Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 травня 2011 р. справа № 2а/0570/4739/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Шинкарьової І.В.
при секретарі Заднепровської В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Луганську до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лізинг-Центр»» про стягнення заборгованості з земельного податку з юридичних осіб, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна податкова інспекція в Артемівському районі у м. Луганську, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лізинг-Центр»» про стягнення коштів з рахунків у банках обслуговуючих платника податків суму заборгованості з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 242926,53грн. Заявою від 13.05.2011 року №6687/9/10 позивач змінив свої позовні вимоги у зв’язку з частковою сплатою відповідачем боргу, та просив стягнути суму податкового боргу в розмірі 235874,85грн.
В обґрунтування позову посилається на те, що за відповідачем числиться заборгованість перед бюджетом по земельному податку з юридичних осіб, яка станом на час розгляду справи складає 235874,85грн. Заборгованість перед бюджетом виникла внаслідок несплати податкових зобов’язань згідно податкової декларації з плати за землю, нарахованих штрафних санкцій та пені, що обліковується по особовому рахунку платника податків. Інспекцією було вжито ряд заходів по погашенню даного боргу, проте очікуваного результату вони не дали.
Просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Лізинг-Центр» (83055, м. Донецьк, вул. Постишева, 127, код ЄДРПОУ 31928843), податковий борг з земельного податку у розмірі 235874,85грн. на користь державного бюджету, код платежу 13050300 р/р33216813700003. Одержувач УДКУ у м. Луганську ГУДКУ у Луганській області, код одержувача 24046582, банк ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013.
Представники сторін в судове засідання не з’явилися, про час і місце судового розгляду повідомлялися належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за їх відсутності не надавали.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін на підставі наявних у справі доказів.
Представник відповідача надав судові заяву в якої зазначив, що проти стягнення боргу не заперечує та просить суд розстрочити виконання постанови на 4 роки, у зв’язку з нестабільним фінансовим станом підприємства.
Розглянувши матеріали справи та додатково надані сторонами документи, дослідивши письмові докази, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Лізинг-Центр» є юридичною особою, зареєстроване Виконавчим комітетом Донецької міської ради, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності – юридичної особи від 14.03.2002року за №04052844 ю 0080102, ідентифікаційний код 31928843 (а.с.5), перебуває на податковому обліку як платник окремих податків, а саме як платник земельного податку в ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську.
Відповідачем до податкового органу подана податковий розрахунок земельного податку №2625 від 30.01.2010 року, якою нарахував земельний податок на 2010 рік на загальну суму 1006495,00грн., у тому числі щомісячно починаючи з січня по листопад у сумі 83874,58грн., в грудні 83874,62грн. (а.с.14), та податкову декларацію з плати за землю №1290 від 28.01.2001 року, якою нарахував земельний податок на 2011 рік на загальну суму 1006495,00грн., у тому числі щомісячно починаючи з січня по листопад у сумі 83874,58грн., в грудні 83874,62грн. (а.с.10).
Але відповідачем узгоджене податкове зобов’язання з земельного податку не було сплачено частково, що призвело до виникнення податкового боргу в сумі 231959,33грн.
Також, у зв’язку з несвоєчасною сплатою узгодженого податкового зобов’язання у відповідача виникла пеня в сумі 3915,52грн., яка нарахована на підставі ст.16 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Відповідно до ст.67 Конституції України зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп.16.1.3 та пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Оскільки спірні правовідносини частково виникли на протязі 2010 року, враховуючи, що з 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, суд відповідно до статті 58 Конституції України застосовує нормативно – правові акти України, які діяли в той період.
Закон України «Про плату за землю» визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку.
Платниками земельного податку згідно ст.2 цього Закону є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів – учасників угоди про розподіл продукції.
Статтею 14 цього Закону передбачено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій.
Закон України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до пункту 5.1 статті 5 зазначеного Закону, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок.
Підпункт 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 зазначеного Закону встановлює, що платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Відповідно до абзацу «а» підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Судом встановлено, що ТОВ «Лізинг-Центр» не сплачена сума земельного податку в результаті чого у відповідача виник податковий борг на загальну суму 235874,85грн., що підтверджено розрахунком суми податкового боргу станом на 12.05.2011 року.
Підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 ст. 5 зазначеного Закону передбачено, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
На час розгляду справи відповідачем податковий борг на загальну суму 235874,85грн. не сплачений.
Відповідно до підпункту 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
З метою погашення податкового боргу відповідачу була відправлена перша податкова вимога №1/438 від 07.05.2010 року та друга податкова вимога №2/526 від 21.06.2010 року, які отримані підприємством, про що є запис пошти.
ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську відповідно до п.п.10.1.1 п.10.1 ст.10 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» прийнято рішення від 05.08.2010 року №10548/10/24-00 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу. (а.с.7).
Згідно п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків, зокрема, шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків, здійснюється за рішенням суду.
Відповідно до п.102.4 ст.102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов’язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв’язку з відмовою у самостійному погашені такого грошового зобов’язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Таким чином, заходи, прийняті податковим органом щодо стягнення податкового боргу, не призвели до їх погашення, строки їх добровільної сплати вийшли у відповідності до підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», про що свідчать матеріали справи.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги податкового органу підлягають задоволенню.
Відповідач звернувся з заявою, у якій просив розстрочити на 4 роки виконання постанови шляхом сплати рівними частинами щомісячно, посилаючись на те, що цілісний майновий комплекс «Луганський завод колінчатих валів» є власністю відповідача на підставі договору-продажу від 02.11.2005 року. На теперішній час цей комплекс передано іншому підприємству в оренду. Але, робота заводу не має постійного характеру, замовлення на виготовлення продукції на протязі останніх п’яти років поступають вкрай рідко. Орендар не має можливості належним чином сплачувати оренду плату, яка обумовлена сторонами договору. У зв’язку із складними економічними процесами у державі, погашення дебіторської заборгованості перед підприємством характеризується низьким рівнем. Відповідно до ст.263 КАС України, за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), сторона виконавчого провадження може звернутися до адміністративного суду, що видав виконавчий документ – із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Згідно листа позивача від 26.04.2011 року №5917/10/24-00 ДПІ не заперечує проти надання розстрочки податкового боргу в судовому порядку рівними частками на 48 місяців.
Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.
З огляду на зазначене, суд вважає заяву обґрунтованою та такою що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Луганську до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лізинг-Центр» про стягнення коштів з рахунків у банках обслуговуючих платника податків суму заборгованості з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 235874,85грн. – задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Лізинг-Центр» (83055, м. Донецьк, вул. Постишева, 127, код ЄДРПОУ 31928843) податковий борг з земельного податку у розмірі 235874,85грн. на користь державного бюджету, код платежу 13050300 р/р33216813700003. Одержувач УДКУ у м. Луганську ГУДКУ у Луганській області, код одержувача 24046582, банк ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013.
Розстрочити на 48 місяців виконання постанови в частині стягнення податкового боргу з земельного податку у сумі 235874,85грн. шляхом сплати щомісячно рівними частинами з червня 2011 року по травень 2015 року.
Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частину 18 травня 2011 року.
Постанову у повному обсязі складено 23 травня 2011 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Шинкарьова І.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2011 |
Оприлюднено | 08.06.2011 |
Номер документу | 15934744 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Шинкарьова І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні