Постанова
від 12.05.2011 по справі 2а-2518/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 травня 2011 року Справа № 2а-2518/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючий-суддя: Лаг утіна А.А.,

при секретарі судового зас ідання: Кашкаровій Г.Є.,

від позивача О СОБА_1 (довіреність № 2628/10-028 від 08.02.2011р.)

від відповідача не пр ибув;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Лу ганську справу за адміністра тивним позовом Державної под аткової інспекції в м. Сєвєро донецьку Луганської област і до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Рєсбуд» пр о стягнення податкового борг у з податку на додану вартіст ь в сумі 6473,79 грн., з орендної пла ти за земельні ділянки в сумі 148357,99 грн., з комунального подат ку в сумі 87,57 грн., зі збору забру днення навколишнього природ ного середовища в сумі 6,74 грн., а всього в сумі 154926,09 грн., -

В С Т А Н О В И В:

28 березня 2011 року Державна по даткова інспекція в м. Сєвєро донецьку Луганської област і звернулася до Луганського окружного адміністративног о суду з позовом до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Алчевськенергокомплект », в якому просила стягнути по датковий борг в загальному р озмірі 154926,09 грн., з яких: з податк у на додану вартість в сумі 6473,7 9 грн., з орендної плати за земе льні ділянки в сумі 148357,99 грн., з комунального податку в сумі 87,57 грн., зі збору забруднення н авколишнього природного сер едовища в сумі 6,74 грн.

В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач зазначив, що Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Рєсбуд» (код ЄДРПОУ 34434511) є юридичною особою , зареєстровано виконавчим к омітетом Сєвєродонецької мі ської ради Луганської област і 23.06.2006 в якості суб' єкта підпр иємницької діяльності за реє страційним номером 1 383 102 0000 001723 та взято на податковий облік в я кості платника податків у ДП І в м. Сєвєродонецьку Лугансь кої області з 03.07.2006 за № 173. Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Закону України „Про систему оподаткування” плат ники податків і зборів (обов' язкових платежів) зобов' яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів у встановле ні законом терміни. У зв' язк у з несвоєчасною сплатою до б юджету нарахованих сум подат кових зобов' язань по особов ому рахунку платника рахуєть ся загальний податковий борг в сумі 154926,09 грн., з яких: з податк у на додану вартість в сумі 6473,7 9 грн., з орендної плати за земе льні ділянки в сумі 148357,99 грн., з комунального податку в сумі 87,57 грн., зі збору забруднення н авколишнього природного сер едовища в сумі 6,74 грн. З метою п огашення податкового боргу Д ПІ в м. Сєвєродонецьку Луганс ької області на підставі п.п.6. 2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» №2181 відповідачу були направлені перша податкова вимога №1/352 ві д 06.10.2008 та друга податкова вимог а №2/553 від 29.12.2008, які останнім оска ржені не були. 02.02.2009 року першим заступником начальника ДПІ в м. Сєвєродонецьку луганськ ої області № 18/24-073 про стягнення коштів та продаж інших актив ів платника податків в рахун ок погашення його податковог о боргу. Такими діями відпові дач спричиняє несвоєчасне на дходження грошових коштів до Державного бюджету, що в свою чергу негативно впливає на в иконання державою своїх функ цій щодо соціального та екон омічного розвитку країни. Од нак, всі прийняті заходи щодо повного погашення податково го боргу бажаних результатів не надали. Відповідно до п.п.3.1. 1 пункту 3.1 статті 3 Закону №2181 ак тиви платника податків можут ь бути примусово стягнені в р ахунок погашення його податк ового боргу виключно за ріше нням суду. На підставі виклад еного, позивач просив стягну ти в судовому порядку з Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Рєсбуд» податковий б орг в загальному розмірі 154926,09 г рн., з яких: з податку на додану вартість в сумі 6473,79 грн., з орен дної плати за земельні ділян ки в сумі 148357,99 грн., з комунально го податку в сумі 87,57 грн., зі збо ру забруднення навколишньог о природного середовища в су мі 6,74 грн., шляхом надання дозво лу на погашення усієї суми по даткового боргу за рахунок м айна платника податків, що пе ребуває у податковій заставі .

В судовому засіданні позив ач надав уточнення позовних вимог, в яких просив стягнути з рахунків у банках платника податків - відповідача - ТОВ «Рєсбуд» податковий борг у з агальному розмірі 154926,09 грн., з у сіх рахунків в установах бан ків обслуговуючих платника п одатків.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро місце, дату та час розгляду справи повідомлявся належни м чином. Правом надання запер ечень проти позову у встанов лений судом строк та доказів на підтвердження своїх дово дів не скористався, заяви про визнання позовних вимог або про розгляд справи за його ві дсутності суду не надавав.

Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України якщо особа, яка бере участь у справ і, без поважних причин не нада сть докази на пропозицію суд у для підтвердження обставин , на які вона посилається, суд вирішує справу на основі ная вних в матеріалах справи док азів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у ма теріалах справи доказів, оці нивши докази відповідно до в имог ст.ст. 69-72 КАС України, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність заявлених вимог з огл яду на таке.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень, шляхом справедливог о, неупередженого та своєчас ного розгляду адміністратив них справ.

Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам статті 3 Код ексу адміністративного судо чинства України стосовно виз начення адміністративної сп рави.

Статтею 17 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що до юрисдикції адміністративних судів відн осяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноважен ь у випадах, встановлених Кон ституцією та законами Україн и.

Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною третьою статті 17 Ко дексу адміністративного суд очинства України, на які не по ширюється компетенція адмін істративних судів.

Згідно зі ст. 6 Конституції У країни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює пе релік податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов'язки їх поса дових осіб під час здійсненн я податкового контролю, а так ож відповідальність за поруш ення податкового законодавс тва.

Проте, оскільки правовідно сини щодо наслідків несплати платником податків - відпо відачем у даній адміністрати вній справі - ТОВ «Рєсбуд» п одаткового боргу з податку н а додану вартість в сумі 6473,79 гр н., з орендної плати за земель ні ділянки в сумі 148357,99 грн., з ко мунального податку в сумі 87,57 г рн., зі збору забруднення навк олишнього природного середо вища в сумі 6,74 грн. виникли до н абрання чинності Податковим Кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI, суд приходить до висновку, що в даному випадку при розгляд і справи слід застосувати но рми раніше діючого законодав ства.

Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності є Закон України «Про державну податкову службу в Україні».

Згідно ч.1 ст. 11 вказаного Зак ону органи державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України, мають право здійснювати доку ментальні невиїзні перевірк и (на підставі поданих податк ових декларацій, звітів та ін ших документів, пов' язаних з нарахуванням і сплатою под атків та зборів (обов' язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі), а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов' язкових платежів), доде ржання валютного законодавс тва юридичними особами, їх фі ліями, відділеннями, іншими в ідокремленими підрозділами , що не мають статусу юридично ї особи, а також фізичними осо бами, які мають статус суб' є ктів підприємницької діяльн ості чи не мають такого стату су, на яких згідно із законами України покладено обов' язо к утримувати та/або сплачува ти податки і збори (обов' язк ові платежі), крім Національн ого банку України та його уст анов (далі - платники податків ).

Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон У країни «Про державну податко ву службу в Україні» посадов і особи органів державної по даткової служби зобов' язан і дотримувати Конституції (254к /96-ВР) і законів України, інших н ормативних актів, прав та охо ронюваних законом інтересів громадян, підприємств, устан ов, організацій, забезпечува ти виконання покладених на о ргани державної податкової с лужби функцій та повною міро ю використовувати надані їм права.

Спеціальним законом, який в изначає розміри та порядок п лати за використання земельн их ресурсів є Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992 р . №2535-XII .

Порядок нарахування та спл ати збору за забруднення нав колишнього природного серед овища визначений Законом Укр аїни «Про охорону навколишнь ого природного середовища» № 1264-XII, 25.06.1991.

Порядок нарахування та спр авляння комунального податк у визначений Декретом Кабіне ту Міністрів України «Про мі сцеві податки і збори» № 56-93 від 20.05.1993.

Зазначеними вище Законами встановлено, що суб' єкти го сподарювання зобов' язані у встановленому цими Законами порядку сплачувати податки, визначено розміри та порядо к сплати цих податків, відпов ідальність платників податк ів та контроль за правильніс тю обчислення їх справляння.

Судом встановлено, підтвер джується матеріалами справи , що Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Рєсбуд» (код ЄДРПОУ 34434511) зареєстровано вик онавчим комітетом Сєвєродон ецької міської ради Луганськ ої області 23.06.2006 в якості суб' є кта підприємницької діяльно сті за реєстраційним номером 1 383 102 0000 001723 та взято на податкови й облік в якості платника под атків у ДПІ в м. Сєвєродонецьк у Луганської області з 03.07.2006 за № 173. (аркуші справи 4-7).

Згідно ст. 67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.

Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Закону Укра їни „Про систему оподаткуван ня” платники податків і збор ів (обов' язкових платежів) з обов' язані сплачувати нале жні суми податків і зборів у в становлені законом терміни.

За ТОВ «Рєсбуд» рахується п одатковий борг перед бюджето м, загальна сума якого станов ить 154926,09 грн., з яких:

- з податку на додану варті сть з податку на додану варті сть в сумі 6473,79 грн., що підтвердж ується податковими декларац іями з податку на додану варт ість за 2008 рік, 2009 рік, 2010 рік, корін цем податкового повідомленя -рішеня №0002251600/0 від 18.11.2010 року, вине сеного на підставі акту пере вірки №2256/16-34434511 від 26.10.2010 (аркуші сп рави 15-22, 28-30);

- з орендної плати за земел ьні ділянки в сумі 148357,99 грн., що п ідтверджується податковою декларацією орендної плати з а земельні ділянки державної і комунальної власності за 200 8, 2009, 2010 роки (аркуші справи 23-27);

- зі збору забруднення нав колишнього природного серед овища в сумі 6,74 грн.;

- з комунального податку в сумі 87,57 грн.

Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ ви значений порядок погашення п одаткового боргу платника по датків та порядок звернення стягнення на активи платника податків, який відповідно до ввідної частини є спеціальн им законом з питань оподатку вання, та встановлює порядок погашення зобов' язань юрид ичних або фізичних осіб пере д бюджетами та державними ці льовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежі в), нарахування і сплати пені т а штрафних санкцій, що застос овуються до платників податк ів контролюючими органами.

Також, цим Законом запровад жене поняття податкового бор гу, як податкового зобов' яз ання, узгодженого платником податків або встановленого с удом, але не сплаченого у вста новлений строк, а також пені, н арахованої на суму такого по даткового зобов' язання.

Крім того, ним же визначено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погаше ння податкового боргу, є викл ючно податкові органи.

Згідно до п.5.1 ст.5 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» від 21.1 2.2000р. № 2181-ІІІ податкове зобов' язання, самостійно визначене платником податків у податк овій декларації, вважається узгодженим з дня подання так ої податкової декларації.

Зважаючи на те, що боржник н е сплатив узгоджені суми под аткових зобов' язань у встан овлені строки, податковим ор ганом відповідно до ст.6 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ відповідач у були сформовані та направл ені перша податкова вимога № 1/352 від 06.10.2008, та друга податкова в имога №2/553 від 29.12.2008, (аркуші справ и11,12).

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.

6.2.3. Податкові вимоги надсила ються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.

Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.

Податкові вимоги отримані відповідачем, не оскаржені т а вважаються узгодженими.

Даних про добровільну спла ту відповідачем податкового боргу судом не встановлено.

02.02.2009 у відношенні ТОВ «Рєсбу д» першим заступником началь ника ДПІ в м. Сєвєродонецьку Л уганської області прийнято р ішення № 18/24-073 про стягнення кош тів та продаж інших активів п латника податків в рахунок п огашення його податкового бо ргу (аркуш справи 13).

Відповідно до п.п.5.2.1, 5.2.2. ст.5 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ податков е зобов' язання вважається у згодженим у день отримання п одаткового повідомлення, якщ о воно протягом 10 днів з дня от римання не оскаржено платник ом податків. Факту оскарженн я відповідачем податкового з обов' язання судом не встано влено.

Відповідно до п. 5.3.1 ст. 5 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» платник податків зобов' я заний самостійно сплатити су му податкового зобов' язанн я, зазначену у поданій ним под атковій декларації, протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.

Згідно ст.ст. 9,11 Закону Украї ни “Про систему оподаткуванн я”, платники податку несуть о бов' язки щодо сплати податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів) та відповідальність за порушення відповідно до з аконів України.

Пунктом 11 ст.10 Закону України „Про державну податкову слу жбу в Україні” зазначено, що о ргани державної податкової с лужби мають право стягувати заборгованість перед бюджет ом та державними цільовими ф ондами за рахунок їх майна.

Відповідно до п. 1.7 ст. 1 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » активи платника податку - це кошти, матеріальні та нема теріальні цінності, що належ ать юридичній або фізичній о собі за правом власності або повного господарського віда ння.

Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ акти ви платника податків можуть бути примусово стягнені в ра хунок погашення його податко вого боргу виключно за рішен ням суду.

Оскільки позивач відносит ься до суб' єкта владних пов новажень, вказаними вище Зак онами йому надано право на зв ернення до суду з позовами у з азначених випадках про стягн ення податкового боргу шлях ом звернення стягнення на ак тиви боржника, при цьому пере дбачено, що таке стягнення мо жливе тільки виключно на під ставі рішення суду, тому суд в важає, що виниклі правовідно сини носять характер публічн о-правових, а тому адміністра тивний суд має право розгляд ати такі спори та приймати ві дповідні рішення з цього при воду.

Таким чином, змінені позовн і вимоги ДПІ в м. Сєвєродонець ку Луганської області знайшл и своє обґрунтування наданим и суду доказами та нормами чи нного законодавства. У зв'язк у з цим, суд вважає за можливе стягнути з Товариства з обме женою відповідальністю «Рєс буд» податковий борг з подат ку на додану вартість в сумі 64 73,79 грн., з орендної плати за зем ельні ділянки в сумі 148357,99 грн., з комунального податку в сумі 87,57 грн., зі збору забруднення н авколишнього природного сер едовища в сумі 6,74 грн., а всього : 154926,09 грн., з усіх рахунків в уста новах банків обслуговуючих п латника податків.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 17, 18, 94, 158-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в м. Сєвєродонецьку Лугансь кої області до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Рєсбуд» про стягнення податк ового боргу з податку на дода ну вартість в сумі 6473,79 грн., з ор ендної плати за земельні діл янки в сумі 148357,99 грн., з комуналь ного податку в сумі 87,57 грн., зі з бору забруднення навколишнь ого природного середовища в сумі 6,74 грн., а всього в сумі 154926,09 г рн. задовольнити повністю.

Стягнути з Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Рєсбуд» (код ЄДРПОУ 34434511), з аборгованість з податку на д одану вартість в сумі 6473,79 грн. (ш ість тисяч чотириста сімдеся т три грн. 79 коп.), з орендної пла ти за земельні ділянки в сумі 148357,99 грн. (сто сорок вісім тисяч триста п' ятдесят сім грн. 99 к оп.), зі збору за забруднення н авколишнього природного сер едовища в сумі 6,74 грн. (шість гр н. 74 коп.), з комунального податк у в сумі 87,57 грн. (вісімдесят сім грн. 57 коп.), а всього в сумі 154926,09 г рн. (сто п' ятдесят чотири тис ячі дев' ятсот двадцять шіст ь грн. 09 коп.), з усіх рахунків в у становах банків, обслуговуюч их платника податків.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постанови скл адено та підписано 17 травня 2011 року.

Суддя А.А. Лагутін

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2011
Оприлюднено06.06.2011
Номер документу15953430
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2518/11/1270

Постанова від 12.05.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.А. Лагутін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні