ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"23" травня 2011 р. Справа № 5/17-1013-2011
За позовом: Прокурора К ілійського району Одеської о бласті в інтересах держави в особі, якою є Міністерство аг рарної політики України в ос обі, якою є Український держа вний фонд підтримки фермерсь ких господарств в особі, якою є Одеське відділення Україн ського державного фонду підт римки фермерських господарс тв
до відповідача: Фермерс ького господарства "К.А.В."
про стягнення 63877,7грн.
Суддя Погребна К.Ф.
Представники, які брали уч асть у розгляді справи:
Від прокуратури: Афанасьє ва І.Г. - посвідчення № 262, дійсн е до 16.11.2015 року
Будзул - Л авренюк К.Я. - посвідчення №48 дійсне до 29.04.2014 року;
Лянна О.А. - посвідчення №184 дійсне до 21.10.2015 р оку;
Від позивача: ОСОБА_1 - д овіреність від 15.04.2011 року;
Від відповідача: не з'явився .
СУТЬ СПОРУ: Суть спору: про стягнення 63877,7 грн.
Прокурор Кілійського рай ону Одеської області в інтер есах держави в особі, якою є М іністерство аграрної політи ки України в особі, якою є Укра їнський державний фонд підтр имки фермерських господарст в в особі, якою є Одеське відді лення Українського державно го фонду підтримки фермерськ их господарств звернувся до господарського суду Одесько ї області з позовною заявою д о Фермерського господарства "К.А.В." про стягнення 60100,41грн.
Ухвалою господарського су ду Одеської області від 21.03.2011 р. було порушено провадження у справі № 5/17-1013-2011.
Ухвалою господарського су ду Одеської області від 13.05.2011 ро ку строк розгляду справи №5/17-101 3-2011 було продовжено до 02.06.2011 року за клопотанням прокуратури.
Позивач надав до суду заяву про уточнення позовних вимо г 23.05.2011 року вх. №15937/2011, в яких проси ть суд стягнути з відповідач а суму заборгованості 63277,70 грн .
Відповідач у судові засід ання не з' явився, відзив на п озов і всі документи, що підтв ерджують заперечення проти п озову до суду не надав. При цьо му про час і місце судових зас ідань відповідач повідомлен ий належним чином.
У пункті 11 інформаційного л иста Вищого господарського с уду України від 15.03.2007 №01-8/123 "Про де які питання практики застосу вання норм Господарського пр оцесуального кодексу Україн и, порушені у доповідних запи сках про роботу господарськи х судів у 2006 році" зазначено, що до повноважень господарськи х судів не віднесено установ лення фактичного місцезнахо дження юридичних осіб або мі сця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших п роцесуальних дій. Тому відпо відні процесуальні документ и надсилаються господарськи м судом згідно з поштовими ре квізитами учасників судовог о процесу, наявними в матеріа лах справи.
Відповідно до ст.75 ГПК Укра їни якщо відзив на позовну за яву і витребувані господарсь ким судом документи не подан о, справу може бути розглянут о за наявними в ній матеріала ми.
Відповідно до ст.85 ГПК Украї ни у судовому засіданні 23.05.2011 ро ку було оголошено вступну та резолютивну частини рішення .
Розглянувши матеріали с прави та заслухавши поясненн я представника позивача, суд встановив:
07.06.2006р. між Українським держ авним фондом підтримки ферме рських господарств та Фермер ським господарством "К.А.В." бу в укладений договір №4 про над ання фінансової підтримки (д опомоги) фермерському господ арству, відповідно до п.1 догов ору, Український державний ф онд підтримки фермерських го сподарств в особі Одеського відділення Українського дер жавного фонду підтримки ферм ерських господарств зобов' язується надати фінансову пі дтримку (допомогу) на договір ній основі фермерському госп одарству «К.А.В»в сумі 40000 грн., а фермерське господарство зоб ов' язується використати її за цільовим призначенням і п овернути фінансову підтримк у (допомогу) у визначений дани м договором строк.
Платіжним дорученням №19 в ід 27.06.2006 року позивач перерахув ав фермерському господарств у “К.А.В.” 40000 гривень, чим викона ло свої зобов'язання згідно д оговору в повному обсязі.
Відповідно до п. 3.4.2. договору відповідач повинен повернут и кошти фінансової допомоги на поворотній основі за таки м графіком: до 01.12.2006 року в сумі - 10000 гривень, до 01.12.2007 року в сумі - 500 0 гривень, до 01.12.2008 року в сумі - 10000 гривень, до 01.12.2009 року в сумі - 10000 гривень, до 01.12.2010 року в сумі - 5000 гривень
Однак в порушення умов дого вору, відповідач не виконав с вої зобов' язання не здійсни в оплату до 01.12.2010 року на поворо тній основі згідно графіку.
Відповідно до п. 3.1.2. договору позивач має право вимагати в ід відповідача повернення фі нансової допомоги на поворот ній основі згідно графіку.
Згідно п. 5.1., 5.2. договору, у випа дку простроченню терміну вик онання зобов'язання по повер ненню коштів фінансової підт римки відповідач зобов'язани й сплатити суму заборгованос ті з урахуванням індексу інф ляції за весь час прострочен ня платежу, три процента річн их від простроченої суми та п еню, яка згідно до договору об числюється від суми простроч еного платежу у розмірі подв ійної облікової ставки НБУ, щ о діє у період прострочення.
Розрахунки, які здійснені позивачем за порушення відп овідачем строків оплати за д оговором №4 від 07.06.2006 року та згі дно з якими, сума заборговано сті з урахуванням індексу ін фляції складає 56340 грн., сума пе ні - 3887,70 грн. та 3% річних - 3050 грн. п еревірені господарським суд ом та встановлено їх відпові дність обставинам справи щод о прострочення відповідача , умовам договору та вимогам ч инного законодавства.
Розглянувши матеріал и справи, суд доходить до так ого висновку:
За ст. 121 Конституції Укр аїни на прокуратуру покладаю ться: представництво інтерес ів громадянина і держави в су ді у випадках визначених зак оном; нагляд за додержанням п рав і свобод людини і громадя нина, додержання законів з ци х питань органами виконавчої влади, органами місцевого са моврядування, їх посадовими і службовими особами та інше .
Відповідно до ст. 36-1 Закону У країни “Про прокуратуру”, пр едставництво прокуратурою і нтересів громадянина або дер жави в суді полягає у здійсне нні прокурорами від імені де ржави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у с уді інтересів громадянина аб о держави у випадках, передба чених законом. Відповідно до цієї ж статті, прокурор самос тійно визначає підстави для представництва у судах, форм у його здійснення і може здій снювати представництво в буд ь-якій стадії судочинства в п орядку, передбаченому процес уальним законом.
Крім того, згідно ст. 2 ГПК Укр аїни прокурор, який звертаєт ься до господарського суду в інтересах держави, в позовні й заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інт ересів держави, та обґрунтов ує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповнова жений державою здійснювати в ідповідні функції у спірних відносинах.
Згідно ст.10 Закону України “ Про фермерське господарство ”Український державний фонд підтримки фермерських госпо дарств є державною бюджетною установою, яка виконує функц ії з реалізації державної по літики щодо фінансової підтр имки становлення і розвитку фермерських господарств.
Згідно із ст. 11 Закону Україн и “Про фермерське господарст во ”та Порядку використання коштів, передбачених у Держа вному бюджеті для надання пі дтримки фермерським господа рствам, затвердженого Постан овою Кабінету Міністрів Укра їни №349 від 01.03.2007 року. Укрдержфон д та його регіональні відділ ення надають фермерським гос подарствам, за рахунок кошті в державного бюджету фінансо ву підтримку на поворотній о снові.
Одеське відділення Україн ського державного фонду підт римки фермерських господарс тв згідно положення Одеськог о відділення Українського де ржавного фонду підтримки фер мерських господарств є регіо нальним відділенням Українс ького державного фонду підтр имки фермерських господарст в, яке діє на підставі положен ня та довіреності, виданої ге неральним директором Укрдер жфонду директору відділення . Таким чином, Одеське відділе ння згаданого Фонду уповнова жено на здійснення відповідн их функцій у спірних відноси нах.
Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господ арського кодексу України, су б'єкти господарювання та інш і учасники господарських від носин повинні виконувати гос подарські зобов'язання належ ним чином відповідно до зако ну, інших правових актів, дого вору, а за відсутністю конкре тних вимог щодо виконання зо бов'язання - відповідно до вим ог, що у певних умовах звичайн о ставляться. До виконання го сподарських договорів засто совуються відповідні положе ння Цивільного кодексу Украї ни з урахуванням особливосте й, передбачених цим Кодексом .
Згідно ст. ст. 525,526 ЦК України з обов'язання має виконуватися належним чином відповідно д о умов договору та вимог цьог о Кодексу, інших актів цивіль ного законодавства, одностор оння відмова від зобов'язанн я або одностороння зміна йог о умов не допускається, якщо і нше не встановлено договором або законом.
Відповідно до п. 13 "Порядку ви користання коштів державног о бюджету для надання підтри мки новоствореним фермерськ им господарствам з відокремл еними садибами" затвердженог о постановою Кабінету Мініст рів України №1102 від 25.08.2004 року, ко шти фінансової підтримки, на даної фермерським господарс твам на конкурсних засадах н а поворотній основі, поверта ються згідно з укладеними ві дповідно до цього порядку до говорами на відповідні рахун ки Фонду і його регіональних відділень, відкриті в терито ріальних органах Державного казначейства, і протягом дво х робочих днів перераховують ся до державного бюджету.
Таким чином не виконання ві дповідачем зобов'язань по до говору про надання фінансово ї підтримки фермерському гос подарству "К.А.В." спричинило з битки державі, оскільки Укра їнський державний фонд підтр имки фермерських господарст в бюджетною установою, яка ви конує функції з реалізації д ержавної політики щодо фінан сової підтримки, становлення та розвитку фермерських гос подарств.
Більш того, неповернення ко штів зазначеним фермерським господарством перешкоджає ф ормуванню Державного бюджет у України, зокрема п. 6 ст. 32 Зако ну України “Про державний бю джет України на 2010 рік”, згідно якого джерелами формування спеціального фонду Державно го бюджету України на 2010 рік у ч астині кредитування є поверн ення кредитів, наданих з Держ авного бюджету України ферме рським господарствам.
Згідно ч. 3 ст. 549 ЦК України пен ею є неустойка, що обчислюєть ся у відсотках від суми несво єчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день пр острочення виконання. Відпов ідно п. 5.1., 5.2. договору, у випадку простроченню терміну викона ння зобов'язання по повернен ню коштів фінансової підтрим ки відповідач зобов'язаний с платити суму заборгованості з урахуванням індексу інфля ції за весь час прострочення платежу, три процента річних від простроченої суми та пен ю, яка згідно до договору обчи слюється від суми прострочен ого платежу у розмірі подвій ної облікової ставки НБУ, що д іє у період прострочення.
Відповідно до п.2 ст.625 ЦК Укра їни боржник, який прострочив виконання грошового зобов'я зання, на вимогу кредитора зо бов'язаний сплатити суму бор гу з урахуванням встановлено го індексу інфляції за весь ч ас прострочення, а також три п роценти річних від простроче ної суми, якщо інший розмір пр оцентів не встановлений дого вором або законом
Згідно ст. 33 Господарського процесуального кодексу Укра їни кожна сторона повинна до вести ті обставини, на які вон а посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Статтею 32 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и визначено, що доказами у спр аві є будь-які фактичні дані, н а підставі яких господарськи й суд у визначеному законом п орядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на я ких ґрунтуються вимоги і зап еречення сторін, а також інші обставини, які мають значенн я для правильного вирішення господарського спору.
Згідно зі ст. 43 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни господарський суд оцін ює докази за своїм внутрішні м переконанням, що ґрунтуєть ся на всебічному, повному і об 'єктивному розгляді в судово му процесі всіх обставин спр ави в їх сукупності, керуючис ь законом.
Судові витрати покласти на відповідача виходячи з по ложень ст.ст.44,49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 44, 49, ст.ст. 82- 85 Господарського процесуаль ного кодексу України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1.Позов Прокурора Кілі йського району Одеської обла сті в інтересах держави в осо бі, якою є Міністерство аграр ної політики України в особі , якою є Український державни й фонд підтримки фермерських господарств в особі, якою є Од еське відділення Українсько го державного фонду підтримк и фермерських господарств за довольнити.
2.Стягнути з фермерського господарства "К.А.В." /68332 Одеська область Кілійський район, с.Ш евченкове, вул. Татарбунарсь ка, 25, р/р 26002018213001, МФО 328384 в АКБ „Імекс банк” в м. Кілія, код ЄДРПОУ 33757224 / на користь держави в особі Од еського відділення Українсь кого державного фонду підтри мки фермерських господарств суму заборгованості з ураху ванням індексу інфляції у ро змірі 56340 (п' ятдесят шість тис яч триста сорок) грн. /65107 м.Одеса вул..Канатна,83, р/р 31113115700008, банк ГУД КУ в Одеській області, МФО 828011, к од ЄДРПОУ 23213460, 3% річних в сумі 3050 ( три тисячі п' ятдесят) гриве нь, пеню в сумі 3887 (три тисячі ві сімсот вісімдесят сім) гриве нь 70 копійок. у місцевий бюдже т на р/р 31113115700008, МФО 828011, ГУДКУ в Одес ькій області, код ЄДРПОУ 23213460, к од бюджетної класифікації 24060 300 „інші надходження”/.
3. Стягнути з фермерського г осподарства "К.А.В." /68332 Одеська о бласть Кілійський район, с.Ше вченкове, вул. Татарбунарськ а, 25, р/р 26002018213001, МФО 328384 в АКБ „Імексб анк” в м. Кілія, код ЄДРПОУ 33757224/ н а користь державного бюджету (р/р 31114095700008, одержувач ГУДКУ в Оде ській області, код ЄДРПОУ 23213460, б анк одержувача ГУДКУ в Одесь кій області, МФО 828011, код бюджет ної класифікації 22090200) державн е мито у сумі 102 (сто дві) гривни .
5. Стягнути з фермерського г осподарства "К.А.В." /68332 Одеська о бласть Кілійський район, с.Ше вченкове, вул. Татарбунарськ а, 25, р/р 26002018213001, МФО 328384 в АКБ „Імексб анк” в м. Кілія, код ЄДРПОУ 33757224/ н а користь державного бюджету (р/р 31114095700008, одержувач ГУДКУ в Оде ській області, код ЄДРПОУ 23213460, б анк одержувача ГУДКУ в Одесь кій області, МФО 828011, код бюджет ної класифікації 22050003, символ звітності 264) витрати на ІТЗ су дового процесу у сумі 236 (двіст і тридцять шість) гривень.
Наказ видати після набра ння рішенням законної сили.
Рішення суду може бути оск аржено протягом 10-денного стр оку з моменту складання повн ого тексту.
Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення 10-денного строк у з дня його підписання, якщо а пеляційну скаргу не було под ано. У разі подання апеляційн ої скарги рішення, якщо його н е скасовано, набирає законно ї сили після розгляду справи Одеським апеляційним господ арським судом.
Рішення підписано 30.05.2011 року
Суддя Погребна К.Ф.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2011 |
Оприлюднено | 06.06.2011 |
Номер документу | 15929150 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Погребна К.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні