Постанова
від 11.05.2011 по справі 2а/2370/3044/2011
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 11 травня 2011 року                                                         Справа № 2а/2370/3044/2011

14 год. 45 хв.                                                                                                               м.Черкаси                                          

                                                                                                                               

Черкаський окружний адміністративний суд у складі: головуючого-судді Новікової Т.В., при секретарі-Найдьон А.В., за відсутності сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Смілянської об’єднаної державної податкової інспекції Черкаської області до товариства з обмеженою відповідальністю побутового підприємства «Красуня»про стягнення  податкового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом від 21.04.2011р. №11389/2011, в якому просить надати дозвіл на погашення податкового боргу в сумі 8037 грн. 96 коп., за рахунок майна відповідача (20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Свердлова, 108, код ЄДРПОУ 22796407). Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, відповідач в порушення вимог до Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», не виконав обов’язку щодо сплати до Смілянської ОДПІ Черкаської області податкового боргу в сумі 8037 грн. 96 коп.

Представник позивача в судове засідання не з’явився, проте надіслав на адресу суду заяву, в якій просив розглядати справу без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач до зали судового засідання  також не з’явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином.

Виходячи з положень ч.2 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд  вважає, що неприбуття  в судове засідання без  поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

За таких обставин суд вирішив провести розгляд справи за відсутності сторін на підставі наявних матеріалів справи.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову, з огляду на  таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю побутове підприємство «Красуня»зареєстроване виконавчим комітетом Смілянської міської ради Черкаської області 29.05.1995р., як юридична особа, ідентифікаційний номер 22796407, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 19.04.2011р.

Згідно розрахунку податкового боргу (а.с.12) станом на 18.04.2011 року, відповідач має заборгованість в сумі 8037 грн. 96 коп.

Як вбачається з матеріалів справи Смілянською об’єднаною державною податковою інспекцією Черкаської області було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності сплати узгодженого податкового зобов’язання по єдиному податку відповідачем, про що складено акт №2972/15-025/22796407 від 03.12.2010р.

Зазначеною перевіркою було встановлено, що  відповідачем порушено граничний строк сплати узгодженого податкового зобов’язання.

В зв’язку із несвоєчасним погашенням сум податкового зобов’язання зі сплати єдиного податку, на адресу відповідача були направлені корінці податкових повідомлень-рішень від 22.10.2010 року за №0026451501/0 на суму 23 грн. 09 коп., від 03.12.2010 року №0027381501/0 на суму 1962 грн. 52 коп., від 03.12.2010 року №0027391501/0 на суму 14 грн. 44 коп., які отримані відповідачем.

Дані вимоги відповідачем не оскаржувалися.

Також відповідачем було самостійно подано уточнюючи податкові декларації з податку на доходи фізичних осіб за №15939 від 08.04.2011 року на суму 450 грн. 79 коп. та №15940 від 08.04.2011 року на суму 450 грн. 79 коп., якими відповідачем самостійно визначено зобов’язання зі сплати податку на доходи фізичних осіб.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач правомірно звернувся до суду про стягнення з відповідача заборгованості зі сплати єдиного податку.

Причиною виникнення даного спору стало порушення відповідачем вимог податкового законодавства за не своєчасну сплату податкового зобов’язання.

Згідно ст.67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку, розмірах та у строки, встановлені законом.

Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” №2181-III від 21.12.2000р. податкове  зобов'язання –це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів  у  порядку  та у строки,  визначені цим Законом або іншими законами України.

Зокрема, спрощена система оподаткування, обліку та звітності, запроваджена Указом Президента України “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва” (в редакції Указу від 28.06.1999 № 746/99) та передбачає особливий порядок оподаткування суб’єктів малого підприємництва шляхом сплати єдиного податку. Однак, єдиний податок не включено до переліку видів податків і зборів (обов’язкових платежів), що справляються на території України, передбачених Законом України “Про систему оподаткування” від 25.06.1999 № 1251-ХІІ, тому терміни подачі розрахунку про сплату єдиного податку суб’єктом малого підприємництва встановлені саме вищевказаним Указом.

Пунктом 2 Указу Президента України “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва” від 28.06.1999 № 746/99, передбачено, що ставка єдиного  податку для суб'єктів малого підприємництва - фізичних  осіб  встановлюється  місцевими  радами  за  місцем їх державної  реєстрації  залежно  від  виду  діяльності  і  не  може становити менше 20 гривень та більше 200 гривень на місяць. Суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа  сплачує єдиний  податок  щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України.

Як вбачається з наведених норм, обов’язок зі сплати єдиного податку суб'єктом підприємницької діяльності –фізичною особою ставиться в залежність лише від належної реєстрації такої особи як суб’єкта підприємницької діяльності та застосування ним спрощеної системи оподаткування у відповідності з вимогами законодавства.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу  платника податків.

Відповідно пункту 1.3 ст. 1 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, податкове зобов’язання відповідача становить 230 грн. 12 коп., яке не було сплачене в установлені строки, тому таке зобов’язання визнається судом як податковий борг, який підлягає до стягнення.

Відповідно до п. 9.1.2 ст. 9 Податкового кодексу України, який вступив в силу з 1 січня 2011 року, податок на доходи фізичних осіб відносить до загальнодержавних податків та зборів.

Платники податку на доходи фізичних осіб відповідно до ст. 162 Податкового кодексу України є фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; . фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;  податковий агент.

Об'єктом оподаткування відповідно до ст. 163 Податкового кодексу України є, об'єктом оподаткування резидента:

- загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід;

- доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання);

- іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Об'єктом оподаткування нерезидента є:

- загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні;

- доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).

Статтею 168 Податкового кодексу України передбачений порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету. Оподаткування доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику податку податковим агентом.  Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу. Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.  Якщо згідно з нормами цього розділу окремі види оподатковуваних доходів (прибутків) не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати, але не є звільненими від оподаткування, платник податку зобов'язаний самостійно включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу податку та подати річну декларацію з цього податку.  Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання). Для цілей цього розділу та пункту 54.2 статті 54 цього Кодексу під терміном "граничний термін сплати до бюджету податку" розуміються строки сплати податку, визначені цим пунктом.

Відповідно до п. п. 168.4.6 ст. 168 Податкового кодексу України контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює орган державної податкової служби за місцезнаходженням юридичної особи або її відокремленого підрозділу. Відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного місцевого бюджету несе юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід.

Пунктом 176.1. ст. 176 Податкового кодексу України визначено, що платники податку зобов'язані вести облік доходів і витрат в обсягах, необхідних для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу, у разі якщо такий платник податку зобов'язаний відповідно до цього розділу подавати декларацію або має право на таке подання з метою повернення надміру сплачених податків, у тому числі при застосуванні права на податкову знижку. Форми такого обліку та порядок його ведення визначаються центральним органом державної податкової служби отримувати та зберігати протягом строку давності, встановленого цим Кодексом, документи первинного обліку, в тому числі на підставі яких визначаються витрати при розрахунку інвестиційного прибутку та формується податкова знижка платника податку. Подавати податкову декларацію за встановленою формою у визначені строки у випадках, коли згідно з нормами цього розділу таке подання є обов'язковим. Своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов'язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих органом державної податкової служби, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку. Подавати податкову декларацію за результатами звітного року у строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб, якщо протягом календарного року дохід, що оподатковується за ставками, встановленими пунктом 167.1 статті 167 цього Кодексу, виплачується платнику податку двома або більше податковими агентами, і при цьому загальна сума такого доходу за будь-який календарний місяць перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року.

Згідно зі ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.   

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

На підставі ч.3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 11.05.2011р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови  у повному обсязі здійснюватиметься з урахуванням вимог ст. 167 КАС України, про що повідомлено в судовому засіданні.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Смілянської об’єднаної державної податкової інспекції Черкаської області  підлягають до задоволення.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, ч. 4 ст. 94, ч.2 ст.128, ст. ст.  158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд –

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю побутового підприємства «Красуня»  (20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Свердлова, 108, ідентифікаційний код 22796407) на користь бюджету через Смілянську об’єднану державну податкову інспекцію Черкаської області  (20702, Черкаська область, м. Сміла, вул. Леніна, 76) податковий борг в сумі 8037 грн. 96 коп. (вісім тисяч тридцять сім гривень 96 коп.).

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому ст. ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови виготовлений 16 травня 2011 року

Суддя                                                                                                          Т.В. Новікова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2011
Оприлюднено28.05.2011
Номер документу15733644
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/3044/2011

Ухвала від 26.04.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Ухвала від 05.05.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Постанова від 11.05.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні