Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
28 квітня 2011 р. № 2-а- 2663/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Чалого І.С.,
при секретарі судового засідання Елоян Ж.Г.,
за участю представників сторін:
прокурора - Горюнова І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Куп’янського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції до Первинної профспілкової організації Агрофірми "Київська" про звернення стягнення на активи ,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить суд звернути стягнення на активи відповідача самостійно в рахунок погашення його податкового боргу, стягнути за рахунок активів з відповідача податковий борг в розмірі 2380,00 грн.
Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, пославшись на обставини, викладені в позовній заяві, та просив суд їх задовольнити.
Представник позивача в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідач, Первинна профспілкова організація агрофірма "Київська", в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судовою повісткою з поштовими повідомленнями, які були надіслані за юридичною адресою відповідача згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Згідно із ст. 35 КАС України відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання. Відповідач відзив на позов не надав, правом участі в судовому засіданні не скористався.
Суд вважає, що нез'явлення представник позивача та представника відповідача в судове засідання не перешкоджає розгляду справи за наявними в ній матеріалами.
Вислухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.
При розгляді матеріалів справи судом було встановлено, що Первинна профспілкова організація Агрофірма "Київська", зареєстрована Шевченківським районним управлінням юстиції 08.10.2001 року № 12-188/286, як юридична особа.
Також, як свідчить довідка № 845 від 09.12.2010 р., відповідач перебуває на обліку у Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції з 19.10.2001 р. за № 158.
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про систему оподаткування»контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законами.
Згідно з п. 1.2 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” Куп'янська об'єднана державна податкова інспекція здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов’язкових платежів) та забезпечує правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків.
Відповідно до Закону України «Про систему оподаткування»від 18.02.1997 р., № 77/97-ВР платники податків, зборів (обов’язкових платежів) зобов’язанні сплачувати належні суми податків та зборів у встановлені законом терміни і це зобов’язання припиняється їх сплатою.
Згідно з п.п.1, 2 ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 року за №509-ХІІ зі змінами та доповненнями, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов’язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов’язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділення, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов’язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі), крім Національного банку України та його установ, а також мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб’єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензування відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлення порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.
Матеріалами справи підтверджено, що працівниками Шевченківського відділення Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції 21.05.2010 р. було проведено невиїзну документальну перевірку відповідача з питання подання податкової звітності за 2007-2010 роки.
В ході перевірки виявлені порушення абз б п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п. 2 ч. 1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", п. 16.4 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", а саме відповідачем не було подано податкові звіти про використання коштів неприбутковими установами й організаціями за І півріччя 2007 р., за 9 місяців 2007 р., за 11 місяців 2007 р., за 2007 рік, за І квартал 2008 р., за І півріччя 2008 р., за 9 місяців 2008 р., за 2008 р.ік, за І квартал 2009 р., за 9 місяців 2009 р., за 2009 рік, за І квартал 2010 р. та декларації з податку на прибуток підприємства за 11 місяців 2008 р., за І півріччя 2009 р.
За вказане порушення, на підставі п.п.17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами»із змінами та доповненнями, у разі коли платник податків не подає податкову декларацію у строки, визначенні законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або затримку.
За результатами перевірки складено акт № 62/15-26065741 від 21.05.2010 р.
На підставі зазначеного акту заступником начальника Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000451505/0 від 01.06.2010 р. про визначення податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств в розмірі 2380,00 грн.
Шевченківське відділення Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції направило зазначене податкове повідомлення-рішення за юридичною адресою відповідача, але вони були повернуті до податкового органу у зв’язку з незнаходженням підприємства та керівника за юридичною адресою, про що складено акт № 50с/15-26065741 від 08.06.2010 р.
Відповідно до п.п. 6.2.4, п.6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли податковий орган не може вручити платнику податків податкове повідомлення податкові вимоги у зв’язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу в приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Вказане податкове повідомлення-рішення розміщене на дошці податкових оголошення 08.06.2010р.
Згідно з п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання податкового повідомлення.
На підставі п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків зобов’язаний погасити нараховану суму протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення.
Відповідно до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 вищезазначеного Закону №2181-ІІІ від 21.12.2000 р. у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Матеріалами справи підтверджено, що позивачем до відповідача були надіслані перша податкова вимога № 1/15 від 24.06.2010 року, податкова вимога була направлена поштою, але повернута на адресу податкового органу, про був складений акт про невручення податкової вимоги від 15.07.2010 р. Дана податкова вимога була розміщена на дошці податкових оголошень 15.07.2010 р.
20 серпня 2010 р. відповідачу направлено другу податкову вимогу № 2/34, яка теж повернулась на адресу податкового органу, про що складений акт про невручення податкової вимоги від 31.08.2010 р. Дана податкова вимога була розміщена на дошці податкових оголошень.
Правом адміністративного та судового оскарження підприємство відповідача не скористалося.
Згідно з обліковою карткою відповідача, сума податкового боргу з податку на прибуток становить 2380,00 грн. Вказана сума станом на дату судового засідання залишається несплаченою.
Відповідно до п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
З урахуванням вищевикладених обставин суд вважає, що позовні вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судовий збір з відповідача не стягується.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Куп’янського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції до Первинної профспілкової організації Агрофірми "Київська" про звернення стягнення на активи - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути за рахунок активів Первинної профспілкової організації Агрофірми "Київська" (63661, Харківська область, Шевченківський район, с. Борівське, інд. код 26065741, р/р 26000301305, МФО 350181, Куп'янське відділення ВАТ "Ощадбанк") на користь державного бюджету суму податкового боргу у розмірі 2380,00 грн. (дві тисячі триста вісімдесят гривень) на р/р 31115009700480, код одержувача 24134484, МФО 851011, банк УДК в Шевченківському районі .
Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлено 04 травня 2011 року.
Суддя І.С.Чалий
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2011 |
Оприлюднено | 07.06.2011 |
Номер документу | 15939893 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Чалий І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні