ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 квітня 2011 р. № 2а-1141/11/1370
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої –судді Потабенко В.А.,
за участю секретаря судового засідання –Гойни Є.А.,
за участю представника позивача –ОСОБА_1, згідно довіреності,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Франківському районі м. Львова до товариства з обмеженою відповідальністю "Влада-плюс" про стягнення податкового боргу,
встановив:
ДПІ в Франківському районі м. Львова звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить стягнути з ТзОВ "Влада-плюс" податковий борг з податку на прибуток в розмірі 2720,00 грн.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, покликаючись на обставини, викладені в позовній заяві. Просив позов задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з'явився, кореспонденція, яка скеровувалася на адресу відповідача судом, повернулась з довідками Укрпошти про закінчення терміну зберігання.
Згідно ст. 33 КАС України, у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються:
юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
фізичним особам, які не мають статусу підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом порядку.
У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
З долучених матеріалів справи документів вбачається, що згідно відомостей відносно ТзОВ "Влада-плюс", адреса реєстрації відповідача наступна: 79026, м. Львів, вул. В. Великого, 15/63.
За таких обставин суд вважає, що відповідач належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи в порядку ст. 33-35 КАС України і розглядає справу на підставі наявних в матеріалах доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини справи, суд приходить до висновку, що позов підставний і підлягає до задоволення з наступних підстав.
В ході розгляду справи судом було досліджено докази, наявні в матеріалах справи.
ТзОВ "Влада-плюс" зареєстроване за адресою: 79026, м. Львів, вул. В. Великого, 15/63, ідентифікаційний код 20831223, створене 28.08.1996 року, перебуває на обліку платника податків в ДПІ в Франківському районі м. Львова.
12.01.2010 року позивачем, на підставі акта про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання ТзОВ "Влада-плюс" податкової звітності від 23.11.2009 року № 3636/15-1/20831223 винесено податкове повідомлення-рішення № 0000121510/0 на суму 2550,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на прибуток приватних підприємств.
15.04.2010 року позивачем, на підставі акта про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання ТзОВ "Влада-плюс" податкової звітності від 10.03.2010 року № 723/15-1/20831223, винесено податкове повідомлення-рішення № 0004711510/0 на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на прибуток приватних підприємств.
В матеріалах справи наявні докази неможливості вручення вказаних податкових повідомлень-рішень відповідачу та розміщення їх на дошці податкових оголошень.
Зі слів представника позивача, податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржувались.
Згідно норм Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законом терміни.
Відповідно до п. 1.3 ст.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року (надалі –Закон № 2181-ІІІ), податковий борг –податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.
Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до цього закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що не суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення. Остаточне рішення вищого (центрального) контролюючого органу за заявою платника податків не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.
Згідно п. п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, у разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.
Згідно з підпунктом 5.4 статті 5 Закону № 2181, узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов’язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»
Відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов’язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов’язкових платежів), включаючи збір на обов’язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181, контролюючий орган – державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю і повнотою нарахування податків і зборів (обов’язкових платежів) та погашенням податкових зобов’язань чи податкового боргу. Податкові органи є контролюючим органом стосовно податків і зборів (обов’язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.
Контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів (обов’язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим пунктом.
Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 2181-ІІІ, активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов’язань забезпечення боргу.
Усупереч наведеним нормам чинного законодавства, платник податків ТзОВ "Фірма "Влада-плюс" не вжив жодних заходів для погашення податкового зобов’язання.
На даний час вказана сума податкової заборгованості в розмірі 2720,00 грн. у встановлені законом строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу, а, відтак, підлягає стягненню в примусовому порядку.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Влада-плюс", код ЄДРПОУ 20831223, що зареєстроване за адресою: 79026, м. Львів, вул. В. Великого, 15/63, до бюджету податковий борг в сумі 2720 (дві тисячі сімсот двадцять) гривень рівно.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. ст. 186, 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлений 10.04.2011 року.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2011 |
Оприлюднено | 06.06.2011 |
Номер документу | 15905007 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні