ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 квітня 2011 р.
(17:55) Справа №2а-3984/11/0170/19
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого с удді Кузнякової С.Ю.,
при секретарі Устіновій І.В .,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
,
за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Сімферо полі АР Крим
до Приватного підприємст ва "Експолайн"
про стягнення заборговано сті,
Суть спору: Державна податк ова інспекція у м. Сімферопол і АР Крим звернулась до Окруж ного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Приватного підпр иємства «Експолайн» про стяг нення заборгованості зі спла ти штрафних санкцій в сумі 229,90 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем у встано влені законодавством строки не сплачуються штрафні санк ції за не подання декларацій з ПДВ за вересень 2009р., а також з а неповернення свідоцтва пла тника ПДВ, анульованого за ін іціативою податкового орган у.
Представник позивача у суд ове засідання не з'явився, нап равив клопотання про розгляд справи за його відсутністю, н а позовних вимог наполягав.
Представник відповідача д о суду не з' явився, про час та місце судового засідання по відомлений належним чином. Б удь-яких клопотань суду не на правив, заперечень на позов н е надав.
Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутність п редставника позивача відпов ідно до заявленого ним клопо тання та у відсутність предс тавника відповідача, керуючи сь ст. 128 КАС України, на підстав і наявних доказів.
Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані поз ивачем, всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінив док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство “Експолайн” 15.09.2008 р. зареєстров ане виконавчим комітетом Сі мферопольської міської ради , що підтверджується копією с відоцтва про державну реєстр ацію юридичної особи серії А 01 № 147133.
Відповідно до положень ста тті 4 Закону України “Про сист ему оподаткування” ( який дія в на момент виникнення спірн их правовідносин (далі - Закон України “Про систему оподат кування”)), платниками податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів) є юридичні особи, на як их відповідно до Законів Ук раїни покладений обов' язок сплачувати податки і збори.
Згідно з п.п. 3 п. 1 ст. 9 Закону Ук раїни “Про систему оподаткув ання” платники податків і зб орів ( обов' язкових платежі в) зобов' язані сплачувати н алежні суми податків і зборі в ( обов' язкових платежів) у в становлені законом терміни.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами ” ( який діяв на момент виникнен ня спірних правовідносин) вс тановлено, що платник податк ів самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, я ку вказує у податковій декла рації.
Порядок, підстави та строки сплати податку на додану вар тість, надання податкової зв ітності встановлювались Зак оном України “Про податок на додану вартість ” від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР ( далі - Закон Украї ни “Про податок на додану вар тість ”).
Відповідно до п. 7.8. статті 7 За кону України “Про податок на додану вартість” (що діяв на м омент виникнення спірних пра вовідносин) податковим періо дом є один календарний місяц ь.
Відповідно до п.п.17.1.1 п. 17.1 ст. 17 З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” платник податків, що н е подає податкову декларацію у строки, визначені законода вством, сплачує штраф у розмі рі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або ї ї затримку.
Згідно з актом № 9268/15-2-36115359 від 24.09. 2009р. про результати невиїзної документальної перевірки св оєчасності подання податков ої звітності, відповідачем п орушено п.п.4.1.4 п.4.1. ст.. 4 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”, З акону України “Про податок н а додану вартість”, а саме: неп одання податкових деклараці й з податку на додану вартіст ь за квітень 2008 р. (а.с.21).
На підставі акту № 9268/15-2-36115359 від 24.09.2009р. позивачем винесене пода ткове повідомлення - рішенн я №00/6731502/0 від 24.09.2009 року про застос ування до відповідача штрафн их (фінансових) санкцій в сумі 170,00грн. (а.с.18).
Як вбачається з розрахунку суми заборгованості відпові дач частково сплатив 110, 10 грн., в зв' язку з чим заборгованіс ть зі сплати штрафних санкці й за неподання податкових де кларацій за квітень 2009р. склад ає 59,90 грн.
Відповідно до акту №11482/15-2-36115516 в ід 31.08.2010р. відповідачем порушен о абз. 8 п.п. “г” п. 9.8 ст. 9 Закону Ук раїни від 21.12.2000 року №2181 “Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами”, а саме : за стано м на 27.08.2010 року не повернуло сві доцтво платника ПДВ, анульов аного з ініціативою податков ого органу (акт №32/15-2 від 27.11.2009 рок у) а.с16-17).
На підставі акту №11482/15-2-36115516 від 31.08.2010р. позивачем винесене пода ткове повідомлення - рішенн я №0013991502/0 від 03.09.2010р. про застосува ння до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 170,00 грн. (а.с.13).
Зазначене рішення про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій відповідачем не от римано, про що складено акт №67 17/15-2 від 3.09.2010р. про неможливість в ручення податкового повідом лення-рішення(а.с.14).
За таких обставин, заборгов аність зі сплати штрафних са нкцій за неподання деклараці й з податку на додану вартіст ь за квітень 2009р. складає 59,90 грн . та заборгованості зі сплати штрафних санкцій за не повер нення свідоцтва платника ПДВ складає 170,00 грн.
Відповідно до п.п. “г” п. 9.8 ст.9 Закону України “Про податок на додану вартість” реєстра ція особи, як платника податк у на додану вартість діє до да ти її анулювання, яка відбува ється, зокрема, у випадках, якщ о зареєстрована як платник п одатку особа обирає відповід но до цього Закону спеціальн ий режим оподаткування за ст авками, іншими, ніж зазначені у статті 6 та статті 8-1 цього За кону.
Згідно абз. 7 п.п.9.8 ст. 9 Закону У країни “Про податок на додан у вартість” анулювання реєст рації на підставах, визначен их у підпунктах "б"-"ґ" цього пун кту, здійснюється за ініціат ивою відповідного податково го органу або такої особи.
Абзацами 8, 12 п.п. 9.8 ст. 9 Закону У країни “Про податок на додан у вартість” встановлено, що у разі анулювання реєстрації платник податку позбавляєть ся права на нарахування пода ткового кредиту та отримання бюджетного відшкодування, а ле у строки, визначені законо м, є зобов'язаним погасити сум у податкових зобов'язань або податкового боргу з цього по датку, що виникли до такого ан улювання, за їх наявності, нез алежно від того, чи буде така о соба залишатися зареєстрова ною як платник цього податку на дату сплати такої суми под атку, чи ні; платник податку зо бов'язаний повернути податко вому органу реєстраційне сві доцтво якщо анулювання реєст рації здійснюється за ініціа тивою податкового органу, - пр отягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішен ня про анулювання. У цьому вип адку затримка у поверненні т акого свідоцтва прирівнюєть ся до затримки у наданні пода ткової звітності з цього под атку.
Відповідно до п.17.3 ст.17 Закону України “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією с таттею, прирівнюється до спл ати (стягнення) податку та оск арження їх сум.
Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 стат ті 5 Закону України “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” передбачено, що под аткове зобов'язання платника податків, нараховане контро люючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього За кону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту.
Згідно з п.п.5.3.2 п.5.3. ст. 5 Закону У країни “Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами” у випадках апеляційного узгод ження суми податкового зобов 'язання платник податків зоб ов'язаний самостійно погасит и її узгоджену суму, а також пе ню та штрафні санкції за їх на явності протягом десяти кале ндарних днів, наступних за дн ем такого узгодження.
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” податкове зобов' я зання, це зобов' язання плат ника податків сплатити до бю джетів або державних цільови х фондів відповідну суму кош тів у порядку та в строки, визн ачені цим Законом або іншими законами України.
Згідно статті 2 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” однією із за дач органів податкової служб и є здійснення контролю за до триманням податкового закон одавства, повною і своєчасно ю сплатою до бюджетів податк ів і зборів.
Статтею 3 Закону України “П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” визначено, що активи платника податків можуть бути примусово стягн ені в рахунок погашення його податкових зобов' язань вик лючно за рішенням суду.
На час розгляду справи наб рав чинність Податковий Коде кс України, відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 якого, органи держав ної податкової служби мають право: звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини.
Згідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 зазна чено, що контролюючими орган ами є органи державної подат кової служби - щодо податків, я кі справляються до бюджетів та державних цільових фондів , крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосо вно законодавства, контроль за дотриманням якого поклада ється на органи державної по даткової служби.
Відповідно до п. 41.5 ст. 41 Подат кового Кодексу України орган ами стягнення є виключно орг ани державної податкової слу жби, які уповноважені здійсн ювати заходи щодо забезпечен ня погашення податкового бор гу в межах їх повноважень, а та кож державні виконавці в меж ах своїх повноважень.
Приймаючи до уваги те, що ві дповідач у порядку, передбач еному ст. 71 КАС України, не нада в суду доказів сплати заборг ованості в сумі 229,90 грн., суд вва жає, що позовні вимоги підляг ають задоволенню у повному о бсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що позивач не здійс нював судових витрат по спра ві, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають .
Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного під приємства «Експолайн» (95000, м. С імферополь, вул. Козова,41, п/р 26054 1212101 філія КРУ АТ «Б» Фінанси та кредит» м. Сімферополь, МФО 38488 9, ЄДРПОУ 36115516) на користь держав ного бюджету м. Сімферополя (к од платежу № 3014010100, п/р 31114029700002 в Г У ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 3474 0405) заборгованість зі сплати ш трафних санкцій в сумі 229,90 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання коп ії постанови. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до Севастопольського апеляцій ного адміністративного суду .
Суддя Ку знякова С.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2011 |
Оприлюднено | 03.06.2011 |
Номер документу | 15897818 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні