Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 травня 2011 року Справа № 2а-3303/11/1270
Луганський окр ужний адміністративний суд у складі
судді: Смішливої Т.В.
при секретарі: Попові М.Г.
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1, дов. № 6/10 від 04.01.2011
представника відповідача: не з' явивс я
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Лен інської міжрайонної державн ої податкової інспекції у м. Л уганську до Малого приватног о підприємства “Луч” про стя гнення податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В:
18 квітня 2011 року Ленінська мі жрайонна державна податкова інспекція у м. Луганську звер нулась до суду з позовом до Ма лого приватного підприємст ва "Луч", у якому зазначила, що з а період з січня по березень 20 11 року у відповідача утворила сь заборгованість зі сплати податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб, подат ку на додану вартість та кому нального податку в загальном у розмірі 53121,47 грн. Оскільки доб ровільно відповідач не сплат ив заборгованість, позивач п росив стягнути з відповідача зазначену суму боргу.
У подальшому, 28.04.2011 позивачем подано уточнення позовних в имог, у якому зазначено, що від повідач - Мале приватне підп риємство “Луч” частково спла тило існуючий податковий бор г платіжним дорученням № 125 ві д 20.04.2011 у розмірі 11585,70 грн. з орендн ої плати за землю та погасивш и заборгованість з податку н а додану вартість, тому позив ач просив суд стягнути кошти Мале приватне підприємство “Луч” з рахунків в обслугову ючих банках на загальну суму 40623,29 грн., у тому числі заборгов аність перед бюджетом з орен дної плати з юридичних осіб у сумі 40210,36 грн., з комунального п одатку у сумі 412,93 грн.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і, надав суду пояснення, анало гічні викладеному в позові.
Відповідач в судові засіда ння жодного разу не з' являв ся, хоча про день, час та місце розгляду справи повідомлявс я завчасно та належним чином . При цьому, суд вважає за необ хідне зазначити, що судові по вістки Малому приватному під приємству “Луч” направлялис я за адресою, вказаною Ленінс ькою МДПІ у м. Луганську у позо вній заяві та в Єдиному Держа вному реєстрі підприємств та організацій України. Однак, п оштове відправлення за адрес ою: вул. Інтернаціональна,17, м. Л уганськ, Луганська область, 910 55, повернуто до суду у зв' язк у із закінченням терміну збе рігання.
Відповідно до статті 35 Коде ксу адміністративного судоч инства України (КАС України) в важається, що юридична особа повідомлена про час та місце слухання справи, якщо судова повістка доставлена за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру.
При цьому, слід враховувати , що відповідно до частини пер шої статті 18 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців” від 15 травня 2003 року №755-IV, якщо відомості, які підля гають внесенню до Єдиного де ржавного реєстру, були внесе ні до нього, то такі відомості вважаються достовірними і м ожуть бути використані в спо рі з третьою особою, доки до ни х не внесено відповідних змі н.
У зв'язку з тим, що будь-яких в ідомостей відносно зміни міс ця реєстрації відповідач дер жавному реєстратору не надав , записи до реєстру не вносили сь, суд позбавлений можливос ті повідомити відповідача пр о розгляд даної справи за інш ою адресою.
Відповідно до ст. 122 КАС Украї ни адміністративна справа ма є бути розглянута і вирішена протягом розумного строку т а виходячи зі змісту статті 128 КАС України неявка уповнова женого представника відпові дача без поважних причин або неповідомлення про причини неприбуття, не є перешкодою д ля розгляду справи протягом розумного строку, у зв' язку з чим судом ухвалено розглян ути справу за наявними в ній м атеріалами.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позовні вимоги підлягаю ть задоволенню з наступних п ідстав.
Судом встановлено, що відпо відач - Мале приватне підпр иємство “Луч” зареєстроване відділом ліцензування, держ авної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради 24.04.1999 за № 1634 (а.с. 7-8), є платнико м податків та зборів, перебув ає на податковому обліку в Ле нінській МДПІ у м. Луганську з 19.05.1999, що підтверджується довід кою про взяття на облік платн ика податків № 677 від 19.05.1999 (а.с.9).
Як вбачається з матеріалів справи МПП «Луч» є платником орендної плати за землю, у зв' язку з чим відповідачем пода но до податкового органу под аткову декларацію орендної п лати за земельні ділянки дер жавної та комунальної власно сті № 3389 від 29.01.2010, у якій платнико м самостійно визначено суму податкового зобов' язання з а грудень 2010 року у розмірі 14741,97 г рн. (строк сплати - 30.01.2011) (а.с. 26) та уточнюючу податкову деклара цію № 10787 від 23.02.2010, якою збільшено податкові зобов' язання за грудень 2010 року на 4560,36 грн. (а.с. 27). В казані у декларації та уточн юючому розрахунку суми є узг одженими та підлягають сплат і платником податку самостій но у визначені законодавство м строки, тобто до 30.01.2011. Однак, вз яті на себе податкові зобов' язання відповідач своєчасно не сплатив, у зв' язку з чим н а час звернення позивача з да ним позовом мав несплачену у згоджену суму податкового бо ргу з орендної плати за землю у сумі 19302,33 грн.
Крім того, у зв' язку з несв оєчасною сплатою відповідач ем узгоджених податкових зоб ов' язань з орендної плати з а землю органом державної по даткової служби прийнято под аткові повідомлення-рішення про застосування штрафних с анкцій на підставі п.п. 17.1.7 п. 17.1 с т. 17 Закон України “Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” № 2181, а саме податкове повідомлення-рішення від 10.12.20 10 № 0008121520/0 на суму 27843,23 грн. (відповід ачем частково сплачено 25071,42 гр н., залишок - 2771,81 грн. (а.с. 15), пода ткове повідомлення-рішення в ід 30.12.2010 № 0009161520/0 на суму 827,44 грн. (а.с. 24) , податкове повідомлення-ріш ення від 30.12.2010 № 0009181520/0 на суму 20410,07 гр н. (а.с. 20), податкове повідомлен ня-рішення від 30.12.2010 № 0009171520/0 на сум у 7720,96 грн. (а.с. 22)
Податкове повідомлення-рі шення від 10.12.2010 № 0008121520/0 отримано в ідповідачем 22.12.2010 (а.с. 18), у встано вленому законодавством поря дку не оскаржено та є чинним н а час розгляду справи.
Податкові повідомлення-рі шення від 30.12.2010 № 0009161520/0, № 0009171520/0 та № 0009 181520/0 також направлялись на адр есу відповідача податковим о рганом, однак були повернуті поштовою службою за закінче нням терміну зберігання (а.с. 2 5), у зв' язку з чим вказані под аткові повідомлення-рішення розміщено на дошці оголошен ь 07.03.2011, що підтверджено актом п ро неможливість вручення вка заних податкових рішень.
Вказані податкові повідом лення-рішення відповідачем т акож не оскаржувались, тобто , визначені в них суми податко вих зобов' язань є узгоджени ми.
Таким чином, на час зверненн я позивача до суду з даним поз овом відповідач мав несплаче ну суму податкового боргу з о рендної плати за землю у розм ірі 51032,61 грн.
На час розгляду справи МПП « Луч» виконало свої зобов' яз ання зі сплати податкового б оргу лише частково, сплативш и узгоджену суму з орендної п лати за землю платіжним дору ченням № 125 від 20.04.2011 у розмірі 11585,70 грн., з яких на погашення пені направлено 107,51 грн. Таким чино м, заборгованість з орендної плати за землю у МПП «Луч» на час розгляду справи становит ь 39554,42 грн., пеня за несвоєчасну сплату податкового боргу - 655,94 грн., а всього заборгованіс ть - 40210,36 грн., що підтверджено даними облікової картки плат ника податку. (а.с. 39-51)
Крім того, станом на 23.03.2011 відп овідач має податкову заборго ваність з комунального подат ку в розмірі 412,75 грн., яка підтве рджується: податковим повідо мленням - рішенням (форма 'Р') № 0 000021520/0 від 04.01.2011 на суму 510,00 грн. (спла чено 119,35 грн. несплаченою залиш илась - 390,65 грн.) (а.с. 32), податков им розрахунком комунального податку за 4 квартал 2010 року № 164 494 від 09.02.2011 термін сплати 19.02.2011 на с уму 22,10 грн. (а.с. 31)
У зв' язку з несвоєчасніст ю сплати узгодженого податко вого боргу відповідачу нарах овано пеню у розмірі - 0,18 грн., що підтверджується даними звор отного боку облікової картки МПП «Луч» з комунального под атку. (а.с. 37-38)
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 року Закон України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» та Закон У країни «Про систему оподатку вання» втратили чинність.
Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини, щодо нарахуван ня та визначення частини под аткового зобов' язання із за стосування штрафних санкцій , нарахування пені та направл ення відповідачу податкових вимог виникли до набрання чи нності Податковим Кодексом У країни, суд приходить до висн овку, що в даному випадку разо м із нормами Податкового код ексу України слід застосовув ати також норми Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами».
Згідно п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податко вого кодексу України платник податків зобов' язаний спла чувати податки та збори в стр оки та у розмірах, встановлен их цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 П одаткового Кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право застосовув ати до платників податків фі нансові (штрафні) санкції, стя гувати до бюджетів та держав них цільових фондів суми гро шових зобов' язань та/або по даткового боргу у випадках, п орядку та розмірі, встановле них цим Кодексом, стягувати с уми простроченої заборгован ості суб' єкта господарюван ня перед державою (Автономно ю Республікою Крим чи терито ріальною громадою міста) за к редитом (позикою), залученим д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) або під держав ну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в поряд ку, визначеному цим Кодексом .
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » податкове зобов' язання - зобов' язання платника пода тків сплатити до бюджетів аб о державних цільових фондів відповідну суму коштів у пор ядку та у строки, визначені ци м Законом або іншими законам и України.
Згідно з п. 1.3. ст. 1 зазначеного Закону податковий борг (недо їмка) - податкове зобов' яз ання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), само стійно узгоджене платником п одатків або узгоджене в адмі ністративному чи судовому по рядку, але не сплачене у встан овлений строк, а також пеня, на рахована на суму такого пода ткового зобов' язання.
Пунктом 5.1 вказаного Закону встановлено, що податкове зо бов' язання, самостійно визн ачене платником податків у п одатковій декларації, вважає ться узгодженим з дня поданн я такої податкової деклараці ї.
Згідно з п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» платник податків зобов' яза ний самостійно сплатити суму податкового зобов' язання, зазначену у поданій ним пода тковій декларації, протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації. У разі коли відповідн о до закону контролюючий орг ан самостійно визначає подат кове зобов' язання платника податків за причинами, не пов ' язаними із порушенням пода ткового законодавства, платн ик податків зобов' язаний сп латити нараховану суму подат кового зобов' язання у строк и, визначені у законі з відпов ідного податку, а за їх відсут ності - протягом тридцяти к алендарних днів від дня отри мання податкового повідомле ння про таке нарахування.
Відповідно до п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» податкове зобов' язан ня платника податків, нарахо ване контролюючим органом ві дповідно до пунктів 4.2 та 4.3 ста тті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податков ого повідомлення, за винятко м випадків, визначених підпу нктом 5.2.2 цього пункту, яким пер едбачено порядок оскарження рішень податкових органів.
Згідно з п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 цього Зак ону узгоджена сума податково го зобов' язання, не сплачен а платником податків у строк и, визначені ст. 5 цього закону визначається сумою податков ого боргу платника податків.
Відповідно до п.п. 14.1.175 Податк ового кодексу України податк овий борг - сума грошового з обов' язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявн ості), самостійно узгодженог о платником податків або узг одженого в порядку оскарженн я, але не сплаченого у встанов лений цим Кодексом строк, а та кож пеня, нарахована на суму т акого грошового зобов' язан ня.
Пунктом 57.1 ст. 57 Податкового к одексу України встановлено, що платник податків зобов' я заний самостійно сплатити су му податкового зобов' язанн я, зазначену у поданій ним под атковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настаю ть за останнім днем відповід ного граничного строку, пере дбаченого цим Кодексом для п одання податкової деклараці ї, крім випадків, встановлени х цим Кодексом.
Згідно з п. 57.3 ст. 57 Податковог о кодексу України у разі визн ачення грошового зобов' яза ння контролюючим органом за підставами, зазначеними у пі дпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник пода тків зобов' язаний сплатити нараховану суму грошового з обов' язання протягом 10 кале ндарних днів, що настають за д нем отримання податкового по відомлення-рішення, крім вип адків, коли протягом такого с троку такий платник податків розпочинає процедуру оскарж ення рішення контролюючого о ргану.
Відповідно до п. 5.2.1 ст. 5 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» відповідач має узгоджені податкові зобов' язання.
Згідно п.п. 16.4.1. п. 16.1 ст. 16 Закону У країни №2181 (який був чинним на д ату виникнення спірних право відносин) пеня нараховується на суму податкового боргу (вк лючаючи суму штрафних санкці й за їх наявності) із розрахун ку 120 відсотків річних обліко вої ставки Національного ба нку України, діючої на виникн ення такого податкового борг у або на день його (його частин и) погашення залежно від того , яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарн ий день прострочення у його с платі.
Так, Мале приватне підприєм ство «Луч» має залишок неспл аченої пені, за несвоєчасну с плату податкових зобов' яза нь, що підтверджується картк ою особового рахунку платник а податків.(а.с.37-51).
Підпунктом 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податк ового Кодексу України передб ачено право органів державно ї податкової служби звертати ся до суду щодо стягнення кош тів платника податків, який м ає податковий борг, з рахункі в у банках, обслуговуючих так ого платника, на суму податко вого боргу або його частини.
Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України регламен товано, що орган державної по даткової служби здійснює за платника податків і на корис ть держави заходи щодо погаш ення податкового боргу таког о платника податків шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в изначено, що джерелами самос тійної сплати грошових зобов 'язань або погашення податко вого боргу платника податків є будь-які власні кошти, у том у числі ті, що отримані від про дажу товарів (робіт, послуг), м айна, випуску цінних паперів , зокрема корпоративних прав , отримані як позика (кредит), т а з інших джерел, з урахування м особливостей, визначених ц ією статтею, а також суми надм іру сплачених платежів до ві дповідних бюджетів. Джерелам и погашення податкового борг у платника податків є будь-як е майно такого платника пода тків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а та кож іншими законодавчими акт ами.
Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини (підпункти 95.2 та 95.3 ста тті 95 Податкового кодексу Укр аїни)
Податковим органом з метою погашення податкового боргу платника податків вживалися заходи, передбачені Законом № 2181, а саме: на адресу відповід ача направлено першу податко ву вимогу від 12.05.2010 № 1/1022 та другу податкову вимогу від 08.09.2010 № 2/2094. я кі були отримані уповноважен ою особою відповідача 30.07.2010 та 0 6.10.2010 відповідно (а.с. 11-12). 21 жовтня 2 010 року Ленінською МДПІ у м. Луг анську прийнято рішення № 188 п ро стягнення коштів та прода ж інших активів відповідача в рахунок погашення його под аткового боргу (а.с.13).
Зазначені заходи не призве ли до позитивних результатів , сума боргу в добровільному п орядку відповідачем не сплач ена.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд дій шов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, як і підтверджуються достатнім и доказами, які свідчать про о бґрунтованість позовних вим ог. Докази, подані позивачем п ідтверджують обставини, на я кі позивач посилається та їх обґрунтування.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
З огляду на викладене суд вв ажає позовні вимоги обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Ленін ської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луг анську задовольнити у повном у обсязі.
Стягнути з розрахункових р ахунків Малого приватного пі дприємства “Луч” (код ЄДРПОУ 30409544), відкритих у банках, обслу говуючих мале приватне підпр иємство “Луч”, податковий бо рг з орендної плати за землю у сумі 40210,36 грн. (сорок тисяч двіс ті десять грн. 36 коп.) на розраху нковий рахунок 33214812700006, одержува ч УДК у м. Луганську ГУДКУ в Лу ганській області, МФО 80403, код п латежу 13050200, код 204046582 на користь м ісцевого бюджету Ленінськог о району м. Луганська, та подат ковий борг по комунальному п одатку у сумі 412,93 грн. (чотирист а дванадцять грн. 93 коп.) на розр ахунковий рахунок 33219828700006, одерж увач УДК у м. Луганську ГУДКУ в Луганській області, МФО 80403, ко д платежу 16010200, код 204046582 на корист ь місцевого бюджету Ленінськ ого району м. Луганська .
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя Т.В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2011 |
Оприлюднено | 06.06.2011 |
Номер документу | 15953415 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні