Постанова
від 11.05.2011 по справі 2а-3284/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №5.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 травня 2011 року Справа № 2а-3284/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

судді Яков лева Д.О.,

при секретарі К учеровій О.О.

в присутності сторін: від позивача - Бєлікова М .Ю.,

від відповідача - не з' явив ся,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Луганській облас ті до Слов' яносербської рай онної державної лікарні вете ринарної медицини про стягне ння суми економічних санкцій згідно з рішенням від 04.03.2011 № 52, -

В С Т А Н О В И В :

15 квітня 2011 Державна інспекц ія з контролю за цінами в Луга нській області звернулась до Луганського окружного адмін істративного суду з позовом до Слов' яносербської район ної державної лікарні ветери нарної медицини про стягненн я суми економічних санкцій з гідно з рішенням від 04.03.2011 № 52.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що ним у період з 17.02.2011 по 25.02.2011 проводила сь перевірка Слов' яносербс ької районної державної ліка рні ветеринарної медицини з питаннь дотримання діючого з аконодавства під час видачі ветеринарних документів та с правляння плати за видачу до кументів дозвільного характ еру, за результатами якої був складений акт від 25.02.2011 № 80.

В акті зазначено, що відпові дачем порушено порядок засто сування плати а саме:

- у період з 01.02.2010 по 01.02.2011 здійсню валося стягування плати за б ланки суворої звітності за з авищеними цінами;

- у період з 23.02.2010 по 14.02.2011 при вида чі ветеринарного свідоцтва ф -2 на перевезення продукції та сировини тваринного походже ння здійснювалося стягнення плати за послугу за завищени ми тарифами.

Загальна сума необґрунтов ано одержаної виручки за пер іод з 23.02.2010 по 14.02.2011 склала 3216,16 грн.

Ці дії призвели до порушенн я вимог Порядку видачі ветер инарних документів, затвердж еного наказом Державного ком ітету ветеринарної медицини України від 13.04.2009 № 85 із змінами, внесеними наказом Державног о комітету ветеринарної меди цини України від 07.09.2009 № 320; Прейс куранту цін на платні ветери нарні послуги по Слов' яносе рбській районній державній л ікарні ветеринарної медицин и, затвердженого наказом від 15.09.2008 № 75 та Прейскуранту цін на платні ветеринарні послуги п о Слов' яносербській районн ій державній лікарні ветерин арної медицини, затвердженог о наказом від 14.10.2010 № 29.

Як на правову підставу для з адоволення адміністративно го позову позивач посилаєтьс я на статтю 14 Закону України “ Про ціни та ціноутворення”, з якого вбачається, що вся необ ґрунтовано одержана підприє мством сума виручки в резуль таті порушення державної дис ципліни підлягає вилученню в дохід відповідного бюджету залежно від підпорядкованос ті підприємства. Крім того, ст ягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одер жаної виручки.

Рішенням позивача від 04.03.2011 р оку № 52 за вказані порушення д о відповідача застосовані ек ономічні санкції у розмірі 9648 ,48 грн., які складаються з штраф у в сумі 6432,32 грн. і вилучення нео бґрунтовано одержаної вируч ки в сумі 3216,16 грн.

04.03.2011 рішення від 04.03.2011 № 52 було на правлено відповідачу, що під тверджується підписом уповн оваженої особи у повідомленн і про вручення поштового від правлення від 09.03.2011.

Відповідачем частково спл ачено суму економічних санкц ій в розмірі 3216,16 грн. згідно пла тіжного доручення від 18.03.2011 № 71.

Рішення Державної інспекц ії з контролю за цінами на час звернення до суду не оскарже но і є чинним.

На підставі викладеного, по зивач просить стягнути з Сло в' яносербської районної де ржавної лікарні ветеринарно ї медицини у дохід державног о бюджету України суму еконо мічних санкцій у розмірі 6432,32 г рн.

28.04.2011 на адресу суду надійшла заява позивача про зменшенн я суми позовних вимог у зв' я зку з тим, що відповідачем час тково сплачено економічні са нкції у розмірі 1000,00 грн. згідно платіжного доручення від 18.04.20 11 № 104.

У зв' язку з чим позивач про сить стягнути з Слов' яносер бської районної державної лі карні ветеринарної медицини у дохід державного бюджету У країни суму економічних санк цій у розмірі 5432,32 грн.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, надав поясненн я, аналогічні викладеним у по зові і заяві про зменшення по зовних вимог, просив зменшен і позовні вимоги задовольнит и.

Представник відпові дача в судове засідання не з' явився з невідомих суду прич ин, про час та місце слухання с прави повідомлявся належним чином, заяв про розгляд справ и за його відсутності до суду не надходило, заперечень про ти позову не надав.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали адміністративно ї справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних в имог і наданих сторонами док азів, оцінивши докази відпов ідно до вимог ст.69-72 КАС України , суд прийшов до наступного.

Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни «Про ціни та ціноутвор ення», державний контроль за цінами здійснюється при вст ановленні і застосуванні дер жавних фіксованих та регульо ваних цін і тарифів. При цьому контролюється правомірніст ь їх застосування та додержа ння вимог законодавства про захист економічної конкурен ції. Контроль за додержанням державної дисципліни цін зд ійснюється органами, на які ц і функції покладено Урядом У країни.

Таким урядовим органом кон тролю є Державна інспекція з контролю за цінами, яка діє у складі Мінекономіки і підпор ядковується йому (п.п. 1, 2 Положе ння про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 13 грудня 2 000 року № 1819).

У відповідності до п. 11 Полож ення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819, Державна інспекці я з контролю за цінами має тер иторіальні органи - державні інспекції з контролю за ціна ми в Автономній Республіці К рим, областях, містах Києві та Севастополі, які становлять єдину систему органів держа вного контролю за цінами і ма ють права, передбачені пункт ами 5, 6 цього Положення.

Таким чином, позивач - Держа вна інспекція з контролю за ц інами в Луганській області, є суб' єктом владних повноваж ень, який у даних правовіднос инах здійснює повноваження з контролю за цінами, наданими їй вищенаведеними нормативн о-правовими актами.

Згідно зі ст. 14 Закону Україн и «Про ціни та ціноутворення », вся необґрунтовано одержа на підприємством, організаці єю сума виручки в результаті порушення державної дисципл іни цін підлягає вилученню в доход відповідного бюджету із застосуванням штрафу у дв ократному розмірі необґрунт овано одержаної суми виручки . Вказані суми списуються з ра хунків підприємств і організ ацій в банківських установах за рішенням суду. Особи, винні в порушенні порядку встанов лення та застосування цін і т арифів, притягуються до адмі ністративної або кримінальн ої відповідальності.

Аналогічні положенн я містяться у п. 1.3 Інструкції п ро порядок застосування екон омічних та фінансових (штраф них) санкцій органами держав ного контролю за цінами, затв ердженої Наказом Міністерст ва економіки та з питань євро пейської інтеграції України , Міністерства фінансів Укра їни від 03.12.2001 № 298/519 та зареєстрова ної в Міністерстві юстиції У країни 18.12.2001 № 1047/6238.

Відповідно до п. 1.4 цієї Інстр укції, підставою для застосу вання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін є одержання суб' єкт ами господарювання необґрун тованої виручки в результаті порушення ними чинного в пер іоді, що перевіряється, поряд ку встановлення та застосува ння цін і тарифів, які регулюю ться уповноваженими органам и відповідно до вимог законо давства. Порушеннями порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються екон омічні санкції, є, зокрема: нар ахування непередбачених зак онодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються; заст осування вільних цін (тарифі в) на продукцію (послуги, робот и) за умови запровадження для них режиму державного регул ювання; застосування цін (тар ифів) на продукцію (послуги, ро боти) з рентабельністю, рівен ь якої перевищує встановлени й відповідно до законодавств а граничний; застосування ці н (тарифів) з порушенням запро вадженого порядку обов' язк ового декларування їх зміни; завищення або заниження роз міру передбачених законодав ством податків та обов' язко вих зборів, що включаються в с труктуру ціни, або їх невключ ення в структуру ціни, що регу люється; включення в структу ру регульованих цін (тарифів ) не передбачених законодавс твом витрат або витрат понад установлені розміри; включе ння у вартість продукції та п ослуг, ціни (тарифи) на які рег улюються, фактично не викона них або виконаних не в повном у обсязі послуг (робіт); застос ування торговельних і постач альницько-збутових надбавок (націнок) понад установлений граничний розмір; застосува ння цін (тарифів) суб' єктами господарювання за види посл уг (робіт), які не передбачені визначеними нормативно-прав овими актами, що встановлюют ь для них відповідні перелік и платних послуг; застосуван ня цін і тарифів з порушенням інших запроваджених методів регулювання.

Відповідно до п. 1.6 зазначено ї Інструкції необґрунтовано одержані суб' єктами госпо дарювання, унаслідок порушен ь порядку встановлення і зас тосування цін, суми виручки т а штрафи підлягають вилученн ю згідно із законодавством н а підставі рішень, прийнятих органами державного контрол ю за цінами. Зазначені в рішен нях суми перераховуються суб ' єктами підприємницької ді яльності - порушниками за нал ежністю самостійно, а в разі н еподання установам банків пл атіжних документів зазначен і суми стягуються відповідно до вимог законодавства.

Згідно з п. 3.1 цієї Інструкції Державна інспекція з контро лю за цінами та державні інсп екції з контролю за цінами в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі приймають рішення пр о вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санк цій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою д ля прийняття рішень про вилу чення сум економічних та фін ансових (штрафних) санкцій є а кти перевірок, які складають ся посадовими особами органі в державного контролю за цін ами.

Рішенням Державної інспек ції з контролю за цінами в Луг анській області № 52 від 04.03.2011 до в ідповідача застосовані екон омічні санкції за порушення державної дисципліни цін на загальну суму 9648,48 грн., яка скла дається із штрафу в сумі 6432,32 гр н. і вилучення необґрунтован о одержаної виручки в сумі 3216,16 грн. (а.с.20)

Відповідно до цього рішенн я відповідачем було порушено вимоги Порядку видачі ветер инарних документів, затвердж еного наказом Державного ком ітету ветеринарної медицини України від 13.04.2009 № 85 із змінами, внесеними наказом Державног о комітету ветеринарної меди цини України від 07.09.2009 № 320; Прейс куранту цін на платні ветери нарні послуги по Слов' яносе рбській районній державній л ікарні ветеринарної медицин и, затвердженого наказом від 15.09.2008 № 75 та Прейскуранту цін на платні ветеринарні послуги п о Слов' яносербській районн ій державній лікарні ветерин арної медицини, затвердженог о наказом від 14.10.2010 № 29. Загальна сума необґрунтовано одержан ої виручки склала 3216,16 грн.

Як вбачається із зазначено го рішення, воно прийняте поз ивачем на підставі акту пере вірки Слов' яносербської ра йонної державної лікарні вет еринарної медицини від 25.02.2011 № 8 0. (а.с.6-11).

Рішення про застосування е кономічних санкцій на загаль ну суму 9648,48 грн. від 04.03.2011 № 52, яке от римане уповноваженим предст авником відповідача 09.03.2011 (а.с.21), відповідачем не оскаржене т а відповідно є чинним.

Факт часткового погашення суми економічних санкцій пі дтверджується платіжним дор ученням від 18.03.2011 № 71 на суму 3216,16 гр н. та платіжним дорученням ві д 18.04.2011 № 104 на суму 1000,00 грн.

З огляду на викладене , суд вважає позовні вимоги пр о стягнення з Слов' яносербс ької районної державної ліка рні ветеринарної медицини ек ономічних санкцій в сумі 5432,32 г рн. такими, що підлягають задо воленню.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти на підставі п. 15 ст. 4 Декрету КМУ «Про державне мито» від 21 .01.1993 №7-93, а ст. 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и не передбачено їх стягненн я у даних випадках.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд

П О С Т А Н О В И В:

Уточнені позовні вимоги Де ржавної інспекції з контролю за цінами в Луганській облас ті до Слов' яносербської рай онної державної лікарні вете ринарної медицини про стягне ння суми економічних санкцій згідно рішення від 04.03.2011 № 52 у су мі 5432,32 грн. задовольнити в повн ому обсязі.

Стягнути з Слов' яно сербської районної державно ї лікарні ветеринарної медиц ини (93701, Луганська область, смт . Слов' яносербськ, пров. Цент ральний, 1/1, код ЕДРПОУ 00710411) еконо мічні санкції в сумі 5432,32 грн.(п' ять тисяч чотириста тридцять дві гривни 32 коп.) на користь Де ржавного бюджету України, ко д виду платежу 21081100, МФО 804013, одерж увач: Держбюджет Слов' яносе рбського району, код 24046691, р/р 31116106 700298.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга по дається до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом деся ти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 КАС Ук раїни, а також прийняття пост анови у письмовому проваджен ні, апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти днів з дн я отримання копії постанови.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статте ю 186 КАС України, якщо таку скар гу не було подано.

У разі подання апеляц ійної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає зако нної сили після повернення а пеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пров адження або набрання законно ї сили рішенням за наслідкам и апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційн ого оскарження буде поновлен о, то вважається, що постанова суду не набрала законної сил и.

Повний текст постанови скл адено та підписано 16 травня 2011 року.

Суддя Д.О. Яковлев

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2011
Оприлюднено06.06.2011
Номер документу15953414
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3284/11/1270

Постанова від 11.05.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Д.О. Яковлев

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні