Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 квітня 2011 р. справа № 2а/0570/4261/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Михайлик А.С.
при секретарі Мороз Н.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Дружківка
до Благодійного фонду «Погляд з майбутнього»
про припинення юридичної особи
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1 (за дов. № 7710/10/10-012 від 21.05.2010 року)
відповідач: не з’явився,
Державна податкова інспекція у м. Дружківка (надалі позивач) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Благодійного фонду «Погляд з майбутнього» (ідентифікаційний код 25952836) із позовом про припинення юридичної особи. В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що відповідач перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у м. Дружківка як платник податків, проте на порушення вимог діючого законодавства відповідач не подає податкової звітності, а саме звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями з 2003 року, що за приписами пункту 4 частини 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» є підставою для припинення юридичної особи.
В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені у позовній заяві вимогти та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.
Відповідач, до судового засідання не з’явився, про час та місце судового засідання повідомлявся судом належним чином.
Відповідно до частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. Згідно наявної в матеріалах справи довідки про включення відповідача до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, відповідач зареєстрований за адресою: 84207, Донецька область, м. Дружківка, вул. Театральна, 7. Проте конверт із ухвалою повернувся до Донецького окружного адміністративного суду із відміткою «за зазначеною адресою не знаходиться». З огляду на зазначене, відповідач вважається таким, що повідомлений про відкриття провадження в адміністративній справі належним чином.
За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, заслухавши пояснення представника позивача, суд –
ВСТАНОВИВ:
Благодійний фонд «Погляд з майбутнього» (відповідач) зареєстровано у Міністерстві юстиції України 03 січня 2001 року, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію об’єднання громадян, копія якого наявна в матеріалах справи (арк. справи 9). Відповідно до довідки Донецького обласного управління статистики № 25952836 від 17 січня 2001 року (арк. справи 6) відповідач станом на 15 червня 2010 року значиться в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України за ідентифікаційним кодом 25952836.
15 лютого 2001 року відповідача було взято на облік як платника податків у Державній податковій інспекції у м. Дружківка, що підтверджується довідкою № 267 від 02 лютого 2011 року (арк. справи 10).
Відповідно до довідки Державної податкової інспекції у м. Дружківка № 4/1510 від 11 січня 2011 року остання податкова звітність відповідачем була надана за 9 місяців 2003 року (арк. справи 11).
Як свідчать матеріали справи, підставами пред’явлення позову про припинення Благодійного фонду «Погляд з майбутнього», податковою інспекцією було зазначено неподання вказаною організацією податкової звітності до органу державної податкової служби з 2003 року; як на правову підставу своїх вимог послалась на частину 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».
Згідно з частиною 8 статті 19 Господарського кодексу України, усі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
Пунктом 2 частини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування», який діяв до 01 січня 2011 року, встановлений обов’язок платників податків і зборів (обов'язкових платежів) подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1. статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Як вбачається за наявних в матеріалах справи документів, відповідач за організаційно-правовою формою є громадською організацією, особливості статусу, створення, діяльності та припинення яких визначені Законом України «Про громадські організації». Статтею 5 цього закону визначено, що законодавство про об'єднання громадян складається з Конституції України, цього Закону та актів законодавства, прийнятих відповідно до нього.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про об’єднання громадян» об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Частиною 3 статті 24 Закону України «Про об’єднання громадян» передбачено, що об'єднання громадян, створені ними установи та організації зобов'язані вести оперативний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, зареєструватись в органах державної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених законодавством.
Громадські організації є неприбутковими організаціями.
Порядок оподаткування неприбуткових організацій, якою є відповідач, передбачений підпунктом 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств». Відповідно до підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку, що відповідач зобов'язаний подавати до податкового органу звіт у встановлені законодавством строки незалежно від наявності доходів, які підлягають оподаткуванню.
Як вбачається з наявних в матеріалах справи документів, остання податкова звітність – податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами та організаціями була надана відповідачем до податкової інспекції за звітний податковий період 9 місяців 2003 року (арк. справи 11).
Відповідно до частини 1 статті 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Частиною 2 статті 38 вказаного Закону визначено, що правовою підставою для постановлення такого судового рішення є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Проте, підстави та особливості припинення діяльності громадських організацій передбачені статтею 19 Закону України «Про об'єднання громадян» від 16 червня 1992 року, який є спеціальним у відношенні діяльності відповідача. Відповідно до цієї статті припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
Реорганізація об'єднання громадян здійснюється відповідно до його статуту. Реєстрація новоствореного об'єднання здійснюється у порядку, встановленому цим Законом.
Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.
Підстави та порядок примусового розпуску об’єднання громадян встановлені статтею 32 Закону України «Про об'єднання громадян».
Згідно статі 25 Закону України «Про об’єднання громадян», державний контроль за діяльністю об'єднань громадян здійснюється державними органами у порядку, передбаченому законодавством України. Органи, що проводять легалізацію об'єднань громадян, здійснюють контроль за додержанням ними положень статуту. Представники цих органів мають право бути присутніми на заходах, що проводяться об'єднаннями громадян, вимагати необхідні документи, одержувати пояснення. Нагляд за виконанням та додержанням законності об'єднаннями громадян здійснюють органи прокуратури. Контроль за джерелами та розмірами надходжень, сплатою податків об'єднаннями громадян здійснюють відповідно фінансові органи та органи державної податкової інспекції.
Здійснюючи контрольну функцію, легалізуючі органи вживають відповідні заходи, передбачені законодавством. Так, статтею 28 Закону України «Про об’єднання громадян» передбачено, що за порушення законодавства легалізуючим органом до громадських організацій самостійно може бути застосований такий вид стягнення, як письмове попередження, в разі грубого або систематичного вчинення правопорушень, легалізуючий орган звертається до суду з поданням про накладення штрафу. Крім того, з метою припинення протиправної діяльності громадської організації легалізуючий орган може направляти до суду подання про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів діяльності, тимчасову заборону діяльності об’єднання на строк до трьох місяців, або про примусовий розпуск (ліквідацію).
Натомість, Закон України «Про об’єднання громадян» не містить в собі положень, якими б було передбачено можливості припинення діяльності громадського об’єднання через ненадання податкової звітності, як само, й відсутні в чинному законодавстві норми, які б надавали органам державної податкової служби звертатися до суду з вимогою про припинення громадської організації через неподання останньою податкової звітності до податкового органу.
З огляду на викладене суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заявлених позивачем вимог про припинення діяльності відповідача.
На підставі вищевикладеного, керуючись частиною 8 статті 19, статтею 128 Господарського кодексу України, статтею 10 Закону України «Про державну податкову службу», Законом України «Про об’єднання громадян», Податковим кодексом України ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволені позовних вимог Державної податкової інспекції у м. Дружківка до Благодійного фонду «Погляд з майбутнього» про припинення юридичної особи відмовити у повному обсязі.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 26 квітня 2011 року.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 04 травня 2011 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Михайлик А.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2011 |
Оприлюднено | 08.06.2011 |
Номер документу | 15934373 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Михайлик А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні