Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 травня 2011 року Справа № 2а-2215/11/1270
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
судді Ковальовій Т.І.
при секретарі Бавикіній А.С .
За участю представників ст орін:
від позивача: Борзенко Н.О.
від відповідача: не з' явив ся
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативний позов Ленінської між районної державної податков ої інспекції м. Луганську до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Логітех» про стя гнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
15 березня 2011 року до суду наді йшла позовна заява Ленінсько ї міжрайонної державної пода ткової інспекції м. Луганськ у до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Логітех» п ро стягнення податкового бор гу.
В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач пояснив, щ о Товариство з обмеженою від повідальністю «Логітех» є пл атником податків і зборів та перебуває на податковому об ліку в Ленінській міжрайонні й державній податковій інспе кції м. Луганську.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Логітех» не с платило до бюджету узгоджену суму податкового боргу з под атку на прибуток в сумі 395,17 грн ., з транспортного податку в су мі 16186,87 грн.., у зв' язку з чим утв орився податковий борг.
У судовому засіданн і представник позивача позов ні вимоги підтримав у повном у обсязі, надав пояснення, ана логічні викладеним у позові.
В судове засідання предста вник відповідача не з' явивс я, був повідомлений належним чином, причини неявки суду не відомі.
Відповідно до пункту 1 части ни 4 статті 128 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни у разі неприбуття відпові дача - суб'єкта владних повнов ажень, належним чином повідо мленого про дату, час і місце с удового розгляду, без поважн их причин або без повідомлен ня ним про причини неприбутт я розгляд справи не відклада ється і справу може бути вирі шено на підставі наявних у ні й доказів. Ці ж наслідки засто совуються у разі повторного неприбуття за таких самих ум ов відповідача, який не є суб'є ктом владних повноважень.
За таких обставин, відповід но до приписів статті 128 КАС Ук раїни, суд здійснює розгляд с прави на підставі наявних у н ій доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сто ронами доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог ст.ст .69-72 КАС України, суд дійшов вис новку про задоволення позову з огляду на наступне.
Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України Завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб' єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень, шляхом справедливого , неупередженого та своєчасн ого розгляду адміністративн их справ.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та Закон ами України.
Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та Законам и України, та принципом рівно сті усіх учасників адміністр ативного процесу перед закон ом і судом.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.
Судом установлено, що ТОВ «Л огітех» є платником податків та зборів та перебуває на под атковому обліку в Ленінській МДПІ м. Луганську.
Станом на 14 березня 2011 р. товар иство має заборгованість пер ед бюджетом у розмірі 16582,04 грн. з а такими платежами : податок н а прибуток у розмірі 395,17 грн.; тр анспортний податок у розмірі 16 186,87 грн. (а.с.12).
Заборгованість товариства по податку на прибуток утвор илась внаслідок несплати сум узгодженого податкового зоб ов'язання, які зазначено у под аній ним податковій декларац ії за рік 2009 року, а саме 299,00 грн.,- з яких сума 75,83 грн. сплачена пла тником податків (рядок 17 подат кової декларації №132562 від 04.02.2010 р .), податковій декларації за 1 к вартал 2010 року, а саме 2 грн. (рядо к 17 податкової декларації №35024 від 23.04.2010 р.), податковому повідо мленні - рішенні №0006281510/0 від 23.04.2010 р . на суму 170,00 грн.
Заборгованість із транспо ртного податку утворилась вн аслідок несплати суми узгодж еного податкового зобов'язан ня, яку товариство зазначило у розрахунку суми податку з в ласників транспортних засоб ів та інших самохідних машин і механізмів за 2009-2010 роки, (II ква ртал- 2658,50 грн. , III квартал- 2658,50 грн. , ІУквартал 2009 року -2658,50 грн. -.пода ткового розрахунку № 6919 від 13.02.2 009 року, І квартал- 2320,75грн., II кварт ал-2320,75грн., III квартал- 2320,75 грн., ІУк вартал - 2320,75грн., податкового ро зрахунку №3960 від 30.01.2010 р.) - з яких с плачено за 2 квартал 2009 року - ті льки 2315,69 грн., за ІІ,ІІІ,ІУ кварт ал 2009 року не сплачено суму бор гу -5 689,81 грн., за І, ІІ,ІІІ,ІУ кварт ал 2010 року не сплачено 9 283,00 грн. т а у податковому повідомленні - рішенні №0006731712/0 від 11.08.2010 р. на сум у 506,50 грн., та залишок нарахован ої пені в сумі 737,56 грн.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI, який встановлює п ерелік податків та зборів, що справляються в Україні, та по рядок їх адміністрування, пл атників податків та зборів, ї х права та обов'язки, компетен цію контролюючих органів, по вноваження і обов'язки їх пос адових осіб під час здійснен ня податкового контролю, а та кож відповідальність за пору шення податкового законодав ства.
Проте, оскільки правовідно сини щодо наслідків несплати платником податків - відпов ідачем у даній адміністратив ній справі - податкового борг у, виник до набрання чинності Податковим Кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI, суд вважає за необ хідне застосувати норми рані ше діючого законодавства в ч астині узгодження податково го боргу та нарахування пені .
Відповідно до вимог пі дпункту 2.1.1 пункту 2.1 статті 2 З акону України від 28 грудня 19 94 року № 334/94-ВР «Про оподаткуван ня прибутку підприємств» тов ариство з обмеженою відповід альністю «Логітех» є платник ом податку на прибуток підпр иємства.
Відповідно до статті 1 Закону України від 11 груд ня 1991 року № 1963-ХІІ «Про податок з власників транспортних зас обів та інших самохідних маш ин і механізмів» (який був чин ним на дату виникнення спірн их правовідносин та зверненн я до суду з даним позовом) това риство з обмеженою відповіда льністю «Логітех» є платнико м податку з власників трансп ортних засобів та інших само хідних машин і механізмів.
У відповідності до п.п.6.2.1. п. 6.2. ст.6 Закон України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» від 21.12.2000 р. № 2181 (далі - Зак он, що діяв на момент направле ння вимоги) перша податкова в имога № 1/1471 від 15.04.2009 року була вру чена головному бухгалтеру ОСОБА_3 15.04.2009 року та друга под аткова вимога № 2/2367 від 25.08.2009 року (а.с.7, 7 на звороті).
Відповідно до вимог Закону України від 21 груд ня 2000 року № 2181-III «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» (який був чинним на дату в иникнення спірних правовідн осин та звернення до суду з да ним позовом) товариство з обм еженою відповідальністю «Ло гітех» подало до Ленінської міжрайонної державної подат кової інспекції у м. Луганськ у:
- податкову декларацію з под атку на прибуток підприємств а за рік 2009 від 25.01.2010, в якій визнач ило податкове зобов' язання зі сплати податку на прибуто к підприємства у розмірі 299,00 гр н. (арк. справи 14, 14 на звороті);
- податкову декларацію з под атку на прибуток підприємств а за І квартал 2010 року від 20.04.2010, в якій визначило податкове зоб ов' язання зі сплати податку на прибуток підприємства у р озмірі 2,00 грн. (арк. справи 14, 14 на звороті);
- загальний розрахунок на 2009 рік суми податку з власників транспортних засобів та інш их самохідних машин і механі змів сума податку, що підляга є сплаті складала 10634,00 грн., під писаний керівником Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Логітех» (а.с.10);
- загальний розрахунок на 2010 рік суми податку з власників транспортних засобів та інш их самохідних машин і механі змів сума податку, що підляга є сплаті складала 9283,00 грн. Вище зазначений розрахунок підпи саний керівником Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Логітех» 30.01.2010 року (а.с.9).
23.04.2010 року винесене податкове повідомлення - рішення №0006281510/0 н а суму 170,00 грн., отримане керівн иком Товариства з обмеженою відповідальністю «Логітех» (а.с.15).
11.08.2010 року винесене податкове повідомлення - рішення №0006731712/0 н а суму 506,50 грн., отримане Товари ством з обмеженою відповідал ьністю «Логітех» (а.с.16).
Вищезазначені подат кові повідомлення - рішення в ідповідач ні в адміністратив ному, ні в судовому порядку не оскаржував, тому визначені н ими податкові зобов' язання згідно із підпунктом 5.2.1 пункт у 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами» вважаються узг одженими у день отримання пл атником податків податкових повідомлень-рішень.
Згідно із підпунктом 4 .1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 218 1-III «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» якщо податкова декларація за квар тал, півріччя, три квартали аб о рік розраховується нароста ючим підсумком на підставі п оказників базових податкови х періодів, з яких складаютьс я такі квартал, півріччя, три к вартали або рік (без урахуван ня авансових внесків) згідно з відповідним законом з пита нь оподаткування, така декла рація подається у строки, виз начені цим пунктом для таког о базового податкового періо ду.
Платник податків, що не под ає податкову декларацію у ст роки, визначені законодавств ом, відповідно до підпункту 17. 1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 21 81-III «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» сплач ує штраф у розмірі десяти нео податковуваних мінімумів до ходів громадян за кожне таке неподання або її затримку
Згідно із абзацом 2 пункту 16.4 статті 16 Закону України в ід 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «П ро оподаткування прибутку пі дприємств» платники податку у строки, визначені законом, п одають до податкового органу податкову декларацію про пр ибуток за звітний період, роз раховану наростаючим підсум ком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткува ння минулих податкових періо дів у разі його наявності від повідно до пункту 6.1 статті 6 ць ого Закону. При цьому за з вітні квартал, півріччя та тр и квартали платники податку подають спрощену декларацію , а за результатами звітного р оку - повну.
Відповідно до п.п. 5.1 ст. 5 Зак ону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетом та державними цільовими фондам и" №2181-111 від 21 грудня 2000 р. (із зміна ми та доповненнями) - далі Зако н №2181, податкове зобов'язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій дек ларації, вважається узгоджен им з дня подання такої податк ової декларації.
Згідно п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону №2181, платник податків зобов' язаний самостійно сплатити с уму податкового зобов'язання , зазначену у поданій ним пода тковій декларації, протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Зако ну для подання податкової д екларації.
Відповідно до п.п. 5.4.1 п. 5.4. ст. 5 Закону №2181, узгоджена сума п одаткового зобов'язання, не с плачена платником податків у строки, визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків .
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону №2181 п ередбачено, податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'яз ання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), само стійно узгоджене платником п одатків або узгоджене в адмі ністративному чи судовому по рядку, але не сплачене у встан овлений строк, а також пеня, на рахована на суму такого пода ткового зобов'язання.
Згідно з п.3 ч. 1 ст.9 ЗУ №1251 платн ики податків і зборів (обов'яз кових платежів) зобов'язані с плачувати належні суми подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) у встановлені законам и терміни.
Як визначено п.п 7.1.1 п. 7.1 ст. 7 З акону України № 2181, джерелам и самостійної сплати податко вих зобов'язань або податков ого боргу платника податку є будь-які власні кошти такого платника податку. Отже, грошо вих платіж є єдиною формою сп лати податкових зобов'язань і погашення податкового борг у.
Законом України № 2181, який є спеціальним законом з питан ь оподаткування і установлює порядок погашення зобов'яза нь юридичних або фізичних ос іб перед бюджетами та держав ними цільовими фондами з под атків і зборів (обов'язкових п латежів), нарахування і сплат и пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначено вичерпн ий перелік заходів, які вжива ються контролюючим органом з метою погашення платником п одатків податкового боргу. С еред таких заходів немає змі ни призначення платежу, само стійно визначеного платнико м податків.
Норми Закону № 2181, які встан овлюють відповідальність за порушення податкового закон одавства, містять вичерпний перелік порушень, що не підля гає розширеному тлумаченню. Серед зазначених порушень не має недотримання порядку пог ашення податкового боргу та податкових зобов'язань, вста новленого пунктом 7.7 статті 7 Закону України № 2181.
Сума податкового боргу від повідачем добровільно не спл ачена.
Згідно ст. 67 Конституції Ук раїни кожен зобов'язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.
Таким чином позовні вимоги позивача є обгрунтованими т а такими, що підлягають задов оленню.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку с т. 94 Кодексу адміністративног о судочинства України не пер едбачено їх стягнення у дани х випадках.
На підставі викладен ого, керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 8 7, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністратив ного судочинства України, З акону України „Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетом та державними цільовими фон дами ” суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Ленінської міжрайонної державної подат кової інспекції м. Луганську до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Логітех» пр о стягнення податкового борг у задовольнити повністю.
Стягнути кошти Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Логітех» (код ЄДРПОУ 32419685, 91053, м . Луганськ, м-ко Пархоменко, 17/17) з рахунків у банках, обслугову ючих платника податків на су му податкового боргу у розмі рі 16582,04 грн. (шістнадцять тисяч п ' ятсот вісімдесят дві гривн і 04 копійки).
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Повний текст поста нови складений та підписаний 16 травня 2011 року.
Суддя Т.І. Ковальова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2011 |
Оприлюднено | 08.06.2011 |
Номер документу | 15936981 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Ковальова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні