Постанова
від 19.04.2011 по справі 2а-1090/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

19.04.11 Справа №2а-1090/11/2770

,

Суддя Окружного адміністр ативного суду міста Севастоп оля Лотова Ю.В., розлянувши в п орядку письмового проваджен ня адміністративну справу Д ержавної податкової інспекц ії у Ленінському районі м. Сев астополя (вул. Кулакова, 37, м. Се вастополь, 99011);

до приватного підприємств а «Гамма-интерьер» (вул. Каран тинна, буд. 16-3, м. Севастополь, 99008) ;

про стягнення заборговано сті

Обставини справи:

04.04.2011 року Державна податков а інспекція у Ленінському ра йоні м. Севаст ополя звернулась до Окружног о адміністративного суду міс та Севастополя з адміністрат ивним позовом до приватного підприємства «Гамма-интерье р» про стягнення з відповіда ча суми заборгованості перед бюджетом зі сплати штрафних (фінансових) санкцій за поруш ення норм регулювання обігу готівки та застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послугу розмірі 12 500,00 грн.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 05.04.2011 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі № 2а-1090/11/2770.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 05.04.2011 року закінчено п ідготовче провадження, справ у призначено до судового роз гляду.

Представник позивача надала клопотання про розгл яд адміністративної справи у відсутності позивача, адмін істративний позов підтримал а у повному обсязі. Позовні ви моги обґрунтовані Законом Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» та Законо м України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування і посл уг» від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР (далі - Закон Украї ни № 265).

Представник відповід ача у судове засідання не з' явився, ухвали Окружного адм іністративного суду міста Се вастополя від 05.04.2011 року не вико нав, письмового відзиву на по зовну заяву з документальним та правовим обґрунтуванням своїх заперечень суду не над ав, хоча про час та місце розгл яду справи був повідомлений належним чином, про причину н еявки суду не повідомив.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України, якщо немає пере шкод для розгляду справи у су довому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не в сі особи, які беруть участь у с праві, хоча і були належним чи ном повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, су д має право розглянути справ у у письмовому провадженні у разі відсутності потреби за слухати свідка чи експерта.

Розглянувши документи і ма теріали, всебічно і повно з'яс увавши всі обставини у справ і, об'єктивно оцінивши докази , досліджені в судовому засід анні, суд,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ч. 2 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» завда нням органів державної подат кової служби є здійснення ко нтролю за додержанням податк ового законодавства, правиль ністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюдж етів, державних цільових фон дів податків і зборів (обов'яз кових платежів), а також непод аткових доходів, встановлени х законодавством.

Згідно зі ст. 4 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» податкова ад міністрація є центральним ор ганом виконавчої влади. Держ авні податкові інспекції у р айонах у містах підпорядкову ються відповідним державним податковим адміністраціям.

Відповідно до п.п. 1, 2 ст. 10 цьог о Закону одними із завдань по даткової адміністрації є кон троль за своєчасністю, досто вірністю та повнотою обчисле ння і сплати податків та збор ів; забезпечення обліку плат ників податків, правильність обчислення та своєчасність надходження податків.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» орган и державної податкової служб и подають до судів позови до п ідприємств, установ, організ ацій та громадян про визнанн я угод недійсними і стягненн я в доход держави коштів, одер жаних ними за такими угодами , а в інших випадках - коштів, од ержаних без встановлених зак оном підстав, а також про стяг нення заборгованості перед б юджетом і державними цільови ми фондами за рахунок їх майн а.

Суб'єкт владних повноважен ь - орган державної влади, орга н місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова ос оба, інший суб'єкт при здійсне нні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноваже нь (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністрат ивного судочинства України).

Правосуддя в адміністрати вних справах здійснюється ад міністративними судами. Юрис дикція адміністративних суд ів поширюється на всі публіч но-правові спори, крім спорів , для яких законом встановлен ий інший порядок судового ви рішення (ст. 4 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни).

Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу ад міністративного судочинств а України юрисдикція адмініс тративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, вста новлених Конституцією та зак онами України.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право:застосов увати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми г рошових зобов'язань та/або по даткового боргу у випадках, п орядку та розмірі, встановле них цим Кодексом, стягувати с уми простроченої заборгован ості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Р еспублікою Крим чи територіа льною громадою міста) за кред итом (позикою), залученим держ авою (Автономною Республікою Крим чи територіальною гром адою міста) або під державну (м ісцеву) гарантію, а також за кр едитом з бюджету в порядку, ви значеному цим Кодексом.

Таким чином, позивач є суб' єктом владних повноважень, щ о має право звернутись до Окр ужного адміністративного су ду міста Севастополя з позов ом про стягнення заборговано сті по сплаті штрафних (фінан сових) санкцій за порушення н орм застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Приватне підприємств о «Гамма-интерьер» зареєстро вано як юридична особа Ленін ською районною державною адм іністрацією міста Севастопо ля, узяте на облік до органів д ержавної податкової служби т а є платником податків, зборі в (обов' язкових платежів), пр о що надані відповідні свідо цтва.

Співробітниками пози вача 06.09.2010 року була проведена п еревірка господарської один иці - мебельного салону, яка розташований за адресою м. Се вастополь, пр. Г ен. Острякова, буд. 1, та належит ь відповідачу з питання дотр имання суб' єктом господарю вання порядку проведення роз рахунків за товари (послуги), в имог з регулювання обігу гот івки, наявності торгових пат ентів і ліцензій. За результа тами цієї перевірки позиваче м був складений акт № 0514/27/02/23/35483219 в ід 06.09.2010 року. Відповідно до яко го були зафіксовані порушенн я норм застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг, а сам е:

- при продажу споживачу за готівкові кошти журнального столу на суму 2 100,00 гр н. розрахункові операції на з агальну суму покупки через з ареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та пер еведені у фіскальний режим р оботи реєстратори розрахунк ових операцій з роздрукуванн ям відповідних розрахункови х документів не проводились, що є порушенням п.п. 1, 2 ст. 3 Зако ну України № 265, за відповідні п равопорушення п. 1 ст. 17 цього За кону передбачені штрафні сан кції у п' ятикратному розмір і вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявле но невідповідальність - у роз мірі 10 500,00 грн. (2 100,00 грн. *5);

- сума готівкових коштів н а місті проведення розрахунк ів, з урахуванням покупки, скл ала 2 500,00 грн., а сума вказана в де нному звіті РРО - 00,00 грн., що є п орушенням п. 13 ст. 3 Закон у України № 265, відповідальніс ть за порушення цієї норми пе редбачена ст. 22 цього Закону, з гідно з якою у разі невідпові дності суми готівкових кошті в на місці проведення розрах унків сумі коштів, яка зазнач ена в денному звіті, до суб'єкт ів підприємницької діяльнос ті застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розм ірі суми, на яку виявлено неві дповідність, ця сума складає 400,00 грн. (без урахування покупк и у сумі 2 100,00 грн.), тобто розмір ш трафної санкції - 2 000,00 грн. (400,00 грн. *5)

Зауважень з боку особи, в пр исутності якої проводилась п еревірка, не надходило, про що є відмітка в акті перевірки (а рк.с.15). За результатами переві рки та на підставі акту № 0514/27/02/23/ 35483219 від 06.09.2010 року було прийнято рішення № 0005832330 від 22.09.2010 року про застосування штрафних (ф інансових) санкцій за поруше ння норм застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг у р озмірі 12 5500,00 грн.

Статтею 1 Закону України № 265 встановлено, що реєстратори розрахункових операцій заст осовуються фізичними особам и - суб'єктами підприємницько ї діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділен нями, іншими відокремленими підрозділами) (далі - суб'єкти підприємницької діяльності ), які здійснюють операції з ро зрахунків в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг, а також уповноваженими б анками та суб'єктами підприє мницької діяльності, які вик онують операції купівлі-прод ажу іноземної валюти.

Згідно зі ст. 15 Закону Україн и № 265 контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведен ня розрахунків за товари (пос луги), інших вимог цього Закон у здійснюють органи державно ї податкової служби України шляхом проведення планових а бо позапланових перевірок зг ідно із законодавством Украї ни.

Пунктами 1, 2 та 13 ст. 3 Закону Ук раїни № 265 визначено, що суб'єкт и підприємницької діяльност і, які здійснюють розрахунко ві операції в готівковій та/а бо в безготівковій формі (із з астосуванням платіжних карт ок, платіжних чеків, жетонів т ощо) при продажу товарів (нада нні послуг) у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг крім іншого зобов'язані :

- проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;

- видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції;

- забезпечувати відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора р озрахункових операцій, а у ви падку використання розрахун кової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими к витанціями, виданими з почат ку робочого дня.

Відповідно до п.п. 1 ст. 17 Закон у України № 265 за порушення вим ог цього Закону до суб'єктів п ідприємницької діяльності, я кі здійснюють розрахункові о перації за товари (послуги), за рішенням відповідних органі в державної податкової служб и України застосовується фін ансова санкція у п'ятикратно му розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на я кі виявлено невідповідність , - у разі проведення розрахунк ових операцій на неповну сум у вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непро ведення розрахункових опера цій через реєстратори розрах ункових операцій, у разі неро здрукування відповідного ро зрахункового документа, що п ідтверджує виконання розрах ункової операції, або провед ення її без використання роз рахункової книжки.

Згідно зі ст. 22 Закону Україн и № 265 у разі невідповідності с уми готівкових коштів на міс ці проведення розрахунків су мі коштів, яка зазначена в ден ному звіті, а у випадку викори стання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за ро зрахунковими квитанціями, ви даними з початку робочого дн я, до суб'єктів підприємницьк ої діяльності застосовуєтьс я фінансова санкція у п'ятикр атному розмірі суми, на яку ви явлено невідповідність.

Таким чином, рішення № 0005832330 від 22.09.2010 року, що прийня те позивачем на підставі пер евірки, є обґрунтованими та т акими, що відповідає діючому законодавству.

Вказане рішення було напра влено на адресу відповідача листом з поштовим повідомлен ням, повернуто у зв' язку із з акінченням терміну зберіган ня та розміщено та розміщено на дошці податкових повідом лень 25.10.2010 року, про що свідчить акт від 25.10.2010 року про невручен ня рішення (арк.с.17).

На час розгляду справи забо ргованість відповідача пере д бюджетом по сплаті штрафни х (фінансових) санкцій за пору шення норм регулювання обігу готівки та застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг складає 12 500,00 грн., що підтвердж ується матеріалами справи.

За таких обставин позов під лягає задоволенню у повному обсязі.

На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва України судові витрати з п озивача не стягуються.

Керуючись ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний поз ов задовольнити.

2. Стягнути з приватного під приємства «Гамма-интерьер» ( вул. Карантинна, буд. 16 -3, м. Севастополь, 99008, ідентифіка ційний код - 35483219, р/р 26053054802385, МФО 3249 35 в Сев. Ф. ПАТ КБ «Приватбанк», м. Севастополь) суму заборгов аності перед бюджетом зі спл ати штрафних (фінансових) сан кцій норм регулювання обігу готівки та застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послугу розмірі 12 500,00 грн. (дванадцять т исяча п' ятсот грн.) код плате жу 21080900, яка підлягає перерахув анню на р/р 31112104700007, МФО 824509, ЄДРПОУ 24 035598, одержувач: УДКУ в м. Севасто полі.

Постанова набирає законно ї сили у порядку та строки від повідно до статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви за правилами, встановлени ми статтями 185 - 187 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни. Якщо суб'єкта владних п овноважень було повідомлено про можливість отримання ко пії постанови суду безпосере дньо в суді, то десятиденний с трок на апеляційне оскарженн я постанови суду обчислюєтьс я з наступного дня після закі нчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідом лення про можливість отриман ня копії постанови суду.

Суддя Ю.В. Л отова

Суддя Ю .В. Лотова

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення19.04.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу15940989
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1090/11/2770

Постанова від 19.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Лотова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні