Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 травня 2011 року Справа № 2а-3491/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді
судді: Смішливої Т.В.
при секретарі: Попові М.Г.
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1, дов. № 24124/10 від 23.11.2010
представника відповідача: не з' явивс я
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганс ька до Приватного малого під приємства «Луганська виробн ичо-комерційна фірма «Ніка і К» про стягнення податковог о боргу з податку на прибуток ,-
В С Т А Н О В И В:
26 квітня 2011 року позивач звер нувся з позовом до Приватног о малого підприємства «Луган ська виробничо-комерційна фі рма «Ніка і К» в якому просив с тягнути податковий борг з по датку на прибуток у сумі 58,37 грн .
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив. Відпо відач - Приватне мале підпр иємство «Луганська виробнич о-комерційна фірма «Ніка і К» зареєстроване виконавчим ко мітетом Жовтневої районної р ади народних депутатів 14.01.1992 за № 18/19, є платником податків та з борів, перебуває на податков ому обліку в ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська. Відповід ач має заборгованість перед бюджетом з податку на прибут ок у розмірі 58,37 грн. Заборгован ість перед бюджетом утворила ся внаслідок несплати узгодж ених податкових зобов' язан ь з податку на прибуток, що під тверджується декларацією з податку на прибуток (а.с.14). ДПІ у Жовтневому районі м. Луганс ька з метою погашення податк ового боргу платника податкі в вживалися заходи, передбач ені Законом № 2181, а саме - згід но п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 на адресу відповідача направлено перш у податкову вимогу від 25.02.10. № 1/207 та другу податкову вимогу ві д 11.05.10. № 2/395. 20 липня 2010 року ДПІ у Жов тневому районі м. Луганська п рийнято рішення № 82 про стягне ння коштів та продаж інших ак тивів відповідача в рахунок погашення його податкового б оргу. На підставі викладеног о, з урахуванням заяви про уто чнення позовних вимог, позив ач просить стягнути кошти з р озрахункових рахунків Прива тного малого підприємства «Л уганська виробничо-комерцій на фірма «Ніка і К» в обслугов уючих банках суму податковог о боргу з податку на прибуток у розмірі 58,37 грн. в дохід Держа вного бюджету України.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і, надав суду пояснення, анало гічні викладеному в позові.
Відповідач в судові засіда ння жодного разу не з' являв ся, хоча про день, час та місце розгляду справи повідомлявс я завчасно та належним чином . При цьому, суд вважає за необ хідне зазначити, що судові по вістки Приватному малому під приємству «Луганська виробн ичо-комерційна фірма «Ніка і К» направлялися за адресою, вказаною ДПІ у Жовтневому ра йоні м. Луганська у позовній з аяві та в Єдиному Державному реєстрі підприємств та орга нізацій України. Однак, пошто ве відправлення за адресою: в ул. Чайковського,72, м. Луганськ , Луганська область, 91000, поверн уто до суду з причин - вибутт я адресату..(а.с.19,23,24).
Відповідно до статті 35 Коде ксу адміністративного судоч инства України (КАС України) в важається, що юридична особа повідомлена про час та місце слухання справи, якщо судова повістка доставлена за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру.
При цьому, слід враховувати , що відповідно до частини пер шої статті 18 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців» від 15 травня 20 03 року №755-IV, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдино го державного реєстру, були в несені до нього, то такі відом ості вважаються достовірним и і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки д о них не внесено відповідних змін.
В зв'язку з тим, що будь-яких в ідомостей відносно зміни міс ця реєстрації відповідач дер жавному реєстратору не надав , записи до реєстру не вносили сь, суд позбавлений можливос ті повідомити відповідача пр о розгляд даної справи за інш ою адресою.
Таким чином, на підставі вик ладеного, керуючись нормами КАС України відповідно до як их адміністративна справа ма є бути розглянута і вирішена протягом розумного строку т а виходячи зі змісту статті 128 КАС України неявка уповнова женого представника відпові дача без поважних причин або неповідомлення про причини неприбуття, не є перешкодою д ля розгляду справи протягом розумного строку, у зв' язку з чим судом ухвалено розглян ути справу за наявними в ній м атеріалами.
Суд, вислухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, вважа є, що позов підлягає задоволе нню з наступних підстав.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює пе релік податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов'язки їх поса дових осіб під час здійсненн я податкового контролю, а так ож відповідальність за поруш ення податкового законодавс тва.
Проте, оскільки правовідно сини щодо наслідків несплати платником податків - відпо відачем у даній адміністрати вній справі - податкового бор гу з податку на прибуток у су мі 58,37грн., виник до набрання чи нності Податковим Кодексом У країни від 02.12.2010 №2755-VI, суд приходи ть до висновку, що в даному вип адку при розгляді справи, раз ом з нормами чинного законод авства, слід застосувати нор ми раніше діючого законодавс тва.
Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Законом України «Про систе му оподаткування» (який був ч инним на дату виникнення спі рних правовідносин) визначен о, що під податком і збором (об ов' язковим платежем) до бюд жетів та до державних цільов их фондів слід розуміти обов ' язковий внесок до бюджету відповідного рівня або держа вного цільового фонду, здійс нюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються з аконами України про оподатку вання. Платниками податків і зборів (обов' язкових плате жів) є юридичні і фізичні особ и, на яких згідно з законами Ук раїни покладено обов' язок с плачувати податки і збори (об ов' язкові платежі). Платник и податків і зборів (обов' яз кових платежів) зобов' язані у числі іншого, сплачувати на лежні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.
Право податкових органів н а звернення до суду з позовом про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами передбач ене ст. 10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні».
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння» (який був чинним на дату в иникнення спірних правовідн осин) платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів у встановлені законом терміни .
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» перед бачена як одна з функцій пода ткового органу подання до су дів позовів до підприємств, у станов та організацій про ст ягнення заборгованості пере д бюджетом і державними ціль овими фондами за рахунок їх м айна.
Законом України «Про опода ткування прибутку підприємс тв» (який був чинним на дату ви никнення спірних правовідно син) визначено порядок сплат и податку на прибуток підпри ємств, зокрема, відповідно до ст. 3 Закону об' єктом оподатк ування є прибуток, який визна чається шляхом зменшення сум и скоригованого валового дох оду звітного періоду, визнач еного згідно з пунктом 4.3 цьог о Закону на: суму валових витр ат платника податку, визначе них статтею 5 цього Закону; сум у амортизаційних відрахуван ь, нарахованих згідно із стат тями 8 і 9 цього Закону. Відпові дно до п. 16.1 ст. 16 Закону платники податку самостійно визначаю ть суми податку, що підлягают ь сплаті.
Порядок нарахування та спл ати податку на додану вартіс ть визначено Законом України «Про податок на додану варті сть» (який був чинним на дату в иникнення спірних правовідн осин). Згідно зі ст. 7 цього Зако ну, суб' єкти господарювання зобов' язані у встановленом у цим законом порядку сплачу вати податок на додану варті сть.
Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» № 2181 (далі - Закон № 2181) (який був чинним на дату вин икнення спірних правовіднос ин) визначений порядок погаш ення податкового боргу платн ика податків та порядок звер нення стягнення на активи пл атника податків, який відпов ідно до ввідної частини є спе ціальним законом з питань оп одаткування, та встановлює п орядок погашення зобов' яза нь юридичних або фізичних ос іб перед бюджетами та держав ними цільовими фондами з под атків і зборів (обов'язкових п латежів), нарахування і сплат и пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими орга нами.
Також цим Законом запровад жене поняття податкового бор гу, як податкового зобов' яз ання, узгодженого платником податків або встановленого с удом, але не сплаченого у вста новлений строк, а також пені, н арахованої на суму такого по даткового зобов' язання.
Крім того, ним же визначено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погаше ння податкового боргу, є викл ючно податкові органи.
Відповідно до п. 5.3.1 ст. 5 Закон у № 2181 (який був чинним на дату в иникнення спірних правовідн осин) платник податків зобов ' язаний самостійно сплатит и суму податкового зобов' яз ання, зазначену у поданій ним податковій декларації, прот ягом десяти календарних днів , наступних за останнім днем в ідповідного граничного стро ку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Зако ну для подання податкової де кларації.
Абзацом 1 пункту 5.1. ст. 5 Закону № 2181 (який був чинним на дату ви никнення спірних правовідно син) визначено, що податкове з обов' язання, самостійно виз начене платником податків у податковій декларації, вважа ється узгодженим з дня подан ня такої податкової декларац ії.
Відповідно до п. 6.1. ст. 6 Закону № 2181(який був чинним на дату ви никнення спірних правовідно син), у разі коли сума податков ого зобов' язання розрахову ється контролюючим органом в ідповідно до статті 4 цього За кону, такий контролюючий орг ан надсилає платнику податкі в податкове повідомлення, в я кому зазначаються підстава д ля такого нарахування, посил ання на норму податкового за кону, відповідно до якої був з роблений розрахунок або пере рахунок податкових зобов' я зань, сума податку чи збору (об ов' язкового платежу), належ ного до сплати, та штрафних са нкцій за їх наявності, гранич ні строки їх погашення, а тако ж попередження про наслідки їх несплати в установлений с трок та граничні строки, пере дбачені законом для оскаржен ня нарахованого податкового зобов' язання (штрафних сан кцій за їх наявності).
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181 (який був чинним на д ату виникнення спірних право відносин), у разі коли платник податків не сплачує узгодже ну суму податкового зобов' я зання в установлені строки, п одатковий орган надсилає так ому платнику податків податк ові вимоги.
Згідно п.п. 6.2.3. п. 6.2 Закону № 2181 (як ий був чинним на дату виникне ння спірних правовідносин), п одаткові вимоги надсилаютьс я:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.
Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.
Відповідно до п. 17.3 ст. 17 Закон у № 2181 (який був чинним на дату в иникнення спірних правовідн осин) сплата (стягнення) штраф них санкцій, передбачених ці єю статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.
Судом установлено, що відпо відач - Приватне мале підпр иємство «Луганська виробнич о-комерційна фірма «Ніка і К» зареєстроване виконавчим ко мітетом Жовтневої районної р ади народних депутатів 14.01.1992 за № 18/19 (а.с. 8-9), перебуває на обліку в позивача як платник податк ів та зборів.
У відповідача виникла забо ргованість перед бюджетом з податок на прибуток у сумі 58,37г рн.
Податкові зобов' язання, в изначені відповідачем у декл арації з податку на прибуток підприємства, є узгодженими (а.с. 14).
Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України регламен товано, що орган державної по даткової служби здійснює за платника податків і на корис ть держави заходи щодо погаш ення податкового боргу таког о платника податків шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в изначено, що джерелами самос тійної сплати грошових зобов 'язань або погашення податко вого боргу платника податків є будь-які власні кошти, у том у числі ті, що отримані від про дажу товарів (робіт, послуг), м айна, випуску цінних паперів , зокрема корпоративних прав , отримані як позика (кредит), т а з інших джерел, з урахування м особливостей, визначених ц ією статтею, а також суми надм іру сплачених платежів до ві дповідних бюджетів. Джерелам и погашення податкового борг у платника податків є будь-як е майно такого платника пода тків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а та кож іншими законодавчими акт ами.
Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини (підпункти 95.2 та 95.3 ста тті 95 Податкового кодексу Укр аїни)
Податковим органом з метою погашення податкового боргу платника податків вживалися заходи, передбачені Законом № 2181, а саме: направлена перша п одаткову вимогу від 25.02.10. № 1/207 та друга податкову вимогу від 11. 05.10. № 2/395, однак поштові відправл ення з вищезазначеними подат ковими вимогами були поверну ті на адресу позивача з позна чкою пошти «за закінченням т ерміну зберігання», у зв' яз ку з чим п 07.04.2010 та 18.06.2010 працівника ми ДПІ у Жовтневому районі м. Л уганська було складено акти про вручення податкової вим оги платнику податків шляхом їх розміщення на дошці оголо шень. (а.с.15-18). Крім того, 20 липня 2010 року ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська прийнято рішенн я № 82 про стягнення коштів та п родаж інших активів відповід ача в рахунок погашення його податкового боргу (а.с.19).
Сума боргу в добровільному порядку позивачем не сплаче на.
Згідно п. 5.3 ст. 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» від 21.1 2.2000р. № 2181-ІІІ (далі - Закон 2181) (яки й був чинним на дату виникнен ня спірних правовідносин) пл атник податків зобов' язани й самостійно сплатити суму п одаткового зобов' язання пр отягом десяти календарних дн ів, наступних за останнім дне м відповідного граничного ст року.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» від 04.12.1990 р. № 509 - ХІІ органи державної податко вої служби наділені функція ми з контролю за додержанням законодавства про податки т а правильністю їх обчислення і сплати до бюджету.
Відповідно до положень пун кту 11 статті 11 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні» фінансові (штраф ні) санкції, суми недоїмки, пен і, накладені (застосовані) орг анами державної податкової с лужби України, сплачуються п латниками податків добровіл ьно або стягуються у судовом у порядку органами державної податкової служби.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд дій шов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, як і підтверджуються достатнім и доказами, які свідчать про о бґрунтованість позовних вим ог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається та ї х обґрунтування.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
З огляду на викладене суд ув ажає позовні вимоги обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Держа вної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Лугансь ка задовольнити у повному о бсязі.
Стягнути з розрахункових р ахунків Приватного малого пі дприємства «Луганська вироб ничо-комерційна фірма «Ніка і К» (код ЄДРПОУ 13388796), відкритих у банках, обслуговуючих Прив атне мале підприємство «Луга нська виробничо-комерційна ф ірма «Ніка і К», податковий бо рг з податку на прибуток у сум і 58,37 грн. (п' ятдесят вісім грн . 37 коп.) на розрахунковий рахун ок 31117009700004, одержувач ГУДКУ в Луг анській області, МФО 804013, код пл атежу 11021000, код 204046538 на користь Де ржавного бюджету України.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя Т.В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2011 |
Оприлюднено | 08.06.2011 |
Номер документу | 15936940 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні