Ухвала
від 12.05.2011 по справі 2а-180/11/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Агевич К.В.

Суддя-доповідач - Шишов О .О.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 травня 2011 року справа №2а-1 80/11/1270 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Шишова О .О.

суддів Сіваченка І.В. , Дяч енко С.П.

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скар гу Державної податкової інсп екції в м. Первомайську Луган ської області на постанову Л уганського окружного адміні стративного суду від 10 березн я 2011 р. у справі № 2а-180/11/1270 (головуюч ий І інстанції Агевич К.В.) за п озовом Державної податково ї інспекції в м. Первомайську Луганської області до Держ авного реєстратора Первомай ської міської ради , Державно го реєстратора Запорізської міської ради , Товариства з о бмеженою відповідальністю "В ектор -ТТ" про визнання запису про державну перерреєстраці ю суб'єкта підприємницької д іяльності недійсним, зобов'я зання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А:

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду у задоволенні позовних в имог Державної податкової ін спекції у м.Первомайську Луг анської області до Державно го реєстратора Первомайсько ї міської ради, Державного ре єстратора Запорізької міськ ої ради та Товариства з обмеж еною відповідальністю «Вето р-ТТ» про визнання запису про державну перереєстрацію суб ' єкта підприємницької діял ьності недійсним, зобов' яза ння вчинити певні дії було ві дмовлено.

З постановою суду першої ін станції не погодився позивач та звернувся з апеляційною с каргою у якій вказав, що суд пе ршої інстанції допустив пору шення норм процесуального та матеріального права. В апеля ційній скарзі зазначив, що іс нує інформація про те, що до Єд иного Державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб підприємців Державним реєст ратором було внесено запис п ро внесення змін до відомост ей про юридичну особу, що не по в' язані зі змінами в устано вчих документах, щодо зміни ю ридичної адреси, а саме, попер едня юридична адреса ТОВ «Ве тор-ТТ» була Запорізська обл асть, м. Запоріжжя, м-н Інженер ний, 1, а відповідно до вказано го запису підприємство знахо диться за адресою: Луганськ а область, м. Первомайськ, кв. 40 років Победи, 18/72. Під час пере вірки вказаної адреси праців никами податкової міліції бу ло встановлено, що за вказано ю адресою ТОВ «Ветор-ТТ» не з находиться, що підтверджуєть ся довідкою від 17.12.2010 № 23/29-01. Позив ач вважав, що ці обставини є пі дставою про визнання недійсн им запису про державну перер еєстрацію ТОВ «Ветор-ТТ» та з обов' язання державного реє стратора Первомайської місь кої ради вчинити дії щодо вне сення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців інфо рмації про попереднє місцезн аходження. Суд першої інстан ції не врахував ці обставини , тому просили скасувати пост анову суду першої інстанції та постановити нову, якою зад овольнити їх позовні вимоги .

Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання н е прибули, хоча вони були нале жним чином повідомлені про д ату, час і місце судового засі дання, тому відповідно до п.2 ч .1 ст.197 КАС України суд апеляцій ної інстанції розглянув спра ву в порядку письмового пров адження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляц ійної скарги, встановила нас тупне.

Частиною 2 ст.19 Конституції У країни встановлено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Згідно з ч.2 ст.2 КАС України д о адміністративних судів мож уть бути оскаржені будь-які р ішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноваже нь, крім випадків, коли щодо та ких рішень, дій чи бездіяльно сті Конституцією чи законами України встановлено інший п орядок судового провадження .

Відповідно до положень ч.3 с т.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано; обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

Згідно до ч.1 ст.16 та ч.1 ст.20 Зако ну України "Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 року (N755-IV) з метою забе зпечення органів державної в лади, а також учасників цивіл ьного обороту достовірною ін формацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в створено Єдиний державний реєстр, відомості з якого є ві дкритими і загальнодоступни ми.

Абз. 12 ч. 1 ст. 239 Господарського кодексу України передбачено , що органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання відповідно до своїх пов новажень та у порядку, встано вленому законом, можуть заст осовувати до суб'єктів госпо дарювання адміністративно-г осподарську санкцію у вигляд і скасування державної реєст рації та ліквідації суб'єкта господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 247 Господ арського кодексу України у р азі здійснення суб'єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб'єкта т а його ліквідації.

Стаття 104 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачає, що до адміністр ативного суду має право звер нутися з адміністративним по зовом особа, яка вважає, що пор ушено її права, свободи чи інт ереси у сфері публічно-право вих відносин. Суб'єкт владних повноважень має право зверн утися до адміністративного с уду у випадках, встановлених законом.

Закон України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 р. № 509-XII, а саме ст. 10 встановлює вичерпний пер елік функцій податкових орга нів, який не підлягає розшире ному тлумаченню.

Здійснюючи функції визнач ені ст. 10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні» податкові органи над ілені правами, які визначені ст. 11 вказаного Закону. Виходя чи зі змісту вказаної норми, п одаткові органи у правовідно синах унормованих Законом Ук раїни «Про держану реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV (надалі - Закон № 755-IV) наділе ні лише правом на звернення у передбачених законом випадк ах до судових органів із заяв ою (позовною заявою) про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності (п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні»).

Застосування податковим о рганом вказаної адміністрат ивно-господарської санкції м ає наслідком втрату юридично ю особою цивільної правозда тності у зв' язку з ухваленн ям судового рішення про внес ення до Єдиного державного р еєстру запису про припинення юридичної особи (ст. 33 Закону № 755-IV).

В даному випадку Позивачем ставиться вимога про визнан ня недійсним запису про держ авну перереєстрацію Відпові дача 3 та зобов' язання відпо відача 1 державного реєстрат ора Первомайської міської ра ди зробити реєстраційну дію «внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов' язані зі змінами в установчи х документах», якою ввести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців інформацію п ро попереднє місцезнаходжен ня Відповідача1 - Товариства з обмеженою відповідальністю «Вектор-ТТ».

Тобто вказані вимоги не маю ть наслідком припинення юрид ичної особи та виключення її з державного реєстру.

В свою чергу, органи державн ої влади відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України, а том у, враховуючи норми ст. ст. 10, 11 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні» с уд приходить до висновку, що п одаткові органи не вправі зв ертатись до суду з вищевказа ними вимогами.

Законом № 755-IV не передбачено визнання за рішенням суду не дійсною реєстраційної дії «в несення змін до відомостей п ро юридичні особу, що не пов' язані зі змінами в установчи х документах».

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону № 755-IV відомості про юридичну о собу або фізичну особу - підпр иємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом в несення записів на підставі відомостей з відповідних реє страційних карток та відомос тей, що надаються юридичними особами державному реєстрат ору за місцезнаходженням реє страційної справи згідно із законодавством України.

Згідно ст. 19 Закону № 755-IV, якою в регульовано порядок внесенн я змін до відомостей про юрид ичну особу, які містяться в Єд иному державному реєстрі, пр авом подачі державному реєст ратору відповідних реєстрац ійних карток наділені особи уповноважені діяти від імені юридичної особи (виконавчог о органу), при цьому положення вказаної статті Закону не пе редбачають внесення змін до відомостей про юридичну особ у, які містяться в Єдиному дер жавному реєстрі на підставі рішення суду.

Отже, вимога Державної пода ткової інспекції у м. Первома йську Луганської області пр о зобов' язання державного р еєстратора Первомайської мі ської ради зробити реєстраці йну дію «внесення змін до від омостей про юридичну особу, щ о не пов' язані зі змінами в у становчих документах», якою ввести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців інфо рмацію про попереднє місцезн аходження Відповідача 3 не ґр унтується на нормах Закону № 755-IV та прямо суперечить йому, а тому не підлягає задоволенн ю.

З матеріалів справи вбачає ться, що посадовими особами П озивача встановлено, що за юр идичною адресою ТОВ «Вектор- ТТ» не знаходиться, що підтве рджено відповідною довідкою від 17.12.2010 № 23/29-01. (а. с. 10).

Відповідно до ст. 38 Закону № 7 55-IV підставами для постановле ння судового рішення щодо пр ипинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством ю ридичної особи, зокрема, є ная вність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутніс ть юридичної особи за вказан им її місцезнаходженням.

Згідно ст. 19 Закону № 755-IV якщо д о Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутн ість юридичної особи за її мі сцезнаходженням, то в разі не одержання реєстраційної кар тки про підтвердження відомо стей про юридичну особу в уст ановлений частиною сьомою ці єї статті строк, а також у разі одержання державним реєстра тором від органу державної п одаткової служби повідомлен ня встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням дер жавний реєстратор зобов'язан ий у строк, що не перевищує дес яти робочих днів з дати, яка вс тановлена для подання реєстр аційної картки про підтвердж ення відомостей про юридичну особу, або з дати одержання по відомлення від органу держав ної податкової служби, напра вити рекомендованим листом ю ридичній особі повідомлення про необхідність подання де ржавному реєстратору реєстр аційної картки про підтвердж ення відомостей про юридичну особу.

У повідомленні зазначають ся підстава його надіслання, остання дата одержання держ авним реєстратором реєстрац ійної картки від юридичної о соби або найменування органу державної податкової служби , який надіслав повідомлення про відсутність юридичної о соби за її місцезнаходженням , та дата цього повідомлення.

Державний реєстратор зали шає реєстраційну картку про підтвердження відомостей пр о юридичну особу без розгляд у та повідомляє про це заявни ка у випадках і в порядку, вста новлених частиною п'ятою ціє ї статті.

У разі повернення до держав ного реєстратора рекомендов аного листа з відміткою відд ілення зв'язку про відсутніс ть юридичної особи за вказан ою адресою або неподання юри дичною особою протягом місяц я з дати направлення їй відпо відного повідомлення реєстр аційної картки про підтвердж ення відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного де ржавного реєстру запис про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням або з апис про відсутність підтвер дження відомостей про юридич ну особу.

Колегія суддів погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції, що позивачу слід бул о направити державному реєст ратору повідомлення встанов леного зразка про відсутніст ь юридичної особи за її місце знаходженням для внесення в Єдиний державний реєстр запи су про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезн аходженням, що і стало б підст авою для звернення до суду з п озовом про припинення юридич ної особи, в межах повноважен ь визначених Законом України «Про державну податкову слу жбу».

При таких обставинах колег ія суддів погоджується з вис новком суду першої інстанції про відмову у задоволенні по зовних вимог.

Статтею 200 КАС України визна чено, що суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ск аргу без задоволення, а пост анову або ухвалу суду - без змі н, якщо визнає, що суд першої і нстанції правильно встанови в обставини справи та ухвали в судове рішення з додержанн ям норм матеріального і проц есуального права.

Колегія вважає, що суд першо ї інстанції правильно встано вив обставини справи та ухва лив судове рішення з додерж анням норм матеріального і процесуального права, тому п ри таких обставинах апеляцій ну скаргу необхідно залишити без задоволення а постанову суду без змін.

Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції в м. П ервомайську Луганської обла сті на постанову Луганськог о окружного адміністративно го суду від 10 березня 2011 р. у спра ві № 2а-180/11/1270 - залишити без задо волення.

Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 10 березня 2011 р. у справі № 2а-180/11/1270 - залишити без змін.

Рішення набирає законної с или через п'ять днів після нап равлення її копій особам, які беруть участь у справі та мож е бути оскаржена безпосередн ьо до Вищого адміністративно го суду України протягом два дцяти днів з дня набрання ріш енням законної сили.

Головуючий О.О.Шишов

Судді І.В.С іваченко

С.П.Дя ченко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2011
Оприлюднено07.06.2011
Номер документу15943858
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-180/11/1270

Ухвала від 14.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 14.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 12.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Постанова від 10.03.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні