права і обов'язки, передбачені ст. ст. 20, 22 Господарського процесуального кодексу України.
Заслухавши представників сторін, дослідивши надані докази, суд, -
ВСТАНОВИВ:
27.03.1997 між Севастопольською міською державною адміністрацією та ПП „Фірма Винтеп” (правонаступником якої є позивач) укладений договір оренди земельної ділянки площею 0,0204 га, розташованої за адресою: м. Севастополь, пр. Ген. Острякова, 65-Б, строком на 10 років, із змінами та додатками до договору, строк дії оренди встановлений до 27.03.2007.
На вказаної земельної ділянці розташоване нерухоме майно, а саме: АЗС, право власності на як належить позивачеві, що підтверджується реєстраційним надписом ДКП БТІ та ДРОНМ № 252 від 26.09.1998.
Відповідно до вимог діючого законодавства України позивач звернувся до відповідача із заявою, а також, надав усі необхідні документи, для продовження строку дії договору оренди (вх. № 14130/45/1 від 15.12.2006).
10.05.2007 відповідач повідомив позивача про те, що питання позивача перебуває на розгляді.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши думку представників сторін, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню частково, виходячи з наступного.
Статтею 9 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень Севастопольської міської Ради належать, зокрема право розпорядження землями територіальної громади міста та здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства.
Відповідно до п. 6 ст. 123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
Згідно з п. 1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до п.п. 1, 2 ст. 125 Земельного кодексу України право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації. Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.
Згідно з п. 2 ст. 126 Земельного кодексу України право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.
Відповідно до п. 5.2 договору оренди по закінченні строку користування земельною ділянкою договір оренди може бути пролонгований на наступний строк, у випадку якщо ні одна із сторін не вимагає його розірвання.
Як вбачається із матеріалів справи жодна із сторін договору не заявила та не вимагала розірвання договору оренди, крім того, орендар належним чином виконував свої зобов'язання за договором, та продовжує їх виконувати, так як на земельно ділянці розташована нерухомість (АЗС), проводиться її реконструкція відповідно до затвердженої проектної документації, та згідно узгодженої заяви з відповідачем, своєчасно сплачується орендна плата та інші платежі.
Згідно зі ст. 33 Закону України „Про оренду землі” після закінчення строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки відповідно до умов договору, має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору. У разі поновлення договору оренди землі на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди, то за відсутності письмових заперечень орендодавця протягом одного місяця після закінчення строку договору він підлягає поновленню на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. Письмове заперечення здійснюється листом-повідомленням.
Ні від Севастопольської міської державної адміністрації, ні від Севастопольської міської Ради, яка має повноваження щодо розпорядження землями в місті Севастополі, відповідно до ст. 33 Закону України „Про оренду землі” та 5.2 договору протягом одного місяця після закінчення строку дії договору не надходили позивачу письмові заперечення щодо поновлення чи розірвання договору.
Доказів невиконання позивачем умов договору оренди земельної ділянки відповідачем не надано.
Позовні вимоги позивача щодо зобов'язання Севастопольської міської ради укласти з Приватним підприємством „Гри Ойл” договір оренди земельної ділянки площею 0,0204 га, розташованої за адресою: м. Севастополь, пр. Ген. Острякова, 65-Б, з цільовим призначенням для обслуговування АЗС, згідно координат кадастрового номеру земельної ділянки, суд вважає такими, що не підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Статтею 13 Конституції України визначено, що від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Відповідно до ст.ст. 142-145 Конституції України матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.
Статтею 16 Земельного кодексу України закріплено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, або державних органів приватизації, або центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Згідно зі ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до п. 34 ст. 26, п. 2 ст. 77 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” регулювання земельних відносин (у тому числі надання земельної ділянки в оренду та поновлення договору оренди земельної ділянки) вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради, а спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 22, 49, 82 –85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити частково.
2. Визнати за Приватним підприємством „Гри Ойл” (м. Севастополь, вул. Гоголя, б. 20-Б, кв. 1, код ЄДРПОУ 30026096) першочергове право на укладання договору оренди на земельну ділянку площею 0,0204 га, розташованої за адресою: м. Севастополь, пр. Ген. Острякова, 65-Б, з цільовим призначенням для обслуговування АЗС, згідно координат кадастрового номеру земельної ділянки
3. В іншої частини позову ПП „Гри Ойл” відмовити.
Суддя І.В. Євдокимов
Рішення оформлено
згідно з вимогами
ст. 84 ГПК України
та підписано
21.04.2008
Розсилка:
1. ПП „ Гри Ойл” (м. Севастополь, вул. Гоголя, б. 20-Б, кв. 1)
2. Севастопольська міська Рада (99011 м. Севастополь, вул. Леніна, 3)
3. Справа
4. наряд
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2008 |
Оприлюднено | 05.05.2008 |
Номер документу | 1571498 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Борисова Юлія Володимирівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Плут Віктор Михайлович
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Євдокимов І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні