Ухвала
від 17.02.2011 по справі 1980/10
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" лютого 2011 р. справа № 2а-1986/09

Колегія суддів Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду у складі: головуючого судді: Туркіної Л.П.

суддів: М ельник В.В. Проценко О.А.

розглянувши в порядку пи сьмового провадження апеляц ійну скаргу Управлін ня Пенсійного фонду України в Якимівському районі Запорі зької області

на постанову: Якимівс ького районного суду Запоріз ької області від 27 листопада 2009 р.

у справі № 2а-1986/09 (категорі я статобліку-2.19.6)

за позовом: ОСО БА_1

до: Управління Пенсійного фонду України в Я кимівському районі Запорізь кої області

про: стягнення недопла ченої щомісячної державної с оціальної допомоги "Дітям ві йни", -

ВСТАНОВИЛА:

09.11.2009 р. позивач звернув ся до Якимівського районного суду Запорізької області з п озовом до Управління Пенсійн ого фонду України в Якимівсь кому районі Запорізької обла сті (далі - УПФУ в Якимівсько му районі Запорізької област і) про визнання протиправним и дій відповідача стосовно н еналежної виплати допомоги, передбаченої ст. 6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», зобов' язання в ідповідача нарахувати щоміс ячну державну соціальну допо могу в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком та стягнення з УПФУ в Якимівському районі Запорізької області на кори сть позивача невиплаченої що місячної державної соціальн ої допомоги за 2006-2009 р. р. в розмір і 30% мінімальної пенсії за вік ом.

Постановою Якимівського районного суду Запорізької о бласті від 27 листопада 2009 р. у сп раві №2а-1986/09 позовні вимоги зад оволено частково, зобов' яза но УПФУ в Якимівському район і Запорізької області здійсн ити перерахунок і виплату О СОБА_1 підвищення до пенсії , згідно ст. 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни», за періоди з 09.11.2008 р. по 31.12.200 8 р. та з 01.01.2009 р. по 27.11.2009 р. в розмірі 3 0% мінімальної пенсії за віком з урахуванням різниці, яка ви плачена у цей період, в іншій ч астині позовних вимог відмов лено.

Відповідач, не погодившис ь з вищезазначеною постаново ю суду першої інстанції, пода в апеляційну скаргу, у якій по силаючись на те, що судом перш ої інстанції під час розгляд у даної справи було зроблено висновки, які суперечать фак тичним обставинам справи, що призвело до неправильного з астосування судом першої інс танції норм чинного матеріал ьного права, та ухвалення ріш ення у даній справі з порушен ням норм чинного матеріально го та процесуального права, п росить скасувати постанову с уду першої інстанції у даній адміністративній справі та ухвалити у справі нове рішен ня, яким відмовити позивачу у задоволені заявлених ним по зовних вимог у повному обсяз і.

Дана адміністративна спра ва розглянута апеляційним су дом відповідно до ст. 197 КАС України в порядку письмов ого провадження.

Перевіривши доводи апеляц ійної скарги та матеріали сп рави, колегія суддів вважає, щ о апеляційна скарга не підля гає задоволенню з наступних підстав.

При перегляді справи в апел яційному порядку колегією су ддів встановлено, що предмет ом спору у даній адміністрат ивній справі є право позивач а на отримання у 2006-2009 р.р. передб аченого ст. 6 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни" підвищення до пен сії у розмірі 30% мінімальної п енсії за віком, та захист цьог о права від порушень з боку ор ганів пенсійного фонду, які п олягають у бездіяльності суб 'єкта владних повноважень, уп овноваженого державою на над ання визначених Законом У країни "Про соціальний захис т дітей війни" пільг.

Судом першої та апеляційно ї інстанції встановлено, що п озивач народився ІНФОРМАЦ ІЯ_1, і відповідно до ст. 1 З акону України "Про соціальни й захист дітей війни", який набрав чинності з 01.01.2006 року, по зивач набув статус "дитини ві йни", що надає йому право на от римання пільг та державної с оціальної підтримки, які вст ановлені Законом України "Про соціальний захист дітей війни", у тому числі і ст. 6 ць ого Закону, якою встановлено право на підвищення пенсії, я ка нараховується та сплачуєт ься особам, які мають статус "д итини війни", на 30% мінімальної пенсії за віком.

З матеріалів даної адмініс тративної справи вбачається , що до вимог, заявлених позива чем за 2006-2007 роки, судом застосов ано норми ст. ст. 99, 100 КАС України , що було підставою для відмов и у задоволенні позову в цій ч астині.

Щодо застосування строкі в позовної давності під час р озгляду даної адміністратив ної справи, то колегія суддів вважає за необхідне зазначи ти наступне.

Статтею 99 КАС України встановлено річний строк дл я звернення до суду з адмініс тративним позовом для захист у порушених прав, інтересів, с вобод, а відповідно до ч. 1 ст. 100 К АС України пропуск вищезазна ченого строку є підставою дл я відмови у задоволені адмін істративного позову, за умов и, що на цьому наполягає одна і з сторін.

Як вбачається з письм ових заперечень відповідача у справі він наполягав на зас тосування негативних наслід ків у разі пропущення позива чем строків звернення до суд у за захистом свого порушено го права, та зазначав що поваж ні підстави, для поновлення ц ього строку відсутні.

Враховуючи вищенавед ені обставини, норми чинного процесуального законодавст ва, та приймаючи до уваги, що п озивачем, який звернувся до с уду першої інстанції з позов ом про захист свого порушено го права 09.11.2009 р., не було надано д оказів в підтвердження поваж ності причин пропуску ним ст року на звернення до суду за з ахистом свого порушеного пра ва щодо вимог про визнання пр отиправною бездіяльності ві дповідача щодо не нарахуванн я та не сплати надбавки до пен сії, як дитині війни, за 2006р., 2007р., колегія суддів вважає що суд першої інстанції обґрунтова но залишив без задоволення п озовні вимоги позивача у цій частині.

Правові підстави вирішен ня позовних вимог щодо 2008 року були правильно визначені су дом попередньої інстанції, я кий керувався нормами ст. 6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" та р ішеннями Конституційного су ду України.

Так, Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів Ук раїни" від 28.12.2007 р. внесено зм іни до Закону України "Про соціальний захист дітей війн и", зокрема статтею 6 вказан ого Закону після внесення зм ін передбачалось, що дітям ві йни до пенсії або щомісячног о довічного грошового утрима ння чи державної соціальної допомоги, що виплачується за мість пенсії, виплачується п ідвищення у розмірі надбавки , встановленої для учасників війни.

Однак, Рішенням Конститу ційного Суду України № 10-рп/2008 в ід 22.05.2008 положення пункту 28 р озділу II "Внесення змін до дея ких законодавчих актів Украї ни" Закону України "Про Дер жавний бюджет України на 2008 рі к та про внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и" від 28.12.2007 щодо внесення змі н до Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" визнані такими, що не відп овідають Конституції Укр аїни.

Нормами Закону України «П ро Державний бюджет України на 2009 рік»не передбачено обме жень щодо застосування полож ень ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни ».

Отже, судом правомірно пок ладено на Управління Пенсійн ого фонду обов'язок зробити п ерерахунок пенсії та правиль но визначено початкову та кі нцеву дати здійснення такого перерахунку.

Доводи апелянта стосовно т ого, що вимоги до УПФУ пред' я влено необґрунтовано, оскіль ки відповідні бюджетні кошти відсутні, не приймаються, вих одячи з такого.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Відповідно до п.15 Положення «Про Пенсійний фонд України », Пенсійний фонд України зді йснює свої повноваження чере з створенні в установленому порядку територіальні управ ління

Надання дітям війни соціал ьної підтримки є державною п рограмою соціальної допомог и, яка згідно ст. 87 Бюджетного к одексу України відноситься д о видатків Державного бюджет у, а Пенсійний фонд України зг ідно ст. 21 Бюджетного кодексу України є розпорядником бюдж етних коштів для здійснення програми соціальної підтрим ки дітям війни та відповідно до ч. 4 ст. 22 Бюджетного кодексу України розробляє план своє ї діяльності відповідно до з авдань та функцій, визначени х нормативно-правовими актам и, виходячи з необхідності до сягнення конкретних результ атів за рахунок бюджетних ко штів, а також розробляє на під ставі плану діяльності проек т кошторису та бюджетні запи ти і подає їх до Мінфіну Украї ни чи місцевому фінансовому органу, затверджує кошториси розпорядників бюджетних кош тів ніжчого рівня (до яких від носиться і відповідач) та інш е.

Таким чином, вищенаведені н орми свідчать про те, що обов' язок по нарахуванню та випла ті доплати до пенсії позивач а (який має статус дитини війн и), яка передбачена ст.6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни»- покладено на відповідні територіальні управління Пенсійного фонду України за місцем проживанн я позивача.

Доводи апеляційної скарги про неможливість застосуван ня до спірних правовідносин розміру мінімальної пенсії з а віком, оскільки це суперечи ть вимогам статті 28 Зако ну України «Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування» - колегія су ддів вважає безпідставними, оскільки ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни»визначає, що діт ям війни пенсії або щом ісячне довічне грошове ут римання чи державна соціа льна допомога, що випла чується замість пенсії, пі двищуються на 30 % мінімальної пенсії за віком.

На час розгляду цієї справи судом розмір мінімальної пе нсії за віком визначався згі дно ст. 28 Закону України «Про з агальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та до рівнював прожитковому мінім уму, встановленому для осіб, щ о втратили працездатність.

Відповідно до ст. 2 ч.1 Закону України «Про прожитковий мін імум»від 15 липня 1999 року, прожи тковий мінімум застосовуєть ся для встановлення розмірів мінімальної заробітної плат и та мінімальної пенсії за ві ком.

Виходячи з зазначеного та змісту ч. 3 ст. 150 Конституції Ук раїни, згідно якої рішення Ко нституційного Суду України є обов'язковими до виконання н а території України, у тому чи слі є обов' язковим до враху вання усіма судами України п ри вирішенні спорів, колегія суддів вважає, що суд першої і нстанції, задовольняючи позо вні вимоги про визнання прот иправною бездіяльності відп овідача щодо не нарахування та не сплати позивачу надбав ки до пенсії, як дитині війни, прийшов до правильного висно вку про необхідність захисту прав позивача шляхом зобов' язання УПФУ в Якимівському р айоні Запорізької області зд ійснити перерахунок та випла тити позивачу надбавку до пе нсії, згідно ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни»за періоди з 09.11.2008 р. п о 31.12.2008 р. та з 01.01.2009 р. по 27.11.2009 р. (дата р озгляду справи судом першої інстанції) в розмірі 30% мініма льної пенсії за віком, встано вленої ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов' язкове д ержане пенсійне страхування ».

Посилання апелянта на нор ми постанови Кабінету Мініст рів України № 530 "Про деякі пита ння соціального захисту окре мих категорій громадян" тако ж не приймаються колегією су ддів, як такі, що не відповідаю ть нормам ч. 2 ст. 9 КАС України, з гідно якої визначено пріорит ет Закону над підзаконним но рмативним актом.

Відповідно до ч. 1 ст. 195 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії переглядає судові рішення суду першої інстанції в межа х апеляційної скарги. Суд апе ляційної інстанції може вийт и за межі доводів апеляційно ї скарги в разі встановлення під час апеляційного провад ження порушень, допущених су дом першої інстанції, які при звели до неправильного виріш ення справи.

Оскільки доводи апеляційн ої скарги відповідача спрост овуються зазначеним вище та дослідженими судом доказами , вони не можуть бути підставо ю для скасування постанови с уду та задоволення апеляційн ої скарги.

Керуючись ст. ст. 19 5, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Якимівському районі Запорізької області залишит и без задоволення.

Постанову Якимівського ра йонного суду Запорізької обл асті від 27 листопада 2009 р. - без змін.

Ухвала набирає з аконної сили відповідно до с т. 254 КАС України.

Ухвала може бути оск аржена відповідно до ст. 212 КАС України.

Головуючий: Л.П. Т уркіна

Суддя: В.В. Мельни к

Суддя: О.А. Проце нко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2011
Оприлюднено06.06.2011
Номер документу15954539
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1980/10

Ухвала від 14.05.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Ткаченко І. В.

Ухвала від 17.02.2011

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні