Постанова
від 19.04.2011 по справі 2а-1093/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

19.04.11

Справа №2а-1093/11/2770

,

Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Лотова Ю.В., розлянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя       (вул. Кулакова, 37, м. Севастополь, 99011);   

до приватного підприємства «Компанія «Одеса-Транзит» (вул. Л. Толстого, буд. 54-1, м. Севастополь, 99003);   

про стягнення заборгованості

Обставини справи:

04.04.2011 року Державна податкова інспекція у Ленінському районі                            м. Севастополя звернулась до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до приватного підприємства «Компанія «Одеса-Транзит» про стягнення з відповідача на корить місцевого бюджету міста Севастополя заборгованості перед бюджетом з єдиного податку у розмірі 319,19 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 05.04.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-1093/11/2770.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 05.04.2011 року закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача надала клопотання про розгляд справи у відсутності позивача, адміністративний позов підтримала у повному обсязі. Позовні вимоги обґрунтовані Законом України «Про Державну податкову службу в Україні», Указом Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку і звітності суб’єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 року № 727/98, із змінами і доповненнями, внесеними Указом Президента України від 28.06.1999 року № 746/99 (далі Указ № 727) та ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-III від 21.12.2000 року, що діяв на момент виникнення правовідносин (далі Закон України № 2181).

Представник відповідача у судове засідання не з’явився, ухвали Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 05.04.2011 року не виконав, письмового відзиву на позовну заяву з документальним та правовим обґрунтуванням своїх заперечень суду не надав, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причину неявки суду не повідомив.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини у справі, об'єктивно оцінивши докази, досліджені в судовому засіданні, суд,

 

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ч. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавством.

Згідно зі ст. 4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах у містах підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.

Відповідно до п.п. 1, 2 ст. 10 цього Закону одними із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильність обчислення та своєчасність надходження податків.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу» органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без встановлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними  владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання  делегованих повноважень (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України).

Правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення (ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право:застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, позивач є суб’єктом владних повноважень, що має право звернутись до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом про стягнення заборгованості перед бюджетом з єдиного податку.

          Приватне підприємство «Компанія «Одеса-Транзит» зареєстровано як юридична особа Ленінською районною державною адміністрацією міста Севастополя, узяте на облік до органів державної податкової служби та є платником єдиного податку за ставкою податку 10%.

Згідно зі ст. 4 Закону України «Про систему оподаткування», що діяв на момент виникнення правовідносин платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно із Законом України покладений обов'язок сплачувати податки та збори (обов'язкові платежі).

Згідно з п. 3 ст. 9 цього Закону платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Відповідно до п. 4 Указу № 727 спрощена система оподаткування, обліку та звітності для суб'єктів малого підприємництва може застосовуватися поряд з діючою системою оподаткування, обліку та звітності, передбаченою законодавством, на вибір суб'єкта малого підприємництва. За результатами господарської діяльності за звітний (податковий) період (квартал) суб'єкти малого підприємництва - юридичні особи подають до органу державної податкової служби до 20 числа місяця, що наступає за звітним (податковим) періодом, розрахунки про сплату єдиного податку, акцизного збору і, в разі обрання ними єдиного  податку за ставкою 6 відсотків, розрахунок про сплату податку на додану вартість, а також платіжні доручення на сплату єдиного податку за звітний період з позначкою банку про зарахування коштів.

          12.04.2010 року позивачем проведена перевірка відповідача з питання своєчасності подання розрахунку сплати єдиного податку за 4 квартал 2009 року. В ході перевірки були встановлені та зафіксовані у акті перевірки № 2057/10/15-1/31042606 від 12.04.2010 року порушення підприємством п.4 Указу № 727, а саме розрахунок сплати єдиного податку за 4 квартал 2009 року по терміну подання 19.01.2010 року, фактично податний 20.01.2010 року. Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 та складає десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку у розмірі 170,00 грн. За результатами перевірки було прийняте податкове повідомлення-рішення від 20.05.2010 року № 0002450151/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн., яке було направлено поштою на адресу відповідача та повернуто у зв’язку із закінченням терміну зберігання. На підставі цього позивачем складений акт, вказане податкове повідомлення-рішення розміщено на дошці податкових повідомлень-рішень з 29.06.2010 року.

          08.07.2010 року позивачем проведена перевірка відповідача з питання своєчасності подання розрахунку сплати єдиного податку за 2 квартал 2009 року. В ході перевірки були встановлені та зафіксовані у акті перевірки № 4360/10/15-1/31042606 від 08.07.2010 року порушення підприємством п.4 Указу № 727, а саме розрахунок сплати єдиного податку за 2 квартал 2009 року по терміну подання 20.07.2010 року, фактично податний             21.07.2010 року. Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 та складає десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку у розмірі 170,00 грн. За результатами перевірки було прийняте податкове повідомлення-рішення від 17.08.2010 року № 0004830151/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн., яке було направлено поштою на адресу відповідача та повернуто у зв’язку із закінченням терміну зберігання. На підставі цього позивачем складений акт, вказане податкове повідомлення-рішення розміщено на дошці податкових повідомлень-рішень з 24.09.2010 року.

Відповідно до п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

          Таким чином, податкові повідомлення-рішення від 20.05.2010 року                                  № 0002450151/0 та від 17.08.2010 року № 0004830151/0 прийняті позивачем на підставі перевірок є обґрунтованими та такими, що прийняті відповідно до діючого законодавства.

          Згідно з п.п. 6.2.2. п. 6.2. ст. 6 Закону України № 2181 Податкові вимоги мають містити крім відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; суму податкового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу. Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.

Відповідно до п.п. 6.2.3. п. 6.2. ст. 6 Закону України № 2181 податкові вимоги надсилаються:

- перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

- друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Згідно з п.п. 6.2.4. п. 6.2. ст. 6 Закону України № 2181 у разі, коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Так, на адресу відповідача поштою було направлено першу податкову вимогу                № 1/301 від 14.07.2010 року з повідомленням про вручення з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом з єдиного податку у розмірі 149,19 грн., яка повернута до позивача з відміткою поштового відділення за закінченням терміну зберігання. Першу податкову вимогу розташовано на «Дошці податкових повідомлень», де вона знаходилась протягом місяця, що підтверджується актом № 301/24-0                           від 13.11.2010 року.

На момент розгляду справи сума податкового боргу відповідача з урахуванням переплати у розмірі 20,81 грн складає 319,19 грн., що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.3 ст. 95 цього Кодексу встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

За таких обставин позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з позивача не стягуються.

Керуючись ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.          Стягнути з приватного підприємства «Компанія «Одеса-Транзит»                     (вул. Л. Толстого, буд. 54-1, м. Севастополь, 99003, ідентифікаційний код 31042606) на користь місцевого бюджету м. Севастополя на                                     р/р 34213378700007, банк отримувача – Головне управління Державного казначейства України у м. Севастополі, МФО 824509, ЕДРПОУ 24035598, код платежу 16050100, заборгованість перед бюджетом з єдиного податку у розмірі 319,19 грн. (триста дев’ятнадцять грн. 19 коп.).

Постанова набирає законної сили у порядку та строки відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня отримання копії постанови за правилами, встановленими статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя                                                                      Ю.В. Лотова

Суддя                                                                      Ю.В. Лотова

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення19.04.2011
Оприлюднено06.06.2011
Номер документу15912174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1093/11/2770

Постанова від 19.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Лотова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні