ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 листопада 2010 р. Справа № 2а-9508/10/0470
Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючого судді Врони О. В.
при секретарі Кухар В.В.
за участю:
представник позивача Дубінін Д.В.
представник відповідача не з' явився
розглянувши у відкритом у судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Дніпропетровс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів до товариства з обмеж еною відповідальністю "Сільс ькогосподарське підприємст во "Слов`яни" про стягнення адм іністративно-господарських санкцій та пені, -
ВСТАНОВИВ:
Дніпропетровське обл асне відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів звер нулось до Дніпропетровськог о окружного адміністративно го суду з позовом до товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Сільськогосподарське підприємство «Слов' яни» пр о стягнення адміністративно -господарських санкцій у сум і 17533,34грн. та пені у сумі 504,96грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач при середн ьообліковій чисельності шта тних працівників підприємст ва - 45, повинний був створити 2 робочих місця та працевлашт увати на ньому двох інваліді в. Позивач вважає, що відповід ач не виконав норматив щодо с творення 2 робочих місць для п рацевлаштування інвалідів, ч им порушив вимоги статей 18, 19 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні», у зв' язку з чим зобов' язаний сплатити адмі ністративно-господарські са нкції у сумі 17533,34грн. та пеню на суму заборгованості по сплат і адміністративно-господарс ьких санкцій у сумі 504,96грн. за ї х несвоєчасну сплату. У добро вільному порядку відповідач суму заборгованості не спла чує, тому позивач звернувся д о суду із вказаним адміністр ативним позовом.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився, будучи нале жним чином повідомлений про дату, час та місце слухання сп рави. У відповідності до ст. 128 К АС України суд вважає за можл иве розглянути справу за від сутності відповідача, оскіль ки застосував всіх можливих заходів щодо його процесуаль них прав.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши письмові док ази, заслухавши пояснення пр едставника позивача, суд вва жає, що адміністративний поз ов підлягає задоволенню з на ступних підстав.
Статтею 18 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» вс тановлено, що забезпечення п рав інвалідів на працевлашту вання та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про викон ання роботи вдома, здійснюєт ься шляхом їх безпосередньог о звернення до підприємств, у станов, організацій чи до дер жавної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико- соц іальної експертизи.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов' язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально - економічні гаранті ї, передбачені чинним законо давством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Каб інетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 19 вищевказ аного Закону, для підприємст в, установ, організацій, у тому числі підприємств, організа цій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману прац ю, установлюється норматив р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі чо тирьох відсотків середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного ро бочого місця. Підприємства, у станови, організації, фізичн і особи, які використовують н айману працю, самостійно роз раховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до норм ативу, встановленого частино ю першою цієї статті, і забезп ечують працевлаштування інв алідів.
Аналіз вищевказаних норм д ає підстави для висновку, що н а підприємства, установи, орг анізації, які використовують найману працю, покладено обо в' язок: виділяти та створюв ати робочі місця для працевл аштування інвалідів, а також надавати державній службі з айнятості інформацію, необхі дну для організації працевл аштування інвалідів, і звіту вати Фонду соціального захис ту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалід ів у порядку, встановленому К абінетом Міністрів України; за умови якщо середньообліко ва чисельність працюючих інв алідів менша, ніж установлен о нормативом, сплачувати від повідним відділенням Фонду с оціального захисту інваліді в адміністративно - господа рські санкції.
Судом встановлено, що товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Сільськогосподарсь ке підприємство «Слов' яни» перебуває на обліку в Дніпро петровському обласному від діленні фонду соціального за хисту інвалідів, як підприєм ство, яке в своїй діяльності в икористовує найману працю.
Згідно довідки, наданої Соф іїївським районним центром з айнятості від 23.07.2010 №252 вбачаєть ся, що відповідач звіти за фор мою 3-ПН «Про наявність ваканс ій» не подавали.
Згідно форми 10-ПІ «Звіту про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів» за 2009 рік, що над авався відповідачем до Дніпр опетровського обласного від ділення фонду соціального за хисту інвалідів, середньообл ікова чисельність штатних пр ацівників облікового складу підприємства у 2009 році станов ила 45 осіб. Нормативна чисельн ість інвалідів-штатних праці вників, які повинні працюват и на робочих місцях, створени х відповідно до нормативу ро бочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів , встановленого ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», становить 2 особи.
Позивач самостійно провів розрахунок адміністративно -господарських санкцій за йо го невиконання, та нарахував пеню за несвоєчасну сплату а дміністративно-господарськ их санкцій. Так, на думку позив ача, сума адміністративно-го сподарських санкцій для підп риємства, згідно розрахунку, проведеного позивачем, стан овить 17533,34грн., та пеня за несвоє часну їх сплату - 504,96 грн.
Державна служба зайнятост і, як визначено у ст.18-1 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні» здійснює пошук підход ящої роботи відповідно до ре комендацій МСЕК, наявних у ін валіда кваліфікації та знань , з урахуванням його побажань . Аналіз зазначених положень Закону про захист інвалідів дає підстави для висновку пр о те, що обов' язок підприємс тва щодо створення робочих м ісць для інвалідів не супров оджується його обов' язком п ідбирати і працевлаштовуват и інвалідів на створені робо чі місця.
Матеріалами справи підтве рджується, що органами праце влаштування інваліди у 2009 роц і на підприємство не направл ялись в зв' язку з тим, що відп овідач не подавав до служби з айнятості відповідних звіті в про наявність вакансій.
Особа несе господарсько-пр авову відповідальність у виг ляді застосування до неї адм іністративно-господарських санкцій лише за вчинення пра вопорушення у сфері господар ювання, а невід' ємним елеме нтом останнього є наявність вини. Оскільки відповідачем були порушені норми чинного законодавства шляхом непода ння звітів до центру зайнято сті про потребу у працівника х з обмеженими фізичними мож ливостями, застосовані до нь ого позивачем адміністратив но-господарські санкції є об ґрунтованими, а позовні вимо ги - такими, що підлягають зад оволенню.
Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов Дніпропетровського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю виробнича компан ія «Сільськогосподарське пі дприємство «Слов' яни» про с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій та пені - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю вир обнича компанія «Сільського сподарське підприємство «Сл ов' яни» (код ЄДРПОУ 32926560, Дніпр опетровська область, Софіївс ький район, с. Новоолексіївка , вул. Лермонтова, 45) на користь Дніпропетровського обласно го відділені Фонду соціально го захисту інвалідів адмініс тративно-господарські санкц ії у розмірі 17533,34грн. та пеню за порушення термінів сплати а дміністративні-господарськ их санкцій у розмірі 504,96грн.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через суд першої інстанці ї шляхом подачі апеляційної скарги відповідно до ст. 186 Укр аїни.
Якщо постанову проголошен о у відсутності особи, яка бер е участь у справі, то строк под ання апеляційної скарги обчи слюється з дня отримання нею копії постанови.
Постанову у повному обсязі складено 10.11.2010 року.
Суддя
О.В. Врона
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2011 |
Оприлюднено | 09.06.2011 |
Номер документу | 15932303 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні