Постанова
від 19.04.2011 по справі 2а-1103/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

19.04.11 Справа №2а-1103/11/2770

,

Суддя Окружного адміністр ативного суду міста Севастоп оля Лотова Ю.В., розлянувши в п орядку письмового проваджен ня адміністративну справу Д ержавної податкової інспекц ії у Ленінському районі м. Сев астополя (вул. Кулакова, 37, м . Севастополь, 99011);

до приватного підприємств а «Медведь и К» (вул. Л. Толст ого, буд. 4-А, кв. 59, м. Севастополь , 99003);

про стягнення заборговано сті

Обставини справи:

04.04.2011 року Державна податков а інспекція у Ленінському ра йоні м. Севаст ополя звернулась до Окружног о адміністративного суду міс та Севастополя з адміністрат ивним позовом до приватного підприємства «Медведь и К» п ро стягнення з відповідача н а корить позивача заборгован ості перед бюджетом зі сплат и штрафних (фінансових) санкц ій зі збору на розвиток виног радарства, садівництва і хме лярства у розмірі 170,10 грн.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 05.04.2011 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі № 2а-1103/11/2770.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 05.04.2011 року закінчено п ідготовче провадження, справ у призначено до судового роз гляду.

Представник позивача нада ла клопотання про розгляд ад міністративної справи у відс утності позивача, адміністра тивний позов підтримала у по вному обсязі. Позовні вимоги обґрунтовані Законом Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні», Законом Укра їни «Про збір на розвиток вин оградарства, садівництва і х мелярства» № 587-XIV від 09.04.1999 р оку (далі по тексту Закон Укра їни № 587) та Законом України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» № 2181-III від 21.12.2000 року, що діяв на момент виникн ення правовідносин (далі Зак он України № 2181).

Представник відповідач у с удове засідання не з' явився , ухвали Окружного адміністр ативного суду міста Севастоп оля від 05.04.2011 року не виконав, пи сьмового відзиву на позовну заяву з документальним та пр авовим обґрунтуванням своїх заперечень суду не надав, хоч а про дату, час та місце розгля ду справи був повідомлений н алежним чином, про причину не явки суд не повідомив.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України, якщо немає пере шкод для розгляду справи у су довому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не в сі особи, які беруть участь у с праві, хоча і були належним чи ном повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, су д має право розглянути справ у у письмовому провадженні у разі відсутності потреби за слухати свідка чи експерта.

Розглянувши документи і ма теріали, всебічно і повно з'яс увавши всі обставини у справ і, об'єктивно оцінивши докази , досліджені в судовому засід анні, суд,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ч. 2 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» завда нням органів державної подат кової служби є здійснення ко нтролю за додержанням податк ового законодавства, правиль ністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюдж етів, державних цільових фон дів податків і зборів (обов'яз кових платежів), а також непод аткових доходів, встановлени х законодавством.

Згідно зі ст. 4 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» податкова ад міністрація є центральним ор ганом виконавчої влади. Держ авні податкові інспекції у р айонах у містах підпорядкову ються відповідним державним податковим адміністраціям.

Відповідно до п.п. 1, 2 ст. 10 цьог о Закону одними із завдань по даткової адміністрації є кон троль за своєчасністю, досто вірністю та повнотою обчисле ння і сплати податків та збор ів; забезпечення обліку плат ників податків, правильність обчислення та своєчасність надходження податків.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» орган и державної податкової служб и подають до судів позови до п ідприємств, установ, організ ацій та громадян про визнанн я угод недійсними і стягненн я в доход держави коштів, одер жаних ними за такими угодами , а в інших випадках - коштів, од ержаних без встановлених зак оном підстав, а також про стяг нення заборгованості перед б юджетом і державними цільови ми фондами за рахунок їх майн а.

Суб'єкт владних повноважен ь - орган державної влади, орга н місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова ос оба, інший суб'єкт при здійсне нні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноваже нь (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністрат ивного судочинства України).

Правосуддя в адміністрати вних справах здійснюється ад міністративними судами. Юрис дикція адміністративних суд ів поширюється на всі публіч но-правові спори, крім спорів , для яких законом встановлен ий інший порядок судового ви рішення (ст. 4 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни).

Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу ад міністративного судочинств а України юрисдикція адмініс тративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, вста новлених Конституцією та зак онами України.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право:застосов увати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми г рошових зобов'язань та/або по даткового боргу у випадках, п орядку та розмірі, встановле них цим Кодексом, стягувати с уми простроченої заборгован ості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Р еспублікою Крим чи територіа льною громадою міста) за кред итом (позикою), залученим держ авою (Автономною Республікою Крим чи територіальною гром адою міста) або під державну (м ісцеву) гарантію, а також за кр едитом з бюджету в порядку, ви значеному цим Кодексом.

Таким чином, позивач є суб' єктом владних повноважень, щ о має право звернутись до Окр ужного адміністративного су ду міста Севастополя з позов ом про стягнення заборговано сті перед бюджетом зі сплати штрафних (фінансових) санкці й зі збору на розвиток виногр адарства, садівництва і хмел ярства.

Приватне підприємств о «Медведь и К» зареєстрован о як юридична особа Ленінськ ою районною державною адміні страцією міста Севастополя, узяте на облік до органів дер жавної податкової служби та є платником податків, зборів (обов' язкових платежів), про що надані відповідні свідоц тва.

Згідно зі ст. 4 Закону Україн и «Про систему оподаткування », що діяв на момент виникненн я правовідносин, платниками податків і зборів (обов'язков их платежів) є юридичні і фізи чні особи, на яких згідно із За коном України покладений обо в'язок сплачувати податки та збори (обов'язкові платежі).

Згідно з п. 3 ст. 9 цього Закон у платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов 'язані сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законом терміни.

Статтею 4 Закону Украї ни № 587 встановлено, що збір на р озвиток виноградарства, саді вництва і хмелярства платник и, які визначені у статті 1 цьо го Закону, сплачують на спеці альний рахунок Державного ка значейства України щомісяця у строки, визначені законом д ля місячного звітного період у. За несвоєчасну сплату збор у справляються пеня та штраф и у порядку, визначеному зако ном.

Судом встановлено, що 05.10.2010 ро ку позивачем проведена невиї зна документальна перевірка відповідача з питання своєч асного надання податкової зв ітності про суму нарахованог о збору на розвиток виноград арства, садівництва та хмеля рства за серпень 2010 року по тер міну надання 20.09.2010 року. В ході п еревірки були встановлені та зафіксовані у акті перевірк и від 05.10.2010 року № 680/15-219/36931988/73221/10 поруш ення вимог п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 та ст. 4 Закону України № 587, а саме звітність про суму нара хованого збору на розвиток в иноградарства, садівництва т а хмелярства за серпень 2010 рок у по терміну надання 20.09.2010 року фактично не надано. Відповід альність за вказане порушенн я передбачена п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 За кону № 2181 та складає де сять неоподатковуваних міні мумів доходів громадян за ко жне таке неподання або її зат римку у розмірі 170,00 грн.

За результатами перевірки було прийняте податкове пов ідомлення-рішення від 05.10.2010 рок у № 0003880152/0 про застосування штра фних (фінансових) санкцій у ро змірі 170,00 грн., яке було одержан о представником підприємств а 05.10.2010 року, про що свідчить йог о підпис на коринці податков ого повідомлення-рішення (ар к.с.11) та відповідачем не оскар жувалось.

Відповідно до пп. 4.1.1, п. 4 .1. ст. 4 Закону України № 2181 платн ик податків самостійно обчис лює суму податкового зобов'я зання, яку зазначає у податко вій декларації.

Згідно з пп. 4.1.4 п. 4.1. ст. 4 За кону України № 2181 податкові де кларації подаються за базови й податковий (звітний) період , що дорівнює календарному мі сяцю (у тому числі при сплаті м ісячних авансових внесків), - п ротягом 20 календарних днів, на ступних за останнім календар ним днем звітного (податково го) місяця;

Відповідно до п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 платник податків, щ о не подає податкову деклара цію у строки, визначені закон одавством, сплачує штраф у ро змірі десяти неоподатковува них мінімумів доходів громад ян за кожне таке неподання аб о її затримку.

Таким чином, податков е повідомлення-рішення від 05.1 0.2010 року № 0003880152/0, прийняте позивачем н а підставі перевірки є обґру нтованими та такими, що прийн яте відповідно до діючого за конодавства.

21.12.2010 року позивачем про ведено камеральну перевірка відповідача з питання своєч асного погашення узгодженог о податкового зобов' язання перед бюджетом по збору на ро звиток виноградарства, садів ництва та хмелярства за серп ень 2010 року по терміну 05.10.2010 року . В ході перевірки були встано влені та зафіксовані у акті п еревірки № 863/15-219/36931988/73221/10 від 21.12.2010 року порушення п.п.5.3.1 п. 5.3 ст.5 Закону України № 2181 та ст. 4 Закону України № 587, а саме збір на виноградарства, садівниц тва та хмелярства у розмірі 1,0 0 грн. за серпень 2010 року по терм іну сплати 05.10.2010 року, фактично сплачено із затримкою у 7 кале ндарних днів. Відповідальніс ть за вказане порушення пере дбачена п.п. 17.1.7. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 та складає 10 % погашеної суми податкового боргу у розмірі 0,10 грн.

За результатами пере вірки було прийняте податков е повідомлення-рішення № 0005510152/0 від 09.02.2011 року про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій з податку на дода ну вартість у розмірі 0,10 грн., я ке було надіслано на адресу в ідповідача поштою з повідомл енням та вручено представник у підприємства 12.02.2011 ро ку, про що свідчить його підпи с на коринці поштового повід омлення (арк.с.17) та відповідач ем не оскаржувалось.

Пунктом 5.1. статті 5 цього Зак ону України № 2181 визначено, що п одаткове зобов' язання, само стійно визначене платником п одатків у податковій деклара ції, вважається узгодженим з дня подання такої податково ї декларації. Зазначене пода ткове зобов'язання не може бу ти оскаржене платником подат ків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майб утніх податкових періодах (з урахуванням строків давност і, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків сам остійно виявляє помилки у по казниках раніше поданої пода ткової декларації, такий пла тник податків має право нада ти уточнюючий розрахунок.

Відповідно до підпункту 5.3.1. пункту 5.3 статті 5 Закону Украї ни № 2181 платник податків зобов ' язаний самостійно сплатит и суму податкового зобов' яз ання, зазначену у поданій ним податковій декларації, прот ягом десяти календарних днів , наступних за останнім днем в ідповідного граничного стро ку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Зако ну для подання податкової де кларації.

Відповідно до підпункту 5.4.1. пункту 5.4. статті 5 Закону Украї ни № 2181, узгоджена сума податко вого зобов' язання, не сплач ена платником податків у стр оки, визначені цією статтею, в изнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п. 17.1.7. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181, платник пода тків, що не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язан ня протягом граничних строкі в зобов'язаний сплатити штра ф - при затримці до 31 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання, - у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу, - при затримці від 31 до 91 к алендарних днів, наступних з а останнім днем граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі 20 % погашеної суми под аткового боргу, - при затримці , що є більшою 90 календарних дн ів, наступних за останнім дне м граничного строку сплати у згодженої суми податкового з обов'язання, - у розмірі 50 % пога шеної суми податкового боргу .

Таким чином, податков е повідомлення-рішення № 0005510152/0 від 09.02.2011 р оку, прийняте позивачем на пі дставі перевірки є обґрунтов аними та такими, що прийняте в ідповідно до діючого законод авства.

Згідно з п.п. 6.2.2. п. 6.2. ст. 6 З акону України № 2181 Податкові в имоги мають містити крім від омостей, передбачених підпун ктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; с уму податкового боргу, належ ного до сплати, пені та штрафн их санкцій; перелік запропон ованих заходів із забезпечен ня сплати суми податкового б оргу. Податкові вимоги також надсилаються платникам пода тків, які самостійно подали п одаткові декларації, але не п огасили суму податкових зобо в'язань у встановлені законо м строки, без попереднього на правлення (вручення) податко вого повідомлення.

Відповідно до п.п. 6.2.3. п. 6.2. ст. 6 З акону України № 2181 податкові в имоги надсилаються:

- перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої су ми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків. обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

- друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарн ого дня від дня направлення (в ручення) першої податкової в имоги, у разі непогашення пла тником податків суми податко вого боргу у встановлені стр оки. Друга податкова вимога д одатково до відомостей, викл адених у першій податковій в имозі, може містити повідомл ення про дату та час проведен ня опису активів платника по датків, що перебувають у пода тковій заставі, а також про да ту та час проведення публічн их торгів з їх продажу.

Згідно з п.п. 6.2.4. п. 6.2. ст. 6 Закону України № 2181 у разі, коли подат ковий орган або пошта не може вручити платнику податків п одаткове повідомлення або по даткові вимоги у зв'язку з нез находженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податко ве повідомлення або податков у вимогу, незнаходженням фак тичного місця розташування ( місцезнаходження) платника п одатків, податковий орган ро зміщує податкове повідомлен ня або податкові вимоги на до шці податкових оголошень, вс тановленій на вільному для о гляду місці біля входу до при міщення податкового органу. При цьому день розміщення та кої податкової вимоги вважає ться днем її вручення.

Так, на адресу відповідача п оштою було направлено першу податкову вимогу № 1/5 53 від 19.10.2010 року з повідомленням про вручення з пропозицією п огасити наявну заборгованіс ть перед бюджетом, яка станов ила з урахуванням заборгован ості по інших видах податків 4263,50 грн., яка повернута до позив ача з відміткою поштового ві дділення за закінченням терм іну зберігання. Першу податк ову вимогу розташовано на «Д ошці податкових повідомлень », де вона знаходилась протяг ом місяця, що підтверджуєтьс я актом № 936/24-0 від 02.12.2010 року.

На момент розгляду справи с ума заборгованості відповід ача перед бюджетом зі сплати штрафних санкцій зі збору на розвиток виноградарства, са дівництва і хмелярства у роз мірі 170,10 грн. у добровільному п орядку не сплачена і заходів щодо погашення заборгованос ті відповідач не робить.

Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Подат кового кодексу України джере лами погашення податкового б оргу платника податків є буд ь-яке майно такого платника п одатків з урахуванням обмеже нь, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податковог о кодексу України орган держ авної податкової служби здій снює за платника податків і н а користь держави заходи щод о погашення податкового борг у такого платника податків ш ляхом стягнення коштів, які п еребувають у його власності, а в разі їх недостатності - шл яхом продажу майна такого пл атника податків, яке перебув ає у податковій заставі.

Пунктом 95.3 ст. 95 цього Кодексу встановлено, що стягнення ко штів з рахунків платника под атків у банках, обслуговуючи х такого платника податків, з дійснюється за рішенням суду , яке направляється до викона ння органам державної податк ової служби, у розмірі суми по даткового боргу або його час тини.

За таких обставин позов під лягає задоволенню у повному обсязі.

На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва України судові витрати з п озивача не стягуються.

Керуючись ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1) Адміністративни й позов задовольнити повніст ю.

2) Стягнути з приватног о підприємства «Медведь и К» (вул. Л. Толстого, буд. 4-А, кв. 59, м . Севастополь, 99003, ідентифіка ційний код - 36931988) на користь Де ржавної податкової інспекці ї у Ленінському районі м. Сева стополя (вул. Кулакова, 37, м. Сев астополь, 99011) у доход місцевого бюджету Ленінського району м. Севастополя суму заборгов аності перед бюджетом зі спл ати штрафних (фінансових) сан кцій зі збору на розвиток вин оградарства, садівництва і х мелярства у розмірі 170,10 грн. на р/р 31210233700007, банк отримувача - Головне управ ління Державного казначейст ва України у м. Севастополі, МФ О 824509, ЄДРПОУ 24035598, код платежу 19060100.

Постанова набирає законно ї сили у порядку та строки від повідно до статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви за правилами, встановлени ми статтями 185 - 187 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни. Якщо суб'єкта владних п овноважень було повідомлено про можливість отримання ко пії постанови суду безпосере дньо в суді, то десятиденний с трок на апеляційне оскарженн я постанови суду обчислюєтьс я з наступного дня після закі нчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідом лення про можливість отриман ня копії постанови суду.

Суддя Ю.В. Л отова

Суддя Ю .В. Лотова

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення19.04.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу15940990
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1103/11/2770

Постанова від 19.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Лотова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні