16а/25-405
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"17" квітня 2008 р.Справа № 16а/25-405
м. Тернопіль
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Хоми С.О.
при секретарі судового засідання Мисько І.П.
Розглянув справу
за адміністративним позовом Прокурора Чортківського району в інтересах держави в особі Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі Тернопільського територіального управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, м. Тернопіль, вул. Шпитальна,7
До відповідача Відкритого акціонерного товариства «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція»с.Шманьківчики, Чортківський район, Тернопільська область
Про стягнення 2550 грн. 00 коп. штрафних санкцій
За участю представників сторін:
позивача: Сампара Г.М. - головний спеціаліст-юрисконсульт, доручення № 06-ТЕ від 10.01.2008р.
відповідача: Не з'явився
прокуратури: Савка М.В.- прокурор, посвідчення № 16.
Суть справи: Ухвалою суду від 27 березня 2008 року, керуючись ст.111, п.4 ч.1 ст.121, ст.ст.160,165 КАС України, було закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 17 квітня 2008 року на 09 год. 30 хв.
Прокурор Чортківського району звернувся до господарського суду Тернопільської області в інтересах держави в особі Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі Тернопільського територіального управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, м. Тернопіль, вул. Шпитальна,7 про стягнення з Відкритого акціонерного товариства «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція»с.Шманьківчики, Чортківський район, Тернопільська область - 2550 грн. штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.
Як зазначив прокурор в позовній заяві, підставою для звернення до суду з позовом до відповідача стало ненадання відповідачем регулярної інформації (звіту) за 2006р. і як наслідок, застосування до відповідача фінансових санкцій за вказане правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді накладення штрафу в сумі 2550 грн., які відповідач в добровільному порядку до Державного бюджету України у визначений Постановою № 69-ТЕ від 03.07.2007р. термін не сплатив.
Представник відповідача в судові засідання не з'явився, витребуваних судом документів, у тому числі мотивованих та документально підтверджених заперечень на позов, не подав, хоч про час та місце судових засідань належним чином був повідомлений ухвалами суду від 06.02.08 року та від 27.03.08р. та повістками (повідомлення №1577965 та №1713591 про вручення 12.02.08р. та 02.04.08р. відповідачу рекомендованих листів, відправлених 07.02.08р. та 31.03.08р., знаходяться в матеріалах справи). За даних обставин, суд вважає, що відповідач був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи у відповідності до приписів ст.ст. 33,35 КАС України.
Представник позивача в судовому засіданні від адміністративного позову, який заявлений прокурором Чортківського району в інтересах позивача, не відмовився. Також прокурор, який брав участь по справі заявлений адміністративний позов підтримав повністю.
В судовому засіданні учасникам судового процесу роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки згідно ст.ст. 27,49, 51,60, 130 Кодексу адміністративного судочинства України.
Технічна фіксація (звукозапис) судового процесу не здійснювалася за наявності відповідного клопотання представників позивача та прокуратури.
Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши думку представника прокуратури та пояснення представника позивача, суд встановив наступне.
Відповідно до вимог ст.121 Конституції України та Закону України «Про прокуратуру»на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб в судах при умові наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними і державою шляхом звернення до суду з позовами для усунення порушення інтересів держави.
У відповідності до ст,ст.5,8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»№ 448/96-ВР від 30.10.1996р., зі змінами та доповненнями, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. До її повноважень, зокрема, відноситься проведення самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірок та ревізій фінансово-господарської діяльності емітентів, осіб, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондових бірж та саморегулівних організацій; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює свої повноваження через центральний апарат та свої територіальні органи.
Згідно статті 40 Закону України „Про цінні папери і фондовий ринок” № 5241 від 23 лютого 2006 року регулярною інформацією про емітента є річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку. Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік, для квартальної –є квартали поточного року.
Тернопільським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлено факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем –Відкритим акціонерним товариством «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція», а саме відповідно до журналу обліку вхідної документації управління, Відкритим акціонерним товариством «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція»станом на 30.04.2007 року не надано регулярної інформації (звіту) за 2006 рік, в зв'язку з чим Тернопільським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 21 червня 2007 року складено акт № 69-ТЕ про правопорушення на ринку цінних паперів.
Статтею 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, встановлено відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів та фондового ринку, зокрема, за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації –Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичну особу штраф у розмірі до 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
У відповідності до ст.ст. 9, 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, Тернопільським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено Постанову № 69-ТЕ від 03.07.2007 р., в якій зазначено, що за ненадання регулярної інформації (звіту) за 2006 рік до Відкритого акціонерного товариства «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція»застосувати санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 150 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 2550 грн.
Відповідно до вищезазначеної постанови Тернопільське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку зобов'язало Відкрите акціонерне товариство «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція»протягом 15 днів з моменту отримання постанови Товариством, сплатити суму штрафу та направити протягом 5-ти днів на адресу Тернопільського територіального управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку копію розрахункового документу, що підтверджуватиме виконання цієї постанови.
Згідно списку згрупованих поштових відправлень від 03.07.2007р. позивач направив на адресу відповідача Постанову №69-ТЕ від 03.07.2007р., яка у встановленому законом порядку відповідачем не оскаржена, а отже є чинною.
Відповідач не сплатив суму штрафу в добровільному порядку.
Згідно частини 3 статті 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку. А відтак прокурор звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі Тернопільського територіального управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про стягнення з відповідача суми штрафних санкцій.
Також матеріали справи свідчать, що відповідач на день розгляду справи будь-яких доказів сплати суми штрафних санкцій –2550 грн. ні суду, а ні позивачу не надав.
У відповідності до ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З врахуванням наявних матеріалів справи, пояснень представників прокуратури та позивача, які брали участь в судовому засіданні, суд прийшов до висновку про правомірність звернення прокурора до суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Тернопільського територіального управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція»с.Шманьківчики, Чортківський район, Тернопільська область про стягнення 2550 грн. штрафних санкцій за порушення на ринку цінних паперів, а тому заявлений позов слід задовольнити, оскільки ґрунтується на вимогах чинного законодавства та не заперечений відповідачем в установленому порядку.
Судові витрати згідно п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 69-71,94,158,161-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція»с.Шманьківчики, Чортківський район, Тернопільська область, ідентифікаційний код 00704362 в користь державного бюджету України - 2550 грн. штрафу на рахунок Управління державного казначейства у чортківському районі в Головному управлінні Державного казначейства України у Тернопільській області №31116106700554, код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106, код одержувача коштів 23588160, МФО 838012.
3. Постанову надіслати сторонам по справі та прокурору, який брав участь у справі.
4. Виконавчий лист видати за заявою Тернопільського територіального управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
На постанову суду першої інстанції сторони мають право подати заяву про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі "22" квітня 2008 року до адміністративного суду апеляційної інстанції, а апеляційну скаргу - протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2008 |
Оприлюднено | 05.05.2008 |
Номер документу | 1571989 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Хома С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні