Постанова
від 31.03.2011 по справі 2а-485/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

31.03.11 Справа №2а-485/11/2770

Окружний адміністративни й суд міста Севастополя в скл аді:

судді Єфременко О.О.,

при секретарі Шарко С.К.

за участю представників:

прокурора - Верьовкіної Г алини Петрівни, посвідчення № 570 від 11.11.2008;

позивача - ОСОБА_1, дові реність № 8942/09-07 від 17.11.2010;

відповідач - не з' явився ;

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом прокурора Ленін ського району м.Севастополя в інтересах держави в особі У правління Пенсійного фонду У країни в Ленінському районі м.Севастополя

до Відкритого акціонерног о товариства "Завод "Молот"

про стягнення заборговано сті у сумі 42 859,23 грн.,

встановив:

Прокурор Ленінського району м.Севастополя зверну вся до суду в інтересах держа ви в особі Управління Пенсій ного фонду України в Ленінсь кому районі м.Севастополя з а дміністративним позовом до В ідкритого акціонерного това риства "Завод "Молот" про стягн ення заборгованості у сумі 42 8 59,23 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні порушенням відповідачем п енсійного законодавства Укр аїни щодо сплати страхових в несків на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання.

Ухвалою від 07.02.2011 відкрито пр овадження у адміністративні й справі.

Ухвалою від 07.02.2011 закінчено п ідготовче провадження, справ у призначено до судового роз гляду.

Представник відповідача з позовними вимогами не погод ився, надав письмові запереч ення, вважає, що зобов' язанн я по сплаті внесків на загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування Відкритим акціонерним товариством "За вод "Молот" перед Управлінням Пенсійного фонду України в Л енінському районі м.Севастоп оля виконані повністю.

В ході судового розгляду по зивач в порядку статті 51 Кодек су адміністративного судочи нства України звернувся з ут очненням позовних вимог, про сить стягнути з відповідача суму заборгованості по сплат і страхових внесків на загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування у сумі 12476,82 грн. (а.с.42).

Відповідно до положень ста тті 51 Кодексу адміністративн ого судочинства України пози вач має право уточнити позов ні вимоги в будь-який час до за кінчення судового розгляду.

Оскільки уточнення позов них вимог є правом позивача і не порушує чиї-небудь права, с вободи чи інтереси, суд визна в можливим заявлене клопотан ня задовольнити.

В ході судового розгляду п рокурор та позивач на уточне них позовних вимогах наполяг али.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, про час та мі сце судового розгляду повідо млений у встановленому закон ом порядку.

Відповідно до частини друг ої статті 128 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, неприбуття в судове засіда ння без поважних причин пред ставників сторін, або непові домлення ними про причини не прибуття, не є перешкодою для розгляду справи.

За таких обставин, враховую чи те, що відповідач викликав ся в судове засідання, але в су дове засідання не з' явився, суд вважає можливим розглян ути справу у відсутність пре дставника відповідача за ная вними в ній матеріалами.

Відповідно до статей 27, 49, 51, 130 К одексу адміністративного су дочинства України прокурору та представнику позивача ро з' яснені процесуальні прав а і обов' язки.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр окурора та представника пози вача, дослідивши інші докази в межах позовних вимог, суд

встановив

Згідно з пунктом 4 статт і 17 Кодексу адміністративног о судочинства України до ком петенції адміністративних с удів входить розгляд спорів за зверненням суб'єктів влад них повноважень у випадках, в становлених законом.

Відповідно до пункту 2 статт і 121 Конституції України на ор гани прокуратури покладаєть ся представництво інтересів держави у випадках, передбач ених законом.

Рішенням Конституційного суду України № 3-рп/99 від 08.04.1999 виз начено, що прокурор чи його за ступник у кожному конкретно му випадку самостійно визнач ає у чому проявилося порушен ня матеріальних чи інших інт ересів держави, обґрунтовує в позовній заяві необхідніст ь їх захисту і визначає орган , уповноважений державою зді йснювати відповідні функції в спірних відносинах.

Відповідно до частини друг ої статті 60 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и прокурор здійснює в суді пр едставництво інтересів гром адянина або держави в порядк у, встановленому цим Кодексо м та іншими законами, і може зд ійснювати представництво на будь-якій стадії адміністра тивного процесу.

Відкрите акціонерне товар иство "Завод "Молот" зареєстр овано в Управлінні Пенсійног о фонду України в Ленінськом у районі м.Севастополя як пла тник страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування.

Згідно статей 14, 17 Закону Укр аїни “Про загальнообов`язков е державне пенсійне страхува ння” № 1058-VI від 09.07.2003 (далі Закон № 10 58) фізичні особи - суб'єкти підп риємницької діяльності та ін ші особи (включаючи юридични х та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності , які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований п одаток, єдиний податок, фіксо ваний сільськогосподарськи й податок, придбали спеціаль ний торговий патент), які вико ристовують працю фізичних ос іб на умовах трудового догов ору (контракту) або на інших ум овах, передбачених законодав ством, або за договорами циві льно-правового характеру є с трахувальниками: страхуваль ник зобов' язаний нараховув ати, обчислювати і сплачуват и, у встановлені строки та у по вному обсязі страхові внески .

Розділом 4 Інструкції про по рядок обчислення і сплати ст рахувальниками та застрахов аними особами внесків на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування до Пенсій ного фонду України, затвердж еної Постановою Правління Пе нсійного Фонду України від 19 .12.2003 р. № 21-1, зареєстрованої Мініс терством юстиції України 16.01.04 за № 64/8663 (далі Інструкція № 21-1) ви значений розмір страхових вн есків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхуван ня для роботодавців - фізичн их осіб - суб' єктів підприєм ницької діяльності, які вико ристовують працю найманих ро бітників, якій складає 33,2% від о б' єкта оподаткування - сум и фактичних витрат на оплату праці працівників і 2% від сум и сукупного оподаткованого д оходу, нарахованого працівни ку відповідно з умовами труд ового або цивільно-правового договору.

Згідно п.11.11 ч.11 Інструкції № 21-1 платники, зазначені в пі дпунктах 2.1.1, 2.1.2, 2.1.3, 2.1.5 пункту 2.1 ціє ї Інструкції, зобов'язані вес ти облік платежів до Пенсійн ого фонду, а саме: щомісяця скл адають у двох примірниках ро зрахунок суми страхових внес ків на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я, у якому зазначають самості йно обчислені суми страхових внесків.

Строк сплати страхових вне сків визначений пунктом 6 ста тті 20 Закону № 1058, згідно якої ст рахові внески, нараховані за відповідний базовий період, якій дорівнює календарному місяцю, сплачуються не пізні ше ніж через 20 календарних дні в від дня закінчення цього пе ріоду, тобто до 20 числа звітно го місяця.

Для страхувальників, зазна чених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цьо го Закону базовим звітним пе ріодом є календарний місяць.

При цьому в разі здійснення протягом базового звітного періоду виплат (виплати дохо ду), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхо ві внески, страхувальники од ночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати а вансові платежі у вигляді су м страхових внесків, що підля гають нарахуванню на зазначе ні виплати (дохід). У разі недо статності у страхувальника к оштів для здійснення в повно му обсязі виплати заробітної плати (доходу) та одночасної с плати відповідних авансових платежів виплата зазначених сум та сплата страхових внес ків здійснюється в пропорцій них розмірах у порядку, визна ченому правлінням Пенсійног о фонду.

Відповідно до пункту 5.1.3 Інст рукції № 21-1, страхові внески на раховуються незалежно від дж ерел їх фінансування, форми, п орядку, місця виплати та вико ристання, а також незалежно в ід того, чи були зазначені сум и фактично виплачені після ї х нарахування до сплати.

Страхові внески підлягают ь сплаті незалежно від фінан сового стану платника страхо вих внесків, що передбачено п унктом 12 статті 20 Закону № 1058.

Розмір суми страхових внес ків, визначений відповідачем у розрахунках страхових вне сків на загальнообов' язков е державне страхування, яка п ідлягає оплаті за грудень 2010 р оку складає 42859,23 грн. (а.с.9).

Відповідач, згідно пункту 6 статті 20 Закону № 1058, повинен са мостійно сплатити суму внеск ів на загальнообов`язкове де ржавне пенсійне страхування за грудень 2010 року у розмірі 42859 ,23 грн.

Заперечуючи проти позову, в ідповідач зазначив, що платі жними дорученнями № 1495 від 20.01.2011, № 47 від 22.12.2010, № 1499 від 20.01.2011 та № 46 від 22 .12.2010 підприємство сплатило збі р на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування у повному обсязі.

Проте, слід зазначити, що ві дповідно до пункту 5 статті 106 З акону № 1058 за рахунок сум, що на дходять від страхувальника а бо від державної виконавчої служби в рахунок сплати недо їмки, погашаються суми недої мки, пені та фінансових санкц ій у порядку календарної чер говості їх виникнення.

У разі, коли страхувальник м ає несплачену недоїмку, пеню та фінансові санкції і здійс нює сплату поточних сум стра хових внесків, ці суми зарахо вуються в рахунок сплати нед оїмки, пені та фінансових сан кцій.

Як вбачається з наданої Упр авлінням Пенсійного фонду Ук раїни в Ленінському районі м .Севастополя картки особовог о рахунку Відкритого акціоне рного товариства "Завод "Моло т", усі платіжні доручення про перерахування відповідачем платежів по сплаті внесків н а загальнообов`язкове держав не пенсійне страхування зара ховані позивачем у відповідн ості із пунктом 9 статті 20 Зако ну № 1058 та підпункту 10.3, 10.11 пункту 10 Інструкції 21-1, якими, зокрема , передбачається, що у разі, ко ли страхувальник має несплач ені суми недоїмки, пені та фін ансових санкцій та здійснює сплату поточних сум страхови х внесків, ці суми зараховуют ься шляхом перерозподілу так ої сплаченої суми в рахунок с плати недоїмки, пені та фінан сових санкцій у порядку кале ндарної черговості їх виникн ення.

Згідно з п. 8.1 ч. 8 Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків н а загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування до П енсійного фонду України своє часно несплачені страхові вн ески визнані недоїмкою.

Таким чином, заборгованіст ь відповідача по сплаті внес ків на загальнообов`язкове д ержавне пенсійне страхуванн я перед Управлянням Пенсійно го фонду в Ленінському район у міста Севастополя, з урахув анням зменшення суми заборго ваності, складає 12476,82 грн., яка н а день розгляду справи відпо відачем не сплачена.

Крім того, посилання відпов ідача на положення пункту 7.7 с татті 7 Закону України Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» № 2181-III від 21.12.2000, якій діяв на час ви никнення спірних правовідно син (далі - Закон № 2181) суд ом не приймаються, виходячи з наступного.

Преамбулою Закону № 2181 перед бачено, що цей Закон є спеціал ьним законом з питань оподат кування, який установлює пор ядок погашення зобов'язань ю ридичних або фізичних осіб п еред бюджетами та державними цільовими фондами з податкі в і зборів (обов'язкових плате жів), включаючи збір на обов'яз кове державне пенсійне страх ування та внески на загально обов'язкове державне соціаль не страхування, нарахування і сплати пені та штрафних сан кцій, що застосовуються до пл атників податків контролююч ими органами, у тому числі за п орушення у сфері зовнішньоек ономічної діяльності, та виз начає процедуру оскарження д ій органів стягнення.

При цьому, відповідно до пун кту 16 розділу XV Прикінцеві пол оження Закону № 1058 до приведен ня законодавства України у в ідповідність із цим Законом закони України та інші норма тивно-правові акти застосову ються в частині, що не супереч ить цьому Закону.

За таких обставин, пункт 7.7 ст атті 7 Закону № 2181 щодо принципу рівності бюджетних інтересі в не може бути застосований д о правовідносин суб' єкта го сподарювання із органами Пен сійного фонду України.

Згідно статті 106 Закону № 1058 ор гани Пенсійного фонду зверта ються у встановленому законо м порядку і пред' являють ви могу про сплату недоїмки до в ідповідного відділу держав ної виконавчої служби, а тако ж мають право звернути ся до суду або господарськог о суду з позовом про стягненн я недоїмки. У вказаних випадк ах, передбачені законодавств ом заходи досудового врегулю вання спорів не застосовують ся.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги в сумі 12476,82 грн. підлягають задоволенню.

Відповідно до пункту 4 статт і 94 Кодексу адміністративног о судочинства України, у спра вах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відпо відачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсн ені позивачем, з відповідача не стягуються.

Відповідно до частини друг ої статті 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и у судовому засіданні прого лошені тільки вступна та рез олютивна частини постанови.

Постанова складена та підп исана в порядку частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни 05 квітня 2011 року о 15-00.

На підставі висловленого, к еруючись статтями 94, 158-163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -

п о с т а н о в и в:

1. Адміністрати вний позов задовольнити повн істю.

2. Стягнути з Відкрит ого акціонерного товариства "Завод "Молот" (99003, м.Севастополь , вул.Кожанова, 12, код ЄДРПОУ 03327760, р/р 2600100025849 у КРФ АКБ «Укрексімба нк», МФО 384986) на користь Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Ленінському районі м .Севастополя (99008 м. Севастопо ль, вул. Карантинна, 16, кв. 56-58, ко д ЄДРПОУ 22274991 в СМВ № 4548 ВАТ “Д ержавний Ощадний Банк Ук раїни», МФО 384027) заборгованість по сплаті страхових внесків у сумі 12476,82 (дванадцять тисяч чо тириста сімдесят шість грн. 82 коп.), з яких 12045,96 грн. (дванадцять тисяч сорок п' ять грн. 96 коп.) на р/р 25604705100012 та 430,86 грн. (чотириста тридцять грн. 86 коп.) на р/р 25600705100113.

Постанова набирає зако нної сили в порядку, встановл еному статтею 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Се вастопольського апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції шля хом подачі апеляційної скарг и. У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга п одається протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови. Якщо суб'єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою статті 167 цього Кодек су, було повідомлено про можл ивість отримання копії поста нови суду безпосередньо в су ді, то десятиденний строк на а пеляційне оскарження постан ови суду обчислюється з наст упного дня після закінчення п'ятиденного строку з момент у отримання суб'єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

Суддя підпис О.О.Єфременко

З оригіналом згідно

Постанова не набрала закон ної сили.

Суддя О .О.Єфременко

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення31.03.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу15941008
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-485/11/2770

Постанова від 31.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Єфременко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні