Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 квітня 2011 року Справа № 2а-2291/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
судді: Качур іної Л.С.,
при секретарі: Єретик овій К.В.
в присутності сторін:
від позивача : ОС ОБА_1.., довіреність від 04.01.2011 ро ку № 7/9/10
від відповідача: О СОБА_2., довіреність від 07.04.2011 р оку б/н
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Лу ганську до Приватного пі дприємства «Лугапромсталь» про стягнення коштів в сумі 99 694,73 грн., -
ВСТАНОВИВ:
17 березня 2011 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду надійшов позов Дер жавної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Лу ганську до Приватного пі дприємства «Лугапромсталь» про стягнення коштів в сумі 99 694,73 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач у позові зазна чив, що Приватне підприємств о «ЛУГАПРОМСТАЛЬ» є юридично ю особою і зареєстровано як с уб' єкт підприємницької дія льності виконавчим комітето м Луганської міської ради 09 ли стопада 2006 року № 1 382 102 0000 011480.
Відповідач знаходиться на податковому обліку в Держав ній податковій інспекції в А ртемівському районі у м. Луга нську.
У зв' язку з несвоєчасною с платою податкового зобов' я зання у ПП «Лугапромсталь» с таном на 09.03.2011 утворився податк овий борг перед бюджетом у за гальній сумі 99 694,73 грн., а саме:
- з податку на прибуток прив атних підприємств - 90 136,49 грн., у тому числі податкові зобов ' язання у сумі 59 438,49, штрафні с анкції - 30 698,00 грн.;
- з податку на додану вартіс ть - 7305,26 грн., у тому числі пода ткові зобов' язання у сумі 3093 ,26 грн., штрафні санкції у сумі 4 212,00 грн.;
- з податку з доходів фізичн их осіб від інших видів діяль ності - 2250,00 грн., у тому числі п одаткові зобов' язання у сум і 750,00 грн., штрафні санкції у сум і 1500,00 грн.;
- з комунального податку - 2,98 грн., у тому числі податкові зобов' язання у сумі 2,98 грн.
У зв' язку з несплатою у вст ановлені строки податкових з обов' язань, відповідачу нап равлялася перша податкова ви мога від 06.12.2010 року № 1/873.
Представник позивача у суд овому засіданні просив задов ольнити позовні вимоги та ст ягнути з відповідача податко вий борг в загальній сумі 99 694,73 грн., з якої 90 136,49 грн. - з податку н а прибуток на користь держав ного бюджету, код платежу 11021000, о тримувач УДК у м. Луганську ГУ ДКУ у Луганській області, код отримувача 24046582, банк ГУ ДКУ у Л уганській області, МФО 804013, р/р 31 118009700003; 7305,26 грн. - з податку на додан у вартість на користь держав ного бюджету, код платежу 14010100, о тримувач УДК у м. Луганську ГУ ДКУ у Луганській області, код отримувача 24046582, банк ГУ ДКУ у Л уганській області, МФО 804013, р/р 31 110029700003; 2250,00 грн. - з податку з доході в фізичних осіб від інших вид ів діяльності на користь міс цевого бюджету, код платежу 110 11100, отримувач УДК у м. Луганськ у ГУ ДКУ у Луганській області , код отримувача 24046582, банк ГУ ДК У у Луганській області, МФО 804013 , р/р 33219854700003; 2,98 грн. - з комунального податку на користь місцевог о бюджету, код платежу 16010200, отри мувач УДК у м. Луганській обла сті, код отримувача 24046582, банк ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013, р/р 33212828700003.
Представник відповідача в судовому засіданні визнав п озовні вимоги в повному обся зі.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, представн ика відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувш и справу в межах заявлених по зовних вимог та наданих стор онами доказів, суд дійшов до н аступного.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 року Закон України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” та Закон У країни «Про систему оподатку вання» втратили чинність.
Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податкови м Кодексом України, в даному в ипадку слід застосовувати но рми Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” та Закону України «Про систему оподаткування» , які були чинні на момент вини кнення даних правовідносин.
Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Законом України «Про систе му оподаткування» визначено , що під податком і збором (обо в' язковим платежем) до бюдж етів та до державних цільови х фондів слід розуміти обов' язковий внесок до бюджету ві дповідного рівня або державн ого цільового фонду, здійсню ваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються за конами України про оподаткув ання. Платниками податків і з борів (обов' язкових платежі в) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов' язок сп лачувати податки і збори (обо в' язкові платежі). Платники податків і зборів (обов' язк ових платежів) зобов' язані у числі іншого, сплачувати на лежні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.
Право податкових органів н а звернення до суду з позовом про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами передбач ене ст. 10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні».
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння», в редакції, чинній на мом ент виникнення спірних право відносин, платники податків і зборів (обов' язкових плат ежів) зобов' язані сплачуват и належні суми податків і збо рів у встановлені законом те рміни.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» перед бачена як одна з функцій пода ткового органу подання до су дів позовів до підприємств, у станов та організацій про ст ягнення заборгованості пере д бюджетом і державними ціль овими фондами за рахунок їх м айна.
Судом встановлено, що Прива тне підприємство «Лугапромс таль», зареєстроване виконав чим комітетом Луганської міс ької ради 09 листопада 2006 року № 1 382 102 0000 011480 (а. с. 4).
Відповідач взятий на облік як платник податків та зборі в ДПІ у Артемівському районі м. Луганськ 10 листопада 2006 року № 4922 (а. с. 6).
Згідно із статтею 16 Податко вого кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку обл ік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обч ислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 с татті 16); подавати до контролю ючих органів у порядку, встан овленому податковим та митни м законодавством, декларації , звітність та інші документи , пов'язані з обчисленням і спл атою податків та зборів (підп ункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); спла чувати податки та збори в стр оки та у розмірах, встановлен их цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпун кт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідачем 12 листопада 2010 року було самостійно визначе ну суму податкового зобов'яз ання з податку на додану варт ість за 2010 рік у розмірі 3093,26 грн. (а. с. 11-12).
ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську податковим пов ідомленням-рішенням від 22 гру дня 2010 року № 0001232300/0 на підставі ак та документальної перевірки № 680/23-00/34720499 від 08 грудня 2010 року бул о застосовано до відповідача штрафні (фінансові) санкції з а платежем податок на додану вартість в сумі в розмірі 4212,00 г рн. (а. с. 13).
Згідно декларації з податк у на прибуток підприємства з а 2010 рік Приватне підприємств о «Лугапромсталь» самостійн о визначило суму податкового зобов' язання з податку на п рибуток за 2010 рік в розмірі 3502,00 грн. (а. с. 15).
На підставі акта перевірки № 680/23-00/34720499 від 08 грудня 2010 року ДПІ в Артемівському районі у м. Лу ганську визначено суму подат кового зобов' язання з подат ку на прибуток Приватному підприємству «Лугапромстал ь» в сумі 86 639,90 грн., з яких за осн овним платежем - 55 941,00 грн. та з а штрафними (фінансовими сан кціями) - 30 698,90 грн. (а. с. 14).
Згідно Розрахунку комунал ьного податку відповідачем с амостійно визначено податко ве зобов' язання з комунальн ого податку за 2010 рік в сумі 2,98 г рн. (а. с. 16).
Податкові повідомлення-рі шення були отримані уповнова женою особою відповідача і н а час розгляду справи податк ові повідомлення-рішення не були оскаржені, тобто є чинни ми.
Згідно із пунктом 54.1 статті 5 4 Податкового кодексу Україн и крім випадків, передбачени х податковим законодавством , платник податків самостійн о обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язанн я та/або пені, яку зазначає у п одатковій (митній) деклараці ї або уточнюючому розрахунку , що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків відповід но до пункту 57.1 статті 57 Податк ового кодексу України зобов' язаний самостійно сплатити с уму податкового зобов'язання , зазначену у поданій ним пода тковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настают ь за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого цим Кодексом для по дання податкової декларації , крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 57.2 статті 57 Податков ого кодексу України визначен о, що у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших зако нів України контролюючий орг ан самостійно визначає подат кове зобов'язання платника п одатків з причин, не пов'язани х з порушенням податкового з аконодавства, такий платник податків зобов'язаний сплати ти нараховану суму податково го зобов'язання у строки, визн ачені в цьому Кодексі, а якщо т акі строки не визначено, - прот ягом 30 календарних днів, що на стають за днем отримання под аткового повідомлення-рішен ня про таке нарахування.
Станом на 09.03.2011 податкове зоб ов'язання з податку на прибут ок приватних підприємств, з п одатку на додану вартість, з п одатку з доходів фізичних ос іб від інших видів діяльност і, з комунального податку пла тником податків не сплачено.
Відповідно до статті 6 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” (яки й був чинним на дату виникнен ня спірних правовідносин) у р азі коли платник податків не сплачує узгоджену суму пода ткового зобов' язання в уста новлені строки, податковий о рган надсилає такому платник у податків податкові вимоги.
Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення.
Податкові вимоги надсилаю ться:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону Украї ни від 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами” (який був чин ним на дату виникнення спірн их правовідносин) у разі коли інші, передбачені цим Законо м, заходи з погашення податко вого боргу не дали позитивно го результату, податковий ор ган здійснює за платника под атків та на користь держави з аходи щодо залучення додатко вих джерел погашення суми по даткового боргу шляхом стягн ення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недо статності - шляхом продажу ін ших активів такого платника податків.
Стягнення коштів та продаж інших активів платника пода тків провадяться не раніше т ридцятого календарного дня з моменту надіслання йому дру гої податкової вимоги.
Стягнення безготівкових к оштів здійснюється шляхом на діслання банку (банкам), обслу говуючому платника податків , платіжної вимоги на суму под аткового боргу або його част ини, а при стягненні готівков их коштів - у порядку, визначен ому Кабінетом Міністрів Укра їни. Продаж інших активів зді йснюється на підставі рішенн я податкового органу, підпис аного його керівником та скр іпленого гербовою печаткою п одаткового органу.
На виконання вищезазначен их положень Закону України в ід 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами” (який був чинним на дату виникнення спірних п равовідносин) позивачем відп овідачу надіслано першу пода ткову вимогу від 06 грудня 2010 ро ку № 1/873 (а. с. 7), яка отримана відпо відачем 09 грудня 2010 року, про що свідчить підпис директора П П «Лугапромсталь».
Відповідач суму боргу у вст ановленому законом порядку н е оскаржив.
Оскільки відповідач самос тійно визначив податковими д еклараціями з податку на дод ану вартість, з податку на при буток підприємства, податков им розрахунком комунального податку податкові зобов' яз ання та податкові повідомлен ня-рішення не були оскаржені на день подання адміністрат ивного позову, тому вважають ся узгодженими і обов' язков ими до сплати, позовні вимоги податкового органу щодо стя гнення податкового боргу є з аконними та обґрунтованими.
В судовому засіданні предс тавник Приватного підпр иємства «Лугапромсталь» виз нав позовну заяву у повному о бсязі, про що надав письмове з вернення.
Частинами 1, 2 ст. 136 КАС України визначено, що позивач може ві дмовитися від адміністратив ного позову, а відповідач - в изнати адміністративний поз ов протягом всього часу судо вого розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адмін істративного позову чи визна ння адміністративного позов у викладено в адресованій су ду письмовій заяві, ця заява п риєднується до справи. Судов е рішення у зв' язку з відмов ою від адміністративного поз ову, визнанням адміністратив ного позову чи примиренням с торін ухвалюється за правила ми, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 112 КАС України, позивач може відмов итися від адміністративного позову повністю або частков о, а відповідач - визнати адм іністративний позов повніст ю або частково. Відмова від ад міністративного позову чи ви знання адміністративного по зову під час підготовчого пр овадження мають бути викладе ні в адресованій суду письмо вій заяві, яка приєднується д о справи. У разі повного визна ння відповідачем адміністра тивного позову і прийняття й ого судом приймається постан ова суду про задоволення адм іністративного позову.
На підставі вищевикладено го у суду не має підстав для не прийняття визнання адмініст ративного позову, так як дії в ідповідача Приватного п ідприємства «Лугапромсталь » не суперечать закону та не п орушують чиї-небудь права, св ободи або інтереси.
Згідно ст. 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у судовому засіданні, у як ому закінчився розгляд справ и, оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено представників с торін про те, що постанову у по вному обсязі буде виготовлен о протягом 5-денного строку.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 136, 158, - 163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в Артемівському районі у м. Л уганську до Приватного п ідприємства «Лугапромсталь » про стягнення коштів в сумі 99 694,73 грн. задовольнити повніст ю.
Стягнути з Приватно го підприємства «Лугапром сталь» (91015, м. Луганськ, кв. Ольхо вський, 5-А, кв. 28, ЄДРПОУ 34720499) кошти в сумі 99 694,73 грн. (дев' яносто де в' ять тисяч шістсот дев' ян осто чотири гривні сімдесят три копійки) з розрахункових рахунків платника податків. у банках, обслуговуючих борж ника, а саме:
- з р/рахунку № 26006053708620, Луга нська філія ПАТ КБ «ПРИВАТБА НК» м. Луганськ, МФО 304795;
- з р/р 26051053708620, Луганська фі лія ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» м. Луг анськ, МФО 304795;
податок на прибуток - 90 136,49 грн . на користь державного бюдже ту, код платежу 11021000, отримувач У ДК у м. Луганську ГУ ДКУ у Луга нській області, код отримува ча 24046582, банк ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013, р/р 31118009700003;
податок на додану вартість 7305,26 грн. на користь державного бюджету, код платежу 14010100, отрим увач УДК у м. Луганську ГУ ДКУ у Луганській області, код отр имувача 24046582, банк ГУ ДКУ у Луган ській області, МФО 804013, р/р 31110029700003;
податок з доходів фізичних осіб від інших видів діяльно сті - 2250,00 грн. на користь місцево го бюджету, код платежу 11011100, отр имувач УДК у м. Луганську ГУ ДК У у Луганській області, код от римувача 24046582, банк ГУ ДКУ у Луга нській області, МФО 804013, р/р 33219854700003 ;
комунальний податок - 2,98 грн. на користь місцевого бюджет у, код платежу 16010200, отримувач УД К у м. Луганській області, код отримувача 24046582, банк ГУ ДКУ у Лу ганській області, МФО 804013, р/р 332128 28700003.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Повний текст постанови скл адено та підписано 26 квітня 2011 року.
Суддя Л.С. Качуріна
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2011 |
Оприлюднено | 08.06.2011 |
Номер документу | 15936912 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Л.С. Качуріна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні