ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 травня 2011 р. Справа № 2а/0470/3777/11
Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючого судді Луніна О.С.
при секретарі Кириловій Х.Ю.
представники сторін в су дове засідання не з' явилися , про дату, час та місце судово го засідання повідомлені нал ежним чином
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу № 2а/0470/3777/11 за поз овом Прокурора м. Жовті Води Д ніпропетровської області в і нтересах держави в особі Жов товодської об`єднаної держав ної податкової інспекції до Приватного підприємства «Фі рми «Ростислав»про стягнен ня податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
У квітні 2011 року П рокурора м. Жовті Води Дніпро петровської області в інтере сах держави в особі Жовтовод ської об`єднаної державної п одаткової інспекції зверну лася до Дніпропетровського о кружного адміністративного суду з позовом до відповідач а, в якому просив стягнути сум у податкового боргу по подат ку на прибуток, по комунально му податку, по єдиному податк у з юридичних осіб на загальн у суму 1360 гривень.
В обґрунтування позову по зивач зазначає, що ПП «Фірма « Ростислав» має суму заборгов аності, яка виникла внаслідо к несплати податкових зобов` язань та штрафних санкцій, що нараховані за результатами перевірки. Сума боргу не спла чується відповідачем добров ільно, а тому підлягає примус овому стягненню.
Сторони у судове засідання не з' явились будучи належн им чином повідомлені про дат у, час та місце слухання справ и про що свідчать матеріали с прави, тому у відповідності д о ст.. 41 КАС України у разі неявк и у судове засідання всіх осі б, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положе нь цього Кодексу розгляд спр ави здійснюється за відсутно сті осіб, які беруть участь у с праві, фіксування судового з асідання за допомогою звукоз аписувального технічного за собу не здійснюється.
Дослідивши матеріали спра ви, суд доходить висновку, що п озовні вимоги підлягають зад оволенню з наступних підстав .
З 01 січня 2011 року набув чиннос ті Податковий Кодекс України , який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни, з 01.01.2011 року Закон України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»та Закон Ук раїни «Про систему оподаткув ання»втрачають чинність.
У зв' язку з тим, що правові дносини, щодо наслідків несп лати податків юридичної особ и виникли до набрання чиннос ті Податкового Кодексу Украї ни, суд приходить до висновку , що в даному випадку слід заст осовувати саме норми Закону України «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» .
Судом встановлено та матер іалами справи підтверджено, що ПП «Фірма «Ростислав»заре єстроване як суб`єкт підприє мницької діяльності розпоря дженням Виконавчого комітет у Жовтоводської міської ради № 394 - р від 25.12.1997 року і знаходит ься на обліку як платник пода тків у Жовтоводській ОДПІ.
Відповідно до ст.4 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання»платниками податків і з борів (обов'язкових платежів ) є юридичні і фізичні особи, н а яких згідно з законами Укра їни покладено обов'язок спла чувати податки і збори (обов'я зкові платежі).
Відповідно до ст. 9 Закону пл атники податків і зборів (обо в'язкових платежів) зобов'яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни, у зв'язку з чим повинні подавати до державни х податкових органів та інши х державних органів відповід но до законів декларації, бух галтерську звітність та інші документи і відомості, пов'яз ані з обчисленням і сплатою п одатків і зборів (обов'язкови х платежів).
З матеріалів справи, вбача ється, що станом на 23.02.2011 відпов ідач має перед бюджетом пода тковий борг по податку на при буток приватних підприємств в розмірі 510 гривень, по єдином у податку з юридичних осіб у р озмірі 340 гривень та по комуна льному податку у розмірі 510 гр ивень, що разом складає 1360 грив ень.
Податковий борг відповіда ча виник з наступних підстав .
14 липня 2010 року Жовтоводсько ю ОДПІ був складений акт про р езультати невиїзної докумен тальної перевірки своєчасно сті подання звітності №48/15-25018372, я ким зафіксовано факт неподан ня розрахунку сплати єдиного податку суб`єктом малого під приємництва-юридичною особо ю за ІІІ та ІV квартили 2009 року, н еподання декларації на прибу ток та розрахунку комунально го податку за І квартал 2010 року .
На підставі зазначеного ак ту Жовтоводською ОДПІ були п рийняті наступні податкові п овідомлення-рішення:
- № 0000651502/0 від 02.08.10 на загальну сум у 170 грн.
- № 0000971502/0 від 28.12.10 на загальну сум у 340 грн.
- № 0000671502/0 від 02.08.10 на загальну сум у 170 грн.
- № 0000981502/0 від 28.12.10 на загальну сум у 340 грн.
- № 0000661502/0 від 02.08.10 на загальну сум у 340 грн.
13.09.2010 року, за результатами ро згляду зазначеного акту, поз ивачем було винесено рішення № 0000202241 про накладення фінансов их санкцій у розмірі 299 102,30 грив ень, яке вручено 16.09.2010, про що сві дчить поштове повідомлення № 5141300714375.
Дані рішення відповідачем ні в судовому, ні в адміністра тивному порядку не оскаржува лись.
12.10.2010 року та 17.11.2010 року позиваче м було сформовано та вручено відповідачу першу №1/30 та друг у №2/38 податкові вимоги про обо в`язок відповідача сплатити податковий борг.
27.12.2010 року Жовтоводською ОДПІ було прийняте рішення №11 про стягнення коштів та продаж і нших активів платника податк ів в рахунок погашення його п одаткового боргу.
Згідно п.6.2.5 ст. 6 Закону Україн и №2181-ІІІ, у разі не сплати пода ткових вимог, інші вимоги не ф ормуються та не надсилаються .
Не зважаючи на прийняті поз ивачем заходи щодо погашення податкового боргу, відповід ачем станом на 23.02.2011 року податк овий борг не сплачено.
Відповідно до підпунктів 5.2 .1 та 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»по даткове зобов'язання платник а податків, нараховане контр олюючим органом відповідно д о пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього З акону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту.
Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами»активи п латника податків можуть бути примусово стягнені в рахуно к погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду. В інших випадках платник и податків самостійно визнач ають черговість та форми зад оволення претензій кредитор ів за рахунок активів, вільни х від заставних зобов'язань з абезпечення боргу.
Відповідно до пункту 5.4 стат ті 5 Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами»узгоджена сума пода ткового зобов'язання, не спла чена платником податків у ст роки, визначені цією статтею , визнається сумою податково го боргу платника податків.
Пунктом 1.3 статті 1 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»пере дбачено, що податковий борг (н едоїмка) визначається як под аткове зобов'язання (з урахув анням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгод жене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов'язання.
Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами»у разі коли інші, передбачені цим За коном, заходи з погашення под аткового боргу не дали позит ивного результату, податкови й орган здійснює за платника податків та на користь держа ви заходи щодо залучення дод аткових джерел погашення сум и податкового боргу шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а за їх недостатності - шляхом прода жу інших активів такого плат ника податків.
Відповідно до положень пун кту 11 статті 11 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні»(який діяв до 01.01.2011 р оку) фінансові (штрафні) санкц ії, суми недоїмки, пені, наклад ені (застосовані) органами де ржавної податкової служби Ук раїни, сплачуються платникам и податків добровільно або с тягуються у судовому порядку органами державної податков ої служби.
Відповідно до підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами»платник податків зобов'язаний самос тійно сплатити суму податков ого зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декл арації, протягом десяти кале ндарних днів, наступних за ос таннім днем відповідного гра ничного строку, передбаченог о підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 цього Закону для подання по даткової декларації. У разі к оли відповідно до закону кон тролюючий орган самостійно в изначає податкове зобов'язан ня платника податків за прич инами, не пов'язаними із поруш енням податкового законодав ства, платник податків зобов 'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язанн я у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за ї х відсутності - протягом трид цяти календарних днів від дн я отримання податкового пові домлення про таке нарахуванн я.
У строк, встановлений підпу нктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »відповідач податковий борг у сумі 1360 гривень самостійно н е сплатив. Доказів сплати под аткового боргу до суду не над авав.
Відповідно до пункту 11 стат ті 10 Закону України «Про держа вну податкову службу в Украї ні»(зі змінами від 02.12.2010) держав ні податкові інспекції в рай онах, містах без районного по ділу, районах у містах, міжрай онні та об'єднані державні по даткові інспекції подають до судів позови до підприємств , установ, організацій та гром адян про визнання угод недій сними і стягнення в доход дер жави коштів, одержаних ними з а такими угодами, а в інших вип адках - коштів, одержаних без у становлених законом підстав , а також про стягнення заборг ованості перед бюджетом і де ржавними цільовими фондами з а рахунок їх майна; звертають ся до суду в інших випадках пе редбачених законом.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 11 К АС України, розгляд і вирішен ня справ в адміністративних судах здійснюється на засада х змагальності сторін та сво боди в наданні ними суду свої х доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а ч. 1 ст. 71 КАС України передбачено , що кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення.
Таким чином, виходячи з сист емного аналізу положень чинн ого законодавства України та матеріалів справи, суд дійшо в висновку, що викладені в поз овній вимоги позивача є обґр унтованими та такими, що підл ягають задоволенню.
На підставі вищевикладен ого, керуючись ст.ст. 99 -102, 158-163, 254 КА С України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Прокурора м. Жовті Вод и Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Ж овтоводської об`єднаної держ авної податкової інспекції до Приватного підприємства «Фірми «Ростислав» про стяг нення податкового боргу - з адовольнити.
Стягнути з приватного підп риємства Приватного підприє мства «Фірми «Ростислав» ( ко д ЄДРПО 25018372) на користь держав ного бюджету суму податковог о боргу по податку на прибуто к приватних підприємств в ро змірі 510 гривень, по єдиному по датку з юридичних осіб у розм ірі 340 гривень, по комунальном у податку у розмірі 510 гривень , що разом складає 1360 гривень. (р /р 35219001000810, отримувач УДК у Дніпро петровській області, МФО 805012).
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КА С України. Відповідно до ст. 186 К АС України, апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння. У разі застосування судо м частини третьої статті 160 ць ого Кодексу, а також прийнятт я постанови у письмовому про вадженні апеляційна скарга п одається протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови. Якщо суб'єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою статті 167 цього Кодек су, було повідомлено про можл ивість отримання копії поста нови суду безпосередньо в су ді, то десятиденний строк на а пеляційне оскарження постан ови суду обчислюється з наст упного дня після закінчення п'ятиденного строку з момент у отримання суб'єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Суддя
О.С. Луніна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2011 |
Оприлюднено | 07.06.2011 |
Номер документу | 15932636 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні