Постанова
від 16.05.2011 по справі 2а/0570/6571/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 16 травня 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/6571/2011

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардейської дивізії, 17

Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучко В.М., розглянувши у порядку скороченого  провадження адміністративну справу за позовною заявою Макіївської об’єднаної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальністю «Оріс» про стягнення податкового боргу у розмірі 24 873,97 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

          Макіївська об’єднана державна податкова інспекція (надалі – Макіївська ОДПІ, позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду із позовом про стягнення податкової заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності з товариства з обмеженою відповідальністю «Оріс» (далі – ТОВ «Оріс», відповідач).  

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач станом на 13.04.2011 року має податкову заборгованість у загальному розмірі 24 873,97 гривень, яка виникла у зв’язку з несплатою відповідачем узгодженого податкового зобов’язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (далі – орендна плата за землю) у розмірі 19 892,98 грн. на підставі поданих ТОВ «Оріс» декларацій від 21.01.2010 року № 214 та від 31.01.2011 року № 838; та нарахованої пені у загальній сумі 4 980,99 грн. Приймаючи до уваги факт несплати ТОВ «Оріс» суми заборгованості у порушення вимог Податкового кодексу України, заявник просить стягнути наведену суму у судовому порядку.  

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Оріс» є юридичною особою, зареєстроване виконавчим комітетом Макіївської міської ради Донецької області 08.09.2003 року. Відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб внесені 22.10.2004 року за № 1 273 120 0000 001675, що підтверджено довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ідентифікаційний код 32598884, місцезнаходження: 86114, Донецька область, м. Макіївка, вул. Бестужева, буд. 1. Відповідно до довідки про взяття на облік платників податків ТОВ «Оріс» перебуває на податковому обліку в Макіївській ОДПІ  (Червоногвардійському відділенні) з 19.09.2003 року за № 47.

Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість склалась за несплату узгодженого податкового зобов’язання з орендної плати за земельні ділянки, яка самостійно визначена відповідачем у податкових деклараціях з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності:

- від 21.01.2010 року № 214. Згідно зазначеної декларації, відповідач визначив свої податкові зобов’язання у розмірі 59 678,82 грн. на 2010 рік (по 4 973,23 грн. щомісяця 2010 року). Заборгованість за несплату орендної плати за землю у 2010 році складає у розмірі 9 946,46 грн. (4 973,23 грн. по строку сплати на 30.12.2010 року та 4 973,23 грн. по строку сплати на 30.01.2011 року).

- від 31.01.2011 року № 838. Згідно зазначеної декларації, відповідач визначив свої податкові зобов’язання у розмірі 59 678,82 грн. на 2011 рік (по 4 973,23 грн. щомісяця 2011 року). Заборгованість за несплату орендної плати за землю у 2010 році складає у розмірі 9 946,46 грн. (4 973,23 грн. по строку сплати на 02.03.2011 року та 4 973,23 грн. по строку сплати на 30.03.2011 року).

Крім того, позивачем нараховано відповідачу пеню у загальному розмірі 4 980,99 грн.

Таким чином, податковий борг з податку з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності становить у розмірі 24 873,97 грн., а саме: за узгодженими податковими зобов’язаннями податкових декларацій з орендної плати за землю у розмірі 18 892,92 грн. (9 946,46 грн. + 9 946,46 грн.) та нарахованої пені у розмірі 4 980,99 грн.

Про факт існування у відповідача заборгованості перед бюджетом з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності свідчать документи, що є в матеріалах справи. Так, з метою погашення такої заборгованості Макіївською ОДПІ приймалися заходи, передбачені чинним на час виникнення порушення Законом України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме боржнику вручені перша та друга податкові вимоги, відповідно - від 09.01.2009 року № 1/11 та від 23.02.2009 року № 2/73. Вказані заходи не призвели до погашення заборгованості.

В матеріалах справи, відсутні докази щодо оскарження відповідачем зазначених першої та другої податкових вимог.  

Крім того, про безперервну заборгованість відповідача перед бюджетом свідчить Витяг про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, відповідно до якого майно ТОВ «Оріс» перебуває у податковій заставі Макіївської ОДПІ. Підставою обтяження є порушення підприємством вимог абз. 2 пп.8.2.1 п. 8.2 ст. 8 Закону України від  21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинний на момент виникнення права на податкову заставу),  а саме: несплата у строки, встановлені цим Законом, суми податкового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.

При цьому, у справі відсутні докази стосовно апеляційного чи судового оскарження дій та актів позивача щодо застосованої податкової застави майна відповідача.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

        Згідно ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України (ПКУ) визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 ПКУ, в межах їх повноважень (п. 61.2 ст.61 ПКУ).

Приписами статті 41 ПКУ встановлено, що контролюючими органами є, зокрема, органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

За пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПКУ органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Таким чином, позивач – Макіївська об’єднана державна податкова інспекція є суб’єктом владних повноважень, та здійснює повноваження в даних правовідносинах надані їй чинним законодавством України.

У відповідності до ст. 2 Закону України «Про плату за землю» використання землі в Україні є платним; плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати; власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок.

Об'єктом плати за землю є земельна ділянка, яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, а суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, землекористувач, у тому числі орендар (ст. 5 цього ж Закону).

Приписами Податкового кодексу України встановлений порядок обчислення плати за землю, строк плати за землю, відповідальність за порушення вимог цього кодексу.

Так, відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПКУ платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Пунктом 287.3 статті 287 ПКУ, яким встановлено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Дана норма кореспондується з ч. 1 ст. 17 Закону України «Про плату за землю» податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

У статті 16 Податкового кодексу України визначені зобов’язання платників податків, один з яких зобов’язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю (п. 290.1 ст. 290 ПКУ).

Пунктом 309.2 статті 309 ПКУ встановлено, що платники податку несуть відповідальність відповідно до цього Кодексу за правильність обчислення, своєчасність подання податкових декларацій та сплати сум податку.

Станом на день розгляду даної адміністративної справи податковий борг з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності не сплачений.

Податковим кодексом України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання ( пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

З огляду на наведене, оскільки податкове зобов’язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності ТОВ «Оріс» не сплачене в установлений чинним законодавством строк, таке зобов'язання є податковим боргом.

Приписами Податкового кодексу України встановлені обов’язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.

Згідно з п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

        Згідно зі статтею 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

        Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної  податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Беручи до уваги те, що суму заборгованості з податку з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у розмірі 24 873,97 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується обліковою карткою відповідача за даним платежем, довідкою про податковий борг від 13.04.20111 року № 4372/10/2-24-013, наданих Макіївською ОДПІ; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 162, 183-2 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов Макіївської об’єднаної державної податкової інспекції до товариства з обмеженою відповідальністю «Оріс» про стягнення податкового боргу у розмірі 24 873,97 грн. – задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Оріс» (ідентифікаційний код 24324776, місцезнаходження: 32598884, місцезнаходження: 86114, Донецька область, м. Макіївка, вул. Бестужева, буд. 1) на користь місцевого бюджету (р/р 33210812700069, код платежу 13050200, банк одержувач ГУДКУ у Донецькій області, код ОКПО банку 346867360 податковий борг за орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності у розмірі 24 873,97 грн. (двадцять чотири тисячі вісімсот сімдесят три грн. 97 коп., з них пеня у сумі 4 980,99 грн.) шляхом стягнення коштів, що перебувають на рахунках у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю «Оріс»:          

Постанову виготовлено у нарадчій кімнаті 16 травня 2011 року.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

          

Суддя                                                                                      Чучко В.М.  

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу15934396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/6571/2011

Постанова від 16.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні