ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
13.04.11
Справа №2а-1038/11/2770
,
Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Лотова Ю.В., розлянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя (вул. Кулакова, 37, м. Севастополь, 99011);
до товариства з обмеженою відповідальністю «Туристична компанія «Севастополь» (вул. Корнілова, буд. 9, офіс 204, м. Севастополь, 99011);
про стягнення заборгованості
Обставини справи:
30.03.2011 року Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя звернулась до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Туристична компанія «Севастополь» про стягнення з відповідача заборгованості перед бюджетом з податку на прибуток у розмірі 1 190,00 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 31.03.2011 року позивачу поновлено строк звернення до суду з адміністративним позовом, відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-1038/11/2770.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 31.03.2011 року закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача надала клопотання про розгляд справи у відсутності позивача, адміністративний позов підтримала у повному обсязі. Позовні вимоги обґрунтовані ст.ст. 4, 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-III від 21.12.2000 року (далі Закон України № 2181), ст. 3, п.п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 334/94-ВР від 28.12.1994 року (далі Закон України № 334/94).
Представник відповідача у судове засідання не з’явився, ухвали Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 31.03.2011 року не виконав, письмового відзиву на позовну заяву з документальним та правовим обґрунтуванням своїх заперечень суду не надав, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причину неявки суду не повідомив.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини у справі, об'єктивно оцінивши докази, досліджені в судовому засіданні, суд,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ч. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавством.
Згідно зі ст. 4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах у містах підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.
Відповідно до п.п. 1, 2 ст. 10 цього Закону одними із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильність обчислення та своєчасність надходження податків.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без встановлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України).
Правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення (ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право:застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є суб’єктом владних повноважень, що має право звернутись до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом про стягнення заборгованості перед бюджетом з податку на прибуток приватних підприємств.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Туристична компанія «Севастополь» зареєстровано як юридична особа Ленінською районною державною адміністрацією міста Севастополя, узяте на облік до органів державної податкової служби та є платником податків, зборів (обов’язкових платежів), про що надані відповідні свідоцтва.
Згідно зі ст. 4 Закону України «Про систему оподаткування», що діяв на момент виникнення правовідносин, платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно із Законом України покладений обов'язок сплачувати податки та збори (обов'язкові платежі).
Згідно з п. 3 ст. 9 цього Закону платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.
Відповідно до ст. 3 Закону України № 334/94 об'єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Закону на: суму валових витрат платника податку, суму амортизаційних відрахувань.
Згідно з п. 1.11. ст. 1 Закону України № 2181 податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Відповідно до абз. 2 п. 16.4. ст. 16 Закону України 334/94 платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну.
02.06.2008 року позивачем проведена перевірка відповідача з питання своєчасного подання податкової звітності. В ході перевірки були встановлені та зафіксовані у акті перевірки № 4887/10/151/34394123 від 02.06.2008 року порушення вимог п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України № 2181, а саме податкова декларація з податку на прибуток за 2007 рік по терміну надання 11.02.2008 року, фактично надана до позивача 14.04.2008 року. Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 та складає десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку у розмірі 170,00 грн. За результатами перевірки було прийняте податкове повідомлення-рішення від 21.07.2008 року № 000257151/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн., яке було направлено поштою на адресу відповідача та повернуто у зв’язку з незнаходженням за юридичною адресою, про що позивачем складений акт № 44 від 21.07.2008 року. Вказане податкове повідомлення-рішення було розміщено на дошці податкових повідомлень-рішень 25.07.2008 року.
23.03.2010 року позивачем проведена перевірка відповідача з питання своєчасного подання податкової звітності. В ході перевірки були встановлені та зафіксовані у акті перевірки № 1628/10/151/34394123 від 23.03.2010 року порушення вимог п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України № 2181, а саме податкова декларація з податку на прибуток за листопад місяць 2008 року по терміну надання 19.12.2008 року, фактично надана до позивача 23.03.2010 року. Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 та складає десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку у розмірі 170,00 грн. За результатами перевірки було прийняте податкове повідомлення-рішення від 29.03.2010 року № 0001010151/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн., яке отримано відповідачем 29.03.2010 року.
23.03.2010 року позивачем проведена перевірка відповідача з питання своєчасного подання податкової звітності. В ході перевірки були встановлені та зафіксовані у акті перевірки № 1627/10/151/34394123 від 23.03.2010 року порушення вимог п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України № 2181, а саме податкова декларація з податку на прибуток за 2008 рік по терміну надання 09.02.2009 року, фактично надана до позивача 23.03.2010 року. Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 та складає десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку у розмірі 170,00 грн. За результатами перевірки було прийняте податкове повідомлення-рішення від 29.03.2010 року № 0001000151/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн., яке отримано відповідачем 29.03.2010 року.
23.03.2010 року позивачем проведена перевірка відповідача з питання своєчасного подання податкової звітності. В ході перевірки були встановлені та зафіксовані у акті перевірки № 1626/10/151/34394123 від 23.03.2010 року порушення вимог п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України № 2181, а саме податкова декларація з податку на прибуток за 1 квартал 2009 року по терміну надання 09.05.2009 року, фактично надана до позивача 23.03.2010 року. Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 та складає десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку у розмірі 170,00 грн. За результатами перевірки було прийняте податкове повідомлення-рішення від 29.03.2010 року № 0000990151/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн., яке отримано відповідачем 29.03.2010 року.
23.03.2010 року позивачем проведена перевірка відповідача з питання своєчасного подання податкової звітності. В ході перевірки були встановлені та зафіксовані у акті перевірки № 1625/10/151/34394123 від 23.03.2010 року порушення вимог п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України № 2181, а саме податкова декларація з податку на прибуток за півріччя 2009 року по терміну надання 09.08.2009 року, фактично надана до позивача 23.03.2010 року. Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 та складає десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку у розмірі 170,00 грн. За результатами перевірки було прийняте податкове повідомлення-рішення від 29.03.2010 року № 0000980151/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн., яке отримано відповідачем 29.03.2010 року.
23.03.2010 року позивачем проведена перевірка відповідача з питання своєчасного подання податкової звітності. В ході перевірки були встановлені та зафіксовані у акті перевірки № 1624/10/151/34394123 від 23.03.2010 року порушення вимог п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України № 2181, а саме податкова декларація з податку на прибуток за 9 міс. 2009 року по терміну надання 09.11.2009 року, фактично надана до позивача 23.03.2010 року. Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 та складає десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку у розмірі 170,00 грн. За результатами перевірки було прийняте податкове повідомлення-рішення від 29.03.2010 року № 0000970151/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн., яке отримано відповідачем 29.03.2010 року.
23.03.2010 року позивачем проведена перевірка відповідача з питання своєчасного подання податкової звітності. В ході перевірки були встановлені та зафіксовані у акті перевірки № 1629/10/151/34394123 від 23.03.2010 року порушення вимог п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України № 2181, а саме податкова декларація з податку на прибуток за 2009 рік по терміну надання 09.02.2010 року, фактично надана до позивача 23.03.2010 року. Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 та складає десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку у розмірі 170,00 грн. За результатами перевірки було прийняте податкове повідомлення-рішення від 29.03.2010 року № 0000970151/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн., яке отримано відповідачем 29.03.2010 року.
Відповідно до пп. 4.1.1, п. 4.1. ст. 4 Закону України № 2181 платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.
Згідно з пп. 4.1.4 п. 4.1. ст. 4 Закону України № 2181 4.1.4. Податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Таким чином, податкові повідомлення-рішення від 21.07.2008 року № 000257151/0 та від 23.03.2010 року №№ 0001010151/0, 0001000151/0, 0000990151/0, 0000980151/0, 0000970151/0, 0000960151/0 прийняті позивачем на підставі перевірок є обґрунтованими та такими, що прийняті відповідно до діючого законодавства.
Згідно з п.п. 6.2.2. п. 6.2. ст. 6 Закону України № 2181 Податкові вимоги мають містити крім відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; суму податкового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу. Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.
Відповідно до п.п. 6.2.3. п. 6.2. ст. 6 Закону України № 2181 податкові вимоги надсилаються:
- перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
- друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Згідно з п.п. 6.2.4. п. 6.2. ст. 6 Закону України № 2181 у разі, коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Так, на адресу відповідача поштою було направлено першу податкову вимогу № 1/401 від 05.08.2008 року з повідомленням про вручення з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом, яка повернута до позивача з відміткою поштового відділення про незнаходження підприємства за зазначеною адресою. Першу податкову вимогу розташовано на «Дошці податкових повідомлень», де вона знаходилась протягом місяця, що підтверджується актом № 302/24-0 від 08.08.2008 року. На адресу відповідача поштою було направлено другу податкову вимогу № 2/466 від 10.09.2008 року з повідомленням про вручення з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом, яка повернута до позивача з відміткою поштового відділення про незнаходження підприємства за зазначеною адресою. Вказану податкову вимогу розташовано на «Дошці податкових повідомлень», де вона знаходилась протягом місяця, що підтверджується актом № 457/24-0 від 15.10.2008 року
На момент розгляду справи сума податкового боргу у розмірі 1 190,00 грн. у добровільному порядку відповідачем не погашаються і заходів щодо погашення заборгованості відповідач не робить.
Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст. 95 цього Кодексу встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
За таких обставин позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з позивача не стягуються.
Керуючись ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Туристична компанія «Севастополь» (наб. Корнілова, буд. 9, офіс 204, м. Севастополь, 99011, ідентифікаційний код 34394123, р/р 26000000131958, МФО 384577 в АКБ «Черноморський банк розвитку та реконструкції», м. Сімферополь) на користь Державної податкової інспекції у Ленінському районі міста Севастополя (вул. Кулакова, буд. 37, м. Севастополь, 99011) заборгованість перед бюджетом з податку на прибуток у розмірі 1190,00 грн. (одна тисяча сто дев’яносто грн.) на р/р 31110009700007, одержувач – державний бюджет у м. Севастополі, МФО 824509, ЄДРПОУ 24035598, код платежу 11021000.
Постанова набирає законної сили у порядку та строки відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня отримання копії постанови за правилами, встановленими статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Ю.В. Лотова
Суддя Ю.В. Лотова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2011 |
Оприлюднено | 06.06.2011 |
Номер документу | 15912168 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Лотова Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні