ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 травня 2011 р. м. Чернівці Справа № 2а/2470/791/11
Чернівецький окружний адміністративний суд в складі головуючого –судді Ковалюка Я.Ю., розглянувши у порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом прокурора Шевченківського району м. Чернівці в інтересах держави в особі Чернівецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Енергетик Буковина" про стягнення штрафних санкцій, суд –
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства «Енергетик Буковини» про стягнення штрафних санкцій.
Обґрунтовуючи позовні вимоги прокурор посилається на те, що відповідачем порушено вимоги законодавства про цінні папери, а саме - не опубліковано річну інформацію за 2009 р. у офіційному друкованому виданні, дана інформація не розміщена в загальнодоступній базі даних комісії, а також не надано до Чернівецького територіального управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідач належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження даної справи та про вимогу надати у визначені ст. 183-2 КАС України строки свої заперечення з необхідними документами. У десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, відповідач письмових заперечень не надав.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд вважає що наявні достатні підстави для прийняття судового рішення і приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю.
Чернівецьким територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку виявлено порушення відповідачем вимог законодавства на ринку цінних паперів, а саме - не опублікування в офіційному друкованому виданні та не розміщення в загальнодоступній базі даних Комісії річної інформацію за 2009 р.
По факту правопорушення відносно відповідача складено акти № 67-ЧЦ, № 68-ЧЦ, № 69-ЧЦ про правопорушення на ринку цінних паперів від 29.06.2010 р.
На підставі актів про виявлені у відповідача правопорушення на ринку цінних паперів територіальним управлінням прийнято постанову № 85-ЧЦ, № 86-ЧЦ, № 87-ЧЦ від 08.07.2010 р., якими до відповідача застосовано санкції у вигляді штрафу в розмірі 75 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 1275 грн. по кожній постанові.
Крім того, 08.07.2010 року емітенту було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 28-ЧЦ, яким надано термін для усунення порушень законодавства до 30.09.2010 р.
Однак, всупереч вимог розпорядження станом на 08.10.2010 р. інформація про виконання розпорядження чи клопотання про перенесення терміну виконання розпорядження від емітента до територіального управління Комісії не надходили.
28.10.2010 р. постановою №174-ЧЦ за невиконання розпорядження до ВАТ «Енергетик Буковини» застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – 17000 грн.
Відповідно до статей 39, 40 Закону України від 23 лютого 2006 р. N 3480-IV “Про цінні папери та фондовий ринок”, емітенти, які здійснили відкрите (публічне) розміщення цінних паперів, зобов'язані своєчасно та в повному обсязі розкривати інформацію про фінансово-господарський стан і результати діяльності емітента у строки, встановлені законодавством. Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до пунктів 1 та 5 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 1591, зареєстрованого Мінюстом України 5.02.2007 року за №97/13364, емітенти зобов’язані подавати річну інформацію до територіального управління.
Згідно зі ст. ст. 8, 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” та положень Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати штрафні санкції та інші санкції на юридичних осіб за порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 11 вказаного Закону Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафів може бути оскаржено в суді.
Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Статтею 12 цього ж Закону визначено порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів. Зокрема встановлено, що штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.
Якщо під час проведення перевірки уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку проводилось вилучення документів, які підтверджують факт порушення, до акта про правопорушення додаються копії цих документів та копія протоколу про вилучення цих документів.
Посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
Згідно з п. 5 розділу І “Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2272 від 11.12.2007 року штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п’яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).
Однак, відповідач зобов’язання по сплаті застосованого штрафу не виконав.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України. Відповідно п. 4 частини третьої статті 129 Конституції України та ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. На час вирішення справи відповідач не надав доказів відсутності або погашення ним штрафу в розмірі 20825,00 грн., або оскарження постанов про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів в судовому порядку.
З урахуванням вищенаведених у справі обставин суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги підтверджуються матеріалами справи та доказами наявними в ній, є правомірними та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судом не вирішується питання про судові витрати.
У процесі розгляду справи не виявлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Керуючись статтями 11, 71, 79, 86, 94, 158-162, 183-2 КАС України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Енергетик Буковини» (код ЄДР 00133072) на користь Державного бюджету України заборгованість по сплаті штрафних санкцій у сумі 20825,00 грн.
3. Рішення допустити до негайного виконання.
Порядок і строки оскарження постанови визначаються ст.ст. 183-2, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку сторонами, а також іншими особами, якщо суд вирішив питання про їх права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Я.Ю. Ковалюк
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2011 |
Оприлюднено | 28.05.2011 |
Номер документу | 15734096 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Ковалюк Ярослав Юрійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Ковалюк Ярослав Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні