ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 травня 2011 року Справа № 2а/2370/2980/2011
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Чалої А.С.,
при секретарі Дубовій Ю.С.,
за участю: старшого прокурора відділу прокуратури Черкаської області ОСОБА_1 –за посвідченням, представника позивача ОСОБА_2 –за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом прокурора Жашківського району Черкаської області в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України до ПОП «Деркачів Хутір»про стягнення фінансових санкцій,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернувся прокурор Жашківського району Черкаської області в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України, в якій просить стягнути з ПОП «Деркачів Хутір»3400 грн. 00 коп. фінансових санкцій.
Позивач, стверджує, що за порушення вимог Закону України «Про автомобільний транспорт»Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті України винесено постанови № 107343 від 04.10.2010 року та № 096841 від 06.12.2010 року, згідно яких до відповідача застосовані фінансові санкції в сумі 3400 грн. Оскільки відповідач не сплатив зазначену суму добровільно, позивач просить стягнути її в судовому порядку.
Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити в повному обсязі.
Відповідач заперечення на позов суду не надав, представника не направив, про причини неявки не повідомив, хоча належним чином повідомлений про час, дату та місце судового розгляду справи.
Заслухавши думку прокурора та представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, суд приходить до наступного.
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень регулюються Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05 квітня 2001 року № 2344-III (далі –Закон України № 2344-III).
Відповідно до статті 6 Закону України № 2344-III центральний орган виконавчої влади з питань автомобільного транспорту забезпечує проведення державної політики на автомобільному транспорті через урядові органи державного управління на автомобільному транспорті, службу міжнародних автомобільних перевезень та місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування. У складі центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту функціонують: урядовий орган державного управління з питань регулювання діяльності автомобільного транспорту; урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті. Урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті здійснює: державний контроль за додержанням суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавчо регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
Згідно пункту 15 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 року № 1567, під час проведення рейдової перевірки перевіряється: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону України № 2344-III документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; наявність у документах водія відмітки про проходження ним медичного огляду та проведення перевірки технічного стану транспортного засобу перед виїздом на маршрут; відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду –відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні.
Статтею 48 Закону України № 2344-III визначено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для юридичної особи, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах є: для автомобільного перевізника - ліцензія та документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.
12.08.2010 року державними інспекторами територіального управління Головавтотрансінспекції в Миколаївській області, було проведено перевірку щодо дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
В ході перевірки було встановлено, що ПОП «Деркачів Хутір»за допомогою водія ОСОБА_3, який керував транспортним засобом марки ДАФ р.н. НОМЕР_1 надавало послуги з перевезення вантажу без оформлення документів, а саме: неоформлена ліцензійна картка, про що складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом за № 0184301, в якому було відображене вказане порушення.
Також, 13.10.2010 року державними інспекторами територіального управління Головавтотрансінспекції в Миколаївській області проведена перевірка дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, за результатами якої складено акт № 197010 від 13.10.2010 року. В акті перевірки встановлено порушення, що ПОП «Деркачів Хутір»за допомогою водія ОСОБА_4, який керував ТЗ марки ДАФ р.н. НОМЕР_2 надавало послуги з перевезення вантажу без оформлення документів, а саме неоформлена ліцензійна картка.
Відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт встановлена статтею 60 Закону України № 2344-ІІІ. Зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 48 цього Закону, застосовується штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Порядок стягнення у вигляді штрафу за порушення, викладені у цій статті, та порядок оскарження і опротестування постанови по справі про правопорушення визначає Кабінет Міністрів України.
На підставі зазначених актів від 12.08.2010 року № 0184301 та від 13.10.2010 року № 197010, та з урахуванням положень зазначеної статті Закону, позивачем прийняті постанови від 04.10.2010 року та 06.12.2010 року про застосування до відповідача фінансових санкцій в загальній сумі 3400 грн.
Пунктом 28 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті встановлено, що фінансова санкція повинна бути перерахована суб’єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п’ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється органам державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Винесені постанови про застосування фінансових санкцій в установленому законодавством порядку відповідачем не оскаржувались.
Суд зазначає, що Законом України № 2344-ІІІ обов’язок щодо забезпечення водія всіма необхідними документами покладено на перевізника (власника транспортного засобу).
Отже, ПОП «Деркачів Хутір»має заборгованість зі сплати фінансових санкцій в сумі 3400 грн.
Враховуючи викладене, а також приймаючи до уваги, що суму фінансових санкцій відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 17, 86, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов прокурора Жашківського району Черкаської області в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України до ПОП «Деркачів Хутір» задовольнити повністю.
Стягнути з ПОП «Деркачів Хутір»(Черкаська область, Жашківський район, с. Тетерівка, вул. Щорса, 21, ідентифікаційний код 31961080) на користь бюджету через територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України (01135, м. Київ-135, пр. Перемоги, 14, ідентифікаційний код 33349001) фінансові санкції в сумі 3400 (три тисячі чотириста) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст. ст. 185 –187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя А.С. Чала
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2011 |
Оприлюднено | 01.06.2011 |
Номер документу | 15855828 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.С. Чала
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні