Постанова
від 18.04.2011 по справі 1170/2а-1158/11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУ ЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 квітня 2011 року Спра ва № 1170/2а-1158/11

Кіровоградський окружни й адміністративний суд

у складі: головуючого - су дді Кармазиної Т.М.

при секретарі - Сири ці І.О.,

за участю:

представника позивача - Куліш Н.І.,

відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в м.Кіровограді справу за а дміністративним позовом упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Добровеличківському р айоні Кіровоградської облас ті до фізичної особи-підприє мця ОСОБА_2 про стягнення заборгованості по страховим внескам на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суд у з адміністративним позовом , в якому просить стягнути з ві дповідача заборгованість по страховим внескам на загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування у розмірі 1490 грн. 40 коп..

В обґрунтування позовних в имог, позивач посилався на те , що відповідач, в порушення но рм пенсійного законодавства , не сплачував страхові внеск и на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування у встановлений законодавств ом строк. У зв' язку з чим Пенс ійним фондом направлено на а дресу фізичної особи-підпри ємця ОСОБА_2 вимоги про сп лату боргу №Ф-364 від 10.01.2011р. та №Ф-34 від 25.02.2011р. на загальну суму 1490 гр н. 40 коп.. Однак, станом на час по дання позовної заяви заборго ваність по страховим внескам на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування в ідповідачем не сплачено.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримала п озовні вимоги в повному обся зі із зазначених підстав.

Відповідач в судовому засі данні, заперечуючи проти зад оволення позовних вимог, пос илався на відсутність, на дан ий час, коштів для погашення д аної заборгованості.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, відп овідача, дослідивши матеріал и справи, вважає, що позовні ви моги підлягають задоволенню , з наступних підстав.

Статтею 1 Закону України „ Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування ” від 09.07.2003р. №1058-IV (далі за текстом - Закон №1058-IV) передбачено, стр ахові внески - кошти відрахув ань на соціальне страхування , збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та стр ахові внески на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування, сплачені (які підл ягають сплаті) згідно із зако нодавством, що діяло раніше; н адходження від сплати єдиног о внеску на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування, що спрямовуються на з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до ст.5 Закону № 1058-IV (в редакції, чинній на час ви никнення правовідносин) цей закон регулює відносини між суб'єктами системи загальноо бов' язкового державного пе нсійного страхування. Дія ін ших нормативно-правових акті в може поширюватися на ці від носини лише у випадках, перед бачених цим Законом, або в час тині, що не суперечить цьому З акону. Виключно Законом Укра їни „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня” визначаються, зокрема, пл атники страхових внесків, їх права і обов'язки; порядок нар ахування, обчислення та спла ти страхових внесків.

Згідно зі ст.ст. 14, 15 Закону № 1058-IV страхувальниками і платни ками страхових внесків, зокр ема, є роботодавці: підприємс тва, установи і організації, с творені відповідно до законо давства України, незалежно в ід форми власності, виду діял ьності і господарювання, об'є днання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числ і філії представництва, відд ілення та інші відокремлені підрозділи зазначених підпр иємств, установ, організацій , об'єднань громадян, профспіл ок, політичних партій, які маю ть окремий баланс і самостій но ведуть розрахунки із заст рахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємниць кої діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізи чних осіб - суб'єктів підприєм ницької діяльності, які обра ли особливий спосіб оподатку вання (фіксований податок, єд иний податок, фіксований сіл ьськогосподарські податок, п ридбали спеціальний торгови й патент), які використовують працю фізичних осіб на умова х трудового договору (контра кту) або на інших умовах, перед бачених законодавством, або за договорами цивільно-право вого характеру, - для осіб, заз начених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону; колективні та о рендні підприємства, сільськ огосподарські кооперативи т а фермерські господарства, у тому числі ті, які обрали особ ливий спосіб оподаткування ( фіксований податок, єдиний п одаток, фіксований сільськог осподарський податок, придба ли спеціальний торговий пате нт), - для осіб, зазначених у пун кті 2 статті 11 цього Закону.

Пунктом 6 частини 2 статті 17 З акону № 1058-IV (в редакції, чинній н а час виникнення правовіднос ин) встановлено, що страхувал ьник зобов'язаний нараховува ти, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в пов ному обсязі страхові внески.

За таких обставин Указ Пре зидента України „Про спрощен у систему оподаткування, обл іку та звітності суб'єктів ма лого підприємництва” не має пріоритету перед Законом Укр аїни „Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання” та застосовується лиш е в частині, що не суперечить й ому. В даному випадку він регу лює механізм зарахування час тини єдиного (фіксованого) по датку в рахунок страхових вн есків до Пенсійного фонду.

Пунктом 2 Указу Президента України „Про спрощену систе му оподаткування, обліку та з вітності суб'єктів малого пі дприємництва” визначено, що відділення Державного казна чейства України наступного д ня після надходження коштів перераховують суми єдиного п одатку, зокрема 42 % до Пенсійного фонду України.

Згідно п.1 ст.18 Закону № 1058-IV роз мір страхових внесків, у тому числі розмір частини внескі в, що спрямовуються до Накопи чувального фонду, встановлює Верховна Рада України відпо відно для страхувальників і застрахованих осіб за резуль татами актуарних розрахункі в, виходячи з того, що вони пов инні забезпечувати надання о собам пенсійних виплат і соц іальних послуг, передбачених цим Законом, а також покриття адміністративних витрат для забезпечення функціонуванн я системи загальнообов'язков ого державного пенсійного ст рахування.

Відповідно до п.п.3, 4 ст.18 Закон у №1058 страхові внески є цільов им загальнообов' язковим пл атежем, який справляється на всій території України в пор ядку, встановленому цим Зако ном. Страхові внески не включ аються до складу податків, ін ших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткув ання. На ці внески не поширюєт ься податкове законодавство .

Порядок сплати внесків на з агальнообов' язкове держав не страхування передбачений Законом №1058-IV та Інструкцією „ Про порядок обчислення сплат и страхувальниками та застра хованими особами внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування до пенсійного фонду України”.

Відповідно до зазначених н ормативних актів на відповід ача покладено обов' язок щод о нарахування, обчислення та сплати в установлені строки і в повному обсязі страхових внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування.

Згідно з п.6 та п.12 ст.20 Закону № 1058-IV страхувальники зобов' яз ані сплачувати страхові внес ки, нараховані за відповідни й базовий період, не пізніше н іж через 20 календарних днів із дня закінчення цього період у. Базовий період дорівнює од ному календарному місяцю. Ст рахові внески підлягають спл аті незалежно від фінансовог о стану платника страхових в несків.

Страхувальники зобов' яза ні перераховувати внески за ставками, визначеними Законо м України „Про збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування” від 26.06.1997 р., який вступив в силу з 29.07. 1997р., 32 %, починаючи з 30.03.2005р. за став кою 32,3 %, починаючи з 01.01.2006р. - 31,8 %, з 01.01.2007р. - 33,2 % суми фактичних витр ат на оплату праці працівник ів до 01.01.2007р. - 1-2 %, а з 01.01.2007р. - 0,5 - 2 % у тримання з найманих працівни ків.

Згідно п.5.1.4. Інструкції „Про порядок обчислення сплати с трахувальниками та застрахо ваними особами внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування до пе нсійного фонду України” стра хувальники зобов' язані спл ачувати внески не пізніше ні ж через 20 календарних днів з д ня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробі тної плати.

Пунктом 2 ст.106 Закону №1058-IV пере дбачено, що суми страхових вн есків своєчасно не нарахован і та/або не сплачені страхува льниками у визначені строки, вважаються простроченою заб оргованістю із сплати страхо вих внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням п ені та застосуванням фінансо вих санкцій. При цьому пункто м 15 даної статті передбачено, що строк давності щодо стягн ення недоїмки, пені та штрафі в не застосовується.

Пунктом 3 ст.106 Закону №1058-IV вста новлено, що територіальні ор гани Пенсійного фонду за фор мою і у строки, визначені прав лінням Пенсійного фонду, над силають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату нед оїмки є виконавчим документо м. Протягом десяти робочих дн ів із дня одержання вимоги пр о сплату недоїмки страхуваль ник зобов'язаний сплатити су ми недоїмки та суми фінансов их санкцій.

Відповідно до Закону Украї ни „Про внесення змін до зако нів України „Про Державний б юджет України на 2010 рік” та „Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування” від 08 липня 2010 року №2461-VI, який набрав чинності 17.07.2010р., де зазначено, щ о фізичні особи - суб'єкти підп риємницької діяльності, які обрали особливий спосіб опод аткування (фіксований подато к, єдиний податок), та члени сі мей зазначених осіб, які беру ть участь у провадженні ними підприємницької діяльності , на період дії законодавчих а ктів з питань особливого спо собу оподаткування сплачуют ь страхові внески в порядку, в изначеному цим Законом. Сума страхового внеску встановлю ється зазначеними особами са мостійно для себе та членів ї х сімей, які беруть участь у пр овадженні такими особами під приємницької діяльності та н е перебувають з ними у трудов их відносинах. При цьому сума страхового внеску з урахува нням частини фіксованого або єдиного податку, що перерахо вана до Пенсійного фонду Укр аїни, повинна становити не ме нше мінімального розміру стр ахового внеску за кожну особ у та не більше розміру страхо вого внеску, обчисленого від максимальної величини факти чних витрат на оплату праці н айманих працівників, грошово го забезпечення військовосл ужбовців, осіб рядового і нач альницького складу, оподатко вуваного доходу (прибутку), за гального оподатковуваного д оходу, з якої сплачуються стр ахові внески".

Відповідно до п.п.4-6 ч.7 розділ у VI „Прикінцеві та перехідні п оложення” Закону України “Пр о збір та облік єдиного внеск у на загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування ” від 08.07.2010р. № 2464- VI суми внесків, на рахованих на загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування на загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання від нещасного випадку на виробництві та професійно го захворювання, які спричин или втрату працездатності, с трок сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахов аного збору на обов'язкове де ржавне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 рок у, не сплачені станом на 1 січн я 2011 року, підлягають сплаті в п орядку, що діяв до 1 січня 2011 рок у.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування та сум шт рафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період д о 1 січня 2011 року, в тому числі ст рахових внесків, строк сплат и яких на 1 січня 2011 року не наст ав, здійснюється фондами заг альнообов'язкового державно го соціального страхування в ідповідно до законодавства, що діяло на момент виникненн я такої заборгованості або з астосування штрафних санкці й.

На період до повного стягне ння заборгованості із сплати страхових внесків за діючим и видами загальнообов'язково го державного соціального ст рахування та сум штрафних са нкцій, нарахованих та/або не с плачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нараховани х внесків, строк сплати яких н а 1 січня 2011 року не настав, та ві дповідних штрафних санкцій з а фондами загальнообов'язков ого державного соціального с трахування зберігаються пов новаження щодо контролю за п равильністю нарахування, сво єчасністю сплати страхових в несків, застосування фінансо вих санкцій, якими вони були н аділені до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до ст.23 Закону №105 8-IV спори, що виникають із право відносин за цим Законом, вирі шуються в судовому порядку.

Судом встановлено, що фізич ній особі-підприємцю ОСОБА _2 направлялись вимога про с плату боргу №Ф-364 від 10.01.2011р. на су му 733 грн. 26 коп. (а.с.8-9), а також вимо га про сплату боргу №Ф-34 від 25.02.2 011р. на суму 757 грн. 14 коп. (а.с.11-12), які отримано відповідачем, що пі дтверджується відповідними матеріалами справи (а.с.26-27).

Доказів погашення відпов ідачем зазначеної заборгова ності суду не надано.

Таким чином, загальна сума з аборгованості відповідача п о сплаті страхових внесків с кладає 1490 грн. 40 коп., що підтверд жується довідкою управління Пенсійного фонду України в Д обровеличківському районі К іровоградської області від 0 6.04.2011р. (а.с.25).

На підставі викладеного, су д дійшов висновку, що факт ная вності заборгованості відпо відача по сплаті страхових в несків на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання у розмірі 1490 грн. 40 коп. зна йшов своє підтвердження в су довому засіданні, позовні ви моги є обґрунтованими та під лягають задоволенню.

Відповідно до п.34 ст.4 Декре ту КМУ № 7-93 від 21.03.1991р. „Про держав не мито” управління Пенсійно го фонду України в Добровели чківському районі Кіровогра дської області звільняється від сплати державного мита.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.

Таким чином, судові витрати підлягають компенсації за р ахунок Державного бюджету Ук раїни.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КА С України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов з адовольнити.

Стягнути з фізичної особи-п ідприємця ОСОБА_2 (ідентиф ікаційний номер: НОМЕР_1), н а користь Державного бюджету України, в особі управління П енсійного фонду України в До бровеличківському районі (ко д ЄДРПОУ: 20650042, р/р 256073121239 в Обласном у управління ВАТ “Ощадний ба нк України”, МФО 323475) заборгова ність по страховим внескам н а загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування у розмірі 1490 (одна тисяча чотири ста дев' яносто) грн. 40 коп..

Судові витрати компенсува ти за рахунок Державного бюд жету України.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння, а у разі апеляційного оск арження - з моменту проголош ення судового рішення суду а пеляційної інстанції.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подання в 10-де нний строк з дня її проголош ення, а у разі застосування су дом частини третьої статті 160 КАС України - протягом десят и днів з дня отримання копії п останови, апеляційної скарги , копія якої одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови ви готовлено - 22.04.2011р..

Суддя підпис

З оригіналом згідно:

Суддя Кіровоградського ок ружного

адміністративного суду Т.М. Ка рмазина

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2011
Оприлюднено01.06.2011
Номер документу15854759
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-1158/11

Постанова від 18.04.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 29.03.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Постанова від 18.04.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні